BringDa69, Moris en EdwinW, hier zijn de antwoorden op jullie vragen:
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen ben ik zéér uitgebreid aan het zoeken geweest en weet ik er "alles" van, mede omdat ik sinds gisteren de M70Vm-7U047C in het bezit heb en de X72S thuis heb gehad (die is vergelijkbaar met de M70Vm-7U047C maar dan met 1440x900 resolutie en T8300). De 1e haalt trouwens 705 punten in de Performance Test 6.1 en de tweede haalt 666 punten, heb je een beetje een idee over het verschil tussen de T9400 welke naast sneller ook meer L2 cache bezit, en de T8300).
1. Zoals het er nu naar uitziet zal de M70Vm-7U001
NIET leverbaar worden in Nederland, mogelijk op een later tijdstip wel maar dat is allemaal afhankelijk van wat de leverancier monteert (ASUS NL is alleen een reparatiecentrum voor 11 Europese landen en heeft niets te maken met configuraties, in- en verkoop dus zij weten net zo veel dan wij als consument!).
2. De M70Vm-7U047C en de M70Vm-7U001C zijn
IDENTIEK op precies die zaken na die ik boven noemde (TV tuner, AV-in, TV-out). Beiden hebben dus het Full HD 1920x1200 scherm, HDMI, zelfde processor, HDD's etc.etc.
3. Ik heb de M70Vm-047C gekocht van het restitutiebedrag van ASUS NL, ik had namelijk een W2Jc waar wel al deze opties op zaten (zij het dat dit model nu ruim 2 jaar oud is, dus "slechts" een core duo CPU en natuurlijk centrino 1). De resolutie van dit dure (2.650 euro!!!) notebook was toen al 1680x1050 dus toen ik de X72S ontving met zijn 1440x900 viel me onmiddellijk op dat het beeld niet zo scherp was als gewend!!!
De 1920x1200 resolutie is dus
VEEL beter dan 1440x900 dus daar zou ik zeker niet voor gaan, zonder negatief te willen zijn, het Full HD beeld geeft onmiddellijk een topklasse uitstraling in tegenstelling tot het "Lidl/Aldi" look van een gewoon HD scherm! Mocht de Full HD dus nu nog even buiten het budget liggen, spaar even door want het is de moeite waard

. De M50Vm is dus op zich een goede keuze omdat 1680x1050 al erg scherp oogt op 17 inch en al helemaal op 15 inch.
Ik heb vandaag weer contact gehad met Joost van Asus NL, de TV-tuner is
NIET achteraf in te bouwen. Als compensatie voor al de ellende die ik heb gehad met mijn W2Jc (6x reparatie en nog niet goed) krijg ik nu een ASUS MyCinema-U3000Hybrid aangeboden. Dit is een Hybride DVB-T tuner + analoog TV-tuner & FM radio in de vorm van een USB stick met antenne en afstandsbediening. Op de analoge AV-In / TV-Out na heb je dan dezelfde mogelijkheden, hooguit is het nadeel dat het niet is ingebouwd. Voordeeltje, het trekt ook geen stroom uit je accu als je het niet gebruikt...
Hopelijk zijn alle vragen nu beantwoord, mocht je nog vragen hebben over de M70Vm-7U047C dan hoor ik het wel, ik ben er volop mee aan het spelen. Het Full HD scherm is in elk geval verbazingwekkend helder (over het hele scherm natuurlijk niet even helder maar dat heb ik nog nooit gezien bij een notebook), het is maar goed dat er een licht sensor op zit, anders krijg je lasogen als het schemerig wordt

.