Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] diverse problemen na installatie SP3*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sinds dat ik sp3 op een tamelijk nieuwe pc ( AMD ATHLON 64 3200 + 1.4 GB RAM NVIDEA GeForce 405 ) zette ( met xp prof sp2 100 % legaal, betaald etc. ) heb ik problems met prg's die plots lijken vast te lopen. Dat zijn steeds weer andere prgr's, er zit geen lijn in. Met xp2 liep allles ( blijvend ) zeer goed, geen enkele error.

Voordat ik de sp3 setup file verwijderde van de pc ( deze stond ook nog op een aparte schijf ), liep de pc zelfs volkomen vast, alleen nieuw opstarten ( na uitzetten ! ) hielp dan nog.

Voordat ik nu terug ga naar sp2 wilde ik eerst eens vragen of jij dat ook hebt gehad en misschien is het niet nodig om sp3 weer te verwijderen ? Er is wellicht een oplossing ? Of adviseer je om inderdaad sp3 gewoon weg te doen ?

Met dank voor een antwoord.

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Geen probleem met sp3 tot nu toe. Heb ook op mijn 2de PC met AMD64 Athlon 3700+ enkele weken geleden geinstalleerd en ook dat geeft tot nu toe geen probleem.
Volgens mij zit het probleem ergens anders dat toevallig zich nu manifesteert.
SP3 is wel hier en daar wat restricter qua security ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb je titel even wat aangepast.

Kun je trouwens wat duidelijker aangeven wat voor specifieke issues je dan ondervind?
Nu komt het neer op 'werknie hellup' en dat is niet echt iets waar we je mee kunnen helpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Wat mij opvalt is dat na SP3 Internet Explorer 7 erûg vaak vastloopt, maar ik heb verder geen problemen *ff afkloppen* ;) .

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:35:
Ik heb je titel even wat aangepast.

Kun je trouwens wat duidelijker aangeven wat voor specifieke issues je dan ondervind?
Nu komt het neer op 'werknie hellup' en dat is niet echt iets waar we je mee kunnen helpen.
Specifiek : 'toepassing reageert niet meer'. Na proces / proces structuur beeindigen gaat het dan weer een tijdje goed.

dragonballz : beetje moeilijk, in dezelfde periode upgrades van ccleaner, Mozilla Firefox en AV ( naar 8.0 etc. )

crack_en_hack : inderdaad, hier ook.

Nog iets : de pc is in topconditie ( inclusief de HD's en het RAM etc. ). Alles nagezien via diagnostiek. Uiteraard ook ( weer software nu ) register clean en defrag toegepast .. Opvallend is dat met het bewaren van de setup file op een aparte HD er volledig vastlopen plaatsvond, na verwijderen ervan is dat opgehouden. Deze setup file was actief en de pc begon continu iets te zoeken totdat de processor activiteit 100 % geworden was. Dan vastlopen.

Ohja, virus en spyware : 0 ( diverse prgr's ) ..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2008 18:47 ]

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Je zit met een AMD - heb je [XP] Service Pack 3, nu overal verkrijgbaar! (discussie) al eens doorgenomen, daar wordt ook een en ander gezegd ivm SP3 <> AMD

• crack_en_hack
passer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:39:
Je zit met een AMD - heb je [XP] Service Pack 3, nu overal verkrijgbaar! (discussie) al eens doorgenomen, daar wordt ook een en ander gezegd ivm SP3 <> AMD
Ik heb een Intel en bij mij loopt hij ook vaker vast nu (alleen IE7), dus het zal niet 100% aan de TS AMD liggen denk ik.

Denk eerder dat het bij IE7 zit, maarja helaas kan je die niet un-installen :'(

[ Voor 9% gewijzigd door crack_en_hack op 03-06-2008 20:43 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Topicstarter
passer schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:39:
!! Toevallig net voor dit te lezen, doorgenomen en ook wat gelinkt naar Microsoft .. Met dank voor je reactie in ieder geval, je bent inmiddels al de zoveelste ( je opmerking mbt AMD use ). Wat betreft ( een van de inzenders ) een waarde in het register : HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Intelppm die stond hier trouwens op 4, intelppm.sys in system32 was wel aanwezig, Intelppm
in het register niet wel : IntelIde
Het MOET wel haast van doen hebben met AMD in use grr ( weet zeker dat dit bijna niet 'noodzakelijk' was, overigens ) .. immers AMD zelf veroorzaakt het definitief niet volgens mijn persoonlijke mening dan _/-\o_ ..

crack_en_hack : maar mogelijk toch wel enige % ..

Ik ben tot nu toe zelfs genoodzaakt om terug te gaan naar een sp2 backup. Weet je dat ik AV 8.0 dan alleen ( op deze pc, althans ) normaal kan laten lopen ? Ik sluit overigens nooit uit dat ik zelf ergens een fout maak, hoor.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 17:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:44:
[...]
Weet je dat ik AV 8.0 dan alleen ( op deze pc, althans ) normaal kan laten lopen ? Ik sluit overigens nooit uit dat ik zelf ergens een fout maak, hoor.
AV 8.0 van wat?

Zoals je merkt: aan halve informatie heb je geen zak, want daardoor ga je verkeerde conclusies trekken (alsof MS bewust AMD een hak gaat lopen zetten met SP3 - - kom op zeg...).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• crack_en_hack
Eindelijk heb ik Internet Explorer 7 eraf gekregen en nu loopt het weer als een trein *O*

Problemen liggen dus (bij mij dan) niet bij Service Pack 3 maar bij Internet Explorer 7

Om Internet Explorer 7 te un-installen:

Start -> Uitvoeren -> %windir%\ie7\spuninst\spuninst.exe "intikken" -> OK klikken en dat gaat de rest vanzelf :P

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen ! Felicitaties, hoe dan ook :)
Pagina: 1