Mac OS X :
Maar voor mij een zeer boeiend punt : hoe zit het met de font rendering binnen OSX ? Ik volg het screenshottopic wel eens in dit subforum en zie dan vaak blurry en slecht geänti-aliaste fonts voorbijkomen. De Windows versie van Safari doet mij zelfs neigen m'n ogen uit te steken met een puntig voorwerp.
Aangezien screenshots meer dan woorden zeggen :
IE7 (Windows Vista) : Cleartype (nog te doen)
Firefox (Linux (Arch Linux)) : Subpixel smoothing (scherp, precies, exact)
Safari (Windows Vista) : ...
Dit laatste screenshot is genomen met de default font smoothing setting : medium. Met light zie je vooral letters die delen missen en veel te dun zijn en met strong zou je niet eens zeggen dat er letters staan
Ik krijg er echt een 1998 gevoel bij : 15 inch monitor op een D-sub aansluiting en gaan met die resolutie van 800x600.
Mijn twee vragen aan jullie :
- Gebruiksvriendelijk
- Solide basis
- Hip
Maar voor mij een zeer boeiend punt : hoe zit het met de font rendering binnen OSX ? Ik volg het screenshottopic wel eens in dit subforum en zie dan vaak blurry en slecht geänti-aliaste fonts voorbijkomen. De Windows versie van Safari doet mij zelfs neigen m'n ogen uit te steken met een puntig voorwerp.
Aangezien screenshots meer dan woorden zeggen :
IE7 (Windows Vista) : Cleartype (nog te doen)
Firefox (Linux (Arch Linux)) : Subpixel smoothing (scherp, precies, exact)
Safari (Windows Vista) : ...
Dit laatste screenshot is genomen met de default font smoothing setting : medium. Met light zie je vooral letters die delen missen en veel te dun zijn en met strong zou je niet eens zeggen dat er letters staan
Mijn twee vragen aan jullie :
- Is de Windows-versie van Safari representatief, of juist niet (screenshots onder OSX worden op prijs gesteld) ?
- Wordt elke gebruiker de anti-aliasing opgelegd die ik op (zowat ?) alle screenshots zie terugkomen, of is het mogelijk om hier het één en ander aan te sleutelen ?
0.0