Welk moederbord kan ik het best nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views

• MenaCeNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 09:30
Hey,

Ik heb op het moment deze specificaties:

Asus P5KC (Crossfire ready)
Intel E6750 2.66 ghz @ 3.2 ghz
2 gb DDR2 GEIL geheugen( timings 4-4-4-12)
Nvidia Club3d 8600 GT 512 mb (overclocked by Club3D)
Zalman 500 Watt voeding
Samsung 931 BW 19" widescreen.

Echter nu heb ik nog een 8600 GT over, echter mijn computer kan geen SLI, alleen Crossfire.
Omdat ik Nvidia toch beter vind dan ATI, zoek ik een nieuw moederbord dat niet al te duur is.
De eisen die ik er aan stel zijn de volgende:

1333 mhz bussnelheid minimaal.
DDR2 (en het liefst DDR3 er ook bij) ondersteuning)
SLI ready
Prijs zo laag mogelijk.

Nu is mijn vraag, wordt DDR3 nog wel wat? het is nogsteeds vrij duur dus is het nog de moeite waard om een DDR3 ondersteuning op mijn moederbord te hebben.

Verwijderd

Zoek in de Pricewatch naar moederborden met een nVidia chipset, waar jouw CPU opwerkt en die SLi ondersteunen dit zullen er een paar zijn. Zoek hiervan enkele uit die je aanspreken en lees hiervan reviews. Dan moeten er wel een aantal mobo's afvallen en blijft ervan zelf één over en die koop je dan. ;)

Zie ook Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Verder is het raar dat je DDR3 al als eis noteert terwijl je -getuige je eigen vraag- helemaal nog niet weet of dat relevant is. Ik zou zeggen lees een aantal reviews van DDR3 en/of mobo's met DDR3 support. Dan weet je meer.

Maar hoe dan ook, we doen niet aan boodschappenlijstjeskeuring hier, een Tweaker wordt geacht zelf op zoek te gaan naar info en zelf te kiezen.

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 31-05-2008 10:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.