Toon posts:

AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz 2Mb box AM2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ 3.0Ghz 2Mb box AM2

-Gigabyte GA-MA69VM-S2 socket AM2

hoeveel kan de overclock worden?

en welke FSB

dank u

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Wablief?

Verwijderd

Topicstarter
tot hoever kan ik gaan?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Geef hem een bannetje voor paar maanden, dan denkt hij wel 3x na om zoiets te spammen

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tot je computer uitvalt, vastloopt, etc. Gewoon kleine stapjes nemen. Zie ook de adviezen in overklokken, je moet gewoon aan de slag gaan en dingen uitproberen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
wie ik?

Verwijderd

Topicstarter
ok

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Je bent al te ver gegaan, mensen besteden hier geen aandacht aan dergelijke oerdomme en oerluie mensen. ciao!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-01 11:26
Hier schreef je al (en dat was gister) toen je dezelfde vraag stelde:
ok, bedankt voor de snelle reacties, maar verschilt dat niet van moederbord tot moederbord?

ik zal zelf aan de slag moeten dan.

Homo sapiens non urinat in ventum

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:45
Dit ga je echt zelf moeten ondervinden aangezien elke processor uniek in OC ;)

En als je een tweaker wilt zijn, dan post je zo geen dingen maar dat onderzoek je zelf!

Verwijderd

6GHz als je goed je best doet B)

Gewoon voltage op 3V zetten. Heb je zo 6GHz.

grapje hoor. niet doen..

Maar'm overklokken , je vorig topic was exact dezelfde vraag met antwoorden :) Ga die eens nalezen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil helemaal geen tweaker zijn, ik weet zelf niet wat dit inhoud en betekend, ik ben gewoon een beginner die zijn pc wil overclokken maar weet niet hoe er aan te beginnen,

sorry voor al mijn vragen, :$

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:22:
6GHz als je goed je best doet B)

Gewoon voltage op 3V zetten. Heb je zo 6GHz.

grapje hoor. niet doen..
Dit vind ik nu eens dé tip van de dag :Y)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:24:
ik wil helemaal geen tweaker zijn, ik weet zelf niet wat dit inhoud en betekend, ik ben gewoon een beginner die zijn pc wil overclokken maar weet niet hoe er aan te beginnen,

Dan moet je toch wel gerichter vragen, en als je geen tweaker wilt zijn, dan moet je ook niet OC'en ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Death1ord op 27-05-2008 20:27 ]

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Nog een tip: met zo'n mobo met onboard VGA (géén overklokmobo) en die cpu (die met 3 ghz al aan zn maximum zit) mag je blij zijn als je al 100 mhz kan overklokken. Dat verschil zal je echter niet in de prestaties merken, dus ik zou het sowieso laten zitten. }:O

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Hoe te beginnen; goed beseffen dat de maximaal haarbare overclock verschilt per exemplaar.
Dat geldt voor je processor, moederbord, geheugen, videokaart.... voor alles..
Niemand kan jou dus vertellen hoever je jou spullen kunt clocken.

Verder idd gewoon die handleiding doorlezen; dan kom je echt al een heel eind.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 20:29 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Modbreak:Reageer gewoon even niet en wacht tot er iemand langsfietst die dit op slot kan gooien.

Leesvoer voor iedereen die hier gereageerd heeft: Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Verwijderd

als je geen tweaker wilt zijn, waarom wil je dan wel tweaken aan je processor?
dit soort dingen vergt kennis en die vergaar je door faq's en soortgelijke threads te lezen en het zelf uit te proberen. hoe ver je dan ook kan gaan hangt helemaal af van jou en jouw hardware, aangezien niet alle processors, al zijn ze van dezelfde serie of batch, even goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc is niet echt te overklokken dan?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Gewoon eventjes de HTT verhogen en dus de HT-link, dan wat meer voltage op je chipset zetten en je vDIMM en vCore verhogen, en dan gewoon eventjes de geheugen omlaag clocken met een divider, en natuurlijk je PCI en PCI-bus even locken.

http://beginnersweb.nl/

Je topic is op z'n zachtst gezegd érg mager :X En eigen inzet ontbreekt volledig.
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:35:
Mijn pc is niet echt te overklokken dan?
Nee. Dat kunnen alleen mensen die google weten te gebruiken en nadenken voor ze ergens aan beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Avalaxy op 28-05-2008 17:40 ]

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik zou zeggen, dat je hem je je proc aan het lichtnet hangt, of aan de tramlijn. Dan zou ie wel op 12 ghz zitten den

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon mij pc van 3.0 naar 3.2 dat is alles, ik dacht op dit forum wat hulp te krijgen maar dat valt dus slecht tegen :(

Verwijderd

Topicstarter
de htt vind ik niet op mijn bios, en de vcore is in het blauw en kan ik niet veranderen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:45:
ik wil gewoon mij pc van 3.0 naar 3.2 dat is alles, ik dacht op dit forum wat hulp te krijgen maar dat valt dus slecht tegen :(
je krijgt geen hulp omdat je niet alle processoren van hetzelfde type net zover overclocken. Je moet gewoon wat algemene overclock topics doorlezen en daar zijn er echt zat van op het net en gaan proberen. Je doet de FSB in kleine stapjes omhoog draait 2 uur prime 95 en probeert daarna weer een beetje. Als je vastlopers krijgt dan weet je dat je hem een beetje moet terug zetten of het voltage verhogen. De meeste moderne moederborden hebben een beveiliging en wordt automatisch teruggezet dus echt heel veel kan er niet mis gaan tenzij je het overdrijft en met stappen van 500Mhz in 1x omhoog gaat. Ik heb het ook geleerd door te doen en te falen. Gewoon lekker topics doorlezen en proberen maar. Veel succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:46:
de htt vind ik niet op mijn bios, en de vcore is in het blauw en kan ik niet veranderen
Je moet trouwens ook nog de "overclock modus" aanzetten> je kan ergens instellen cpu sync, pci async of de cpu sync, pci sync. Hiervoor moet je even zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik de fsb gevonden heb
Is dat hetzelfde als cpu frequentie of zo iets?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
Je FSB is bij een 6000+ normaal 200 MHz, en je multiplier is normaal 15.
200 MHz x 15 = 3000 MHz = 3 GHz
Dus als er 200 staat is dat je FSB.
Als dat zo is zet je het op 205 MHz, je zou dan in Windows 3,075 GHz moeten krijgen. Draai een uurtje Prime95, als er geen fouten gevonden zijn kan je de FSB naar 210 zetten en weer een uurtje Prime95.
Als er dan nog steeds geen fouten gevonden zijn zet je de FSB op 213, test dit dan minstens 8 uur met Prime95 en als er dan geen fouten gevonden zijn heb je een stabiele overclock op 3.195 GHz.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Avalaxy
Ehmmm, ik weet niet of jullie het over dezelfde CPU hebben als ik, maar AMD gebruikt geen FSB voor haar K8/K9/K10 processors hoor :?

Dus alsjeblieft, stop met het gebruiken van "FSB" als je het over AMD processors hebt :/

Verwijderd

Topicstarter
normaal is dat bij mijn bios cpu frequentie en die staat op 200 maar dat staat ook in het blauw dus kan ik dit niet aanpassen en mijn multiplier staat ook op 15

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:19:
normaal is dat bij mijn bios cpu frequentie en die staat op 200 maar dat staat ook in het blauw dus kan ik dit niet aanpassen en mijn multiplier staat ook op 15
Joh, misschien moet je hem eens op manual zetten in plaats van 'auto' :O

Maarehm, zou je niet gewoon stoppen? Anders krijgen we volgende week een topic met "help, m'n pc gaat niet meer aan!". Een overclock van 3.0 GHz naar 3.2 GHz ga je toch niet merken, dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Voordelen wegen niet op tegen de nadelen in jouw geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 28-05-2008 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, toch bedankt,

maar denk je aan veranderingen aan mijn pc te doen ofzo om hem sneller te laten lopen?

ik weet niet hoor, instellngen veranderen ofzo zodat een rappere opstart ....

dank u voor de zeer snelle reacties en voor de hulp.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
leonpwner1 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:20:
[...]

Joh, misschien moet je hem eens op manual zetten in plaats van 'auto' :O

Maarehm, zou je niet gewoon stoppen? Anders krijgen we volgende week een topic met "help, m'n pc gaat niet meer aan!". Een overclock van 3.0 GHz naar 3.2 GHz ga je toch niet merken, dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Voordelen wegen niet op tegen de nadelen in jouw geval.
begin anders met een vet cheap systeempje, met een wat uitgebreidere overclock bios. Zou niet zo fijn zijn als je deze pc sloopt toch? Garantie kun je vergeten namelijk ;)
zo'n cheap systeempje doet geen pijn als je m sloopt, een duurtdere wel

Verwijderd

Topicstarter
idd, heb hier nog wel een oude pc liggen, zal mss daar wat aan prutsen,

echt bedankt voor de hulp hoor mannen.

vind dit hier supertof. mss oplette voor de warmte aan de cpu lol

• Malantur
Opstarten hangt meer af van je harde schijf. Je kan een Western Digital Raptor kopen, maar ze kosten wel vrij veel.
Als je meer leest over overclocken kan je je processor tot op de rand overclocken (mijn 6000+ haalt 3,5 GHz op stock voltage met luchtkoeling en bij 3,6 wordt hij instabiel). Met waterkoeling en meer voltage moet hij nog wel hoger gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:33:
Opstarten hangt meer af van je harde schijf. Je kan een Western Digital Raptor kopen, maar ze kosten wel vrij veel.
Als je meer leest over overclocken kan je je processor tot op de rand overclocken (mijn 6000+ haalt 3,5 GHz op stock voltage met luchtkoeling en bij 3,6 wordt hij instabiel). Met waterkoeling en meer voltage moet hij nog wel hoger gaan.
welk moederbord heb jij?

• Malantur
Moederbord: Asus M2N SLI Deluxe
Ram: 2x 1GB Corsair Twin2X2048-6400C5DHX 800MHz
Processor: AMD Athlon64 X2 6000+ F3 stepping (overclock: 237MHz x15)
Luchtkoeler: Thermalright IFX-14

[ Voor 7% gewijzigd door Malantur op 28-05-2008 18:42 ]

• Avalaxy
Probleem bij oudere pc's is dat ze niet hetzelfde zijn. Dan zit je ineens met de FSB, FSB synchroon laten lopen met het geheugen, etc. Dat maakt het er imho niet makkelijker op.

Wat je het beste kunt doen is gewoon inlezen over de werking van de pc, en je moederbord/geheugen/cpu schematisch voor proberen te stellen en te begrijpen wat de HTT is, waar de hypertransport link zit en wat het doet, hoe je CPU frequentie bereikt wordt, wat dividers zijn, en wat er gebeurd als je er iets aan verandert en wat voor effect dat heeft op je PC.

Toen ik begon met overclocken heb ik niet geoefend maar gewoon gelijk begonnen, ik wist hoe pc's werken, dus dat was een ei'tje. Imo is dat ook de enige juiste manier. Beginnen met overclocken en dingen instellen waarvan je geen idee hebt wat het is, of misschien heel oppervlakkig weet wat het is maar niet hoe het werkt of wat het verder doet, is een verkeerd idee.

De gouden tip luidt dus: www.google.nl

(en neem een kijkje in [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 35).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:45:
kijk. tweakers is over het algemeen een goede forum waar je snel hulp kan krijgen over onderwerpen waarover je zelf wat weet, maar met eigen kennis, inzicht en googlevermogen niet uitkomt.
jouw topicstart daarentegen is: leg mij van begin af aan heel erg snel en simpel uit hoe ik voor 0,0 euro en een paar minuten werk mijn processor beter kan maken. en ondanks dat men al tig keren een faq aanraadt en zelfs wat links erbij zet, ga jij alsnog hier simpele vraagjes stellen die je dus 100% in die faqs kan vinden. en dat is iets wat hier niet gediend is; simpele uitleg bestaat namelijk al, en is erg makkelijk googlebaar. waarom doe je dat dan niet?
Pagina: 1