Dilemma, Peugeot of Toyota?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 12:57

911GT2

en blazen maar!

Ricardo87 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:57:
[...]

Been there, done that.

En vond er niets aan zoals eerder vermeld in het topic. Overrated auto'tje, te dure accesoires, base model dat niets voorstelt.

Niet om jou af te branden hoor, maar puur mijn eigen mening. Niet iedereen vind nu eenmaal dezelfde auto's fijn
Staat tegenover dat de shogun versie, ongeveer alles aan boord heeft wat je wil in deze klasse... En die is niet veel duurder!
Ricardo87 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:54:
[...]

Ik heb het inderdaad verkeerd omschreven. Qua specificaties is de Swift inderdaad sneller, alleen zo voelt hij absoluut niet aan. Als ik het gaspedaal plank, voel ik niets gebeuren. In de Peugeot en Toyota is de beleving veel groter, ook al zijn ze qua cijfers trager.

Viel me opzich best tegen, de Swift ziet er van buiten uit als een zeer sportief wagentje, alleen van binnen valt dat hele gevoel weg.
Je moet hem wat hoger in de toeren houden om de prestaties er uit te krijgen, zo rond de 4500 toeren, dan wil hij echt wel. Daaronder issie vooral stil!

[ Voor 39% gewijzigd door 911GT2 op 06-06-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb een paar weken geleden voor dezelfde keuze gestaan, alleen de 206 stond niet op mijn lijstje. Ik heb zelf gekeken naar de Mitsubishi Colt, Ford Fiesta, Toyota Yaris en de Renault Clio. Van dit lijstje is de Toyota veruit het beste afgewerkt en is de vering niet te stug (Ford, Mitsubishi) maar ook niet de soepel (Renault) afgesteld. Rij-eigenschappen zijn voor de rest prima (eigenlijk van alle auto's wel, alleen vind ik zelf de Ford erg stug rijden).

Maar vooral de kwaliteit van de afwerking (deuren, stilte in het interieur, stevigheid interieur, veel passagiersruimte binnenin) hebben me overgehaald om ook een Toyota Yaris (1.0 Idols model) te bestellen. En natuurlijk de " befaamde" Toyota-kwaliteit die er voor zorgt dat je weinig problemen hebt en bovendien zorgt voor een hele goede inruil.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[BoSS] schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:41:
Ik heb een paar weken geleden voor dezelfde keuze gestaan, alleen de 206 stond niet op mijn lijstje. Ik heb zelf gekeken naar de Mitsubishi Colt, Ford Fiesta, Toyota Yaris en de Renault Clio. Van dit lijstje is de Toyota veruit het beste afgewerkt en is de vering niet te stug (Ford, Mitsubishi) maar ook niet de soepel (Renault) afgesteld. Rij-eigenschappen zijn voor de rest prima (eigenlijk van alle auto's wel, alleen vind ik zelf de Ford erg stug rijden).
Ik rijd tegenwoordig ook weleens in de nieuwste generatie ford focus stationwagon. Maar ik vind hem heel stug rijden, ik vind het niet lekker schakelen. (dieselmotor)

We hebben ooit een eerste generatie focus thuis gehad, 1.8 benzine. Maar deze schakelde wel lekker, en reed ook best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Dit lijkt mij een direct gevolg van de stijgende benzine prijzen. Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij een bepaalde auto gekocht heeft omdat hij zo waarde vast is. Natuurlijk is het leuk als je er later nog wat voor terug krijgt, maar je weet toch altijd van tevoren dat een auto geld kost. En dat een nieuwe meer afschrijving heeft dan eentje die tweedehands is?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BCC schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:42:
Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij een bepaalde auto gekocht heeft omdat hij zo waarde vast is.
Behalve als je het leuk vindt om elke x-jaar gewoon een nieuwe wagen te halen. Sowieso is afschrijving gewoon een onderdeel van je running costs, net zoals het verbruik dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

danmaarniet schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:25:
[...]

En in welke jaren denk je dat de afschrijving het grootst is? De laatste 4 voor de schroothoop?
Percentueel gezien inderdaad de laatste periode voordat ie naar de sloop gaat, dan schrijf je namelijk 100% af, vaak zelfs in 1 dag :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

BCC schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:42:
[...]

Dit lijkt mij een direct gevolg van de stijgende benzine prijzen. Maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij een bepaalde auto gekocht heeft omdat hij zo waarde vast is. Natuurlijk is het leuk als je er later nog wat voor terug krijgt, maar je weet toch altijd van tevoren dat een auto geld kost. En dat een nieuwe meer afschrijving heeft dan eentje die tweedehands is?
Om met Youp van 't Hek te praten: "Maar ik ga erin rijden, niet afschrijven".

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die swiftjes zijn wel grappig. Ik weet alleen dat de koppeling redelijk wennen is. Naar wat ik hoor (ouders van mijn vriendin rijden erin en mijn zwager de autogek heeft er ook menigmaal ingereden) slaat hij al af als je naar de pook kijkt ;)

niet dat je daar een auto voor laat staan overigens.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou een nieuw Swiftje nemen als je een auto zoekt in die categorie. Als hij sneller is maar minder snel aanvoelt dan zal hij inderdaad beter geïsoleerd zijn wat een voordeel is als je langere stukken rijdt (op kortere stukken kan het inderdaad wel leuk zijn dat een auto wat meer feedback geeft).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Als je iets wilt wat snel lijkt te gaan, maar niet snel gaat, kan je beter een Suzuki Alto of een Daihatsu Cuore nemen. Zo'n oude 3-pitter maakt een hoop kabaal en het gaat niet vooruit :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Een Yaris 1.5 hand geschakeld of automaat rijdt ook wel lekker vlot ;).

Maar de Swift is ook wel een geinig autotje

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
SeatRider schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:23:
[...]

Percentueel gezien inderdaad de laatste periode voordat ie naar de sloop gaat, dan schrijf je namelijk 100% af, vaak zelfs in 1 dag :)
Valt mee hoor, zelfs voor een total-loss wrak krijg je vaak nog wel een paar honderd euro.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Swift is mijn advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou naar 2 andere modellen gaan kijken. Dit omdat je ook zeker bent van een goede motor (VW of japans), maar je krijgt meer voor je geld.

Suzuki Swift (waarde vast, betrouwbaar)
(de nieuwe) Skoda Fabia (waarde vast, veilig en betrouwbaar)

Maar goed het is jouw geld natuurlijk, ik zou persoonlijk voor 1 gaan met de kop eraf. En dat geld wat je overhoud gebruiken om accesoires erbij te kopen. Een goede audio + carpc.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1 2 Laatste