Beste tweakers,
Onlangs heeft mn pc het begeven. Zat te gamen en opeens gaat de boel onderuit. Ik vermoed dat het m'n voeding is. Alles draait (fans, hdd's gaan draaien) maar geen beeps, geen beeld.
Volgens dit tooltje:
PSU calculator
heb ik een 676 watt psu nodig (met een zoutkorrel). Heb nu een corsair 520w
Het gaat om de volgende verbruikers:
q6600 @ 3ghz
gigabyte p35c
msi 8800 gt @ stock oc
2gb ddr2
3 schijven
1 dvdrw
firewire audio interface
Zou natuurlijk ook mobo kunnen zijn maar mn gevoel zegt psu. Heb niet zo snel vervangende onderdelen om andere onderdelen uit te sluiten.Heb ook geen zin om te wachten op heel de rma procedure.
Zal ik gewoon een 750w psu halen en ervan uitgaan dat dit het probleem is? Of kan het net zo goed mn cpu/graka/mobo/ddr zijn?
Onlangs heeft mn pc het begeven. Zat te gamen en opeens gaat de boel onderuit. Ik vermoed dat het m'n voeding is. Alles draait (fans, hdd's gaan draaien) maar geen beeps, geen beeld.
Volgens dit tooltje:
PSU calculator
heb ik een 676 watt psu nodig (met een zoutkorrel). Heb nu een corsair 520w
Het gaat om de volgende verbruikers:
q6600 @ 3ghz
gigabyte p35c
msi 8800 gt @ stock oc
2gb ddr2
3 schijven
1 dvdrw
firewire audio interface
Zou natuurlijk ook mobo kunnen zijn maar mn gevoel zegt psu. Heb niet zo snel vervangende onderdelen om andere onderdelen uit te sluiten.Heb ook geen zin om te wachten op heel de rma procedure.
Zal ik gewoon een 750w psu halen en ervan uitgaan dat dit het probleem is? Of kan het net zo goed mn cpu/graka/mobo/ddr zijn?