Toon posts:

E8500 of Q9450 advies

Pagina: 1
Acties:
  • 1.282 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe pc samenstellen maar ik geraak niet uit de cpu keuze nml E8500 of Q9450 ?
Deze pc is vooral bedoeld als game pc...
Enige gedachten ?

Lian Li PC-P80
Fortron Source Epsilon 1010 PSU
Asus P5E3 Premium
OCZ3P1600EB4GK
Intel E8500 of Q9450
Zalman CNPS9700NT
Evga 9800GX2 SCC
Creative X-FI
Adaptec 5805
4 x seagate cheetah 15K5 300 GB SAS
4 x Silentmaxx HDD silencer V2
Plextor PX8410SA
Logitech G15
Razer Deathadder

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat denk je zelf?

Verwijderd

Er zijn al duizend van deze topics geweest.
Ik zou in ieder geval een E8400 ipv een E8500 nemen, scheelt nogal wat geld en die 160mhz kan je makkelijk overbruggen door wat over te klokken.
Daarnaast zijn er nog niet zoveel games voorbereid op quadcore processoren. Maar toch zou ik wel voor de quadcore gaan, die klokt soms wel tot 3.6GHz en dan heb je een flinke pc.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

de dualcore kan ook naar 4,2, en ingame is 4,2GHz dualcore chiller dan een 3,6GHz quadcore.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kijk of je huidige en komende boeiende games Quad core cpu`s ondersteunen... zo nee. Ga lekekr voor Dual :)

Doe je er nog meer dingen naast?
Ga je bijvoorbeeld videobewerken en gebruik je software die nog meer cores ondersteunt, dan heb je al wat aan een Quad.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
Waarom wil je "server"harde schijven in je game pc?

Ik denk dat je pc iets Toekomst stabieler is met een quadcore.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Een quadcore heeft nu nog niet zoveel zin voor games. Je kunt alle games prima spelen met een dualcore. Voor de toekomst is het een ander verhaal aangezien quadcore wel belangrijk gaat worden. Echter, ben je dat zoveel tijd verder (makkelijk twee jaar) dat er al weer veel betere quadcores zijn en de prijs/prestatie wellicht nog wat gunstiger is.

Waarom gaan voor DDR3? Dat geeft bijna geen performance winst en is een stuk duurder.

[ Voor 11% gewijzigd door matel op 31-05-2008 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
alle retail games die ik voorlopig heb ; buiten een gepatchte crysis ; zijn niet " nog niet " voorzien op quad en voor de wat oudere games (ravenshield ; ut2044 ; quake4 ; IL2 1946 ; ...)zal dit waarschijnlijk er niet/nooit meer inzitten....

bij de meeste games ; buiten alan wake ; die in de nabije toekomst uitkomen heb ik nog niks van quad ondersteuning gelezen...

Ik gebruik verder outlook, msn , surfen nu en dan eens een dvd bekijken maar meest games...

nu lijkt de E8500 de betere voor games en snellere en stabieler maar echter wanneer de quad doorbreekt zal de E8400/8500 snel verouderen en ver achter de quads aankomen.
maar wanneer ?...

Btw een niet OC E8500 is die trager of sneller dan een niet OC Q9450 ?

Verwijderd

Topicstarter
matel schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:19:
Waarom gaan voor DDR3? Dat geeft bijna geen performance winst en is een stuk duurder.
Toch wat performanter , minder verbruik , minder warmte en voor 2 x 2GB latten valt de prijs nog mee
LuckyY schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:15:
offtopic:
Waarom wil je "server"harde schijven in je game pc?
Euh...Ik heb nog nooit iets anders geweten , van quantum atlas UW SCSI naar seagate cheetah UW2 , nu is scsi zo obsolete als IDE , de volgende stap is SAS...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 16:51 ]

• BounceMeister
  • Niet online
Een E8500 zou ik helemaal niet nemen, die 50 euro meerprijs t.o.v. de E8400 leg ik liever bij de videokaart o.i.d. Een E8400 is dan snel genoeg en net zo goed overklokbaar.

Ik twijfel voor mijn nieuwe systeem ook tussen een E8400 en een Q9450. Het gaat denk ik toch de E8400 worden vanwege de prijs. Dan neem ik liever een snellere videokaart voor een gamebak. De videokaart heeft namelijk veel meer impact op gameperformance.

Een Q9450 is leuk, maar quadcore wordt niet echt veel gebruikt nog. Tegen de tijd dat quadcore mainstream is, is deze quadcore toch al weer te langzaam.
Als je geld teveel hebt kan je er natuurlijk gelijk een Q9550 inzetten, staat mooi bij SCSI schijven en DDR3. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedacht maar die is nog niet leverbaar bij MPL , men vaste leverancier.
;)

Btw BounceMaster ben jij van gedacht om je E8400 te OC ' en ?

En wat ben jij van plan om te nemen als OS ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 18:55 ]

• BounceMeister
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:52:
Dat had ik al gedacht maar die is nog niet leverbaar bij MPL , men vaste leverancier.
;)

Btw BounceMaster ben jij van gedacht om je E8400 te OC ' en ?

En wat ben jij van plan om te nemen als OS ?
Ik wil wel overklokken, maar niet extreem. Het liefst verhoog ik geen voltages, het moet ook lang meegaan allemaal. Dus in het begin even op 3GHz laten staan, later misschien 3,6GHz.

Ik heb nu nog Windows XP (32 bits), daar werkt m'n scanner ook nog mee. XP is voor games ook wel het makkelijkst geloof ik. Misschien een dualboot met Vista 64 bits, dan heb je ook wat aan 4Gb geheugen.

Maarja, eerst nog wachten tot de nieuwe ATI videokaarten uitkomen. Die klinken wel veelbelovend en budgetvriendelijk. En dan nog hopen dat er snel een (betaalbare) 150Gb WD VelociRaptor komt!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:32

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik zou je aanraden op de E8400/8500 te nemen, zeker als je niet te veel video's bewerkt.
Dan ook nog, DDR3, ik zou er zelf voor gaan, bij mijn volgende pc ga ik net voor die reepjes (250€ voor 4GB is nog altijd mooi, geeft redelijk veel prestatiewinst tov DDR2-800, deze reepjes hebben nl. ook redelijk lage latencies.)
De harde schijven, ik stel voor om toch voor de Samsung SpinPoint F1 1TB te gaan en ev. een paar kopen en in RAID-opstelling zetten voor super-performance :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik was met dezelfde keuze bezig en ik heb gekozen voor de q9300. Ik doe zelf aan videobewerking, encoding, kijk veel hd en doe aan multitasking. Plan is ook op vista te installeren. Games speel ik niet of niet veel, want ik heb een x360. Tevens ben ik niet van plan om binnen drie jaar weer iets anders te kopen.

Na heel veel lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik daarom op de langere termijn beter uit ben met een quad.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05

Format-C

Tracing Rays

PMG FAQ
Tweaker? het komt concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna zélf op zoek gaat:

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Faq is niet meer van de recenste ivm dual/quad keuze ; als je bvb op google *E8400/8500 versus Q9450 typt vindt je niet alleen tegengestelde reviews en gedachten maar zie je ook dat er daar veel mensen mee bezig zijn met die vraag en ook door de bomen het bos niet meer zien......
Paquito schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:23:
Na heel veel lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik daarom op de langere termijn beter uit ben met een quad.
Ik heb ook veel recencies , reviews en op de forums gelezen en er zijn 2 mainstreams eigenlijk :

De E8400/8500 als voorkeur omdat hij goed OC 'd , snelst is voor de games van nu , gemakkelijk te vinden zijn.

De Q9450 als voorkeur wanneer je toekomst gericht ben , goed voor CAD , video encoding en dergerlijke multi-threading.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 21:57 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:05

Format-C

Tracing Rays

Als jij zegt dat je je PC hoofdzakelijk gebruikt om te gamen zou je kunnen weten na wat zoek en speurwerk dat je daarvoor het beste een zo hoog mogelijk geklokte dual core, dus E8400 (ivm prijs/performance), zou moeten/ kunnen nemen. De meeste games zijn niet multithreaded, en de huidige videokaarten hebben baat bij een zo hoog mogelijk geklokte CPU. Mijn persoonlijke ervaring is dat de framerates met een E8400 op 4GHz hoger zijn dan op een QX9650 op 3,6GHz... In de meeste (alle) games die ik heb. En dat zijn er nogal wat. :>

Dus ik zou gewoon een dual core E8400 nemen, en deze zo hoog mogelijk klokken.

De meeste mensen zijn het er trouwens wel over eens dat wat ik hier zeg/ post, "the way to go" is als je gamed.

Als je gaat renderen/ decoden/ converteren en dat soort dingen, dan "moet" je een Quad hebben.

Mijn E8400 op 4GHz doet zo'n beetje alles net zo snel of zelfs sneller dan een QX9650 op 3,6GHz, die ik ook gehad heb.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. ;)

Succes met het maken van je keuze verder. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 31-05-2008 21:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 00:02
De E8400/8500 als voorkeur omdat hij goed OC 'd , snelst is voor de games van nu , gemakkelijk te vinden zijn.
En hoeveel games van nu zijn er die die extra snelheid van de E8400 tov de Q9450 ook werkelijk gebruiken? (waar je dus echt iets van merkt)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Op GoT doen we niet aan boodschappenlijstkeuring. Een Tweaker is namelijk in staat zelf duidelijke eisen te stellen, op zoek te gaan naar relevante reviews en ervaringen, die in het licht van zijn eisen te beoordelen, en tenslotte dan zelf een keuze te maken, of als er geen zinnige keuze mogelijk is, de eisen aan te passen en opnieuw te beginnen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.