Toon posts:

24" of 22" om te gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een nieuwe monitor te kopen maar ik twijfel tussen een 22" en 24"

De reden waarom ik niet direct voor de 24" ga is omdat ik de monitor ook ga gebruiken om te gamen (vooral FSX) en ik vraag mij af of je een 24" goed op een lagere resolutie kan laten draaien (bv 1680x1050).

alvast bedankt voor de reacties!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als je op een lagere resolutie wil spelen, zoek dan een monitor uit die zogenaamd pixelmapping bezit (1:1). Dan kan hij het mooiste en vooral strakste je beeld vullen. Maar ik weet niet hoever dat een probleem is bij pc monitoren, omdat dit volgens mij vooral bij tv's voorkomt.

Verder moet je ook gewoon kijken naar wat je wil. Als je videokaart/pc echt maar 1680x1050 aankan in je favoriete game en je ziet jezelf niet upgraden qua hardware of andere games spelen, neem dan lekker een 22" en steek die 100+ euro in je zak voor iets leuks :) !

De meeste mensen deugen!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan prima, maar dan zie je met een van de volgende dingen:
1. Je scherm rekt de binnenkomende video op en je krijgt te maken met interpolatie (= niet bepaald mooi, vooral op de goedkopere schermen. Meestal ook nog TN-panelen)
2. Alle informatie blijft netjes zoals het is, je krijgt dan gewoon een zwarte 'rand' om je klein beeld.

Dit alles ligt met name aan de functionaliteit van zowel de driver van je videokaart en je monitor.

edit: bah :P afijn, als je oa ook HD-films oid eens wil gaan bekijken is 24" sowieso aan te raden.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 04-06-2008 08:52 ]

C:\>_

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Als je een 24" neemt kan je doorgaands ook het beeld gaan verschalen met je videokaart, mits je het scherm op DVI aansluit, tot 1600x1200. Dat is ook al een zeer acceptabele resolutie en ongeveer net zo zwaar als 1680x1050. :) Je hebt dan alleen wat zwarte balken. :)

Overigens kan je met een 22" ook verschalen, maar dat is dan niet meer zo nodig :P

[ Voor 13% gewijzigd door Mojo op 04-06-2008 09:39 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Hier zijn meer dan genoeg dingen over te vinden. Kijk voor de grap eens: GoT search op "tft lagere resolutie"

Voortaan aub zelf eerst op zoek gaan voordat je een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.