Ik ben erg tevreden met mijn Mac Pro maar er is 1 ding waar ik me behoorlijk aan stoor en dat is het lettertype dat wordt gebruikt/getoond. Al googlelend is het nodige te vinden over de font smoothing van Apple en de anti-aliasing instellingen maar dit heeft er nog niet toe geleid dat ik tevreden ben, integendeel.
Zowel in Firefox, maar ook in Entourage, Word, Pages, ITunes en noem maar op is het lettertype werkelijk om te huilen. Nu lees ik regelmatig dat dit wennen is maar hier ga ik echt niet aan wennen. Naast het feit dat de fonts er vaag uit zien is elke gebruikte font in Entourage bijvoorbeeld heel erg gerafeld.
Heb vooralsnog geen afbeeldingen bijgevoegd want ik hoop dat deze omschrijving duidelijk genoeg is.
Wat heb ik totnutoe gedaan:
-Beeldscherm (Acer 1916ws) gecalibreerd
-Gespeeld met vele instellingen van anti-aliasing
-Resolutie gewijzigd met SwitchResX (staat nu weer gewoon op 1440x900)
-Diverse lettertypen gebruikt in de diverse applicaties
-Veel topics gelezen over dit onderwerp
Toch treed er geen verbetering op dus vandaar mijn vraag hier. Ongetwijfeld zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben (of juist niet) die oplossingen kunnen aandragen? Overigens had ik in Linux een soortgelijk probleem (met Ubuntu en Mandriva) maar Suse gaf wel een goed plaatje
Gebruik overigens een NVidia 7300GT videokaart.
Wat zijn jullie ervaringen/tips hiermee?
Zowel in Firefox, maar ook in Entourage, Word, Pages, ITunes en noem maar op is het lettertype werkelijk om te huilen. Nu lees ik regelmatig dat dit wennen is maar hier ga ik echt niet aan wennen. Naast het feit dat de fonts er vaag uit zien is elke gebruikte font in Entourage bijvoorbeeld heel erg gerafeld.
Heb vooralsnog geen afbeeldingen bijgevoegd want ik hoop dat deze omschrijving duidelijk genoeg is.
Wat heb ik totnutoe gedaan:
-Beeldscherm (Acer 1916ws) gecalibreerd
-Gespeeld met vele instellingen van anti-aliasing
-Resolutie gewijzigd met SwitchResX (staat nu weer gewoon op 1440x900)
-Diverse lettertypen gebruikt in de diverse applicaties
-Veel topics gelezen over dit onderwerp
Toch treed er geen verbetering op dus vandaar mijn vraag hier. Ongetwijfeld zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben (of juist niet) die oplossingen kunnen aandragen? Overigens had ik in Linux een soortgelijk probleem (met Ubuntu en Mandriva) maar Suse gaf wel een goed plaatje
Gebruik overigens een NVidia 7300GT videokaart.
Wat zijn jullie ervaringen/tips hiermee?