Toon posts:

Sata 2 500gig schijf niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een SATA 2 80gig als boot-schijf met een besturingssysteem, SATA 2 320gig voor opslag en een SATA 2 500gig schijf voor opslag.

Wanneer ik boot of in de BIOS kijk worden alle 3 schijven herkend en ziet er allemaal goed uit. Uiteindelijk kom ik in windows en zie ik enkel de 80gig en 320gig schijf..

Bij hardware beheer zie ik de schijf volgens mij niet staan en vind het jammer om zo'n schijf enkelt voor de sier in die kast te hangen...

Moet ik software installeren? Doe ik iets stoms? Hoor het graag!

Verwijderd

Doe 2e knop op disk drives --> scan for hardware changes

Dan zouden ze tevoorschijn moeten komen :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 14:44

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Nieuwe schijf neem ik aan? Ik vermoed dat je hem moet partitioneren, om vervolgens te formateren.
control panel --> administrative tools --> computer management --> disk management.

Hier staat tekst

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tsolutions, aan "Bij hardware beheer zie ik de schijf volgens mij nietstaan en vind het jammer om zo'n schijf enkelt voor de sier in die kast te hangen." heb je niets. Ga eerst eens kijken of dit ook werkelijk zo is. Normaal gesproken zul je eerst een partitie aan moeten maken voordat je een hardeschijf zichtbaar krijgt onder "Deze Computer"of in de verkenner.

Overigens is het ook wel handig om eens te kijken op welke controller je de hardeschijf hebt aangesloten. Het is mogelijk dat jouw moederbord voorzien is van een tweede S-ATA controller, waarvoor geen driver is geinstalleerd. Ik zou zeggen ga daar eens naar kijken. Je kunt dus nog genoeg dingen onderzoeken, wat met de search hier op GoT ook terug te vinden moet zijn aangezien dergelijke onderwerpen al veel vaker is behandeld.

Mocht je er dan niet uitkomen, voel je dan vrij een topic te openen. Geef daarin heel duidelijk aan wat je zelf daadwerkelijk hebt bekeken/onderzocht en een duidelijke probleem omschrijving. (dit laatste is overigens wel duidelijk) Zoals je hier ook op gewezen wordt: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.