Toon posts:

nieuw systeem samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen.
Niet zozeer bedoeld om games te spelen, maar voor algemeen gebruik.
Het ziet er als volgt uit:
Asus P5K,Retail
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400
Intel Core 2 Duo,Boxed, E4600, Socket 775
Arctic Freezer 7 pro
Western Digital Caviar SE16, 320 GB, 7200 RPM
XFX GeForce 8500GT 512Mb € 44,70
Logitech MX400 Performance Laser Mouse,Zwart

Nu lees ik in diverse forums allerlei negatieve berichten over ASUS moederborden.
Zwart scherm na opstarten, problemen met de BIOS of geheugen dat niet herkend wordt. Wat moet ik hiervan geloven?
Wat is een goed alternatief, Gigabyte?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ga gewoon eens lezen op diverse forums, reviews e.d. Asus staat bekend als goed merk en wordt bij gebruikers van Tweakers.net vaak ingezet zonder problemen. Zomaar afgaan op een paar uitingen van anderen is niet zinvol.
Zie ook Welke moederboard/cpu/geheugen moet ik kopen?

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 01-06-2008 22:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor samenstellen van PCs is een mooie FAQ geschreven, zie Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Verder is er ook een Best Buy Guide topicoverzicht met verschillende types computers, voor elk wat wils :) .

Aangaande merken: ieder merk heeft zo zijn plussen en minnen, je moet niet zomaar op allerlei fabeltjes uit forums afgaan. Asus maakt hele goede moederborden, die alleen wat selectief zijn qua geheugenchips die ze accepteren. Als je iets koopt wat in de QVL lijst staat, dan zul je normaal geen probleem hebben.

Verder is het gewoon een kwestie van reviews zoeken en je gezond verstand gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Asus is een prima merk, zelfs een topmerk. Al jaren.

Als ergens veel van wordt verkocht, lees je ook meer negatieve ervaringen..logisch :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gambieter schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:31:
Voor samenstellen van PCs is een mooie FAQ geschreven, zie Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Verder is er ook een Best Buy Guide topicoverzicht met verschillende types computers, voor elk wat wils :) .

Aangaande merken: ieder merk heeft zo zijn plussen en minnen, je moet niet zomaar op allerlei fabeltjes uit forums afgaan. Asus maakt hele goede moederborden, die alleen wat selectief zijn qua geheugenchips die ze accepteren. Als je iets koopt wat in de QVL lijst staat, dan zul je normaal geen probleem hebben.

Verder is het gewoon een kwestie van reviews zoeken en je gezond verstand gebruiken.
Weinig aan toe te voegen. We doen hier op GoT aan boodschappenlijstjeskeuring, dus dit topiv gaat dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.