Hallo!
Ik heb al een tijdje een KPN Experia box, en het draadloze netwerk is echt bagger, dus, ik heb een WRT54GL aangeschaft. Ik heb al een post gezien met een andere Linksys router op dit forum (ook in combinatie met een KPN Experia), maar dat is een ander model, dus ik denk ik maak een nieuwe post aan.
Maar goed! Het probleem:
PC 1: verbonden met KPN Experia (wired - poort 2, Win Vista)
PC 2: verbonden met Linksys WRT54GL (wireless, Win XP)
De kabel tussen de WRT54GL en de Experia zitten beide in poort 1 (van de Linksys en de Experia). De WRT54GL heeft ook een 'Internet' poort, maar als ik de kabel daar in doe, kan ik niet met de router verbinden. Ik ga er dus van uit dat de kabel in poort 1 hoort, en niet in de 'internet' poort.
PC 1 kan beide routers benaderen: 192.168.1.254 is de KPN Experia, en 192.168.1.73 is de Linksys WRT54GL. Als ik PC 1's kabel in de Linksys doe, werkt Internet gewoon, en kan ik nogsteeds beide routers benaderen.
PC 2 kan -niet- met Internet verbinden, maar wel met de router. PC 2 blijft een tijd hangen op 'netwerk adres verkrijgen' en bedenkt dan zelf een IP-adres dat nergens op slaat, en heb ik geen Internet toegang.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- DHCP op beide routers aan; PC 2 krijgt geen IP-adres
- DHCP alleen aan op Experia en PC 2 een static IP toegewezen; geen Internet toegang
- ongeveer alle instellingen van beide routers
In geen van de gevallen kan PC 2 een van de routers benaderen.
Ook zag ik dat op PC 2 wel pakketjes worden verzonden, maar nooit ontvangen.
Routing table op de Linksys ziet er zo uit:
Screenshot van routing instellingen: http://bartware.co.uk/routing.png
Niets lijkt te werken, en ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen.
Kan iemand helpen?
Letisha
Ik heb al een tijdje een KPN Experia box, en het draadloze netwerk is echt bagger, dus, ik heb een WRT54GL aangeschaft. Ik heb al een post gezien met een andere Linksys router op dit forum (ook in combinatie met een KPN Experia), maar dat is een ander model, dus ik denk ik maak een nieuwe post aan.
Maar goed! Het probleem:
PC 1: verbonden met KPN Experia (wired - poort 2, Win Vista)
PC 2: verbonden met Linksys WRT54GL (wireless, Win XP)
De kabel tussen de WRT54GL en de Experia zitten beide in poort 1 (van de Linksys en de Experia). De WRT54GL heeft ook een 'Internet' poort, maar als ik de kabel daar in doe, kan ik niet met de router verbinden. Ik ga er dus van uit dat de kabel in poort 1 hoort, en niet in de 'internet' poort.
PC 1 kan beide routers benaderen: 192.168.1.254 is de KPN Experia, en 192.168.1.73 is de Linksys WRT54GL. Als ik PC 1's kabel in de Linksys doe, werkt Internet gewoon, en kan ik nogsteeds beide routers benaderen.
PC 2 kan -niet- met Internet verbinden, maar wel met de router. PC 2 blijft een tijd hangen op 'netwerk adres verkrijgen' en bedenkt dan zelf een IP-adres dat nergens op slaat, en heb ik geen Internet toegang.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- DHCP op beide routers aan; PC 2 krijgt geen IP-adres
- DHCP alleen aan op Experia en PC 2 een static IP toegewezen; geen Internet toegang
- ongeveer alle instellingen van beide routers
In geen van de gevallen kan PC 2 een van de routers benaderen.
Ook zag ik dat op PC 2 wel pakketjes worden verzonden, maar nooit ontvangen.
Routing table op de Linksys ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
| Destination LAN IP Subnet Mask Gateway Hop Count Interface 192.168.1.0 255.255.255.0 0.0.0.0 1 LAN & Wireless 192.168.1.0 255.255.255.0 0.0.0.0 1 WAN (Internet) 0.0.0.0 0.0.0.0 192.168.1.254 1 WAN (Internet) |
Screenshot van routing instellingen: http://bartware.co.uk/routing.png
Niets lijkt te werken, en ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen.
Kan iemand helpen?
Letisha