Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

instant messenger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,

een vraagje,

ik zou graag een instant messenger gebruiken, nu doe ik dat met trillian software.
ik gebruik een msn-gekoppeld email adress (geen hotmail adress). ik zou graag
een andere messenger dan msn gebruiken. ik vraag me af of de andere mensen mij
dan nog kunnen bereiken, heel veel mensen werken met msn-messenger (heel vaak
via een hotmail adres).

een paar vragen
1)kan iemand mij de meest veilige messenger software aanwijzen
2)welke messenger service (msn, yahoo, aol) is de veiligste en is "ontvangbaar" met msn-instanst-messenger-software?

merci mensen

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:51

Nobby

Nuts!

Wat zijn je ervaringen dat MSN Messenger niet veilig is? I.c.m. een virus scanner is het een prima programma. Ook is je IP-adres niet te achterhalen met alleen chatten. Pas wanneer je een bestand stuurt of een webcam sessie aangaat, is je IP pas te achterhalen.
Wil je je IP geheimhouden, zet de bestanden dan op een gratis host en geef de link aan de andere partij.

Voor zover ik weet is trillian open source en behoorlijk veilig, zorg alleen dat je de laatste versie hebt.

Via Google zijn er genoeg alternative MSN Messenger complient IM-programma's te vinden. Welke heb je al geprobeert en wat vond je ervan? Wat beviel je niet?

MSN Messenger is trouwens prima te gebruiken met een niet hotmail/msn adres. Je moet alleen bewijzen dat je toegang hebt tot dat e-mailadres. Je krijgt een mailtje en moet op een link klikken.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
MSN Messenger is opzich inderdaad niets mis mee. Mensen gebruiken andere programma's omdat ze de reclame in Windows live messenger erg vervelend vinden. Deze is eventueel ook wel te verwijderen met a-patch.

Verder vind je hier een lijstje van beschikbare clients. Zoek er maar eentje uit die je bevalt. Er zijn er best veel :)..
Veelgebruikte msn alternatieven denk ik zijn amsn (niet in dat lijstje), pidgin en miranda im. Met pidgin en miranda kan je ook nog inloggen tegelijk op andere netwerken (yabber).

Verwijderd

Topicstarter
wel, eerlijk gezegd heb ik weinig ervaring met msn, ik ben ooit op trillian gegaan omdat ik dan alle netwerken kon aanspreken. ik dacht wel dat trillian veiliger was dan msn, maar dat was enkel omwille van wat er op het net werd overgezegd, (heb wel niet de laatste versie).
heb ook pidgin, verleden week eens geprobeerd, maar die layout staat me niet echt aan, tenzij ik een skin kan vinden.

merci mensen, het is dus geen zaak van veiligheid wel van gebruiksgemak en meerdere netwerken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook deze staat niet in het juiste hoekje :)

Dat iets onder Windows moet draaien is niet voldoende reden om het dan maar in [WOS] neer te zetten hoor ;)
Kijk voortaan even in de forum Index http://gathering.tweakers.net/forum waar je vraag hoort te staan zoals ook de aanmeldingsvoorwaarden vermelden?

>> CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; hier kunnen wij ook niet zo heel veel mee; je hebt Trillian al geprobeerd; maar je zoekt een andere client, maar waarom? Begrijp je überhaupt het verschil tussen je client en het netwerk/protocol dat je gebruikt? Gebruiksgemak is sowieso persoonlijk dus dat moet je zelf gewoon uitproberen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Nobby schreef op maandag 02 juni 2008 @ 04:30:
Voor zover ik weet is trillian open source en behoorlijk veilig, zorg alleen dat je de laatste versie hebt.
offtopic:
Nope, Trillian is gewoon closed-source payware. ;)

Signature

Verwijderd

pidgin is ook een veel gebruikte IM..zelf gebruik ik het niet, maar hoor van veel mensen dat ze er tevreden over zijn.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:43:
Ook deze staat niet in het juiste hoekje :)

Dat iets onder Windows moet draaien is niet voldoende reden om het dan maar in [WOS] neer te zetten hoor ;)
Kijk voortaan even in de forum Index http://gathering.tweakers.net/forum waar je vraag hoort te staan zoals ook de aanmeldingsvoorwaarden vermelden?

>> CSA
okee, moet blijkbaar nog even gewoon worden aan dit forum, dacht echt dat ik het onder de knie had.
merci mensen

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

http://www.miranda-im.org/

Is een client die je helemaal naar je wensen kan aanpassen door middel van plugins. Is ook een compleet topic over.

edit:
Het grote Miranda IM topic

[ Voor 7% gewijzigd door Sosabowski op 02-06-2008 16:35 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1