Toon posts:

Nieuwe HDD's voor raid, maar ik heb geen floppydrive!

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers, ik ga zeer binnenkort nieuwe HDD's kopen, de seagate 7200.10 die ik nu heb geeft hele hoge tonen af waar ik kierewiet van wordt, mijn vader hoort het niet, en hij wil hem wel van mij overkopen. Nu wil ik dus een drive die niet zoveel herrie maakt, en wat sneller kan denk ik ook wel, ik wil iets van 100 euro uitgeven. Ik denk dat een raid-setup het handigst is, maar wat kunnen jullie mij aanbevelen*.

En nog een paar vraagjes over raid:
Welke sneltoets moet je daarvoor indrukken, op mijn P35-DS4, zie ik daar niet over tijdens de POST?
Kan ik de raid-driver ook op een usb-stick zetten?, ik heb namelijk geen floppy
.......Zo ja, hoe weet ik welke driveletter het is, en slaat windows deze letter dan over tijdens de installatie (dus dat je dan een D, E en een F partitie hebt omdat de usb-stick tijdens de install C was)

* miss 2x een Spinpoint F1 320GB in raid-0??. Volgens vele revieuws zijn spinpoinf F1's heel snel, en is de 320GB de wel stilste, zuinigste, koelste en snelste. Voor mij is 640GB ruim voldoende, groter is écht niet nodig.

THX in advance natuurlijk!!!!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik zou je aanraden om je in te lezen over de materie. De 'paar vraagjes' die je hebt is eigenlijk allemaal gewoon op te zoeken, en nog zelfs deels in het boekje van je moederbord.

Welk OS wil je installeren? Voor XP kun je niet om een floppy heen, tenzij je de drivers slipstreamt. Vista kan wel overweg met een USB stick. Dit wijst zich vanzelf in de setup.

Verder zijn de Samsung disks zeker een goede koop. Ik heb er geen ervaring mee, maar ze bieden in ieder geval veel voor weinig geld.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:27

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ctrl en i toets indrukken brengt je in het intel raid menu.
Driver kan voor windows vista van een usbstick geladen worden bij xp niet, bij xp kun je het beste slipstreamen.

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ok, nou ik sloop dan gewoon weleen floppydirve uit een PCtje op zolder en gebruik ik hem voor een uurtje als een tijdelijke floppydrive. (wrm moeilijk slipstreamen als het ook makkelijk kan?!!) en Ctrl+I had ik al gelezen in mijn manual, maar ik was dus benieuwd hoe dat menuutje eruit zag dus ik zat op Ctrl+I te raggen tijdens boot maar er gebeurde niets, :P. Maar dat zal vanzelf wel werken als ik em van IDE naar RAID zet. thx voro jullie hulp jongens!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2008 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
huh, waarom is deze drive nou zomaar 10 cent bij elektronicagigant???? vaaaaaaag!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Fauna aangeeft zijn de antwoorden op al je vragen met enig inspanning prima te vinden. In bijvoorbeeld de manual van je moederbord, op GoT in topics of in de FAQ, bijvoorbeeld deze: RAID FAQ. Graag wil ik je wijzen op een stukje beleid op GoT: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.