Crash => Psu te zwak?

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views

• Lazerus
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 13:05
Beste tweakers,

Onlangs heeft mn pc het begeven. Zat te gamen en opeens gaat de boel onderuit. Ik vermoed dat het m'n voeding is. Alles draait (fans, hdd's gaan draaien) maar geen beeps, geen beeld.

Volgens dit tooltje:
PSU calculator
heb ik een 676 watt psu nodig (met een zoutkorrel). Heb nu een corsair 520w

Het gaat om de volgende verbruikers:
q6600 @ 3ghz
gigabyte p35c
msi 8800 gt @ stock oc
2gb ddr2
3 schijven
1 dvdrw
firewire audio interface

Zou natuurlijk ook mobo kunnen zijn maar mn gevoel zegt psu. Heb niet zo snel vervangende onderdelen om andere onderdelen uit te sluiten.Heb ook geen zin om te wachten op heel de rma procedure.

Zal ik gewoon een 750w psu halen en ervan uitgaan dat dit het probleem is? Of kan het net zo goed mn cpu/graka/mobo/ddr zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 te bekijken, die gaat specifiek over voedingen. Al zou de jouwe op zich genoeg moeten zijn. Zie voor je opstartprobleem ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en kijk eens naar je koeling en airflow :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom zegt je gevoel PSU?
Ik denk niet dat die setup 676 watt continu nodig heeft ;).

• Lazerus
Boudewijn schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 02:45:
Waarom zegt je gevoel PSU?
Ik denk niet dat die setup 676 watt continu nodig heeft ;).
Dat denk ik ook niet, maar is 520 niet te weinig?

Zat te gamen en hij heeft het warm (b3 stepping @ 65 load/heetste core met coretemp). Wat dat betreft, had dezelfde temps met stock koeler @ stock/idle. Weet dat het heethoofden zijn maar maak me normaal niet zo druk om deze temps.

Maar nu dus serieuze crash. Mag ik er niet vanuit gaan dat het mn psu is?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee het kan ook prima je mobo zijn.
520W is heel veel vermogen hoor.
Ik draai een dual dual core opteron met 9gb mem, 8800gts en 10-14 disks (varieert) op 620W.

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02

Nobby

Nuts!

Probeer eens een andere PCI Express videokaart. Misschien de warmte die hem de nek heeft omgedraaid?

Je voeding doet het nog wel, je geeft aan dat er van alles draait. Misschien moederbord? Probeer onderdelen van je pc te testen in andere pc's.

[ Voor 42% gewijzigd door Nobby op 30-05-2008 03:16 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Lazerus
Kan deze voeding in mn live pc doen. Weet ik iig of de 12v rail nog werkt. Dat is dan ook het enige wat ik met deze oude bak kan testen. Mobo swappen gaat niet zo snel lukken (vind iemand die zn socket 775 kan/wil uitlenen).

Eigenlijk is het wishful thinking dat mn mobo niet naar de z*k is, alhoewel ik op meerdere fora lees dat het alles kan zijn (ddr en zelfs cpu). Dat is ook het probleem met no bleep/no screen, het kan van alles zijn. Wat ik al eerder aangaf, ik heb niet echt een testlab om handen. Daarom richt ik me ook op expertise of gut feeling van jullie zijde.

• Lazerus
Nobby schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 03:12:
Probeer eens een andere PCI Express videokaart. Misschien de warmte die hem de nek heeft omgedraaid?

Je voeding doet het nog wel, je geeft aan dat er van alles draait. Misschien moederbord? Probeer onderdelen van je pc te testen in andere pc's.
Heb andere pcie kaart geprobeerd (ati x300), en dan zegt mn monitor no signal (werkt goed op andere bak met 9800pro). Misschien is mn pci-e bus fried. Misschien mn cpu, misschien mn mobo, misschien mn ddr, misschien slechte oc. Kom er geen wijs uit, wil het probleem vaststellen maar het is natte vingerwerk.

Het komt erop neer dat ik moet gaan testen en uitsluiten. Dat wou ik omzeilen door jullie om hulp te vragen ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja in de FAQ staat veel (van PMG geloof ik dan) en anders moet je toch iemand vinden.
s/ddr/geheugen trouwens.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al genoemd, maar je hebt er weinig tot niets mee gedaan. De troubleshooter is geen lectuur, het is een gids voor hoe zelf de handen uit de mouwen te steken. Wij hebben geen glazen bol en kunnen niet ruiken wat er mis is met jouw systeem. Enige manier om dat te doen is dingen uit te sluiten, en totdat je de zaken geprobeerd hebt die in de troubleshooter staan kan niemand iets zinnigs zeggen dat het niveau van speculatie ontstijgt. Daarom dat we dus verwachten dat je die troubleshooter doorlopt voor je een topic opent. Dicht wegens te weinig inzet dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.