Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Netmagic RAT] Wel of geen spyware?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Bij het proberen van een nieuwe anti-spyware programma genaamd GIANT AS kreeg ik na een scan de volgende resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/spyware001.jpg

Alle betreffende bestanden die hier boven staan vermeldt heb ik door http://virusscan.jotti.org/ heen gegooid om te controleren op virussen/spyware. Alle bestanden blijken uit deze scans schoon te zijn.

Omdat RAT als Trojan zijnde best wel linke soep is zit ik in twijfel wat te doen. Een false positive door GIANT is ook mogelijk.

Na wat verder zoeken kom ik uit een optie om Netmagic RAT te verwijderen. Echter, de door hun gestelde processen zijn op mijn computer niet aanwezig. Ook het dll bestand kan ik niet terugvinden.

edit: ik zie nu ook dat Microsoft Giant heeft overgenomen en dat de definities voor dit programma sinds 2006 al gestaakt zijn. :|

Wat kunnen jullie me adviseren?

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 31-05-2008 18:00 ]

Mijn YouTube Channel

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:40
Download eerst maar eens de opvolger ervan: Windows Defender ;)
GIANT antispyware is overgenomen door Microsoft.

Edit: had je edit nog niet gelezen 8)7

Overigens is dit volledig een false-positive, tenzij je heel Windows als een trojan wilt zien :P

[ Voor 24% gewijzigd door EDIT op 31-05-2008 18:03 ]

• Snowwie
Windows Defender kan ik helaas niet installeren omdat ik geen *kuch* genuine Windows XP heb. :)
Ik heb het programma inmiddels geinstalleerd en doe het wel met AVG, Ad-Aware, SpyBot, PrevxCSI, HijackThis en SuperAntiSpyware. :)

Mijn YouTube Channel

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Snowwie schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:15:
Windows Defender kan ik helaas niet installeren omdat ik geen *kuch* genuine Windows XP heb. :)
Ik heb het programma inmiddels geinstalleerd en doe het wel met AVG, Ad-Aware, SpyBot, PrevxCSI, HijackThis en SuperAntiSpyware. :)
Maar zoveel Anti Malware programma's zijn toch nergens voor nodig ?
Ik draai al 2 jaar zonder virusscanner, met alleen Spybot S&D, en heb nergens last van...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Petervanakelyen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Ik draai al 2 jaar zonder virusscanner, met alleen Spybot S&D, en heb nergens last van...
Afgezien van het feit dat veel anti-malware programma's op de pc's niet echt nodig is, is het draaien zonder virusscanner en met enkel Spybot S&D als anti-spyware ook niet aan te raden.
Voor een degelijke beveiliging zou ik toch kiezen voor AVG (als gratis virusscanner) en een combinatie van Spybot S&D / AdAware / Malwarebyte's Anti malware. Windows Defender is zeker ook een goed programma.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Arthas schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:56:
[...]

Afgezien van het feit dat veel anti-malware programma's op de pc's niet echt nodig is, is het draaien zonder virusscanner en met enkel Spybot S&D als anti-spyware ook niet aan te raden.
Voor een degelijke beveiliging zou ik toch kiezen voor AVG (als gratis virusscanner) en een combinatie van Spybot S&D / AdAware / Malwarebyte's Anti malware. Windows Defender is zeker ook een goed programma.
Ik gebruik AVG alleen bij mensen waarvan ik de computers repareer, want die letten meestal toch niet op wat ze downloaden, en dan in de put zitten.

Een aangepaste hosts file (immunisatie spybot s&d) en wat opletten is echt wel genoeg om wat buiten te houden. Verder is NAT ook wel handig 8)7

Maar laat ons misschien hier verder gaan ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Snowwie
Petervanakelyen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:00:
Ik merk gewoon dat de ene een aanvulling vormt voor de andere, en het is ook niet zo dat allemaal op de achtergrond staan. Standaard gebruik ik AVG 8.0 (welke tegenwoordig virusscanner en anti-spyware in 1is) en de andere programma's 1x in de zoveel tijd.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1