Toon posts:

Opnemen Line In

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb een probleem met het opnemen van geluid van me mixer naar me pc. Eerst zal ik wat vertellen over de situatie:

Ik draai zelf house/dirty house, ik heb:

2x Pioneer CDJ800
1x Pioneer DJM400

Hiervoor gebruik ik als monitoren de Logitech z2300 (Ik weet het brak maar zoek nog naar goede monitoren..)

Ik draai nu regelmatig en zou toch echt graag mijn mixjes op de PC willen opnemen om die te kunnen sharen met de rest of gewoon voor mezelf als archief, is altijd leuk.. Dus ik ben vandaag naar de Mycom gegaan en heb een Creative X-Fi Elite Pro gekocht :

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/XFI%20Elite%20Pro.jpg

Nu heb ik 2 masters op mijn DJM400, 1 gaat naar mijn speakers en de andere gaat dus rechtstreeks naar mijn Line-In (Gewoon tulp kabeltjes) rechtstreeks naar het kastje van me geluidskaart.

Nu gaat het opnemen prima, alleen klinkt het voor geen meter, en met voor geen meter bedoel ik dit:

www.mxworks.nl/trg.wav

Oftewel, het clipt allemaal heel erg. Ik gebruik WaveLab Lite om mijn muziek op te nemen.

Ik weet verder niks van alles af en ik ben dus echt ten einde raad wat het kan zijn. Wie kan mij helpen?

Max

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Draai het master volume op de pioneer eens een berg naar onder :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat door hoor ik niets meer door me speakers, overiigens ik heb het getest en het werkt wel heel erg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 23:05 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Heeft de Xfi ook nog een analoge volume regeling voor de line-in? Zoja, draai die zover mogelijk dicht.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

A kijk, clippen van je ingang heeft geen nut bij dit soort zaken.
Wat de bedoeling is als je dit opneemt is dat je je mengtafel op 80procent volume laat (voor evt pieken) en je pc ingang laag houdt en dan bedoel ik laag. Onder de 0db+ limit. Anders krijg je vervorming
Het geluid een maal opgenomen is vaak dan zacht en in jou wereld even tenoemen niet genoeg bas en pompend. Die kan je bereiken door je track tebewerken in een programma waar je dus EQ en compressor en limiters kan toevoegen om die extra punch geven.

Ik raad je aan om de How to become a producer en DJ-topic op got door tenemen vooral de topicstart. Mensen die daar zitten hebben veel verstand van dit soort zaken en kunnen je sneller helpen

Succes! btw klinkt lekker de track zover ik kan horen! Neem maar eens contact op met mij als je een propere opname hebt... kijk maar in mijn profile.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 00:05 ]