Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Anoniem: 8504 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:48:
Wat zal de verwachte prijs van de HTC pro worden? Ik las ergens dat de X1 een dikke 700 (of kleine 800) euro gaat kosten.. Nou heb ik veel voor mijn volgende telefoon over, maar zo'n bedrag gaat me toch wel te ver... Vooral ook omdat ik gemiddeld vaak ongeveer een jaar met een foon doe en er dan vooral op uitgekeken ben omdat hij dan toch alweer fors verouderd is...
Prijzen is alleen maar gokken natuurlijk, vooral voor de touch pro omdat daar nog niks over bekend is volgens mij. Persoonlijk denk ik dat hij ongeveer 100 a 150 euro duurder gaat kosten dan de diamond (dus dan zit je ook al gauw aan de 600 of meer)...
Verder denk ik dat je wel langer doet met een WM phone dan een jaar. Er komen veel updates en tweaks uit (ter verbetering van het gemak en de snelheid) en verder kan je hem oneindig customizen met alle programma's die er voor WM beschikbaar zijn.

@ _AVA_: de RAM en ROM van de Xperia kloppen volgens mij nog steeds niet. En nog een kleinigheidje; ik zal de Touch Pro en de Xperia naast elkaar zetten, is wat overzichtelijker met vergelijken...
uit 'Het Sony Xperia X1 Topic - deel 2'
ROM: 512 MB (357.29 MB bruikbaar) (NAND Flash)
RAM: 256 MB (211.2 MB bruikbaar) (SDRAM)

[ Voor 34% gewijzigd door djjef85 op 23-06-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 12:04
Anoniem: 8504 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:48:
Wat zal de verwachte prijs van de HTC pro worden? Ik las ergens dat de X1 een dikke 700 (of kleine 800) euro gaat kosten.. Nou heb ik veel voor mijn volgende telefoon over, maar zo'n bedrag gaat me toch wel te ver... Vooral ook omdat ik gemiddeld vaak ongeveer een jaar met een foon doe en er dan vooral op uitgekeken ben omdat hij dan toch alweer fors verouderd is...
Volgens http://www.bestelmaar.nl/...Url=RCHLP&M5Arg=xperia_x1 gaat de X1 € 749,- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419

Dat is waarschijnlijk een prijs met een beetje "koop-hem-het-eerst,betaal-de-hoofdprijs"-factor. Kzou afwachten tot eind september, begin oktober, dan is er meer bekend.

On topic:

Touch Pro, don't let me down!! Ik gok op 600 Eetjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 23-06-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 170419 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:15:
Touch Pro, don't let me down!! Ik gok op 600 Eetjes.
Helaas lijkt hij toch ietsje duurder te worden...

[ Voor 9% gewijzigd door BamSlam_ op 23-06-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251384

BamSlam_ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:31:
[...]

Helaas lijkt hij toch ietsje duurder te worden...
Als dit waar is eet ik terstond mijn laptop op. waarschijnlijk hetzelfde verhaal als van bestelmaar.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Anoniem: 251384 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:33:
[...]

Als dit waar is eet ik terstond mijn laptop op. waarschijnlijk hetzelfde verhaal als van bestelmaar.nl...
Voor dat geld kan je dan weer een redelijke laptop kopen. Voor €1250,- zou ik in ieder geval een leuke kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-04 13:06
even over die prijzen..

ik geloof er geen zak van. 1250 euro voor een mobieltje/pda.

sorry hoor das net zoveel als mijn laptop waarmee ik dit berichtje zit te typen :? :X

ik wacht wel geduldig af O-)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27389

Als die prijzen kloppen van de htc touch pro, dan kunnen ze wel inpakken 8)7

Lijkt me absolute kolder aangezien er t.o.v. de diamond alleen een tb, uitbreidbaar geheugen slot en iets meer geheugen in zit en die kost rond de 550 euro kost.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27389 op 23-06-2008 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:07
Anoniem: 27389 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:27:
Als die prijzen kloppen van de htc touch pro, dan kunnen ze wel inpakken 8)7

Lijkt me absolute kolder aangezien er t.o.v. de diamond alleen een tb, uitbreidbaar geheugen slot en iets meer geheugen in zit en die kost rond de 550 euro kost.
Vergeet niet om die 4Gb eraf te trekken bij de Touch Pro, die de Diamond wel heeft. Dit zou het prijsverschil alleen maar kleiner moeten maken tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Ted_W schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:34:
[...]

Vergeet niet om die 4Gb eraf te trekken bij de Touch Pro, die de Diamond wel heeft. Dit zou het prijsverschil alleen maar kleiner moeten maken tussen die twee.
bij de diamond zit er 4gb 'ingebakken' en kan je verder niet uitbreiden. bij de trouch pro zit niks, maar je kan er wel een 32gb kaartje instoppen. heb ik liever het laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:07
Ik heb ook (veel) liever een uitbreidbaar slot voor extra geheugen. Ik reageerde alleen even op de discussie over de prijs van de Touch Pro en het prijsverschil met de Diamond. De Touch Pro heeft als extra (meerkosten) een toetsenbord, sd slot, meer intern geheugen, etc. Maar tegelijkertijd heeft de Touch Pro als 'minderkosten' dus niet die 4 Gb intern geheugen. Daarom denk ik dat het prijsverschil met de Diamond misschien niet zo groot zal zijn als men denkt. Liefst zo klein mogelijk :P en zeker niet die belachelijke 1250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Ik snap sowieso niet dat webshops al prijzen durven te noemen terwijl er nog niks (over de prijs dan, en in dit geval ook de releasedate) officieel bekend is. Met 1250 euro (er vanuit gaande dat hij dat niet echt gaat kosten) maak je je naar mijns inziens ook volstrekt belachelijk...
Maar zoals ik al eerder zei, zolang er nog niks (officieel) bekend is blijft het bij speculeren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166771

MicroSD is er maar tot 8 gb, en mocht je alvast een SDHC kaartje van 32 GB willen kopen, ben je rond de €300 kwijt.. Of dat het nou waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691

ahhh kijk hier ben ik onder mijn mensen _/-\o_

zat net heletijd op de Xperia forum, vonden ze niet leuk dat ik even de specs van Touch Pro recht ging zetten. Ze waren onder de (absurde) indruk dat Xperia X1 hoger scoorde kwa spec... Mooi niet dus! Behalve batterij die ietjes beter is op X1 en de resultie die vanzelfsprekend verbonden is aan de (iets langere) scherm, scoort X1 op alle fronten lager dan Pro.

Wat ze verkeerd deden is de Diamond vergelijken met Xperia maar dan "Diamond" vervangen met "Touch Pro" 8)7

Touch Pro gaat alles ownen :P

alleen hun pagina ziet er veel beter uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snap trouwens nie waarom we super oude plaatje hebben staan. Zo ziet de Touch Pro er nie meer uit naar mijn weten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
tijd voor een nieuwe startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-01 21:23
Nieuwe startpost???? hadden we dan een oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265977

Heeft iemand enig idee waarom HTC geen Quadband gebruikt ipv de Triband?
En heeft er iemand ervaring met (geen) bereik in het buitenland door de Triband van HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 18:49
LockTar schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:37:
Nieuwe startpost???? hadden we dan een oude?
De startpost is wat simpel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Sleehond schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 17:03:
[...]

De startpost is wat simpel... ;)
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Nogmaals, zodra de TS van het Diamond topic tijd heeft om hem te updaten dan zal dit topic daarbij worden samengevoegd. Tot die tijd gewoon ff rustig afwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:15:
Nogmaals, zodra de TS van het Diamond topic tijd heeft om hem te updaten dan zal dit topic daarbij worden samengevoegd. Tot die tijd gewoon ff rustig afwachten ;)
Toch zie ik nog steeds niet in waarom de Diamond en de Touch Pro in 1 topic worden gevoegd. Twee apparaten met bijna dezelfde buitenkant (als je dat al kunt zeggen), maar van binnen toch wel degelijk anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En welke dingen behalve de ram en de tv out zijn anders dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206849

DaannO schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:05:
Niet moeilijk;

De Pro heeft een LED flitser bij de camera, de Diamond niet.
De Pro heeft een toetsenbord, de Diamond niet.
De Pro heeft een MicroSD slot, de Diamond heeft 4GB geheugen en geen slot.
De batterij van de Diamond gaat max. 285 uur mee, die van de Pro 406.
De Pro heeft een rubberen achterkant, die van de Diamond is glad.
De Pro is 6mm dikker dan de Diamond.

Sommigen zijn niet groot en amper benoemenswaardig. Maar ik heb ze er maar even neergezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206849 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 01:47:
[...]

Niet moeilijk;

De Pro heeft een LED flitser bij de camera, de Diamond niet.
De Pro heeft een toetsenbord, de Diamond niet.
De Pro heeft een MicroSD slot, de Diamond heeft 4GB geheugen en geen slot.
De batterij van de Diamond gaat max. 285 uur mee, die van de Pro 406.
De Pro heeft een rubberen achterkant, die van de Diamond is glad.
De Pro is 6mm dikker dan de Diamond.

Sommigen zijn niet groot en amper benoemenswaardig. Maar ik heb ze er maar even neergezet. ;)
lijkt me niet meer dan logisch om een apparte topic voor Touch Pro te hebben hij heet nie voor niets Touch Pro en niet Touch Diamond Met Toetsenboard En Extras :P

Is naar mijn mening echt een ander model...

ps. wat vinden mensen van de rubberen achterkant?? Ik ben er zelf nog nie over uit, ben wel iemand die van glimmende dingen houd :*) maar had ook de Touch Cruise met rubber was opsich nie verkeerd. Over vingerafdrukken heb ik nu wel gehoord en personelijk vind ik het niet echt een argument (voor mij). Is touch juist leuk zo'n apparaat te poetsen? 8) Net als de glazen van je bril :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag:

Is er ergens een plaats waar uitgevochten kan worden welke toestel beter is/word Xperia X1 of de HTC Touch Pro????? :? Ik wil overtuigd raken waarom vinden mensen de Touch Pro beter of slechter dan de X1??? :? Je mening graag!!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 03:12:
ps. wat vinden mensen van de rubberen achterkant??
persoonlijk heb ik liever een rubberen achterkant dan zo'n glimmende, ook voor de vingerafdrukken, maar nog meer voor de grip die je hebt. vooral bij warm weer met bezwete handen lijkt mij een rubberen achterkant meer grip geven dan een gladde achterkan. mijn K800i heeft ook een rubberen achterkant en dat voelt zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

Anoniem: 265691 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 03:27:
Nog een vraag:

Is er ergens een plaats waar uitgevochten kan worden welke toestel beter is/word Xperia X1 of de HTC Touch Pro????? :? Ik wil overtuigd raken waarom vinden mensen de Touch Pro beter of slechter dan de X1??? :? Je mening graag!!!!! :)
Op straat! Vergeet je boxbeugel niet :9

Maargoed, ik had misschien idd een paar specs niet helemal goed (dacht dat newmobile.nl toch vrij betrouwbaar was) maar dan nog kies ik voor de xperia omdat de accu stuk langer mee gaat (wat IK dus wel belangrijk vind), het grotere scherm en in uitgeklapte modus tenminste niet zo aan de linkerkant gepriegeld zoals bij de htc touch pro. Breedbeeld is gewoon heel erg fijn :)
Relexter toetsenbord waarbij de toetsen niet zo priegelig op elkaar zitten. Beter geluid (is nog niet helemaal duidelijk maar daar ga ik wel vanuit). Betere camera (Hier ga ik ook vanuit). Die paar mb minder in het werkgeheugen boeit me persoonlijk niet zo veel.
Enige wat mij bij de HTC touch pro aanspreekt is de video-out maar voor zover ik weet heb je daar een speciaal kabeltje voor nodig.

Sony Ericsson Xperia _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben wel benieuwd naar de SEX1 :D
Maar van de andere kant heb ik nogal wat ervaring met de HTC modellen.
Ik heb ze bijna allemaal wel gehad tot nu toe.
En ik weet zo niet wat de ervaringen zijn met Sony-Ericsson.
Is toch afwachten hoe zij met bugs omgaan, en dan m.n. de fixes.

En ik ben zeer benieuwd hoe TomTom omgaat met de resolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 17:25
Twijfel nog erg tussen de HTC Touch Pro en Sony X1. Wilde eerst de Diamond maar ik lees veel problemen over de snelheid van de software. Volgens mij leverd HTC inmiddels modellen met verbeterde ROM maar dat moet ik nog even testen. De Sony X1 trekt mij ook erg qua brede VGA scherm en degelijke(?) design. Verder wordt de X1 een stukje duurder. Ik weet dat een duurder apparaat niet altijd beter is maar toch heb ik het gevoel dat de Sony beter/degelijker in elkaar steekt?! Het liefst test ik ze allebei voordat ik er 1 bestel (pre-order)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
DaannO schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:05:
Ze maken gebruik van dezelfde Touch3D interface, dat is de overeenkomst. Maar dan kun je net zo goed alle standaard WM6 modellen bij elkaar in 1 topic gooien. Bovendien lijkt mij de doelgroep van de Touch Pro heel anders als de Diamond.
De Diamond heeft de verwende consument als doelgroep
De Touch Pro heeft de pro-consumer en de zakelijke markt als doelgroep

Ik zie het liefst 2 verschillende topics.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik vind de verschillen zo klein dat het eigenlijk te verwaarlozen is. Echter als alle users dat willen dan hoor ik graag wie een mooie ts wil maken. Mocht er niemand zich aanbieden tegen de tijd dat het nieuwe Diamond topic wordt geopend dan gaat deze alsnog dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 03:27:
Nog een vraag:

Heel leuk die metalen buitenkant, maar HTC's oplossing is veel handiger. Als je het echt voor de camera doet, koop de X1. Voor de muziekbeleving zijn beide zo goed als gelijkwaardig (de X1 heeft wel een 3.5mm jack, en de TP extUSB, door tussenverbindingen met omvormers zal er een verwaarloosbaar kwaliteitsverschil zijn). De Touch Pro heeft het met TouchFlo3D helemaal goed geregeld, indien ze de snelheid (RAM) genoeg hebben gebumpt. Stukken handiger dan de panels. Het feit dat de TP een keyboard heeft met een getallenrij maakt me blij. En de toetsjes van de X1 blijken niet veel feedback te hebben, jammer! Ze zien er heel mooi uit met de backlit. Dus ondanks dat ze meer op elkaar zitten, verwacht ik meer van de ervaring van HTC met smartphone-keyboards. Voor de echte doorgewinterde zakenman is de 1500mAh beter, maar ik ben zelf een mainstream user die veel mailt en smst, dus dat is geen probleem. Ik vraag me af wie het (overigens prachtige) WVGA scherm gebruikt?? Gimmick IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-05 20:55
Waarom heeft iedereen het steeds over de X1 als tegenhanger van de Diamond/Pro? Persoonlijk vind ik de Samsung Omnia (I900) een beter alternatief, tenzij je gaat voor een toetsenbord. Ik twijfel zelf tussen de Pro en Omnia. De Omnia wint dik van de specs van X1:

X1: 3" scherm. Omnia: 3,5"
X1: 0MB extra geheugen. Omnia: 4GB/8GB
X1: 3.2MP camera Omnia: 5MP

Verder heeft de Omnia een accelometer, TV-out, Haptic feedback en een optical sensor. De X1 niet.

Andersom heeft de X1 een toetsenbord, kantelbaar design, 60mAh grotere batterij, en een resolutie van 800x480 tov 400x240 op de Omnia.

Kan iemand mij vertellen waarom de samsung niet of nauwelijks aan bod komt en iedereen het steeds over de Pro vs. X1 heeft? Wat is er dan mis met samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262543

Anoniem: 170419 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:39:
[...]

Heel leuk die metalen buitenkant, maar HTC's oplossing is veel handiger. Als je het echt voor de camera doet, koop de X1. Voor de muziekbeleving zijn beide zo goed als gelijkwaardig (de X1 heeft wel een 3.5mm jack, en de TP extUSB, door tussenverbindingen met omvormers zal er een verwaarloosbaar kwaliteitsverschil zijn). De Touch Pro heeft het met TouchFlo3D helemaal goed geregeld, indien ze de snelheid (RAM) genoeg hebben gebumpt. Stukken handiger dan de panels. Het feit dat de TP een keyboard heeft met een getallenrij maakt me blij. En de toetsjes van de X1 blijken niet veel feedback te hebben, jammer! Ze zien er heel mooi uit met de backlit. Dus ondanks dat ze meer op elkaar zitten, verwacht ik meer van de ervaring van HTC met smartphone-keyboards. Voor de echte doorgewinterde zakenman is de 1500mAh beter, maar ik ben zelf een mainstream user die veel mailt en smst, dus dat is geen probleem. Ik vraag me af wie het (overigens prachtige) WVGA scherm gebruikt?? Gimmick IMO.
Ik weet nog wel een voordeel van de X1 ten opzichte van de Touch pro. Als er wat aankomt hoeft dat ding tenminste niet naar Engeland gestuurd te worden ;) Vriendin van me heeft een HTC en deze is al ongeveer een maand in Engeland en het zou nog minstens een week gaan duren! Schiet dus echt voor geen meter op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_tb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:47:
Waarom heeft iedereen het steeds over de X1 als tegenhanger van de Diamond/Pro? Persoonlijk vind ik de Samsung Omnia (I900) een beter alternatief, tenzij je gaat voor een toetsenbord. Ik twijfel zelf tussen de Pro en Omnia. De Omnia wint dik van de specs van X1:

Verder heeft de Omnia een accelometer, TV-out, Haptic feedback en een optical sensor. De X1 niet.

Andersom heeft de X1 een toetsenbord, kantelbaar design, 60mAh grotere batterij, en een resolutie van 800x480 tov 400x240 op de Omnia.

Kan iemand mij vertellen waarom de samsung niet of nauwelijks aan bod komt en iedereen het steeds over de Pro vs. X1 heeft? Wat is er dan mis met samsung?
Die Samsung is toch een heel ander toestel dan deze 2? De Samsung kun je beter vergelijken met de Iphone en de diamond, maar niet met 1 van deze 2 toestellen. Alleen al omdat deze geen toetsenbord heeft. Bovendien vind ik het een saai ding wat snel snel in elkaar gezet lijkt om de concurrentie voor te zijn. Verder zijn de 3.2 MP camera's van sony 9 van de 10 keer toch beter dan de 5.0 van Samsung of Nokia.
Dus voordelen als een 'grotere' batterij, een toetsenbord en een hoge schermresolutie hebben wat mij betreft de voorkeur!

Ik bedoel hier niets verkeerds mee maar die samsung is evenals de LG Viewty de perfecte telefoon voor mensen die willen pronken met een touchscreen maar geen geld willen uit geven aan een duurder toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 25-06-2008 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Mister_tb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:47:

Wat er mis mee is?
- Het is een Samsung
- heeft geen VGA scherm
- Heeft geen toetsenbord (mensen die voor de TP of X1 gaan, doen dit vanwege het toetsenbord)
- Had ik al gezegd, het is een Samsung? ;)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Xanion schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Wat er mis mee is?
- Het is een Samsung
- heeft geen VGA scherm
- Heeft geen toetsenbord (mensen die voor de TP of X1 gaan, doen dit vanwege het toetsenbord)
- Had ik al gezegd, het is een Samsung? ;)
Dit is dus precies de reactie waar ik niks aan heb... "Het is een Samsung" ja dat weet ik ook wel, maar wat is daar mis mee dan?? heb al 6 jaar 5 verschillende Samsung's gehad en vindt ze prima. Wat is nu het grote probleem. En ja dat toetsenbord is inderdaad voor veel mensen het punt, maar dat is voor mij niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Anoniem: 262543 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:52:
[...]

Die Samsung is toch een heel ander toestel dan deze 2? De Samsung kun je beter vergelijken met de Iphone en de diamond, maar niet met 1 van deze 2 toestellen. Alleen al omdat deze geen toetsenbord heeft. Bovendien vind ik het een saai ding wat snel snel in elkaar gezet lijkt om de concurrentie voor te zijn. Verder zijn de 3.2 MP camera's van sony 9 van de 10 keer toch beter dan de 5.0 van Samsung of Nokia.
Dus voordelen als een 'grotere' batterij, een toetsenbord en een hoge schermresolutie hebben wat mij betreft de voorkeur!

Ik bedoel hier niets verkeerds mee maar die samsung is evenals de LG Viewty de perfecte telefoon voor mensen die willen pronken met een touchscreen maar geen geld willen uit geven aan een duurder toestel.
couldn't agree more :9
Mister_tb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:33:
En ja dat toetsenbord is inderdaad voor veel mensen het punt, maar dat is voor mij niet belangrijk.
Zoals hierboven aangegeven kiezen de mensen die voor de X1 of Touch Pro kiezen deze (met name) vanwege het toetsenbord. De 2 markten voor enerzijds de X1 en Touch Pro en anderszijds de Omnia zijn totaal verschillend

[ Voor 19% gewijzigd door djjef85 op 25-06-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd..de lage resolutie en geen toetsenbord is voor mij doorslaggevend om NIET te kiezen voor de samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
djjef85 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:37:

Zoals hierboven aangegeven kiezen de mensen die voor de X1 of Touch Pro kiezen deze (met name) vanwege het toetsenbord. De 2 markten voor enerzijds de X1 en Touch Pro en anderszijds de Omnia zijn totaal verschillend
Ok dat snap ik, dan sta ik dus tussen die twee markten in. Ik wilde eigenlijk de diamond nemen maar door de verschillen met de pro (vooral de flits en SD-slot) ga ik voor de pro. Het toetsenbord heeft helemaal geen meerwaarde voor mij, sterker nog ik heb liever helemaal geen toetsenbord. Toen kwam de samsung Omnia in beeld, alle toevoegingen van de Pro heeft deze telefoon ook. Daarbij heeft het geen toetsenbord wat m stukken kleiner maakt.

Omdat er geen andere telefoon is met al die functies van de Pro/Omnia twijfel ik tussen deze twee, zoals boven gezegd dat toetsenbord heeft geen meerwaarde voor me.

Hier rond lezend zie ik steeds terugkomen, "ja samsung wil ik niet omdat het een samsung is". Maar niemand heeft tot nog toe een onderbouwde reactie gegeven waarom samsung zo slecht is. Kan iemand mij overtuigen waarom ik toch voor de Pro moet gaan of blijft het bij: "samsung is slecht"? (oja die verschillen in resolutie en batterij weet ik, maar die wegen minder dan de voordelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Mister_tb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:55:
[...]
sterker nog ik heb liever helemaal geen toetsenbord.
Dan lijkt de keuze me makkelijk. :P

FF serieus:
Ergens in dit topic staat een vergelijkingsmodel (ik ga hier dan ook niet alle verschillen opnoemen). Aan de hand daarvan kan je denk ik wel een goede keuze maken. Ik snap wel dat jij net zo'n discussie wil als de X1/Touch Pro, ik hoopte hier ook m'n keuze door te kunnen maken. Voor mij (voor andere misschien weer niet) zijn de verschillen verwaarloosbaar en zal het afhangen van de release date en prijs. Een keuze voor een telefoon blijft toch altijd een persoonlijke voorkeur denk ik.

Nu heb je nog niet waar je om vroeg, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel te zeggen

[ Voor 6% gewijzigd door djjef85 op 25-06-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_tb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:55:
[...]

Ok dat snap ik, dan sta ik dus tussen die twee markten in. Ik wilde eigenlijk de diamond nemen maar door de verschillen met de pro (vooral de flits en SD-slot) ga ik voor de pro. Het toetsenbord heeft helemaal geen meerwaarde voor mij, sterker nog ik heb liever helemaal geen toetsenbord. Toen kwam de samsung Omnia in beeld, alle toevoegingen van de Pro heeft deze telefoon ook. Daarbij heeft het geen toetsenbord wat m stukken kleiner maakt.

Omdat er geen andere telefoon is met al die functies van de Pro/Omnia twijfel ik tussen deze twee, zoals boven gezegd dat toetsenbord heeft geen meerwaarde voor me.

Hier rond lezend zie ik steeds terugkomen, "ja samsung wil ik niet omdat het een samsung is". Maar niemand heeft tot nog toe een onderbouwde reactie gegeven waarom samsung zo slecht is. Kan iemand mij overtuigen waarom ik toch voor de Pro moet gaan of blijft het bij: "samsung is slecht"? (oja die verschillen in resolutie en batterij weet ik, maar die wegen minder dan de voordelen)
'

Ik hoor mensen vaker zeggen, het toetsenbord is geen meerwaarde. Maar volgens mij vergeten ze dan dat het nu betreft om een touchscreen telefoon. Het is verschrikkelijk irritant om dan met een mini toetsenbordje op het scherm te gaan typen. De letters zijn superklein waardoor je vaak mismikt, je kan bijna niet met 2 handen/vingers typen (daarvoor gaat het EN te langzaam en je zult dat ding ook vast moeten houden) en alles wat er op het scherm bijkomt aan toetsenbord neemt weer extra ruimte in waardoor je websites niet volledig erop krijgt. Ik snap best dat mensen zeggen dat toetsenborden geen meerwaarde hebben voor telefoons met gewoon knopjes, maar met touch screen moet ik het nog allemaal zien. Ik zelf kan niet omgaan met alleen touchscreen, daar ben ik dan te ongeduldig voor. Als je veel op internet gaat zitten met zo'n ding en veel smst en mailt lijkt zo'n toetsenbord me geen overbodige luxe!

Verder heb ik niets tegen samsung hoor. Zijn super telefoons, doen het altijd en hebben een mooi scherm. Ik vind alleen de modellen allemaal zo saai en het is allemaal van hetzelfde eigenlijk. Ik zou er persoonlijk niet meer voor kiezen sinds ik een SE heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
djjef85 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:14:
[...]

Dan lijkt de keuze me makkelijk. :P

FF serieus:
Ergens in dit topic staat een vergelijkingsmodel (ik ga hier dan ook niet alle verschillen opnoemen). Aan de hand daarvan kan je denk ik wel een goede keuze maken. Ik snap wel dat jij net zo'n discussie wil als de X1/Touch Pro, ik hoopte hier ook m'n keuze door te kunnen maken. Voor mij (voor andere misschien weer niet) zijn de verschillen verwaarloosbaar en zal het afhangen van de release date en prijs. Een keuze voor een telefoon blijft toch altijd een persoonlijke voorkeur denk ik.

Nu heb je nog niet waar je om vroeg, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel te zeggen
Haha ik was diegene die de Samsung in dat lijstje erbij heeft gezet ;) dus dat lijstje heb ik er wel bij. En de telefoons zijn bijna hetzelfde, daarom twijfel ik ook zo.
Anoniem: 262543 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:18:
[...]

'

Ik hoor mensen vaker zeggen, het toetsenbord is geen meerwaarde. Maar volgens mij vergeten ze dan dat het nu betreft om een touchscreen telefoon. Het is verschrikkelijk irritant om dan met een mini toetsenbordje op het scherm te gaan typen. De letters zijn superklein waardoor je vaak mismikt, je kan bijna niet met 2 handen/vingers typen (daarvoor gaat het EN te langzaam en je zult dat ding ook vast moeten houden) en alles wat er op het scherm bijkomt aan toetsenbord neemt weer extra ruimte in waardoor je websites niet volledig erop krijgt. Ik snap best dat mensen zeggen dat toetsenborden geen meerwaarde hebben voor telefoons met gewoon knopjes, maar met touch screen moet ik het nog allemaal zien. Ik zelf kan niet omgaan met alleen touchscreen, daar ben ik dan te ongeduldig voor. Als je veel op internet gaat zitten met zo'n ding en veel smst en mailt lijkt zo'n toetsenbord me geen overbodige luxe!

Verder heb ik niets tegen samsung hoor. Zijn super telefoons, doen het altijd en hebben een mooi scherm. Ik vind alleen de modellen allemaal zo saai en het is allemaal van hetzelfde eigenlijk. Ik zou er persoonlijk niet meer voor kiezen sinds ik een SE heb!
De afweging toetsenbord vs afmetingen speelt erg bij me mee. Nu je het zo omschrijft denk ik dat je misschien wel gelijk hebt qua touchscreen e.d. ik ga maar is een keertje de diamond proberen in de winkel, kijken of het echt is zoals je zegt.

Voor iemand die hier snel even kijkt wat beter is HTC/Samsung is de keuze snel gemaakt, als je hier een beetje rond leest wordt vaak gezegd dat samsung slecht is, maar dat is nergens op gebaseerd. En vooralsnog kan niemand mij vertellen wat er mis mee is. (wel jammer eigenlijk, nu ben ik nog harder aan het twijfelen :?, maja voordeel is dat ik nog wel even heb )....

[ Voor 22% gewijzigd door Mister_tb op 25-06-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_tb schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:40:
[...]

De afweging toetsenbord vs afmetingen speelt erg bij me mee. Nu je het zo omschrijft denk ik dat je misschien wel gelijk hebt qua touchscreen e.d. ik ga maar is een keertje de diamond proberen in de winkel, kijken of het echt is zoals je zegt.
Jaa ik heb het me ook laten wijsmaken hoor, dat toetsenborden geen meerwaarde hebben. Ik geloof het ook allemaaal best. Maar met een touchscreen is het anders. Heb laatst met de HTC Touch Dual (was het geloof ik) gespeeld van een kennis, maar vond het verschrikkelijk! Als ik op internet ging had ik lettertjes die serieus zo groot waren als dit figuurtje : [ ]. In dat kleine hokje stond dus het lettertje. Je moest dan met dat stylus ding precies gaan mikken en dan maar hopen dat je goed mikte. Heel vervelend als je bijvoorbeeld in een auto of trein zit waarin je meebeweegt. Bovendien ging het zo langzaam allemaal, ik dacht dat ik een uur nodig had om www.ns.nl ofzo in te typen. Met een toetsenbordje is dit allemaal zo gebeurd...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 25-06-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Bij mij speelt (persoonlijk) de prijs ook wel een beetje (boel) mee.. Je kan pas een goede discussie starten of iets al dan niet het aankopen waard is als er ook een prijskaartje aan hangt.. Als de 1250,- (totaal belachelijke en nergens op gebaseerder prijs overigens) voor de HTC waar is en de X1 kost dan "maar" 749,- heb ik de keuze bijzonder snel gemaakt, gezien de geringe technische verschillen en de kwaliteit van de toestellen.

Ook als de Omnia zodadelijk incl. 16GB geheugen 450 euro gaat kosten en de kwaliteit is goed, heb ik ineens een stuk minder behoefte aan een toetsenbord..

Ik wacht wel ff met de discussie totdat de prijzen bekend zijn denk ik :X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat SE gebruikers, zoals ik, samsung maar niks vinden omdat het veel minder overzichtelijk is. mijn vriendin heeft een samsung en ik zou voor geen goud willen ruilen. dus voor het gebruikersgemak, de cameratechnieken en de designs ga ik voor SE.
Toch zit ik nu wel te twijfelen tussen Touch Pro en de X1. maar ik hoef pas volgend jaar mei een ander toestel en dan zijn beide toestellen er allang en kan ik ze mooi even proberen. altijd handig...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 251384 op 25-06-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Anoniem: 8504 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:05:
Bij mij speelt (persoonlijk) de prijs ook wel een beetje (boel) mee.. Je kan pas een goede discussie starten of iets al dan niet het aankopen waard is als er ook een prijskaartje aan hangt.. Als de 1250,- (totaal belachelijke en nergens op gebaseerder prijs overigens) voor de HTC waar is en de X1 kost dan "maar" 749,- heb ik de keuze bijzonder snel gemaakt, gezien de geringe technische verschillen en de kwaliteit van de toestellen.

Ook als de Omnia zodadelijk incl. 16GB geheugen 450 euro gaat kosten en de kwaliteit is goed, heb ik ineens een stuk minder behoefte aan een toetsenbord..

Ik wacht wel ff met de discussie totdat de prijzen bekend zijn denk ik :X ...
Het zijn allemaal toestellen voor dezelfde markt (en ja zelfs de samsung zonder toetsenbord is voor de zakelijke end-user). Ik verwacht ook dat ze allemaal wachten op de prijzen van de concurrent en zich hierbij gaan scharen, zal misschien een paar tientjes schelen.
Anoniem: 262543 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:58:
[...]

Jaa ik heb het me ook laten wijsmaken hoor, dat toetsenborden geen meerwaarde hebben. Ik geloof het ook allemaaal best. Maar met een touchscreen is het anders. Heb laatst met de HTC Touch Dual (was het geloof ik) gespeeld van een kennis, maar vond het verschrikkelijk! Als ik op internet ging had ik lettertjes die serieus zo groot waren als dit figuurtje : [ ]. In dat kleine hokje stond dus het lettertje. Je moest dan met dat stylus ding precies gaan mikken en dan maar hopen dat je goed mikte. Heel vervelend als je bijvoorbeeld in een auto of trein zit waarin je meebeweegt. Bovendien ging het zo langzaam allemaal, ik dacht dat ik een uur nodig had om www.ns.nl ofzo in te typen. Met een toetsenbordje is dit allemaal zo gebeurd...
Wat ik zo zie in al die review filmpjes, is het bij de samsung best goed te doen, ook omdat je het beeld kan kantelen en dus over een breedbeeld beschikt. Vervolgens kun je het toetsenbord wegklikken en met de muis de rest bedienen. Persoonlijk ben ik ook van de "Het blijft natuurlijk wel een telefoon en geen laptop" gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm Omnia lol :o hoor voor het eerst hier effe kijken zo. Zal zo wel reageren wat ik ervan vind.

Maar goed ik persoonlijk leun meer naar de Touch Pro. Waarom denken mensen dat X1 betere camera heeft eigenlijk? Ze zijn beide 3.2 met flash en beide komen uit de HTC fabriek... Mis ik iets?

Pro heeft meer RAM geheugen
Pro heeft accelerometer
Pro heeft iets meer intern geheugen
Pro heeft Tv-out
Pro heeft een toetsenboard met 5 rijen
Een hele chique interface. Dat zwart met wit is toch niet te vergelijken met stomme vierkantjes die in het niets zweven.

(ook heb echt nooit last van prutsen heb super accurate motoriek en kleine vingertjes , ben juwelier :D)

Ik vind de rubber veel minder mooi het maakt de toestel lomper overkomen alsof het voor boeren is hehe. }:O (no offence boeren). Ik vind de rubber toch net iets minder mooi. Ik had die Touch Cruis met rubber en moet zeggen dat als je daar beetje vet op krijgt das pas moeilijk om weer schoon te krijgen niet de gladde achterkant van Diamond. Ik vind de Diamond dan ook verreweg de mooiste.
Qua uiterlijk is een Xperia een jongetje die aan sport doet, terwijl de Diamond een man in het pak of een hele sexy dame :9
Of een ander vergelijking als Xperia Mustang is, is Diamond Rolls Rolls 8)

Een ding vind ik echt heel goed aan Xperia hij is in het metaal geeft een gevoel van kwaliteit, ook schuift die mooi open.

Toch zijn ze beide dikzakken, loop je daar met zo'n bobbel in je broek :? Echt had de Diamond een micro SD slot dan had ik geen overweging hoeven maken hier. 4 Gb is echt heel weinig. Als je beetje tomtom op zet heb je niets meer over.

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

De X1 en TouchPro zijn nou eenmaal erg aan elkaar gewaagd maar voor mij is het toch echt X1.

Ten eerste, persoonlijk, het design. Leuk, dat harde plastic van de TouchPro maar geef mij maar een volledig alu body. De zwarte X1 krijgt een volledige behuizing van hetzelfde materiaal als het alu op de voorkant van mijn zwarte K800i. Als ik me zo een hele behuizing voor de geest haal, in een woord prachtig. Bovendien vind ik een glanzende behuizing, zoals de voorkant van de TouchPro, maar irritant als vingerafdruk magneet. Ook de verhouding scherm/knoppen op de voorkant vind ik op de X1 veel beter als op de TouchPr en gebogen toetsenbord van de X1 vind ik ook veel mooier als dat een beetje cheap ogende plastic toetsenbord van de TouchPro.

In een review vond de reviewer het X1 toetsenbord maar weinig feedback geven. Tja, dat kan, maar dat wil ik toch echt zelf ervaren. Ik denk dat alles een kwestie van wennen is en Bas_je die al een X1 heeft (zie X1 topic) vind het toetsenbord heel goed werken.

De interface van de X1 lijkt me ook beter als de TouchFlo3d van de TouchPro. Het leek mij in de youtube filmpjes niet echt fijn werken. De panelinterface van de X1 zal wel handig werken, lijkt mij, en als er dingen ontbreken zijn er volgens mij makkelijk panels voor te maken, bijvoorbeeld door XDA. Het is wel belangrijk dat het allemaal een beetje vlot loopt. De TouchFlo3d interface werkt nog niet echt vlot op de Diamond maar dat is volgens mij nu verholpen door de nieuwe ROM. De Panelinterface werkte op de X1 ook nog niet echt snel op de eerste preview modellen maar daar mag je nog geen oordeel aan vellen. Bovendien is dit met de nieuwe ROM ook opgelost.

Kwa specs is de X1 gewoon beter als de TouchPro, tenzij je echt veel gebruik zult maken van een TV out maar daar heb je toch een laptop voor? Foto's van mijn telefoon hoef ik niet op TV te laten zien. Ik ga er vanuit dat de X1 een betere camera heeft, hij heeft in ieder geval Cybershot software, en een betere muziekspeler, met de Walkman software. Mede door de 3.5'' ingang scheelt mij dat een apparaat om mee te zeulen en met dat doel worden die functies toch juist op telefoons gezet? Om je een apparaat uit handen te nemen. Ok, met een omzettertje kan dit ook met de TouchPro en het geluid daarvan zal ook niet slecht zijn, maar hier wint de X1 toch echt.

Voor deze verschillen heb ik wel een prijsverschil over. Mijn abo loopt eind oktober af, dan zie ik wel hoe de zaken ervoor staan.

X1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:18:

Of een ander vergelijking als Xperia Mustang is, is Diamond Rolls Rolls 8)
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. Wat mij betreft is het zwaar andersom. Komop zeg, de X1 ziet er toch gewoon veel strakker uit dan de touch pro. Qua uiterlijk en toetsenbord is de touch pro gewoon een 13 in een dozijn telefoon. Bovendien schuift de X1 veel mooier open en is het toetsenbord veel overzichtelijker.
Ik lees trouwens net in het experia topic dat de X1 ook in augustus uitkomt. Een gerucht wat de laatste weken al steeds vaker uitkwam wordt nu bevestigd door gsm web!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 25-06-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:23:
....
Kwa specs is de X1 gewoon beter als de TouchPro...
I beg to differ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262543 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:29:
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen. Wat mij betreft is het zwaar andersom. Komop zeg, de X1 ziet er toch gewoon veel strakker uit dan de touch pro. Qua uiterlijk en toetsenbord is de touch pro gewoon een 13 in een dozijn telefoon. Bovendien schuift de X1 veel mooier open en is het toetsenbord veel overzichtelijker.
Ik lees trouwens net in het experia topic dat de X1 ook in augustus uitkomt. Een gerucht wat de laatste weken al steeds vaker uitkwam wordt nu bevestigd door gsm web!
Zeker weten het is erg persoonlijk ja. Ik heb zelf de Diamond een week mogen bezichtigen, hij loopt als boter. Echt geen last van vertraging of dergelijke. Het plastic is echt mooi en hij is echt super klein. Ik heb het zakje van de LG Chocolat omheen gedaan en hij past perfect. Moet je voorstellen hoe klein die is. Het is echt een telefoon geen PC in je zak en eentje die zijn kracht kan meten aan de X1. Pro heeft weer meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ps. Ik zou het beetje minder vinden als we geen aparte topic hadden voor de Touch Pro. Ik heb echt geen zin om hele tijd door de posts heen te gaan om achter te halen over welke toestel ze het hebben. Dadelijk zijn er performance tweaks etc.. voor de Pro of oplossingen voor problemen, en moeten we door de Diamond topic heen snuffelen. Of opmerkingen over de batterij of toetsenboard of de GPS etc...Dat gaat echt nie goed werken, mensen gaan dan helemaal die twee door elkaar halen. Hij heet toch gewoon Touch Pro, waar slaat het op om die bij de Touch Diamond te doen? Is er gebrek aan topic plaatsen bij Tweakers ofzo? Is Tweakers getroffen door de hypotheekcrisis in VS ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Anoniem: 265691 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:58:
Dadelijk zijn er performance tweaks etc.. voor de Pro of oplossingen
Het punt is dat ze dezelfde hard- en software hebben en dus (vrijwel) iedere tweak of oplossing voor beiden toestellen zal werken. En je dan dus het andersom gezeik hebt dat je dingen mist omdat ze in het 'andere' topic staan.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 00:25
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/htcp3700/bigimagediamondlr3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/htcp3700/inleidingdiamondci5.jpg
Een nieuwe standaard voor de perceptie van geavanceerde mobiele telefoons… de HTC Touch Pro™ is een enorme stap voorwaarts door de combinatie van een fantastisch staaltje hi-tech met intuïtieve bruikbaarheid, een prachtig design en de precisie van keyboard invoer.

Met een kraakhelder 2,8 inch touch screen, en in een prachtige behuizing van geborsteld staal en prachtige gefacetteerde hoeken, is de HTC Touch Pro net zo mooi om naar te kijken als te gebruiken.

Met het aanraakgevoelige gebruikersinterface van HTC, TouchFLO™ 3D, en de supersnelle HSDPA-internetconnectiviteit… biedt de HTC Touch Pro een rijke online ervaring die niet onderdoet voor een laptop. U kunt gebruik maken van Google, YouTube en Wikipedia zo vaak en zoveel u wilt met een breedbandverbinding.

Uw contactpersonen, favoriete muziek, video's en foto's zijn niet langer meer een saaie regel tekst. Met TouchFLO 3D, komen fotoalbums, video-opnames en kiekjes van de gezichten van uw familie en vrienden tot leven en kunt u ze gebruiken, afspelen en bekijken met een vingerbeweging.

Met een autofocuscamera van 3,2 megapixels met flitser kunt u het perfecte moment in stijl vastleggen, en op uitbreidbaar geheugen tot maximaal 32 GB (op dit moment tot 8 GB verkrijgbaar) kunt u al uw bestanden bewaren. Met de geïntegreerde, ultragevoelige GPS kunt u uw bestemming net zo snel en efficiënt vinden als met een gespecialiseerd apparaat dat werkt met satellietnavigatie.

Stijl en functionaliteit in een telefoon sluiten elkaar niet langer uit. Nu is er de HTC Touch Pro.

(BRON: www.htc.com)

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/htcp3700/specsdiamondjw8.jpg

Processor Qualcomm® MSM7201A™ 528 MHz
Operating System Windows Mobile® 6.1 Professional
Memory ROM: 512 MB
RAM: 288 MB DDR SDRAM
Expansion Slot microSD™ memory card (SD 2.0 compatible)
Dimensions 102 mm (L) X 51 mm (W) X 18.05 mm (T)
Weight 165 g (with battery)
Display 2.8-inch TFT-LCD flat touch-sensitive screen with VGA resolution

Network
HSDPA/WCDMA: Europe/Asia: 900/2100 MHz
Up to 384 kbps up-link and 7.2 Mbps down-link speeds
Tri-band GSM/GPRS/EDGE: Europe/Asia: 900/1800/1900 MHz

Device Control TouchFLO™ 3D Touch-sensitive navigation control

Keyboard Slide-out 5-row QWERTY keyboard

GPS GPS and A-GPS ready

Connectivity Bluetooth® 2.0 with EDR
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB™ (11-pin mini-USB 2.0, audio jack, and TV Out* in one)
*HTC TV Out cable needed

Camera: Main camera: 3.2 megapixel color camera with auto focus and flash light
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio Built-in microphone, speaker and FM radio with RDS

Ring tone supported formats: MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
40 polyphonic and Standard MIDI format 0 and 1 (SMF)/SP MIDI

Battery Rechargeable Lithium-ion or Lithium-ion polymer battery
Capacity: 1340 mAh

Talk time:
Up to 397 minutes for WCDMA
Up to 485 minutes for GSM

Standby time:
Up to 503 hours for WCDMA
Up to 403 hours for GSM

Video call time:
Up to 201 minutes for WCDMA

AC Adapter Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz
DC output: 5V and 1A

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/htcp3700/fotosdiamondrl1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/htc-touch-pro-official-02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/htcp3700/filmpjesdiamondqa0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/htcp3700/linksdiamondfa1.jpg

HANDIGE LINKSOVERIGE WETENSWAARDIGHEDEN:
  • De Touch Pro is een uitgebreidere versie van de Touch Diamond die op 18 juni gelaunched is. Er is ook een apart topic voor de Touch Diamond op T.net beschikbaar.
    De grootste verschillen tussen de Touch Pro en de Touch Diamond zijn:
    • Meer intern geheugen
    • Geheugenslot voor uitbreidbaar mini-SD HC geheugen
    • Accu heeft een grotere capaciteit
    • Uitschuifbaar QWERTY toetsenbord
    • Flitser
    • TV-out (alleen met niet meegeleverde HTC kabel)
    • 6mm dikker
  • De launch-datum is nog niet zeker. Augustus & einde zomer zijn de genoemde verwachtingsdata.
  • Er komt ook een branded versie van dit toestel uit. Deze heet de T-Mobile MDA Vario IV
  • Alternatieven ten op zichte van dit toestel zijn: HTC Touch Diamond, iPhone 3G, Sony Ericsson Xperia X1, Samsung i900 Omnia, Nokia E71 of Nokia N96

Deze TS mooier/beter gemaakt door gitkua, en bevat bijdrages van running man, waarvoor mijn dank!

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 25-06-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Ik heb een poging gedaan om een mooie TS te maken. Ik heb hier natuurlijk de mooie TS van de Touch Diamond voor gebruikt. Als een mod deze als TS kan plaatsen, dan graag.
Hij is nog niet helemaal perfect.
- Plaatjes moeten nog kleiner gemaakt worden en op t.net gehost worden (kan ik vanaf hier niet doen, ik zit op mijn werk)
- De header images hebben nog niet de naam Touch Pro (kan ik niet wijzigen)

Anyway.... it's a start.
Zie het als een eerste concept.

[ Voor 19% gewijzigd door dyna18 op 25-06-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
wooohooo mooie OP hoor dyna18 *O* _/-\o_

ikzelf neig toch meer naar de pro ipv de X1.

waarom duurt wachten altijd zo lang :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Done :) Plaatjes zal ik tzt op de t.net server gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
DaannO schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:56:
ur 2 kind _/-\o_ _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staat bij de wetenswaardigheden dat de Touch Pro meer intern geheugen bevat. Dit is niet waar, de Diamond heeft 4GB en de TP 512mb. Daarnaast is hij uitbreidbaar met microSD (SD 2.0, dus t/m 32GB als die zou komen), niet mini-SD. De Diamond heeft ook een flitser.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 170419 op 25-06-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170419 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:16:
Er staat bij de wetenswaardigheden dat de Touch Pro meer intern geheugen bevat. Dit is niet waar, de Diamond heeft 4GB en de TP 512mb. Daarnaast is hij uitbreidbaar met microSD (SD 2.0, dus t/m 32GB als die zou komen), niet mini-SD. De Diamond heeft ook een flitser.
uhmm nee, diamond heeft geen flitser heb em nu im mijn hand lol ik zie geen flitser hehe. Intern gehuegen is idd foutje, moet zijn meer RAM geheugen...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 265691 op 25-06-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265691 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:21:
[...]

uhmm nee, diamond heeft geen flitser heb em nu im mijn hand lol ik zie geen flitser hehe. Intern gehuegen is idd foutje, moet zijn meer RAM geheugen...
:/ :/ :/ lameee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er nie meer filmpjes van de Touch Pro??? Wil toch wel iets beter zien hoe die is, Peter Chou laat em nie ehct goed zien ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Peoples,

Ik heb bij mijn Ameo zo'n USB naar VGA kabeltje gekregen, werkt perfect! Weet iemand of dit dezelfde is als die je nodig hebt bij de Touch PRO? Heb trouwens bij de T-Mobile shop een dummie gezien maar het was te druk om hem in mijn eigen klauwen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162828

Ben wel heel erg benieuwd hoeveel deze rakker moet gaan kosten straks. Met name ten opzichte van de iphone 3g en de xperia x1.

Heb nog altijd de oude mda vario, maar deze ziet er toch wel heel erg lekker uit zo; wat zeg ik: t lekkerst uit zo voor wat betreft de specs. Nou maar hopen dat de camera in de loop der jaren voldoende is opgekrikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:56:
mag ik je er even op wijzen dat bij de startpost er telkens een balkje met Touch Diamond staat, terwijl dit uiteraard Touch Pro moet zijn... anders wordt de verwarring alleen maar groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 251384 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 08:46:
[...]

mag ik je er even op wijzen dat bij de startpost er telkens een balkje met Touch Diamond staat, terwijl dit uiteraard Touch Pro moet zijn... anders wordt de verwarring alleen maar groter ;)
Ik heb het alleen maar gecopy paste, ik ga niet de ts onderhouden dat mag dus iemand anders doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Anoniem: 265691 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:18:
Hmmm Omnia lol :o hoor voor het eerst hier effe kijken zo. Zal zo wel reageren wat ik ervan vind.

knip
En wat vindt je ervan? je hebt meestal een duidelijke mening (vaak onderbouwd met feiten...). ben wel benieuwd! (en kom nu niet met samsung is slecht haha want die discussie is al geweest, en niemand heeft dat vooralsnog onderbouwd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Hier is een mooie, zeer uitgebreide foto-serie te zien van de Touch Pro.
http://www.phonemag.com/h...ages-and-video-063610.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

http://www.mobileburn.com/gallery.jsp?Id=4846
Hier nog één, waarbij ze aangeven dat het toetsenbord van TP veel fijner is dan dat van de SE-X1. Moet toch zeggen dat ik de TP wel een beetje het lelijke broertje van de Diamond vind. Waar de Diamond er zo strak uit ziet heeft deze de harde lijnen gecombineerd met veel rondere hoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door Shiver23 op 27-06-2008 12:07 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:9 :9 :9

Lookin' gooooood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry dat ik het hier kom vragen maar waar is in godsnaam de nieuwe Xperia topic :P??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Anoniem: 262543 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:34:
Sorry dat ik het hier kom vragen maar waar is in godsnaam de nieuwe Xperia topic :P??
Die kun je hier vinden.

Hij ziet er erg strak uit, maar het blijven toch plaatjes en filmpjes nietwaar?
Ik ben erg benieuwd naar de "look", maar nog meer naar de "feel".
Hoe hij in de hand ligt, in je broekzak zit, hoe het werkt tov de TyTNII.
En naar het toetsenbord met een bredere shift, enter en spatiebalk, en het $ en € teken op het vaste toetsenbord.
Heerlijk, ik kan niet wachten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:47:
Hier nog één, waarbij ze aangeven dat het toetsenbord van TP veel fijner is dan dat van de SE-X1. Moet toch zeggen dat ik de TP wel een beetje het lelijke broertje van de Diamond vind. Waar de Diamond er zo strak uit ziet heeft deze de harde lijnen gecombineerd met veel rondere hoeken.
Toetsenbord geeft misschien meer feedback dan de xperia maar als ik dit zo zie:

http://www.phonemag.com/b...el-8-phonemag-580x458.jpg

kan ik er helaas niet warm voor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:21
Die vergelijkingen met de Xperia gaan nergends over... Die heeft namenlijk GEEN gps..

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
Dan ziet het er inderdaad raar uit.
Maar het lijkt dat die foto wat opgetrokken is.
Als je hier kijkt:
http://www.mobileburn.com...2HTC+Touch+Pro%22+pos3%3E
Is dat groen een stuk minder opvallend.

Het is jammer dat de SEX1 niet eerder op de markt komt, ik ben zo bang dat ie vol met bugs zit die eerst opgelost moeten worden.
Dat is het voordeel van de TP: alle bugs worden de komende maanden door TD gebruikers eruit gehaald, en hopenlijk door HTC verholpen vóór de release van de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruler-Nrg schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:43:
Die vergelijkingen met de Xperia gaan nergends over... Die heeft namenlijk GEEN gps..
bron?

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 27-06-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

The Legend

*Plop*

Euh, jawel hoor.

^^ Ruler-Nrg

[ Voor 33% gewijzigd door The Legend op 27-06-2008 13:49 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
While we didn't get to see the TouchFLO 3D user interface running on the Touch Pro (HTC's keeping a few things under wraps just yet), we were told that the Touch Pro will feature far better support for landscape display orientation, something that is required for a device with the Touch Pro's form factor.
Dat is echt mooi. Als ik dit goed begrijp gaan nog meer applicaties gebruik maken van de landscape modus? Een van de 'bezwaren' op de diamond was dat er geen landscape modus was op 3rd party applicaties, en tijdens het schrijven van e-mails en SMSjes. Het lijkt er dus op dat ze deze 2 extra maanden goed gebruiken om de kinderziektes uit de software te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
dyna18 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:00:
[...]

Dat is echt mooi. Als ik dit goed begrijp gaan nog meer applicaties gebruik maken van de landscape modus? Een van de 'bezwaren' op de diamond was dat er geen landscape modus was op 3rd party applicaties, en tijdens het schrijven van e-mails en SMSjes. Het lijkt er dus op dat ze deze 2 extra maanden goed gebruiken om de kinderziektes uit de software te halen.
Het ondersteunt mijn stelling ook. Naar mijn mening is de Diamond veel te snel op de markt gezet omdat HTC deze uitgebracht wilde hebben voordat Apple met de nieuwe IPhone kwam. Men was alleen echter nog niet klaar met de software te tweaken waardoor veel gebruikers nu toch met een wat vervelender gevoel naar hun Diamond kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Volgens http://www.phonemag.com/b...-gut-phonemag-580x528.jpg heeft hij een 2.8 megapixel camera.

En nog een filmpje van de Pro voor in de start post http://www.youtube.com/watch?v=rYw_X3QtrKA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
JackPoint schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:03:
Volgens http://www.phonemag.com/b...-gut-phonemag-580x528.jpg heeft hij een 2.8 megapixel camera.

En nog een filmpje van de Pro voor in de start post http://www.youtube.com/watch?v=rYw_X3QtrKA
Dat is een fout in het artikel. Ze weten blijkbaar daar het verschil tussen megapixel en brandpuntafstand niet :(

Zie deze foto, dat de MP toch echt 3.2 is:
http://www.phonemag.com/h...h-pro-raphael-22-phonemag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192831

dyna18 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:37:
[...]

Dat is een fout in het artikel. Ze weten blijkbaar daar het verschil tussen megapixel en brandpuntafstand niet :(

Zie deze foto, dat de MP toch echt 3.2 is:
http://www.phonemag.com/h...h-pro-raphael-22-phonemag
Ach, megapixels zeggen niks over fotokwaliteit. De 2.0MP uit de SE K750i is nog altijd een van de beste camera's in een mobiele telefoon ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zullen we die hele kalkoen er ook maar insteken dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Anoniem: 200572 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:40:
[...]

Zullen we die hele kalkoen er ook maar insteken dan? ;)
_O- _O- als het echt nodig is :+

ben benieuwd of HTC luisterd naar de daimond gebruikers om wat bugs eruit te halen.. dan is de keuze snel gemaakt bent ik bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Hier nog een erg mooi filmpje over de Touch Pro, deze persoon had er wel een batterij :) inzitten en mocht er even mee spelen.
http://www.theunwired.net...windows-mobile-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Xanion schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:04:
Hier nog een erg mooi filmpje over de Touch Pro, deze persoon had er wel een batterij :) inzitten en mocht er even mee spelen.
zo dit is een mooi filmpje... maar hij lijkt me wel wat dik. maar goed ben een n73 gewend dus dikker zal die niet wezen ;) thx m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Vind 'm ook nogal dik. Heb nu een Wizard dus op zich ben ik het wel gewend maar sinds het zien van de Diamond heb ik m'n zinnen op een dunne pda gezet. Dan maar geen toetsenbord meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 21:05

SaN

De snelheid valt me nog best wel mee eigenlijk. Vooral na al de negative verhalen over de Diamond. Er zit af en toe inderdaad wat vertraging in, maar dat gaat de Xperia ook hebben, ik weet alleen niet hoe het zit met de Iphone?

De dikte is voor mij ook niet zo'n probleem, er zit een mooie afronding in waardoor hij volgens mij best lekker in de hand ligt. Ik ben over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
Xanion schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 00:04:
Deze heeft een andere achterkant als op de meeste foto's! Niet zo'n driehoekje maar een soort (lelijk) vierkant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262696

JackPoint schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:20:
[...]

Deze heeft een andere achterkant als op de meeste foto's! Niet zo'n driehoekje maar een soort (lelijk) vierkant!
Ik denk dat dit al een branded toestel is van O2 (net zoals t-mobile doet bij de toestellen van HTC, geen diamond achterkant). De versie van HTC zelf heeft wel een diamond achterkant, maar dan van een soort rubber en niet de gladde pianolak van de Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Anoniem: 262696 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:26:
[...]

Dit is een branded toestel is van O2. De versie van HTC zelf heeft wel een diamond achterkant, maar dan van een soort rubber en niet de gladde pianolak van de Diamond
correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
sander-sp schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:52:
De snelheid valt me nog best wel mee eigenlijk. Vooral na al de negative verhalen over de Diamond. Er zit af en toe inderdaad wat vertraging in, maar dat gaat de Xperia ook hebben, ik weet alleen niet hoe het zit met de Iphone?

De dikte is voor mij ook niet zo'n probleem, er zit een mooie afronding in waardoor hij volgens mij best lekker in de hand ligt. Ik ben over denk ik.
Ik vind de traagheid eigenlijk erg opvallend, ik had gehoopt dat deze serie telefoons daar geen/veel minder last van zou hebben, maar helaas. Waarschijnlijk zal er nog wel wat verbetering komen met nieuwe roms en de custom roms uiteraard, maar zou toch relaxter zijn als je direct vanuit de winkel een snelle telefoon zou krijgen, in plaats van er eerst zelf wat aan te moeten hacken/tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Op verzoek van DaannO gaan we verder in een algemeen forum:
kliiiikk :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over levertijden van pda's mag hier!