Okay, maar dan maak je gebruik van WiFi of je TelefoonDataBundel?Wiethoofd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:12:
ik heb de app op m'n iPod Touch, en bij mij werkt hij wel.
Misschien een mailtje naar de NOS om hulp te vragen een idee?
Verder op de KPN site zoeken naar andere (misschien wel werkende) instellingen kan ook helpen.
APN setting voor KPN (de enige die ik vooralsnog kon vinden)
1
2
3
| N: internet U: KPN P: gprs |
[ Voor 78% gewijzigd door Uberprutser op 04-06-2008 12:24 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ghehe, stomWiethoofd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:24:
een iPod Touch heeft alleen Wifi, dus daar kan het ook aan liggen.
Het blijft wel data die je binnen moet halen dat in rekening gebracht kan worden.DenTeD123 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:27:
maar nu ag ik wel bij het nieuwsbericht dat er kosten in rekening gebracht konden worden door de provider? What's up with that? Ook al had je een flatfee bundel?
Ook al heb je een flatfee bundel.....Wiethoofd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:28:
[...]
Het blijft wel data die je binnen moet halen dat in rekening gebracht kan worden.
Dat lijkt me dan weer sterk... Heb niet voor niets onbeperkt internet afgenomen bij KPN.
Zal het persbericht en andere nog eens goed doornemen wat ze hierover zeggen...
[ Voor 13% gewijzigd door Friedchicken op 04-06-2008 12:31 ]
Verwijderd
Met welke browser probeer je NOSmobiel te downloaden? Met Opera werkt het niet, met de standaardbrowser in je mobiel waarschijnlijk wel.Jacub86 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:27:
Ik kreeg met m'n vodafone abo de melding dat ik niet in nederland zou zijn. Ik krijg hier op tweakers ook altijd noorse ads te zien, maar vraag me af hoe dat zit?
Verwijderd
Verwijderd
Nou, ik kan uberhaupt geen video's vinden om te streamen? Waar heb je die gevonden dan?Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:13:
Ik kreeg alleen de melding "onvoldoende bandbreedte" toen ik een video wilde streamen, verder werkt het perfect. En dat kwam omdat ik nu in Overijssel zit en er nog geen goede UMTS dekking is hier. Verder vind ik dit een prima vinding van de NOS!
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Kan alleen hier niet testen of het ook goed werkt aangezien het netwerk hier niet geschikt is.
Verwijderd
Wat voor phone heb je?Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:27:
Via wifi doet hij het niet. Een paar seconden hoor ik geluid bij het streamen van het journaal. Echter bij t-mobile gprs verbinding doet hij het wel. Hebben meer mensen hier dit? Iemand oplossing?
Verwijderd
Dat is hetzelfde probleem wat ik heb...Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:46:
Met de Nokia 6300 wel tekst en zo`n leuke bewegende nieuwsregel onderin beeld, maar geen streams onder de kopjes nieuws, weer, verkeer, etc. ?
Dat hangt er vanaf, op de iPhone/iPod Touch is het alleen een Teletekstapplicatitie tot nu toe.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:25:
kun je nu via wifi op je mobiel bijvoorbeeld gratis het wk zien???
En je mob moet wifi ondersteunen en de app moet werken omdat dat nog niet overal het geval is
Verwijderd
Dat denk ik niet, want de applicatie zou enkel gratis zijn tot eind 2008 en het wk is niet dit jaar... dus het is nog maar de vraag...Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:25:
kun je nu via wifi op je mobiel bijvoorbeeld gratis het wk zien???
Verwijderd
Bij mij doet hij het juist met t-mobile gprs niet. Wifi heb ik op mijn nokia 6288 niet.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:27:
Via wifi doet hij het niet. Een paar seconden hoor ik geluid bij het streamen van het journaal. Echter bij t-mobile gprs verbinding doet hij het wel. Hebben meer mensen hier dit? Iemand oplossing?
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Verwijderd
sorry ik bedoelde het ekVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:41:
[...]
Dat denk ik niet, want de applicatie zou enkel gratis zijn tot eind 2008 en het wk is niet dit jaar... dus het is nog maar de vraag...

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Via de normale site (zonder de applicatie dus) kan realplayer geen verbinding krijgen, ondanks dat ik heb gezegd dat Realplayer ook gebruik moet maken van de WiFi verbinding....
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Alleen sinds vandaag blijft de NOS applicatie gewoon op de voorgrond draaien met de melding "maakt verbinding", maar ik zie geen data over de lijn heen gaan.
Weet iemand zo de 3gp stream van het journaal? ik kan 'm nergens vinden.
Volgens mij had ik 'm dan bekeken via de mobiele site van de NOS; daar werkt ie wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 05-06-2008 16:40 ]
Verwijderd
Niet?Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:38:
[...]
Nee, de NOS zend het EK niet uit op mobiel. Ze hebben daar de rechten niet voor.
http://www.nu.nl/news/158...ive_uit_via_internet.html
Als je het via internet mag doen, dan lijkt me dat dat ook via mobiel internet mag...
idd thnx dan werkt ie wel, maar geen videoijskonijn schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:15:
Dat had ik ook, die .jad file is gaar volgens mij...
Gewoon deze downloaden (inderdaad, de jar file en niet de jad file) en naar je telefoon kopieren, dan installeren en klaar
KPN - Vodafone Ziggo Partner
ja dat probleem heb ik dus ook, er staat wel "Speelt" maar doet verder niks...CrankyGamerOG schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:44:
[...]
idd thnx dan werkt ie wel, maar geen video
Verwijderd
Dat heb ik dus ook op mijn N95, alleen heb ik geen zwart maar een nogal uitgerekt beeld in de hoogte. Draaien doet ie wel als ik naar landschapsmodus ga.wmeester schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:55:
Ik heb de applicatie geinstalleerd op mijn E51 en dat werkt goed. Ik maak verbinding via WiFi. De filmpjes worden echter in een breedbeeld formaat afgespeeld terwijl mijn scherm juist hoger is dan breder. oftewel; ik zie een hoop zwart. Normaal kan ik via de browser het beeld draaien, ik deze applicatie zit echter geen optie om dat te doen.....
Via de normale site (zonder de applicatie dus) kan realplayer geen verbinding krijgen, ondanks dat ik heb gezegd dat Realplayer ook gebruik moet maken van de WiFi verbinding....
Al met al toch niet ontevreden over.
Verwijderd
Coole applicatie 10/10
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 08:14 ]
Er staat nu ook bij dat er problemen zijn met de Video en dat ze bezig zijn om het op te lossen. Voor de rest werkt de applicatie perfect, wel een geinig programmaatjeCrankyGamerOG schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:44:
[...]
idd thnx dan werkt ie wel, maar geen video
[ Voor 6% gewijzigd door ijskonijn op 06-06-2008 08:22 ]
Nokia N95 8Gb en maak verbinding via WiFi.
Everything Can Help!
Er staat ook duidelijk op die pagina met streams dat er problemen zijn met het afspelen van video en dat dat bekend is.MichaelK1985 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 11:54:
Hier werken die streams niet. Er blijft staan: Gereedmaken om af te spelen en dan krijg ik een onbekende fout -33 ofzo.
Nokia N95 8Gb en maak verbinding via WiFi.
Ik heb gister mijn N95 8GB binnengekregen en deze app werkt verder prima
edit:/ lees onderin dat je met * de beeld full screen kan doen
[ Voor 15% gewijzigd door tolunaygul12 op 07-06-2008 15:03 ]
Same here op m'n N78. Ziet er erg cool uit en ook heel bruikbaar. Top van de NOS!Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:13:
Alles gaat hier prima met mijn N95, video zowel horizontaal als op landschapsmodus gaat het perfect.
Coole applicatie 10/10
(de videostreams doen het alleen niet via m'n GPRS-verbinding, alleen via WLAN).
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Is het iemand gelukt om de Java-versie van de applicatie onder Symbian/WinMob te draaien? Werkt dat beter met video?
Overigens is de software ook maar gewoon ingekocht van een bedrijf in de UK. Niks eigen werk. Misschien dat dat ook de reden is dat het fixen van zaken allemaal wat langer duurt. En itt wat ik eerst dacht zijn er wel natieve versies voor de verschillende platformen, WinMob, Symbian, Blackbarry en J2ME.
De live-streams (Journaal24 en Politiek24) doen het prima en zonder haperingen bij mij via WLAN. Wel zou de bitrate wat hoger kunnen wat mij betreft, voor een goede GSM isdie gewoon te laag.Fuzzillogic schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:56:
Als ik het laatste NOS journaal gewoon vanaf de link van de website stream (RTPS, 3GPP met Realplayer van m'n N95) dan loopt dat allemaal prima. Geen haperingen, geen voortijdige drop-outs. Video via de NOS-applicatie hapert regelmatig, en breekt vaak voortijdig af, zowel via 3G als WLAN. Misschien omdat er geen RTPS wordt gebruikt?
De items (zoals laatste journaal, en de losse video-items) geven een foutmelding. Maar dat heeft te maken met de storing, die ook in de applicatie zelf (onder Video) wordt gemeld.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Over de bitrate: nee, die moet niet hoger. Het is voor mobiel gebruik bedoeld, en de lagere data-abo's hebben dikwijls beperkte bandbreedte. Ik heb zelf PIT, 128Kibit/s dus, hetgeen net voldoende is voor deze streams. Voor de olypische spelen gaan ze wel in hogere resolutie, en hogere bitrate streamen. Ik ben wel zeer benieuwd naar de kwaliteit daarvan!
Ik heb net geprobeerd een java-versie te installeren op m'n N95. Daarvoor de versie van de 6500-slide geinstalleerd: http://d2c.wecomm.com/nos...d_Nokia_6500_slide_DU.jad (openen op mobiel) Daarna kan ik de applicatie openen, en krijg het vertrouwde venster te zien. Ook video lijkt beschikbaar, maar helaas klapt de app telkens met een "Communicatie fout" (hun Nederlands is dus ook al niet al te best) eruit.
Ik vraag me toch af waarom ze voor zoveel verschillende plaformen aparte versies hebben gemaakt. Dat maakt het onderhoud niet makkelijker.
De native versie staat hier de nodige CPU (en dus accu) te zuigen terwijl er op scherm niks gebeurt. En de applicatie is dermate simpel dat dat ook prima door Java gedaan kan worden. (Ok, het onderliggend Wave-platform kan wel wat meer dan je hier ziet, maar toch..) Zaken als video worden toch native door het onderliggend systeem gedaan. Maar goed, m'n N95 is dan toch ook een van de snellere J2ME-devices..Verbal_Kint schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:51:
Native werkt zoveel strakker en efficiënter dan één Java versie..
[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-06-2008 00:17 ]
Ik heb i780 overigens
Haha, ik denk dat er heel wat meer Symbian rondzwerft dan dat jij denktxon schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 12:01:
Hmm nog steeds geen "play" icoon bij mij in de applicatie. Lijkt me toch dat de meeste gebruikers windows mobile 6 hebben en maar handjevol symbian. Of mis ik een update?
Ik heb i780 overigens
Dat het niet in de WinMob-versie zit verbaast mij eigenlijk niet zo ontzettend veel. Die video wordt gewoon door het OS verzorgd. En als WinMob op videogebied dezelfde flauwekul uithaalt als de grote desktop-broer...
[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 28-06-2008 19:48 ]
Ik heb een N95 (std) met T-Mobile data abonnement.
zelfde probleem hier. soms na 1 minuut al, soms na eenminuut of 10Warfare schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:18:
Ik heb erg vaak (om de paar minuten) dat tijdens het streamen ineens het venster op zwart gaat en opnieuw moet worden geconnect. Iemand enig idee waarom dit is?
Ik heb een N95 (std) met T-Mobile data abonnement.
denk dat het aan de buffer ligt, hoewel hij het de ene keer in de auto met 140 wel lang volhoudt en dan weer niet
Tijd van werken, tijd van rusten
Ach..video werkt goed hoor op een Windows Mobile device. Youtube en ook Orange TV werkt goed. 'k snap ook niet dat die 3gp streams niet gewoon op Windows Mobile devices beschikbaar gemaakt worden, het werkt perfect (Orange TV = ook 3gp).Fuzzillogic schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:45:
[...]
Haha, ik denk dat er heel wat meer Symbian rondzwerft dan dat jij denktVergeet niet dat S60 in een enorme berg Nokia-smartphones zit.
Dat het niet in de WinMob-versie zit verbaast mij eigenlijk niet zo ontzettend veel. Die video wordt gewoon door het OS verzorgd. En als WinMob op videogebied dezelfde flauwekul uithaalt als de grote desktop-broer...
Heeft iemand toevallig de url's?
Ach...ze verwachten nog steeds dat het 'grote' publiek met de Nokia's massaal aan de streaming video gaat....xon schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:37:
ja en werkt nog steeds niet met live beelden op windows mobile...DAT is pas een misser
hoe naaief kan je zijn...Ik weet zeker dat de echte nerds met flatfee internet voornamelijk windows mobile hebben vanwege de compatibiliteit.TheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 08:29:
[...]
Ach...ze verwachten nog steeds dat het 'grote' publiek met de Nokia's massaal aan de streaming video gaat....
Het schijnt dat een icoontje wel ooit op een HTC heeft gestaan voor eventjes..misschien problemen met rechten/microsoft?
Misschien dat juist de échte nerds juist niet voor Windows Mobile gaan?xon schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 08:33:
[...]
hoe naaief kan je zijn...Ik weet zeker dat de echte nerds met flatfee internet voornamelijk windows mobile hebben vanwege de compatibiliteit.
Het schijnt dat een icoontje wel ooit op een HTC heeft gestaan voor eventjes..misschien problemen met rechten/microsoft?
hmm hoor het al geen mobile gebruikerFuzzillogic schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 10:43:
[...]
Misschien dat juist de échte nerds juist niet voor Windows Mobile gaan?
[ Voor 8% gewijzigd door boaty op 21-08-2008 17:06 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
[ Voor 31% gewijzigd door boaty op 26-08-2008 09:49 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Dat zou best 'es kunnen. Ik heb idd ook een N78. De video-items hebben nooit gewerkt, maar de live-uitzendingen deden het voorheen wel.boaty schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:45:
Niemand die weet wat eraan te doen? Jij hebt ook een N78, of een andere telefoon? Heeft hij bij jouw wel gewerkt? Ligt het misschien aan de softwareversie?
Ik heb ook een N78 maar bij mij doet helemaal niets het qua video (en heeft het ook nooit gedaan)Yohan schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 16:04:
[...]
Dat zou best 'es kunnen. Ik heb idd ook een N78. De video-items hebben nooit gewerkt, maar de live-uitzendingen deden het voorheen wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Lau26 op 06-09-2008 20:04 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Verwijderd
Misschien te maken met de hoeveelheid geheugen van het toestel?
Welles
Zelfde probleem hier. Totdat ik het via de nokia browser ipv opera te doen. Toen werkte het direct...roy.ahuis schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:03:
zelfde problee hier op een wm6.1 toestel met opera mobile. ook vf.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dit wil ik ook wel eens weten;Yohan schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:16:
Kan iemand er achter komen wat de directe link is van Journaal 24 en politiek 24? Ik wil de kanalen namelijk graag in realplayer bekijken, in plaats van via de applicatie.
Mijn telefoon (Sony-Ericsson K850i) heeft een probleem met Streaming Video in Java-applicaties:
Als ik in NOS Mobiel of in de Youtube J2ME applicatie een filmpje gekeken heb en ik sluit de applicaties dan is de telefoon echt supertraag, totdat ik 'm uit- en aanzet dan werkt alles weer normaal, totdat ik weer in een van de twee applicaties een filmpje gekeken heb. Lijkt wel een memory leak ofzo...
Nog meer mensen die hier last van hebben met een Sony Ericsson?
[ Voor 5% gewijzigd door ijskonijn op 08-12-2008 16:16 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zet die proxy eens uit? Standaard stuurt Vodafone het internet via de proxy (192.168.251.150:8799), kennelijk is het externe IP wat erachter zit niet bij de NOS geregistreerd (ik ben ze al aan het mailen). Ik heb net die proxy uitgezet op mn Nokia E71, gesurft naar m.nos.nl/nosmobiel , et voila!
Dat IP-nummer is een standaardrange voor backends; als je thuis via wifi het net op gaat dan heb je ook zo'n nummer.. op je eigen mobiel. Het zal echter nooit het nummer zijn dat de (HTTP-) server te zien krijgt.DRvDijk schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:38:
Vodafone luitjes:
Zet die proxy eens uit? Standaard stuurt Vodafone het internet via de proxy (192.168.251.150:8799), kennelijk is het externe IP wat erachter zit niet bij de NOS geregistreerd (ik ben ze al aan het mailen). Ik heb net die proxy uitgezet op mn Nokia E71, gesurft naar m.nos.nl/nosmobiel , et voila!
Wellicht staat de proxy ergens in het buitenland, of is dat IP-adres niet geregistreerd. Je zou eens kunnen kijken welk IP-adres je krijgt als je met je mobiel naar whatismyip.com oid gaat.
Backends? De 192.168.0.0/16, 10.0.0.0/24, en de 172.16.0.0/20 private IP ranges bedoel je? Maar je hebt gelijk, de externe IPs die erachter zitten vallen in de range (Vodafone in ieder geval dan) 62.140.137.xxx, volgens mij 125 voor met proxy en bijv 157 zonder proxy.Fuzzillogic schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:23:
[...]
Dat IP-nummer is een standaardrange voor backends; als je thuis via wifi het net op gaat dan heb je ook zo'n nummer.. op je eigen mobiel. Het zal echter nooit het nummer zijn dat de (HTTP-) server te zien krijgt.
Wellicht staat de proxy ergens in het buitenland, of is dat IP-adres niet geregistreerd. Je zou eens kunnen kijken welk IP-adres je krijgt als je met je mobiel naar whatismyip.com oid gaat.
Anyway, proxy uitzetten dusch
Windows Mobile: start > instellingen > verbindingen > verbindingen >
onder t kopje "Vodafone GPRS" bij "Mijn Proxyserver instellen"
zet het vinkje bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet" uit
Symbian (Nokia etc): menu > tools > settings > connections > access points > Vodafone GPRS
Selecteer de Advances settings onder het menutje Options
Haal het vakje 'Proxy server address' leeg.
[ Voor 20% gewijzigd door DRvDijk op 19-12-2008 12:35 ]
Overigens wordt op de reactie-pagina van Uitzending Gemist gemeld dat maandag 22 december het downloadgebeuren wordt verbeterd. Maar dan kunnen jullie nu in elk geval, net als ik, weer ff verder pielen!
Als ik een uitzending bekijk via Uitzending Gemist (via de applicatie) dan gaat soms het backlight van mijn Nokia E51 uit, dan druk je op een toets en wordt het weer geactiveerd, maar vervolgens gaat het weer na x seconden uit. Het doet zich voornamelijk voor als je vanuit de applicatie naar het standby-scherm gaat om even iets anders te doen en daarna terug gaat naar de applicatie.
Verder werkt het programma uitstekend, handig om even op het station nog een uitzending te bekijken!
Verwijderd
Misschien toch maar eens upgraden naar PIT+
Wel heb ik een probleem dat hij afsluit naar een kwartier spelen. Maar dit is een bekend probleem met de N95. De N95 sluit een applicatie automatisch af na een kwartier streaming video, omdat veel operators streaming-video buiten de bundel rekenen. Soort ingebouwde beveiliging van nokia dus om hoge rekeningen te voorkomen. Maar wel lastig (en ook bekend bij uitzendinggemist). Gelukkig start bij overnieuw opstarten de stream wel weer op dezelfde locatie op
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 14:33 ]
Get with the programVerwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:24:
Misschien toch maar eens upgraden naar PIT+
Nou, niks van gemerkt. Gebruik je wel een actuele firmware?Wel heb ik een probleem dat hij afsluit naar een kwartier spelen. Maar dit is een bekend probleem met de N95. De N95 sluit een applicatie automatisch af na een kwartier streaming video, omdat veel operators streaming-video buiten de bundel rekenen.
Ik merk wel dat de on-demand uitzendingen van het journaal, zowel bekeken via RealPlayer als via NOS Mobiel (hetgeen onder water ongetwijfeld ook gewoon realplayer is) telkens enkele seconde out-of-sync gaan. Best storend, en het is iets van de laatste tijd heb ik het idee. Vreemde is dat ik laatst een progamma van een uur bekeek, en daar bleef de sync gewoon goed. Is dat een quirk van realplayer op de N95, of hebben anderen er ook last van?
Ik vermoed dat ze een fuck-up hebben gepleegd: als je de afdrukknop van de camera beroerd (zeg maar "scherpstellen") dan gaat-ie wel naar de vorige (sub)pagina. Niet bepaald nuttig of intuitiefernstblaauw schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:07:
Weet iemand hoe je in NOS Mobiel de volgende subpagina krijgt bij Teletekst? Op mijn N95 laadt hij alleen de eerste pagina (de applicatie laadt bv 100/1, en dus krijg ik 100/2 en 100/3 nooit te zien)
[ Voor 19% gewijzigd door Fuzzillogic op 06-01-2009 17:36 ]
Daar heb ik op mijn E51 ook last van. Geluid loopt iets voor (of achter) op het beeld, inderdaad best wel storend. Ik heb het inderdaad alleen met NOS Journaal, de andere programma's blijven wel goed...Fuzzillogic schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:30:
Ik merk wel dat de on-demand uitzendingen van het journaal, zowel bekeken via RealPlayer als via NOS Mobiel (hetgeen onder water ongetwijfeld ook gewoon realplayer is) telkens enkele seconde out-of-sync gaan. Best storend, en het is iets van de laatste tijd heb ik het idee. Vreemde is dat ik laatst een progamma van een uur bekeek, en daar bleef de sync gewoon goed. Is dat een quirk van realplayer op de N95, of hebben anderen er ook last van?
Onderin bij Teletekst bij de knoppen Volgende, Nieuws, Sport, etc. (gekleurd), daar staan uiterst links en rechts aan beide zijdes een pijltje, klik je hier op dan ga je naar de volgende subpagina...Fuzzillogic schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:30:
Ik vermoed dat ze een fuck-up hebben gepleegd: als je de afdrukknop van de camera beroerd (zeg maar "scherpstellen") dan gaat-ie wel naar de vorige (sub)pagina. Niet bepaald nuttig of intuitief
Hmm ok. Dat zou ze daar toch ook op moeten vallen dan zou je zeggen. Ook als je spoelt (realplayer) dan blijft het out-of-sync, wat toch echt erop lijkt te duiden dat de stream zelf niet in orde is.Cadezo schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:44:
[...]
Daar heb ik op mijn E51 ook last van. Geluid loopt iets voor (of achter) op het beeld, inderdaad best wel storend. Ik heb het inderdaad alleen met NOS Journaal, de andere programma's blijven wel goed...
Aha. Sja. Op de N95 zijn dat dan zwarte pijltjes op een zwarte achtergrond, oftewel: featureless zwart vakje. Het werkt wel tho. Weird.Onderin bij Teletekst bij de knoppen Volgende, Nieuws, Sport, etc. (gekleurd), daar staan uiterst links en rechts aan beide zijdes een pijltje, klik je hier op dan ga je naar de volgende subpagina...
Heb nog even gekeken en bij mij zijn ze ook zwart. Dat hebben ze dan gewijzigd met de update (met Uitzending Gemist)...Fuzzillogic schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:56:
[...]
Aha. Sja. Op de N95 zijn dat dan zwarte pijltjes op een zwarte achtergrond, oftewel: featureless zwart vakje. Het werkt wel tho. Weird.
'k Zal eens kijken of je dat ergens kunt merken, dat van die stream is namelijk nogal vervelend.
[ Voor 29% gewijzigd door Cadezo op 06-01-2009 18:58 ]
Het wifi-punt gebruik ik ook voor een laptop en die kan verder perfect streaming dingen afspelen.
Daarnaast valt mij op dat Teletekst het niet altijd lekker doet, soms zijn pagina's niet op te vragen of, zoals nu, staat er bij de startpagina van Teletekst al dagenoud nieuws (die Commandeur is nog steeds overleden en dat was toch al een paar dagen geleden), meer mensen hier last van en bij voorkeur een oplossing voor ?
[ Voor 6% gewijzigd door ParaNoiMia op 06-01-2009 20:44 ]
I intend to live forever. So far, so good.
pepernooot
Verwijderd
De Nokia E52 wordt nog niet ondersteund (check de lijst van ondersteunde toestellen). Ik heb een aanvraag ingeschoten bij de partij die de apps bruikbaar maakt voor nieuwe modellen. Mocht je op de hoogte willen blijven van de ontwikkelingen, mail mij dan eventjes (op sam punt warnaars at nos punkt nl)dinkelover schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:32:
*kick. Ik probeer de NOS applicatie nu via een Nokia E52 te downloaden, maar dat wil uberhaupt niet via de mobiele websites en links (nieuwe FP2 browser wordt waarschijnlijk niet herkend, echter met Opera Mini werkt het ook niet) Zijn er nog elders gewoon losse installers te downloaden?
Ik had op mijn E71 hetzelfde probleem. De Uitzending Gemist applicatie werkte prima over gprs (KPN Mobiel), maar als ik gebruik maakte van een WiFi toegangspunt had ik dezelfde ervaring als jij: 'Gereedmaken om af te spelen' soms gevolgd door 'bufferen', maar altijd eindigend met 'Afspelen mislukt'.ParaNoiMia schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:41:
Ik krijg het hele streaminggedeelte met mijn N95 via Wifi niet aan de praat. Hij geeft buffert aan en daarna, seconde of 20, de melding dat het afspelen is mislukt. Via mn Hi Internet abbo werkt het soms wel, maar daar is het officieel niet toegestaan.
Wat voor mij werkte was om in de Realplayer applicatie de proxy voor streaming uit te zetten (Hoofdmenu -> Media -> RealPlayer -> Opties -> Instellingen -> Streaming -> Proxy -> Proxy gebruiken, die op 'Nee' zetten).
Nu laat de Uitzending Gemist applicatie video zien over gprs en over WiFi.
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."