Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

PCMedic schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:31:
[...]

De M70vn is nog ruim leverbaar hoor. Ik weet niet waar je het vandaan hebt dan ze schaars zijn?

Een kleine greep uit mijn zoekactie ;)

http://www.zercom.eu/inde...2516&f=1&h=1&s=1&a=127122
http://www.4allclients.nl/?action=4&id=1769042
http://notebooks-laptops....t024c/m70vn-7t024c/?ref=1

[...]
Dan zijn de voorraden inmiddels weer aangevuld, ik heb de afgelopen weken op een flink aantal populaire internet winkels gekeken en ze hadden nergens voorraad. gelukkig dus nu weer wel !!!

[ Voor 12% gewijzigd door MegaJurk op 03-12-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Kleine update wat betreft TS:

Bijna af, echter heeft Asus meteen maar een lading M70's op de markt gebracht waardoor de specificatielijst nog niet af is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik zie overigens dat de M70vn geen tv aansluiting heeft. Misschien een stomme vraag, maar kan ik de laptop dan helemaal niet op een tv aansluiten en het tv beeldscherm ipv beeldscherm laptop gebruiken? Of kan het bijvoorbeeld wel via de hdmi aansluiting?

Ik wil niet alleen deze laptop kopen maar ook een Panasonic plasma tv en die heeft een pc aansluiting achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Je kunt de notebook inderdaad niet als DVB-ontvanger gebruiken. Een mogelijkheid is om een externe DVB-ontvanger aan te schaffen, maar de losse ontvangers uit de winkel kunnen alleen free-to-air-zenders (Nederlands 1, 2 en 3) oppikken.

Zelf ben ik niet helemaal thuis in DVB etc., maar Hardware.Info heeft er een interessant filmpje over DVB.

Deze ontvangers kan je bestellen op FireDTV.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

DaMarcus schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:36:
Je kunt de notebook inderdaad niet als DVB-ontvanger gebruiken. Een mogelijkheid is om een externe DVB-ontvanger aan te schaffen, maar de losse ontvangers uit de winkel kunnen alleen free-to-air-zenders (Nederlands 1, 2 en 3) oppikken.

Zelf ben ik niet helemaal thuis in DVB etc., maar Hardware.Info heeft er een interessant filmpje over DVB.

Deze ontvangers kan je bestellen op FireDTV.nl
Ja, maar dat bedoel ik niet. Ik vroeg me af of ik het beeldscherm van de tv als laptopscherm kan gebruiken, dus in plaats van dat ik dan een game speel op mijn laptopscherm ik het beeld van mijn laptop op mijn tv zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
MegaJurk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:23:
[...]

Ja, maar dat bedoel ik niet. Ik vroeg me af of ik het beeldscherm van de tv als laptopscherm kan gebruiken, dus in plaats van dat ik dan een game speel op mijn laptopscherm ik het beeld van mijn laptop op mijn tv zie.
Indien de laptop een HDMI aansluiting heeft en je tv ook, dan zal je deze kunnen aansluiten via een HDMI kabel. Je kan dan de tv scherm gebruiken als extra monitor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:35:
[...]

Toch als ik in mijn directe omgeving kijk verandert dat beeld een beetje. Mijn vader en schoonvader hebben recent allebei een Acer laptop aangeschaft en hebben allebei na aanschaf wat defecten die niet door leverancier verholpen worden. (bluetooth functie en problemen met hun wireless lan) Ook klinkt het misschien raar, maar ik heb een game gespeeld op een Acer laptop en vervolgens dezelfde game op een Asus met ongeveer dezelfde specificaties. De game draaide vloeiender en op hogere specs dan op de Acer. Dit is mijn motivatie om toch voor een Asus laptop te kiezen, alleen vind ik het moeilijk om een goede 17inch allround laptop te vinden. Denk dat ik toch maar voor een M70VN ga. Denk dat deze voor die prijs toch goede prestaties gaat leveren in game, maar prima geschikt is als allround.
Met enige tegenzin moet ik zeggen dat je gelijk hebt als het om Asus gaat (mede vanwege de belabberde service, zie enkele pagina's terug). Ik ken een groepje klanten die een Acer hebben (overigens zonder klachten) maar kwalitatief is zo'n laptop (17 inch type) duidelijk minder dan de Asus M70Vm. Moet er wel gelijk bij zeggen dat ik geen idee heb hoeveel die laptops kosten.

Als je hier http://www.chip.de/artike...tebook-Test_33362562.html en hier http://www.notebookcheck.com/Asus-M70VM.10262.0.html leest, zie je dat de Asus M70Vm veruit het beste notebook voor de prijs levert met scores van dik 90%.

Overigens heb ik de M70Vm sinds 9/9/'08 en weet waarover ik praat, ik heb de indruk dat hier mensen reageren die de notebook niet eens in hun bezit hebben. Maar goed, ik sta versteld dat het type nu al niet meer leverbaar is, hij is überhaupt nauwelijks leverbaar geweest!!! Maar goed, de M70Vm is voor het geld dus veruit het beste notebook al wordt er voor gamers wel uitdrukkelijk bij geschreven dat de 9600 GS een matige kaart is voor veeleisende gamers, ik speel nooit en spelletje dus ik merk er niets van, het beeld (1920x1200) is méér dan fantastisch, de notebook is uitermate stil en koud, een wereld van verschil t.o.v. mijn oude (meer dan 1.000 euro duurdere) W2Jc. Kortom, Asus heeft in twee jaar een enorm snelle ontwikkeling meegemaakt. Als de M70Vn wel de 9600 GT kaart bezit zul je als gamer denk ik meer aan deze notebook hebben. Sinds vorige week heb ik een LCD TV met een aantal HDMI aansluitingen, ik zal binnenkort eens een Blu-ray film huren en die via de notebook op de TV afspelen, ik ben benieuwd of de 9600 GS (zoals ik verwacht) deze film in goede HD kwaliteit afspeelt, lijkt me toch geen punt voor een 512 MB kaart die hoog genoeg geklokt lijkt.

Over service en andere tests etc. lees even enkele pagina's terug, hoef ik niet alles nogmaals te herhalen.

Helaas wordt DVB-T versie niet in NL geleverd, je mist dus de analoge S-video out/AV-in, mini pc-card afstandsbediening, DVB-T tuner (ook analoog) zoals de W2Jc die wel had. Overigens vind ik het DVB-T beeld niet bijzonder (korrelig), je kunt voor 50 euro een losse analoog/digitale USB tuner met afstandsbediening kopen van b.v. Asus, de U3000. De dekking is doorgaans uitermate slecht dus waarom de moeite? Mijn broer woont op zichtafstand van de mast in IJsselstein en zelfs daar op 3 km afstand moet je nog met de antenne voor het raam gaan zitten, het zal nog wel jaren duren voordat je er iets aan hebt. Bovendien ontvang je maar een paar zenders dus waar praten we over...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
En daar sluit ik me ook bij aan. DVB-T is leuk om te proberen (Rader en Opsporing Verzocht ownen :+) wanneer je geen TV in de buurt hebt, maar Nederland is wat dat betreft vrij gierig qua free-to-air-zenders. In het buitenland is dat een stuk leuker geregeld.

Zoals ReneR1 al aangeeft: de dekking is slecht.

* DaMarcus heeft wel goede ontvangst met z'n tuner O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 15:37
En ReneR1 heb je al een blu-ray film via laptop afgespeeld op je full hd tv? Trekt de 9600GS het?

En weet iemand misschien hoe werkt het als je de resolutie van de laptop 1920*1200 afspeelt op een full hd tv (resolutie 1920*1080)? Of kun je de resolutie op de laptop ook naar 1920*1080 zetten. Ik ben namelijk ook van plan om deze aan te schaffen en vraag me af hoe dit werkt?

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcc
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58

vcc

ik heb de M70SA maar nog geen blue-ray afgespeeld , wel full HD 1080p zodra je de hdmi aansluit schakelt de m70 over naar 1920x1080. Gaat prima ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een nieuwe laptop kopen en zit te denken aan een Asus M70. Hier in België zijn twee modellen te koop en twijfel of de het verschil in kostprijs gerechtvaardigd is.

Asus Notebook 17.0" M70VN-7S013C C2D/P8400 4GB 640GB

Asus Notebook 17.0" M70VN-7T003C C2D/P9400 4GB 1TB BD

Het prijsverschil tussen beide bedraagt 360 euro, wat best wel veel is voor een student.
De enige verschillen lijken me te liggen in de HDD en processor. De opslagruimte boeit me niet zo, 640GB is ruim voldoende. Verdere verschillen zie ik op het eerste zicht niet. Mijn vraag is dan ook of de betere processor het verschil van 360 euro rechtvaardigd?

Ik wil de laptop gebruiken als vervanger voor oude laptop (5,5 jaar oude Toshiba P4 2.8gh) en desktop (AMD 3500+). De belangrijkste reden voor vervanging is zoektocht naar betere prestaties voor fotobewerking (photoshop en lightroom, beide bruikbaar maar traag op men oude laptop). Vandaar ook mijn voorkeur voor WUXGA scherm (al twijfel ik of dergelijke resolutie de meerprijs waard is en ik niet beter opteer voor lagere resolutie en een 24 of 26" als externe monitor). Ook wil ik de laptop aan mijn 37" plasma hangen (hd ready) om film te kunnen kijken. Mijn desktop haalt het niet meer om beelden in hogere resoluties af te spelen. Eventueel ook wat gamen op de laptop (bv sims 3, voor de rest heb ik PS3 en XBOX 360). Maar belangrijkste blijft fotobewerking.

Dus, is gezien mijn wensen, de T9400 de 360 euro extra waard? Of ga ik voor de P8400 en is deze de komende 2-3 jaar voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcc
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58

vcc

Ik heb sinds juni de T9300 omdat er op dat moment de goedkopere versie niet beschikbaar was. Als ik de keus had was ik voor de 640GB gegaan aangezien ik net 200 gig in gebruik heb en ik ook niet de gig van m'n videokaart gebruik. De WUXGA was voor mij wel "must have". Over de processor zou ik me geen zorgen maken, moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesp_J schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:52:
En ReneR1 heb je al een blu-ray film via laptop afgespeeld op je full hd tv? Trekt de 9600GS het?

En weet iemand misschien hoe werkt het als je de resolutie van de laptop 1920*1200 afspeelt op een full hd tv (resolutie 1920*1080)? Of kun je de resolutie op de laptop ook naar 1920*1080 zetten. Ik ben namelijk ook van plan om deze aan te schaffen en vraag me af hoe dit werkt?

Thanks,
Jesp_J, ik heb nog geen blu-ray dvd gehuurd en afgespeeld, te druk de laatste tijd. Heb wel de laptop via HDMI aan mijn nieuwe lcd tv aangesloten, qua resolutie moet je wel wat klooien voordat alles goed schakelt, heb beeld (bureaublad) wordt uitermate goed weergegeven op de tv. Zoals gezegd, ik heb nog geen ervaring opgedaan of de vga-kaart de resolutie van een blu-ray aan zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus