virtualJac schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:35:
[...]
Toch als ik in mijn directe omgeving kijk verandert dat beeld een beetje. Mijn vader en schoonvader hebben recent allebei een Acer laptop aangeschaft en hebben allebei na aanschaf wat defecten die niet door leverancier verholpen worden. (bluetooth functie en problemen met hun wireless lan) Ook klinkt het misschien raar, maar ik heb een game gespeeld op een Acer laptop en vervolgens dezelfde game op een Asus met ongeveer dezelfde specificaties. De game draaide vloeiender en op hogere specs dan op de Acer. Dit is mijn motivatie om toch voor een Asus laptop te kiezen, alleen vind ik het moeilijk om een goede 17inch allround laptop te vinden. Denk dat ik toch maar voor een M70VN ga. Denk dat deze voor die prijs toch goede prestaties gaat leveren in game, maar prima geschikt is als allround.
Met enige tegenzin moet ik zeggen dat je gelijk hebt als het om Asus gaat (mede vanwege de belabberde service, zie enkele pagina's terug). Ik ken een groepje klanten die een Acer hebben (overigens zonder klachten) maar kwalitatief is zo'n laptop (17 inch type) duidelijk minder dan de Asus M70Vm. Moet er wel gelijk bij zeggen dat ik geen idee heb hoeveel die laptops kosten.
Als je hier
http://www.chip.de/artike...tebook-Test_33362562.html en hier
http://www.notebookcheck.com/Asus-M70VM.10262.0.html leest, zie je dat de Asus M70Vm veruit het beste notebook voor de prijs levert met scores van dik 90%.
Overigens heb ik de M70Vm sinds 9/9/'08 en weet waarover ik praat, ik heb de indruk dat hier mensen reageren die de notebook niet eens in hun bezit hebben. Maar goed, ik sta versteld dat het type nu al niet meer leverbaar is, hij is überhaupt nauwelijks leverbaar geweest!!! Maar goed, de M70Vm is voor het geld dus veruit het beste notebook al wordt er voor gamers wel uitdrukkelijk bij geschreven dat de 9600 GS een matige kaart is voor veeleisende gamers, ik speel nooit en spelletje dus ik merk er niets van, het beeld (1920x1200) is méér dan fantastisch, de notebook is uitermate stil en koud, een wereld van verschil t.o.v. mijn oude (meer dan 1.000 euro duurdere) W2Jc. Kortom, Asus heeft in twee jaar een enorm snelle ontwikkeling meegemaakt. Als de M70Vn wel de 9600 GT kaart bezit zul je als gamer denk ik meer aan deze notebook hebben. Sinds vorige week heb ik een LCD TV met een aantal HDMI aansluitingen, ik zal binnenkort eens een Blu-ray film huren en die via de notebook op de TV afspelen, ik ben benieuwd of de 9600 GS (zoals ik verwacht) deze film in goede HD kwaliteit afspeelt, lijkt me toch geen punt voor een 512 MB kaart die hoog genoeg geklokt lijkt.
Over service en andere tests etc. lees even enkele pagina's terug, hoef ik niet alles nogmaals te herhalen.
Helaas wordt DVB-T versie niet in NL geleverd, je mist dus de analoge S-video out/AV-in, mini pc-card afstandsbediening, DVB-T tuner (ook analoog) zoals de W2Jc die wel had. Overigens vind ik het DVB-T beeld niet bijzonder (korrelig), je kunt voor 50 euro een losse analoog/digitale USB tuner met afstandsbediening kopen van b.v. Asus, de U3000. De dekking is doorgaans uitermate slecht dus waarom de moeite? Mijn broer woont op zichtafstand van de mast in IJsselstein en zelfs daar op 3 km afstand moet je nog met de antenne voor het raam gaan zitten, het zal nog wel jaren duren voordat je er iets aan hebt. Bovendien ontvang je maar een paar zenders dus waar praten we over...
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 08-12-2008 15:28
]