Toon posts:

Linksys WRT45G achter experia box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort krijgen wij telfor internet&Bellen (01/01/08) waar we nu nog surfen en bellen hebben van KPN, van telfort komt een nieuwe modem zonder ingebouwde router zoals de experia box, ik wil meerder pc aansluiten dus heb ik een router gekocht de linksysWRT45G.

Omdat ik als ik telfort heb het direct wil kunnen gebruiken, heb ik alle pc's al op de linksys en die met 1 kabel verbonden met de experia box.

Dit geeft een aantal problemen:

- IE doet het nauwlijks of heel traag, na herstarten linksys eventjes snel.
- Andere progamma's xfire/skype/msn werken meestal wel, soms niet.

Na wat gezocht te hebben las ik dat het kon liggen aan een DHTCP (of zoiets). Maar dat het ook kon komen door dat ik twee routers heb?

Vraag: hoe krijg ik mijn linksys werkend, zodat IE het weer doet? Als dat moet door de experia box zo in te stellen dat hij alleen als modem werkt, wil iemand mij dan uitleggen hoe dit moet.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Het telfort modem heeft zeker wel een ingebouwde router. Dat er misschien maar 1 lan poort in zit maakt niet uit.

Je hebt nu dus 2 routers achterelkaar, wat niet handig is.
Ik zou als ik jou was kiezen voor een van de volgende twee opties:
- zet het telfort modem in bridge mode (je kan dan echter niet gebruik maken telfort telefonie)
- zet je linksys wrt54G (54, dus niet 45) in als accesspoint volgens dit topic: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:50:
Het telfort modem heeft zeker wel een ingebouwde router. Dat er misschien maar 1 lan poort in zit maakt niet uit.

Je hebt nu dus 2 routers achterelkaar, wat niet handig is.
Ik zou als ik jou was kiezen voor een van de volgende twee opties:
- zet het telfort modem in bridge mode (je kan dan echter niet gebruik maken telfort telefonie)
- zet je linksys wrt54G (54, dus niet 45) in als accesspoint volgens dit topic: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Helaas, ik heb de DHCP uitgezet en vervolgens het IP adres van de linksys buiten de DHCP van de experia box gezet met asl resultaat: helemaal geen internet meer.

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:20:
[...]

Helaas, ik heb de DHCP uitgezet en vervolgens het IP adres van de linksys buiten de DHCP van de experia box gezet met asl resultaat: helemaal geen internet meer.
En dan ben je nog een stap of wat vergeten als dat alles is wat je gedaan hebt.
Lees het topic goed door, of doe de easy way en reset je linksys, en zet je modem in als bridge.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:25:
[...]

En dan ben je nog een stap of wat vergeten als dat alles is wat je gedaan hebt.
Lees het topic goed door, of doe de easy way en reset je linksys, en zet je modem in als bridge.
Welke stap heb ik dan gemist??

1.: Router gereset,
2.: Router is niet verbonden met experiabox
3.: Router adres ingetikt: 192.168.1.1
4.: Ingelogd
5.: dhcp op de router disabled
6.: Router IP gegeven buiten de dhcp van de experia box
7.: router aangesloten op experia box
8.: Et voilá, GEEN INTERNET EER NIKS DOET HET MEER :'(

Toen heb ik de router weer gerezet zodat ik af en toe nog op skype/msn kan

• job

job

En heb je toen de router aangesloten op het modem met de wan of de lan poort?
Je moet dus de lanpoorten gebruiken als je de router wilt gebruiken als accesspoint. De wan poort niet meer gebruken.

En daarna moet je uiteraard je pc nog even opnieuw opstarten. Je pc kan nu namelijk de gateway niet meer bereiken. Hij moet bij de nieuwe dhcp server (de modem ipv router) een nieuw ip opvragen.
Een computer reset is daarvoor de makkelijkste methode.

[ Voor 90% gewijzigd door job op 25-06-2008 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:54:
En heb je toen de router aangesloten op het modem met de wan of de lan poort?
Je moet dus de lanpoorten gebruiken als je de router wilt gebruiken als accesspoint. De wan poort niet meer gebruken.

En daarna moet je uiteraard je pc nog even opnieuw opstarten. Je pc kan nu namelijk de gateway niet meer bereiken. Hij moet bij de nieuwe dhcp server (de modem ipv router) een nieuw ip opvragen.
Een computer reset is daarvoor de makkelijkste methode.
als ik je goed begrijp moet ik dus pc 1 bijv. op lanpoort 1 aansluiten vervolgens de instellingen doen. experia box op dezelfde lan poort en dan de pc's in lan poort 2/3 ? want alle pc's zitten op de router niet op de experia box

• job

job

Of je nou lanpoort 1 of 2 of 3 of 4 gebruikt maakt niet uit.
Zolang je de wan poort maar niet gebruikt.

Het modem hang je na de instellingen aan een lan poort. Je hebt dan dus nog maar 3 poorten over om te gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 25-06-2008 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:24:
Of je nou lanpoort 1 of 2 of 3 of 4 gebruikt maakt niet uit.
Zolang je de wan poort maar niet gebruikt.

Het modem hang je na de instellingen aan een lan poort. Je hebt dan dus nog maar 3 poorten over om te gebruiken.
Oké, dankje

Het werkt ik heb weer internet, ik wist niet dat een LAN poort ook een ingang kon zijn voor internet dacht dat wan ingang was en lan uigang

Nogmaals hartelijk dank!!!
Pagina: 1