Toon posts:

Playstation 3 + 5.1 Set

Pagina: 1
Acties:
  • 1.553 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een playstation 3.

Om de kwaliteit van dit apparaat optimaal te benutten wil ik ook een set boxen er voor aanschaffen.
Het liefst een 5.1 set.

Ik had zelf deze op het oog:

http://www.teufel.de/de/P...pt-E-Magnum.cfm?show=test

of

http://www.teufel.de/de/K...cept-E-Magnum-Digital.cfm

Echter weet ik niet of ik deze erop aan kan sluiten.

Mijn budget is max 400 euro.

Overigens is het misschien handig om te weten dat mijn tv HDMI ondersteunt.

Bedankt voor jullie suggesties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 16:23 ]

Verwijderd

Er moet ook een receiver tussen natuurlijk..

Verwijderd

Als je nou z'n linkje even volgt ;)

Deze speaker set heeft een extra versterker in de subwoofer zitten die de sattelieten kan aansturen. Deze heeft 5.1 analoge aansluitingen.

De eerste set zal het niet werken, want de PS3 heeft standaard geen 5.1 analoge uitgang.

De tweede set zijn dezelfde speakers, alleen komt met het 'Decoder station 3' waar (onder andere) optische ingangen opzitten en beschikt over DD/DTS decoders.

Die digital set zal prima samen werken met je PS3. Door de optische uitgang van je PS3 aan te sluiten op het decoder station, die op zijn beurt aangesloten is aan de subwoofer die op zijn beurt weer aangesloten is aan de sattelieten :)

Hoewel een losse receiver natuurlijk beter zal zijn, zal dit ook duurder uit vallen. Met een budget van 400 euro moet het opzich te doen zijn een instap receiver te kopen en daar (2de hands) een leuke speakerset bij te zoeken. Dat zal je waarschijnlijk niet lukken voor de 279 euro die deze set kost.

Ik hoor niets dan goede dingen over deze Teufel setjes, en dan met name in betrekking tot the prijs-kwaliteit verhouding. Ik denk dat je hier geen absoluut geen slechte koop mee zult doen.

Er bestaat trouwens een behoorlijk lange thread over ervaringen met Teufel speakers:
http://gathering.tweakers...messages/1155217///teufel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 01:46 ]

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

Met een budget van 400 euro kun je eventueel ook een Logitech Z-5500 overwegen. Die komt op ongeveer hetzelfde prijs als de Teufel set die in jouw 2de link getoond wordt.

Volgens mij heeft een overgrote deel van de GoT'ers die een Xbox360/PS3 bezitten en thuis aangesloten hebben aan een 5.1 set, de console hangen aan een Z-5500 set. Genoeg gebruikerservaringen te vinden dus.

(hier ook een zeer tevreden Xbox360/PS3 + Z-5500 gebruiker :))

Ik schop de bal

Verwijderd

Koop een harman kardon 5.1 receiver (200,-) + een eltax boxen set (200,-). Dat is veel beter dan zo'n logitech setje, en dan ben je ook 400 euro totaal kwijt. En ik vind het er ook een stuk degelijker uitzien.

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:34:
Koop een harman kardon 5.1 receiver (200,-) + een eltax boxen set (200,-). Dat is veel beter dan zo'n logitech setje, en dan ben je ook 400 euro totaal kwijt. En ik vind het er ook een stuk degelijker uitzien.
Veel beter in welke opzichte dan?

Overigens mag je voor anderhalf keer de prijs van de Logitech best verwachten dat het beter is. Alleen kan ik moeilijk geloven dat een Eltax set van 200 euro (die uit 5 speakers + actieve subwoofer zou moeten bestaan) meer te bieden heeft dan een Logitech Z-5500 set, ongeacht het aangestuurd wordt door een Harman Kardon receiver. Als je toch voor losse componenten gaat (wat ik overigens overkill vind, gezien de wensen van topicstarter), dan kun je beter een goedkopere receiver nemen met een wat duurdere speakerset.

Voor 400 euro zijn er gewoon weinig (goede) alternatieven imho, tenzij je ergens een superaanbieding tegenkomt of tweedehands gaat zoeken.

Ik schop de bal

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik heb mijn PS3 i.c.m. de Teufel Concept E Magnum Digital en dat geeft prima geluid! Ik heb zowel de teufel als de logitech z-5500 mogen beluisteren en vind persoonlijk de teufel de betere qua geluid. Daar komt ook nog bij dat teufel 12 jaar garantie geeft en je de set 8 weken kosteloos mag proberen wat een erg groot pluspunt is.

Verwijderd

Jorick schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:51:
Ik heb mijn PS3 i.c.m. de Teufel Concept E Magnum Digital en dat geeft prima geluid! Ik heb zowel de teufel als de logitech z-5500 mogen beluisteren en vind persoonlijk de teufel de betere qua geluid. Daar komt ook nog bij dat teufel 12 jaar garantie geeft en je de set 8 weken kosteloos mag proberen wat een erg groot pluspunt is.
Option 1:
1. Hook up the ps3 to the TV via HDMI cable (best quality picture)
2. Hook in composite cables to the surround sound (red and white cables that came with system)
3. Then turn the ps3 on and view the ps3 stuff with HDMI and go to options > sound and change the audio output to composite.

Option 2
1. Hook ps3 up with HDMI (same as above)
2. Hook Television up to surround sound system via optical cable
Now you can have surround sound on anything you plug into the tv and you can just turn the TV speakers off.

Hmm wat zal ik doen wilde eigenlijk een home theater set kopenmet HDMI

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

En daarvoor kick je een topic van 1,5 jaar oud 8)7
En dit is niet het enige topic, want Vraag over PS3/HDMI/Optisch heb je ook al gekicked na een zeer ruime tijd.

Zie De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid betreffende het (redelijk) loos kicken van oude topics.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.