There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Toch is het wel bijzonder aantrekkelijk als je op die manier powerpoint presentaties kan geven.... als het allemaal een beetje fatsoenlijk werkt tenminste....Xanion schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:19:
[...]
Denk het ook niet, belangrijkste functie van die TV-out is om ervoor te zorgen dat je er een beamer op aan kunt sluiten.
Zit je dan vast aan de resolutie van de HTC, of kan je die met TV-out ´up-scalen´?
Verwijderd
Niet bruikbaar in de VS dus? Erg jammer.._AvA_ schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:48:
Je tweede punt klopt ook, het werd op xda-developers ook al opgemerkt. Het is inderdaad een Triband GSM, en een Dual band umts toestel.

[ Voor 96% gewijzigd door DaannO op 10-06-2008 10:32 ]
Verwijderd
Het is inderdaad verdacht stil rondom deze telefoon maar ook rondom de X1.bsmpower schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:20:
Jammer dat de laatste tijd zo weinig info is over de Touch Pro. Wil graag meer info over het apparaat :-)... Dus als mensen nog previews etc. tegenkomen post die hap dan :-)!
Stilte voor de storm? Of gaan ze ons werkelijk nog een aantal maanden aan het lijntje houden?
Verwijderd
Wel ff ontopic blijven

PSN: Shiver23
Verwijderd
OT:
@ _AvA_
Uit de X1 White Paper zal je veel meer kunnen leren, kzou t even checken!
Ook staat de 3G iPhone op Apple.com en daar staan officiele specificaties voor je tabel, die ik trouwens erg kan waarderen. Wat moeite maar dan heb je wat overzichtelijkheid, lekker!
http://www.pocketinfo.nl/...ch-pro-officieel-aan.html
Vanaf augustus ligt ie in de winkels
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Voordeel is dan ook dat ze hopelijk wat kinderziektes uit de software hebben gehaald?
En met een beetje mazzel zijn dan ook de concurrenten in de winkel (iphone 2, samsung x1, etc) wat hopelijk voor meer concurrentie en een lagere prijs zorgt.
Edit: Oh ja... pas aub die startpost eens aan!
Kopieer anders de startpost van de diamond, en pas hem waar nodig aan.
[ Voor 16% gewijzigd door dyna18 op 11-06-2008 13:25 ]
Kijk dat lijkt er meer op. Hier kan ik nog wel even op wachtenXanion schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:44:
En officieel aangekondigd.
Computer says no
lijkt me juist wel fijner dat die wat dikker is dan de Diamond, ligt wat lekkerder in de hand, draag het toestel toch altijd mee in mijn binnenzak of anders in mijn tas.
De verleiding is groot om nu al voor de Diamond te gaan, maar daar zou ik dan over 2 maandjes spijt van krijgen.
Verwijderd
Slimslimslim van HTC! Mes in de rug van SE wat betreft de door HTC gemaakte Sony Ericsson X1!!Xanion schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:44:
En officieel aangekondigd.
Ben benieuwd naar het antwoord van SE!
Heeft iemand trouwens een vergelijking van beide telefoons (x1&touch pro)
Ben nou wel eens benieuwd waar de verschillen in zitten...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 15:38 ]
Begrijp ik het dus goed dat deze applicatie niet op de Touch Diamond zit?De HTC Touch Pro beschikt daarbij over een door HTC ontworpen applicatie die, in samenwerking met de grootste videosite ter wereld, zorgt voor een ongeëvenaarde YouTube- en Google Maps-weergave.
Nee, zitten ook op de Touch Diamond.Upquark schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:45:
Uit het persbericht:
[...]
Begrijp ik het dus goed dat deze applicatie niet op de Touch Diamond zit?
Google maps weet ik zo niet.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verwijderd
(offtopic: google maps zit ook op de touch diamond)dyna18 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:08:
De youtube applicatie zit op beiden.
Google maps weet ik zo niet.
Maar dit is toch wel een heel mooi apparaatje! Ben zeer benieuwt of de dikte en zwaarte me niet gaan tegenstaan!
Verwijderd
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2008 21:21 ]
Wat issie mooi he?
Jammer dat we nog 2 maanden moeten wachten.
* Zondagskindje is een beetje ongeduldig
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Het zou wel heel relaxed zijn... dan weet ik iig dat ik m'n abo heel snel ga verlengenVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:53:
Bij BC wisten ze me vandaag te vertellen dat de Raphael Touch Pro heel binnenkort in de winkels ligt. Dus misschien toch niet wachten tot augustus
Maar ja, wat er ook al eerder gezegd wordt: dit soort aankondigingen maar beter met een korrel (berg) zout nemen...
Mja, ben er ook nog steeds niet uit of ik nou deze ga nemen of de SE Xperia X1... Keuzes, keuzes, keuzes...
[ Voor 60% gewijzigd door Kix@$$ op 13-06-2008 11:03 ]
Behalve als je muziek met kwaliteit wilt luisteren zoals ik. Met de X1 kan ik mn Zen de deur uit schoppen, met de Diamond (pro) niet.Upquark schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:33:
Belangrijkste verschil is wat mij betreft dat de X1 wél een audiojack en een gewone miniUSB-aansluiting heeft; op zich niets doorslaggevends zou ik zeggen.
Misschien kan je dat met de Touch Pro ook wel... Lijkt mij dat een audiojack of miniUSB weinig tot geen invloed heeft op de kwaliteit van de muziek die uit je muziekchip komt.GENETX schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:43:
[...]
Behalve als je muziek met kwaliteit wilt luisteren zoals ik. Met de X1 kan ik mn Zen de deur uit schoppen, met de Diamond (pro) niet.
Maar mss ben ik ook wel naïef
[ Voor 0% gewijzigd door Ben.Hahlen op 13-06-2008 13:47 . Reden: Verkeerde smiley ]
Je kunt altijd deze nog erbij kopen.GENETX schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:43:
[...]
Behalve als je muziek met kwaliteit wilt luisteren zoals ik. Met de X1 kan ik mn Zen de deur uit schoppen, met de Diamond (pro) niet.
http://www.htcaccessorystore.com/uk/p_htc_item.aspx?i=140889
Mmm.. denk je? Ik heb alleen ervaring met de Nokia N95 die wel een jack heeft, maar de kwaliteit is om te huilen (ruis). Of staat SonyEricsson hier beter bekend om?GENETX schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 13:43:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Upquark op 13-06-2008 15:08 ]
Tenminste, het lijkt me wel dat de SE X1 XPERIA een behoorlijk betere kwaliteit kan leveren.
P R N D
Pro: ROM: 512 MB / RAM: 288MB
Diamond: ROM: 256MB / RAM: 192MB
ROM maakt niets uit voor de werksnelheid, dat is louter opslag he.sander-sp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:58:
Denken jullie dat de extra Ram & Rom ten opzichte van de Diamond nog veel uit gaan maken voor de snelheid van het apparaatje? Veel mensen hebben toch last van de 'traagheid' van de Diamond. Ik las zelfs dat iemand zijn Tytn toch een stuk sneller vond dan de Diamond, daar zit ik echt niet op te wachten.
Pro: ROM: 512 MB / RAM: 288MB
Diamond: ROM: 256MB / RAM: 192MB
RAM wel, maar 192 vind ik al verschrikkelijk veel, aangezien ik een TyTN heb met 64MB, en dat al serieus soepel werkt.
Ik denk dat de bottleneck bij die Diamond, en dus waarschijnlijk ook de Pro is: die ietwat 'mooie' interface, waardoor ie traag werkt.
Wacht maar op de geoptimaliseerde & gestripte roms voor op de Diamond & Pro, dat zal een wereld van verbetering voortbrengen (ik had een TyTN stock & nu met een geoptimaliseerde rom, VEEL sneller!)
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Drivers & cpu/gpu kracht (ik weet niet hoe de interface werkt, of is geschreven). Iig niet het RAM (tenzij het RAM volzit, en de interface heeft wat werkgeheugen nodig, en dat moet weer weggeschreven worden naar een pagefile om plaats vrij te maken...)sander-sp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 18:05:
Maar denk je dan dat het verschil in RAM wat uitmaakt als het aankomt op het weergeven van die mooie interface, of moet je het dan ergens anders zoeken, drivers bijvoorbeeld?
Wat ik wel weet is dit:
Iedere app die geopent wordt en niet wordt gesloten blijft in het RAM, hoe meer RAM hoe meer apps er tegelijk inpassen, dat is het nut van het RAM.
[ Voor 13% gewijzigd door Snake op 14-06-2008 18:09 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
http://rapidshare.com/fil...ergelijking_HTC.xlsx.html
Alstublieft.
Enne,
ik zit nu heel erg te twijfelen tussen de nieuwe iPhone en de Touch Pro.
Het probleem is dat ik net een 2jarig abo ben aangegaan, en dan word het dus erg moeilijk om een iPhone te kopen. Lukt het me niet om een iPhone te bemachtigen, dan gaat de TyTN II de deur uit en komt er een Touch Pro voor in de plaats. Dan wacht ik wel weer 2 jaar en dan ga ik dan een (misschien wel nieuwere) iPhone kopen.
Want het probleem met de HTC toestellen, is toch wel de software. Qua hardware is het allemaal geweldig, maar de software om het aan te sturen is gewoon niet het beste van het moment. Apple heeft het wat dat betreft toch beter gedaan, ze bekijken de dingen van een andere kant, en ontwikkelen de applicaties zoals de gebruikers dat het beste vinden werken.
Het word voor mij dus nog een paar maandjes afwachten, sparen, en dan kijken wat ik ga kopen.
Droogkloot.
Kleine correctie. De TytnII en de Touch Cruise hebben geen Sirf Star III, maar een onboard QualComm GPS_AvA_ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:44:
En de vergelijking is ook weer geupdate![]()
Alstublieft.

Dank aan _AvA_ en de whitepaper/fabrikant websites voor de info.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Deze twee topics zullen samengevoegd worden zodra de Diamnd een nieuw deel krijgtDaMarcus schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:16:
Ondertussen zijn we al 2 weken verder maar hebben we nog steeds een pauper-TS
http://www.htc.com/www/product.aspx?id=49524DaMarcus schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:44:
Dat ziet er goed uit, maar heeft er iemand een officiële bron over de TV-out?
Onder het kopje Connectivity
Verwijderd
Jep!Zondagskindje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:46:
Ligt het aan mij of heeft de Xperia echt beter specs dan de Touch Pro?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 19:40 ]
Er staat dus niet bij dat die kabel erbij geleverd word...Daniel Jack schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:16:
[...]
http://www.htc.com/www/product.aspx?id=49524
Onder het kopje Connectivity
Als je even verder dan je neusLockTar schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:46:
[...]
Er staat dus niet bij dat die kabel erbij geleverd word...
Bij de Xperia zit er 400MB standaart om muziek op te slaan bijv, maar bij de Touch Pro is er geen opslag mogelijkheid. Je kan bij beide toestellen echter een Micro SD stoppen om de opslaggeheugen nog verder uit te breiden voor muziek enzo. Je RAM kan je niet verhogenLockTar schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 10:59:
wat word er bedoeld met extra geheugen???
Mogelijkheid voor SD kaartje ofzo om muziek op te zetten??
of om je RAM te verhogen ofzo???
[ Voor 25% gewijzigd door Daniel Jack op 17-06-2008 14:43 ]
Verwijderd
Ik had hetzelfde gevoel bij die Diamond.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 18:29:
Heb straks even met de diamond gespeeld. Vond hem wat langzaam reageren. Hoop dat ze hier nog wat aan doen met de Touch pro!
Als ik het goed begrijp is de Pro dus eigenlijk een Diamond maar met een toetsenbordje. Hoeveel dikker zal deze telefoon dan zijn tov de Diamond. Want daarbij vind ik het juist zo fijn dat ie zo compact is voor een PDA.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Samsung i900. Maar goed ik wil die ook eerste gezien hebben voordat ik een keuze ga maken. De 5mpix camera helpt wel mee maar ik heb nog geen foto's gezien dus weet niet hoe de kwaliteit van de camera is.
Daar doelde ik dus op. Als ik mijn zin dus nalees klinkt het idd een beetje onduidelijk[message=30260416,noline]Daniel Jack schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:41
Als je even verder dan je neushad gekeken, dan zag je dat onderaan de die pagina staat: * HTC TV Out cable needed. Dus nee, die krijg je er niet bij geleverd
Had die regel dus wel gelezen
Ok bedankt. nu snap ik hem. Leek me al sterk om het ram uit te breiden... maar het lijkt mij geen slechte zaak om daar eens mee te beginnenBij de Xperia zit er 400MB standaart om muziek op te slaan bijv, maar bij de Touch Pro is er geen opslag mogelijkheid. Je kan bij beide toestellen echter een Micro SD stoppen om de opslaggeheugen nog verder uit te breiden voor muziek enzo. Je RAM kan je niet verhogen
Dat ding van sony X1 is ook een mooi ding. ik wacht gewoon totdat ze uit zijn en dan ga ik kiezen...
De diamond zelf is retesnel, alleen touchflow3D vraagt een hoop van het toestel. Ik heb goede hoop dat dit verbeterd gaat worden in nieuwe ROM's.LockTar schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:52:
Ik hoor de hele tijd dat de diamond traag is. Een vriend van me (wil ook de touch pro gaan halen) heeft vandeweek met een diamond gespeeld en vond hem lekker werken... Hij heeft net als ik nu een Tytn 1 (ik heb vario 2) en traagheid zijn we dus aardig gewend.
Dat ding van sony X1 is ook een mooi ding. ik wacht gewoon totdat ze uit zijn en dan ga ik kiezen...
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Het tabelletje een beetje selectief (no offense), ik mis bijv. het ROM en RAM geheugen, welke beide meer zijn bij de Diamond Pro.Zondagskindje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:46:
Ligt het aan mij of heeft de Xperia echt beter specs dan de Touch Pro?
Verder zal de X1 een stuk duurder zijn dan de Touch Pro (edit), ik denk niet dat die ook zo'n 750 euro gaat kosten
[ Voor 32% gewijzigd door djjef85 op 19-06-2008 21:42 ]
Je post is een beetje onduidelijk. Diamond Pro bijvoorbeeld
Ik bedoelde ook de Touch Pro jaDaniel Jack schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:09:
Non taken. Maar eh bedoel je dat de Touch Pro meer RAM en ROM heeft dan de Xperia X1?? Volgens mij hadden ze namelijk beide evenveel RAM en ROM.
Je post is een beetje onduidelijk. Diamond Pro bijvoorbeeldDe tabel laat alleen de verschillen zien tussen de Xperia en de Touch Pro
Naar mijn mening mag de Samsung i900 ook in dit lijstje opgenomen worden. Op verschillende specs komt die beter uit de bus. (o.a. 5 mpix camera). Iemand teveel vrije tijd om deze erbij te zetten? :-)_AvA_ schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:44:
En de vergelijking is ook weer geupdate![]()
Alstublieft.
Verwijderd
Verwijderd
Een genot om naar te kijkendCY schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:32:
Nog een paar duidelijke plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik houd dit wel ff in de gaten want ben zeer benieuwd. mag in december een nieuw mobieltje uitzoeken van t-mobile. dus mss dat ik voor de pro ga of voor de X1.
de daimond is hetzelfde als de pro alleen dan zonder toetsenbord en iets minder geheugen toch?
Verwijderd
Zie de vergelijking van AvA:robertobadjo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:46:
hmmmz twijfel nog wel tussen de pro/daimond/Xperia X1.
ik houd dit wel ff in de gaten want ben zeer benieuwd. mag in december een nieuw mobieltje uitzoeken van t-mobile. dus mss dat ik voor de pro ga of voor de X1.
de daimond is hetzelfde als de pro alleen dan zonder toetsenbord en iets minder geheugen toch?
De Diamond heeft 4GB intern, en de Touch Pro 512mb + MicroSDHC optioneel (theoretisch totaal 32,5GB dus). Batterij van de Touch Pro heeft een hogere ladingscapaciteit (1340mAh vs. 900mAh). verder de QWERTY en iets andere vormgeving (vind zelf de Touch Pro gelikter).
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 16:20 ]
Zijn de htc touch pro / Xperia X1 / iPhone 3g eigenlijk de enige 3 vergelijkbare toestellen?robertobadjo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:46:
hmmmz twijfel nog wel tussen de pro/daimond/Xperia X1.
Of komen er nog meer hoogwaardige multifunctionele smartphones aan?
i900: Samsung i900 Omniadyna18 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:57:
[...]
Zijn de htc touch pro / Xperia X1 / iPhone 3g eigenlijk de enige 3 vergelijkbare toestellen?
Verder zijn er nog wel wat symbian-toestellen die geen touchscreen hebben, maar qua functionaliteiten niet veel onderdoen. Ik denk bijv. aan een Nokia E66/71.
PSN: Shiver23
Verwijderd
om heel eerlijk te zijn hoort de iphone niet in dat lijstje thuis, of je moet het uitbreiden met ieg de touch diamond: the iphone heeft geen qwerty, alleen on screen..dyna18 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:57:
[...]
Zijn de htc touch pro / Xperia X1 / iPhone 3g eigenlijk de enige 3 vergelijkbare toestellen?
Ook zitten we hier natuurlijk op het windows mobile gedeelte en lijken deze toestellen redelijk in hetzelfde kwartaal uit te komen
Ik ga er van uit dat je ook de on-screen toetsenborden kunt gebruiken. Bij de TyTN II was dat ook het geval voor zover ik weet (heb alleen een uurtje met de TyTN II van een vriend gespeeld).Fresh T. schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:15:
De Touch Pro heeft dus een qwerty toetsenbord erbij. Kun je echter ook gebruik maken van onscreen toetsenbord of iets dergelijks? Dat je dus zelf kunt kiezen wat je wilt gebruiken, afhankelijk van de situatie? Of is het of/of?
Luctor et Emergo || specs
Ik zal de touch pro en de xperia niet met de iphone gaan vergelijken, dat zijn toch wel 2 heel verschillende werelden (besturingssysteem en toetsenbord). Verder komt samsung nog met de i900, ziet er ook wel ok uit en de specs liegen er ook niet om geloof ik (echter geen qwerty)dyna18 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:57:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door djjef85 op 20-06-2008 19:05 ]
dit is een zeer mooie vergelijking.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:17:
[...]
Zie de vergelijking van AvA:
De Diamond heeft 4GB intern, en de Touch Pro 512mb + MicroSDHC optioneel (theoretisch totaal 32,5GB dus). Batterij van de Touch Pro heeft een hogere ladingscapaciteit (1340mAh vs. 900mAh). verder de QWERTY en iets andere vormgeving (vind zelf de Touch Pro gelikter).
komt er dus op neer dat de snelheid tussen de daimond/pro/X1 niet veel uitmaakt.
enige wat er verschillend is is dat de batterij van de X1 veel langer meegaat.
maar goed ik bel eigenlijks zowat nooit. stuur wel wat smsjes.
ben zo benieuwd dan als ze uitkomen wat de ervaringen gaan worden. moet tot december wachten voor contract verlenging.
zit dan alleen te dubben of ik een t-mobile (branded) toestel neem of gewoon via een webshop ga verlengen en een toestel neem die simlock vrij is.
heb altijd een branded mobieltje gehad van t-mobile maar ik gebruik die software van t-mobile echt nooit
de tijd zal het leren dus.
ff in de gaten houden
weet iemand wat ze op het laatst zegt? Ik versta dr geen reet vanJackPoint schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:31:
Filmpje op youtube over de Touch Pro:
http://youtube.com/watch?v=Z6gyJbcbcls

Ziet er voor de rest goed uit, hoewel ik de X1 is stukken strakker vind qua design. Hoop dat ze een beetje tegelijk uitkomen, maar ben nog steeds wel aan het twijfelen tussen deze 2....
Is spaans hedjjef85 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:38:
[...]
weet iemand wat ze op het laatst zegt? Ik versta dr geen reet van
Ziet er voor de rest goed uit, hoewel ik de X1 is stukken strakker vind qua design. Hoop dat ze een beetje tegelijk uitkomen, maar ben nog steeds wel aan het twijfelen tussen deze 2....
Klik
Toevoegingen of onjuistheden graag zelf aanpassen en uploaden via Rapid Share. Ik denk dat we langzaam een hele goede vergelijking gaan krijgen
Wereldwijd beschikbaar vanaf augustus.djjef85 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:38:
[...]
weet iemand wat ze op het laatst zegt? Ik versta dr geen reet van
Ik moet zeggen dat ik hem nu toch wel heel mooi vind eigenlijk! Had eerder gedacht dat hij me licht zou tegenvallen, maar eigenlijk vind ik hem héél erg mooi! Hopelijk issie dan ook écht uit in augustus, want m'n abonnement loopt 28 juli af... En wachten op de X1 vind ik niet echt meer interessant aangezien die bijna een half jaar later uitkomt.
[ Voor 29% gewijzigd door F-Tim op 22-06-2008 13:47 ]
Wanna play?
BTW: Gegevens Xperia toegevoegd/verbeterd:
http://rapidshare.com/fil...on_vergelijking.xlsx.html
[ Voor 79% gewijzigd door djjef85 op 22-06-2008 15:35 ]
mooie vergelijking hoor hulde daarvoor.djjef85 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:48:
Ja, ik vind het allebei te lang duren. Kan volgende week m'n abbo al verlengen, en het liefst heb ik binnen een maand een nieuwe tel (omdat ik dan op vakantie ga en een WM device dan wel goed van pas komt). Dat gaat met beiden telefoons niet lukken helaas. Ik ga toch maar sim-only ga nemen (scheelt in verhouden met de korting op een toetsel haast niks) en wachten op een van de twee, want om nou de diamond te gaan kopen zie ik ook niet echt zitten aangezien alle problemen (en bovendien mis ik dan het toetsenbord)...
denk toch dat ik voor de daimond pro ga. iets meer geheugen/batterij.
december is mijn beurt.
alleen waar ik nog over twijfel is of ik een branded telefoon neem of een echte htc via een webshop
Ik zou altijd een unbranded kiezen.robertobadjo schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:01:
[...]
mooie vergelijking hoor hulde daarvoor.
denk toch dat ik voor de daimond pro ga. iets meer geheugen/batterij.
december is mijn beurt.
alleen waar ik nog over twijfel is of ik een branded telefoon neem of een echte htc via een webshop
Maar ik pak dan ook altijd maar een abo van 1 jaar, en verkoop em dan weer. Een unbranded verkoopt nét wat lekkerder dan :-).
Pak je je foon 2 jaar, dan krijg je er na 2 jr toch niet bijster veel meer voor, en dan maakt het feitelijk niet zo heel veel uit of je voor branded of unbranded gaat. Dan zul je moeten kiezen voor degene die je het mooiste, goedkoopst of softwarematig makkelijkst ingericht vindt van de 2....
Wanna play?
nou ik wil dus wel 2 jaar met die phone gaan doen. althans dat doe ik altijd. kijk als ik toch de firmware ga veranderen door bijv die van xda-devolopers dan is het branded ook erafF-Tim schreef op zondag 22 juni 2008 @ 18:25:
[...]
Ik zou altijd een unbranded kiezen.
Maar ik pak dan ook altijd maar een abo van 1 jaar, en verkoop em dan weer. Een unbranded verkoopt nét wat lekkerder dan :-).
Pak je je foon 2 jaar, dan krijg je er na 2 jr toch niet bijster veel meer voor, en dan maakt het feitelijk niet zo heel veel uit of je voor branded of unbranded gaat. Dan zul je moeten kiezen voor degene die je het mooiste, goedkoopst of softwarematig makkelijkst ingericht vindt van de 2....

maar het gaat mij er ook om dat ik niet veel moet bijleggen. als ik 1 jaar verleng dat ben ik bang dat ik erg veel moet bijbetalen. en het geld groeit me ook niet bepaald op me rug.
maar denk dat ik dus wel voor een unbranded ga. t-mobile zal hem denk ik tegen die tijd nog niet in zijn assortiment hebben verwacht ik. maar we shall see.
Als ik het goed zie heeft de X1 dus de helft ROM van de Touch Pro en minder als de helft RAM? Ik dacht die even veel hadden. Zou je dit merken in het gebruik?djjef85 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 13:48:
Ja, ik vind het allebei te lang duren. Kan volgende week m'n abbo al verlengen, en het liefst heb ik binnen een maand een nieuwe tel (omdat ik dan op vakantie ga en een WM device dan wel goed van pas komt). Dat gaat met beiden telefoons niet lukken helaas. Ik ga toch maar sim-only ga nemen (scheelt in verhouden met de korting op een toetsel haast niks) en wachten op een van de twee, want om nou de diamond te gaan kopen zie ik ook niet echt zitten aangezien alle problemen (en bovendien mis ik dan het toetsenbord)...
EDIT: Volgens het X1 toppic: Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2 heeft de X1 wel even veel ROM en RAM als de Touch Pro!
[ Voor 7% gewijzigd door JackPoint op 23-06-2008 11:29 ]
Klopt, en ja, dat ga je merken. Maar alleen als je vaak veel programma's tegelijkertijd open hebt staan. Een ander voordeel van meer RAM geheugen is dat je het register van de telefoon wat verder kan tweaken door bijvoorbeeld file system cache op te voeren naar 16MB. Er zijn nog een aantal cachefuncties in windows mobile die standaard zijn uitgeschakeld, maar die toch aardig wat verschil maken in snelheid als je ze aan zet.JackPoint schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:22:
[...]
Als ik het goed zie heeft de X1 dus de helft ROM van de Touch Pro en minder als de helft RAM? Ik dacht die even veel hadden. Zou je dit merken in het gebruik?
EDIT: Volgens het X1 toppic: Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2 heeft de X1 wel even veel ROM en RAM als de Touch Pro!
Dus Windows mobile is zeker wel te tweaken op snelheid. Ik heb er zelf ervaring mee met mijn TyTN II.
Er werd even terug gevraagd of je ook het on screen toetsenbord kunt gebruiken bij bijvoorbeeld de touch pro: Ja dat kan.
Sterker nog, er zijn ontwikkelaars die ergonomische on screen toetsenborden ontwikkelen, die kun je ook installeren.
Er zit in windows mobile ook handschriftherkenning, hoewel standaard uitgeschakeld, is hij met een kleine register tweak heel goed omhoog te halen.
------------------------------------------------------------------------
Overigens heb ik nu de Tabel wat aangepast op jullie wensen. De wat minder belangrijke toestellen meer achteraan gezet (iPhone, Touch cruise en TyTn II) zodat ook de mensen die geen 24" scherm hebben het makkelijk kunnen zien.
Ik heb de specificaties van de Xperia X1 overgenomen van de tweaker die mijn lijstje heeft afgemaakt, dank daarvoor.
De download link: http://rapidshare.com/fil...ergelijking_HTC.xlsx.html

Klik op de link voor het plaatje van de vergelijking. Hij is iets te groot voor in het forum dus vandaar alleen de link.
Droogkloot.
Tijdens jouw post was ik nog aan het bewerken, haha.JackPoint schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:22:
[...]
Als ik het goed zie heeft de X1 dus de helft ROM van de Touch Pro en minder als de helft RAM? Ik dacht die even veel hadden. Zou je dit merken in het gebruik?
Ik zal het tabelletje weer even bijwerken.
Wel mooi om te zien, trouwens. Dat maakt het een stuk interessanter om zo'n toestel aan te schaffen, ware het niet dat ik nu een HTC toestel heb met een paar dure extra's voor de Ext. USB verbinding.
Wat het ook interessant maakt, is dat de X1 met Sony is gemaakt, en dan komt er waarschijnlijk hele dure hardware in voor het processen van geluid. Ik ben voor goede geluidskwaliteit, dus deze spec. update heeft het wel moeilijker gemaakt om te kiezen.
Ik ga weer even tabelletjes updaten.....
Droogkloot.
Misschien ook leuk om de accelerometer er in op te nemen!_AvA_ schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:54:
[...]
Tijdens jouw post was ik nog aan het bewerken, haha.
Ik zal het tabelletje weer even bijwerken.
Wel mooi om te zien, trouwens. Dat maakt het een stuk interessanter om zo'n toestel aan te schaffen, ware het niet dat ik nu een HTC toestel heb met een paar dure extra's voor de Ext. USB verbinding.
Wat het ook interessant maakt, is dat de X1 met Sony is gemaakt, en dan komt er waarschijnlijk hele dure hardware in voor het processen van geluid. Ik ben voor goede geluidskwaliteit, dus deze spec. update heeft het wel moeilijker gemaakt om te kiezen.
Ik ga weer even tabelletjes updaten.....
Zit er al inJackPoint schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:02:
[...]
Misschien ook leuk om de accelerometer er in op te nemen!
Zie onderaan in de tabel.
--edit--
Net een paar filmpjes bekeken van de X1, en het ziet er toch allemaal een beetje traag uit. Bovendien schijnt het toetsenbord niet lekker te typen, zoals ik al zag op de filmpjes is de bovenste rij knoppen moeilijk bedienbaar omdat het scherm dan in de weg zet, en de knopjes geven nauwelijks feedback.
[ Voor 36% gewijzigd door _AvA_ op 23-06-2008 12:30 ]
Droogkloot.
De Touch Diamond zie je namelijk iedere vingervlek op.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Discussie over levertijden van pda's mag hier!