Toon posts:

Nieuwe videokaart: kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Normaal gesproken ben ik niet zo'n gamer, maar over een paar maanden komt Spore uit, die ik wel heel graag wil. De officiele systeemeisen hiervan zijn niet bekend. Wel zijn de systeemeisen bekend van een Creature Creator, een soort demo.

Nu heb ik via http://www.systemrequirementslab.com mijn PCtje getest, en hieruit blijkt dat ik deze niet kan spelen.

De foutmelding die ik krijg ligt bij mijn Videokaart, namelijk:
Minimum: A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX 5900+ / ATI Radeon 9500+ / Intel GMA 950 [Requires Dual 2.0GHz CPUs, or 1.7GHz Core 2 Duo, or equivalent])
You Have: Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family (Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset)
En hetgene waar ik de fout inga:
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - No
Vertex Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 0.0
Zoals hierboven al staat, ik heb een Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family. Nu wil ik best een nieuwe Videokaart kopen, ik lees alleen af en toe dat dit soms niet kan, omdat de videokaart op het moederbord zit. Is dat bij deze ook het geval, en kan er dan nog een videokaart ingezet worden, of is dit helemaal niet mogelijk?

Alvast bedankt!
Groet, Teun

Verwijderd

Ben je van plan om een videokaart te gaan kopen voor de demo, of wil je een systeem dat de game uiteindelijk goed kan draaien? Als het je om het laatste gaat: wacht dan nog maar een paar maanden voordat je je druk gaat maken over hardware

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 16:49:

Zoals hierboven al staat, ik heb een Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family. Nu wil ik best een nieuwe Videokaart kopen, ik lees alleen af en toe dat dit soms niet kan, omdat de videokaart op het moederbord zit. Is dat bij deze ook het geval, en kan er dan nog een videokaart ingezet worden, of is dit helemaal niet mogelijk?
Smijt die pc kast eens open en kijk of de videokaart op een PCI slot zit, kan me eigenlijk geen makkelijkere manier voorstellen om het te weten te kome...

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik vrees dat we niet zoveel kunnen met de huidige informatie die jij geeft, dat je huidige videokaart op je moederbord zit is heel goed mogelijk, maar zolang we het type van je moederbord niet weten kunnen we ook niet zeggen of daar een AGP of PCI-E uitbreidings-slot in zit voor een nieuwe videokaart.

Mijn tip: Zoek zelf even uit wat het type van je moederbord is, zodra je dat hebt kun je het type googelen en dan vind je vanzelf of dat type moederbord een AGP of PCI-E slot heeft. Als je dit gelukt is dan is het een klein kunstje om zelf een AGP of PCI-E videokaart te vinden die minimaal 128MB geheugen heeft en Vertex/Pixel shader 2 ondersteund.

Wij doen elkaar hier trouwens standaard de groeten op GoT, dus een groet is niet nodig. Ik raad je aan ook nog eens de regels van het forum door te lezen! Veel succes!

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop de videokaart zeker niet alleen voor de demo, ik wil er wel een hele tijd mee vooruit kunnen, maar daar gaat 't nu niet over ;)

Ik heb (volgens EVEREST) het volgende:
Intel Augsburg D915GAG (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

PCI-E dus. Bedankt in ieder geval, nu kan ik weer even verder zoeken! ;)

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 17:11:
Ik koop de videokaart zeker niet alleen voor de demo, ik wil er wel een hele tijd mee vooruit kunnen, maar daar gaat 't nu niet over ;)

Ik heb (volgens EVEREST) het volgende:
Intel Augsburg D915GAG (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Video, LAN)

PCI-E dus. Bedankt in ieder geval, nu kan ik weer even verder zoeken! ;)
Houd rekening met je voeding!
zie ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 19.

Ook is het verstandig eens te kijken naar bijv. processor en geheugen, dit kan een "bottleneck" vormen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Op GoT is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voor je een topic opent en dat als je een topic opent je volledig en uitgebreid bent.

Hier heb je de output van een enkele programma, maar je hebt verder schijnbaar niets gedaan om eea uit te zoeken (zoals bijvoorbeeld je PC opentrekken...) en je laat na om enige specs te geven aan de hand waarvan wij hier iets zinnigs kunnen zeggen. Dit topic gaat dan ook wegens te weinig inzet en info dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.