Digitale TV problemen bij Ziggo/Casema/Multikabel

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Of zou de Sony TV soms struikelen over die private_data_indicator_descriptor met waarde 1396789331? Hexadecimaal komt die waarde overeen met 0x53 0x41 0x50 0x53, wat weer overeenkomt met ASCII waarde "SAPS". Geen idee waar dat voor is of gebruikt wordt, maar het zit in ieder geval al sinds juni 2008 in de Program Map Table (PMT) van bijvoorbeeld de Discovery kanalen. Gezien de plek van die descriptor zou de Sony firmware mogelijk kunnen denken dat die private_data_indicator_descriptor bij de teletext ES hoort aangezien die ES als stream type ook bestaat uit private data: "ITU-T Rec. H.222.0 | ISO/IEC 13818-1 PES packets containing private data" en daarom de ES negeert.

│  ├─■  program  number  4005,  version  12
│  │  ├─■  program_number  =  4005
│  │  ├─■  version_number  =  12
│  │  └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│  │      └─■  section  {  0/0  }
│  │          ├─■  section_number  =  0
│  │          ├─■  last_section_number  =  0
│  │          ├─■  PCR_PID  =  1960
│  │          ├─■  descriptors:
│  │          │  ├─■  private_data_indicator_descriptor
│  │          │  │  └─■  private_data_indictor  =  1396789331

│  │          │  ├─■  ca_descriptor
│  │          │  │  ├─■  CA_system_ID  =  1540
│  │          │  │  └─■  CA_PID  =  4006
│  │          │  └─■  ca_descriptor
│  │          │      ├─■  CA_system_ID  =  1538
│  │          │      └─■  CA_PID  =  5006
│  │          └─■  elementary  streams:
│  │              ├─■  stream
│  │              │  ├─■  stream_type  =  ISO/IEC  13818-3  Audio
│  │              │  ├─■  elementary_PID  =  1920
│  │              │  └─■  descriptors:
│  │              ├─■  stream
│  │              │  ├─■  stream_type  =  ITU-T  Rec.  H.262  |  ISO/IEC  13818-2  Video  or  ISO/IEC  11172-2  constrained  parameter  video  stream
│  │              │  ├─■  elementary_PID  =  1960
│  │              │  └─■  descriptors:
│  │              └─■  stream
│  │                  ├─■  stream_type  =  ITU-T  Rec.  H.222.0  |  ISO/IEC  13818-1  PES  packets  containing  private  data
│  │                  ├─■  elementary_PID  =  7133
│  │                  └─■  descriptors:
│  │                      └─■  teletext_descriptor
│  │                          └─■  teletext  pages:
│  │                              ├─■  page  {  100  }
│  │                              │  ├─■  ISO_639_language_code  =  dut
│  │                              │  ├─■  teletext_type  =  initial  teletext  page
│  │                              │  ├─■  teletext_magazine_number  =  1
│  │                              │  └─■  teletext_page_number  =  0
│  │                              ├─■  page  {  785  }
│  │                              │  ├─■  ISO_639_language_code  =  dut
│  │                              │  ├─■  teletext_type  =  teletext  subtitle  page
│  │                              │  ├─■  teletext_magazine_number  =  7
│  │                              │  └─■  teletext_page_number  =  133
│  │                              ├─■  page  {  691  }
│  │                              │  ├─■  ISO_639_language_code  =  swe
│  │                              │  ├─■  teletext_type  =  teletext  subtitle  page
│  │                              │  ├─■  teletext_magazine_number  =  6
│  │                              │  └─■  teletext_page_number  =  145
│  │                              ├─■  page  {  693  }
│  │                              │  ├─■  ISO_639_language_code  =  dan
│  │                              │  ├─■  teletext_magazine_number  =  6
│  │                              │  └─■  teletext_page_number  =  147
│  │                              └─■  page  {  692  }
│  │                                  ├─■  ISO_639_language_code  =  nor
│  │                                  ├─■  teletext_type  =  teletext  subtitle  page
│  │                                  ├─■  teletext_magazine_number  =  6
│  │                                  └─■  teletext_page_number  =  146

Wie weet wat de betekenis is van die private_data_indicator_descriptor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet het niet precies, ik heb nog wel even bij BCC1 gekeken en daar doet de ondertiteling ( wel engels natuurlijk ) het wel goed.

Maar wat ik me nu bedenk werd de ondertiteling op Discovery Science in het verleden ook anders weergegeven. Dat zou er dus op kunnen duiden dat het DVB-SUB was in plaats van Teletext-SUB?

Bij BBC is het ieder geval wel de subs van teletext, aangezien de achtergrond van de letters gewoon zwart is. Van wat ik me van Discovery Science herinner is dat het daar eerst gewoon doorzichtig was, en ook wat kleinere letters. Als ik het op het juiste teletext kanaal zet ziet het er gewoon zo uit als bij de BBC.

Zou het kunnen dat er nog wel wat gegevens van de DVB-SUBS zijn maar dat die niet meer meegeleverd worden. Dan zou de Sony daar misschien mee in de war kunnen zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Woy schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:05:
Ik weet het niet precies, ik heb nog wel even bij BCC1 gekeken en daar doet de ondertiteling ( wel engels natuurlijk ) het wel goed.
BBC 1 heeft twee soorten ondertiteling, namelijk teletext ondertiteling en DVB ondertiteling. Beide ondertitelingsvormen zijn Engels. Je moet dus wel even opletten welke er door de TV gekozen wordt.
Maar wat ik me nu bedenk werd de ondertiteling op Discovery Science in het verleden ook anders weergegeven. Dat zou er dus op kunnen duiden dat het DVB-SUB was in plaats van Teletext-SUB?
Ik kan me eerlijk gezegd even niet herinneren of de extra Discovery kanalen DVB ondertiteling hebben gehad in het verleden. Meestal is er eerst teletext ondertiteling die dan later vervangen wordt door DVB ondertiteling. Het zou dus vreemd zijn als het bij de Discovery kanalen net andersom gaat, maar er gebeuren wel meer vreemde dingen bij Ziggo/Casema in de headend.
Bij BBC is het ieder geval wel de subs van teletext, aangezien de achtergrond van de letters gewoon zwart is. Van wat ik me van Discovery Science herinner is dat het daar eerst gewoon doorzichtig was, en ook wat kleinere letters. Als ik het op het juiste teletext kanaal zet ziet het er gewoon zo uit als bij de BBC.
Dat klopt niet. Bij DVB ondertiteling maakt het productie bedrijf uit hoe de ondertitels eruit zien. De BBC heeft er voor gekozen om de DVB ondertiteling dezelfde look te geven als de teletext ondertiteling. Mogelijk dat ze dat doen omdat die Engelsen eigenlijk alleen maar teletext ondertiteling gewend zijn of helemaal geen ondertiteling. Ik heb ze net allebei nog even bekeken en moet dan wel twee keer kijken welke ik nu aan heb staan omdat de Humax IR-FOX C bij teletext ondertiteling ook weergave met een proportioneel font ondersteunt wat veel lijkt op het font dat de Engelsen in hun DVB ondertiteling gebruiken.
Zou het kunnen dat er nog wel wat gegevens van de DVB-SUBS zijn maar dat die niet meer meegeleverd worden. Dan zou de Sony daar misschien mee in de war kunnen zijn.
Nee, er is in de Program Map Table (PMT) geen enkele verwijzing naar een eventuele DVB ondertiteling Elementary Stream (ES) aanwezig. Dus dat kan het niet zijn.

Wel heb ik nog even geëxperimenteerd met het oproepen van teletext pagina via de Humax IR-FOX C en dan valt op dat ook bij de extra Discovery kanalen weer de bekende fout wordt gemaakt bij Ziggo/Casema in de PMT informatie voor teletext Elementary Streams. Er is namelijk bij deze kanalen ook weer een zogenaamde "initial teletext page" gedefinieerd voor de Nederlandse taal (dut) met pagina nummer 100 terwijl die pagina helemaal niet bestaat in de teletext (ES) pagina carrousel. Het zou zo maar kunnen dat de Sony DVB implementatie door die verwijzing naar een niet bestaande pagina besluit om alle pagina nummers dan maar te negeren die in de PMT zijn gedefinieerd. Ziggo/Casema zou dus eerst eens al die niet bestaande pagina 100 verwijzingen voor diverse kanalen moeten verwijderen. Daarna kunnen we weer verder zoeken naar de oorzaak als het dan nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:56:
Wel heb ik nog even geëxperimenteerd met het oproepen van teletext pagina via de Humax IR-FOX C en dan valt op dat ook bij de extra Discovery kanalen weer de bekende fout wordt gemaakt bij Ziggo/Casema in de PMT informatie voor teletext Elementary Streams. Er is namelijk bij deze kanalen ook weer een zogenaamde "initial teletext page" gedefinieerd voor de Nederlandse taal (dut) met pagina nummer 100 terwijl die pagina helemaal niet bestaat in de teletext (ES) pagina carrousel. Het zou zo maar kunnen dat de Sony DVB implementatie door die verwijzing naar een niet bestaande pagina besluit om alle pagina nummers dan maar te negeren die in de PMT zijn gedefinieerd. Ziggo/Casema zou dus eerst eens al die niet bestaande pagina 100 verwijzingen voor diverse kanalen moeten verwijderen. Daarna kunnen we weer verder zoeken naar de oorzaak als het dan nog niet is opgelost.
Ok maar dan zou het dus zo kunnen zijn dat het precies andersom is van wat ik dacht, dat er op discovery science alleen teletext subs zijn, maar dat deze door de sony geinterpreteerd worden (waardoor het er beter uit ziet), en anders weergegeven als je het via de subs optie doet. Dus het zou dan inderdaad aan die initial text pagina kunnen komen dat de Sony in de war is.

Het was een aaname van mij dat de BBC teletext subs had aangezien het er niet uit ziet met die grote letters en zwarte achtergrond.

Zijn er nog meer kanalen die alleen teletext subs hebben? Dan kan ik het daar eens bij kijken hoe het er uit ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 21-04-2009 08:54 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:53:
Zijn er nog meer kanalen die alleen teletext subs hebben? Dan kan ik het daar eens bij kijken hoe het er uit ziet.
Die informatie kan je uit de PID's lijst halen: ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

Als er in de kolom onder "TXT" een PID nummer is opgegeven dan wil dat zeggen dat er normale teletext pagina's zijn voor het kanaal in de betreffende taal achter het PID nummer. Een PID nummer in de kolom "TXT SUB" wil zeggen dat er teletext ondertitelingspagina's zijn in de betreffende talen. Een een PID nummer in de "DVB SUB" kolom geeft aan dat het kanaal DVB ondertiteling heeft in de betreffende kanalen. Die lijst is gegenereerd op basis van de Program Map Table (PMT) informatie van ieder kanaal. Dat wil dus nog niet zeggen dat die teletext pagina's ook echt bestaan in de Elementary Stream (ES) waarnaar de PID verwijst zoals blijkt met de normale teletext verwijzing bij de extra Discovery kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ah ik had die lijst wel gezien, maar had niet gezien dat ik kon scrollen ;)

Ik zal er vanavond eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb het net even getest, helaas kon ik niet alle kanalen goed testen omdat ik nu weer geen extra zenders heb :(

Maar bij BBC zie ik inderdaad wel verschil tussen teletext subs en de subs die de Sony kiest. Het lijkt dus dat dat idd DVB subs zijn.

Ik zag zo snel uit het basis pakket alleen Rai Uno die teletext subs had, en daar kan ik de italiaanse subs gewoon zien, maar de Engelse toont niks. Het kan in dit geval dus gewoon zo zijn dat er geen Engelse subs beschikbaar waren voor dat programma. Maar de sony kan blijkbaar dus wel overweg met teletext subs.

Ik hoop dat ik binnenkort weer mijn extra zenders heb, dan zal ik nog wat andere zenders testen met DVB/TXT subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Net nog even een testje gedaan en voor de volgende kanalen geeft Ziggo/Casema foutief door dat er een start pagina zou zijn voor normale teletext terwijl in werkelijkheid de teletext Elementary Stream (ES) alleen maar gebruikt wordt voor doorgifte van ondertiteling via teletext:
  • Hallmark
  • Discovery World
  • Discovery Science
  • Discovery Travel
  • Motors TV
  • ESPN Classic Sport
Dat ze dat zelf niet eens van tijd tot tijd controleren om te zien of de Program Map Table (PMT) informatie van kanalen nog klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 12:58

Eijkb

Zo.

_/-\o_ naar ArChie voor dit topic. Snap er niet altijd de bollocks van maar gezien ik ook slachtoffer ben van Ziggo/Casema is het fijn te zien dat iemand het allemaal uitpluist en openbaar maakt!

Mijn EPG loopt tegenwoordig ook door tot na 21:00 (dezelfde dag) voor bepaalde zenders. Op moment van schrijven heb ik na 20:00 nog geen info voor NL3, RTL4, SBS6, Disc Channel, Nat Geo, etc. Heb nog wel de TV gids de deur uit gedaan bij aanschaf van digtale TV maar zit nog te vaak met de laptop op schoot te kijken wat er komt vanavond. Daarnaast best vaak artifacts op diverse zenders. In ieder geval 4 of 5 zenders die op verschillende tijden niet te volgen zijn. Zijn toevallig zenders die ik niet vaak kijk (wellicht daardoor) dus maakt het me niet uit maar dan nog is het fijn als iemand die lui bij Ziggo bezig houdt!

Zal in ieder geval eens mijn receiver (grijs standaard samsung kastje) naar nieuwe firmware laten zoeken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Eijkb schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:40:
Mijn EPG loopt tegenwoordig ook door tot na 21:00 (dezelfde dag) voor bepaalde zenders. Op moment van schrijven heb ik na 20:00 nog geen info voor NL3, RTL4, SBS6, Disc Channel, Nat Geo, etc. Heb nog wel de TV gids de deur uit gedaan bij aanschaf van digtale TV maar zit nog te vaak met de laptop op schoot te kijken wat er komt vanavond. Daarnaast best vaak artifacts op diverse zenders. In ieder geval 4 of 5 zenders die op verschillende tijden niet te volgen zijn. Zijn toevallig zenders die ik niet vaak kijk (wellicht daardoor) dus maakt het me niet uit maar dan nog is het fijn als iemand die lui bij Ziggo bezig houdt!

Zal in ieder geval eens mijn receiver (grijs standaard samsung kastje) naar nieuwe firmware laten zoeken.
Er zou nu op de meeste kanalen voor vier dagen aan EPG aanwezig moeten zijn. Als dat niet getoond wordt door de Samsung is het misschien aan te bevelen om eens een keer een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren. Als je nog nooit geupdate hebt kan dat uiteraard ook geen kwaad. Voer dan eerst de firmware update uit en doe daarna pas de reset naar fabrieksinstellingen. Na een reset naar fabrieksinstellingen moet je de installatie weer opnieuw uitvoeren en ben je uiteraard je favorietenlijstje en instellingen kwijt. Bij Ziggo/Casema moet je de frequentie 372 MHz, QAM 64, symbolrate van 6875 en de netwerk ID 5555 gebruiken voor de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 19:41
ArChie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:34:
Net nog even een testje gedaan en voor de volgende kanalen geeft Ziggo/Casema foutief door dat er een start pagina zou zijn voor normale teletext terwijl in werkelijkheid de teletext Elementary Stream (ES) alleen maar gebruikt wordt voor doorgifte van ondertiteling via teletext:
  • Hallmark
  • Discovery World
  • Discovery Science
  • Discovery Travel
  • Motors TV
  • ESPN Classic Sport
Dat ze dat zelf niet eens van tijd tot tijd controleren om te zien of de Program Map Table (PMT) informatie van kanalen nog klopt.
Ik herinner me dat er in het verleden juist problemen waren doordat er geen initial_teletext_page was. Ik weet niet of dat nu nog speelt, maar je kon dan niet zelf teletekstpagina's oproepen of er was geen VBI teletekst of geen ondertiteling. Zijn er nu zenders met ondertiteling in teletekst en zonder initial_teletext_page? Dan kunnen we die eens bekijken op die punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kabski schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 23:39:
Ik herinner me dat er in het verleden juist problemen waren doordat er geen initial_teletext_page was. Ik weet niet of dat nu nog speelt, maar je kon dan niet zelf teletekstpagina's oproepen of er was geen VBI teletekst of geen ondertiteling.
Het zelf teletext pagina's kunnen oproepen zou niet nodig moeten zijn als de PMT informatie in orde is en de ontvanger dus netjes een lijstje kan tonen van beschikbare ondertitelingstalen. Hoe zou een gebruiker immers moeten weten welke pagina's er gebruikt worden voor ondertiteling als er toch geen normale teletext is waarop de beschikbare talen en bijbehorende pagina nummers worden vermeld. Geen VBI teletext of geen ondertiteling terwijl die er wel zouden moeten zijn kunnen worden aangemerkt als fouten in de implementatie van de firmware van de ontvanger en zouden dus ook daar moeten worden opgelost i.p.v. dan maar de informatie in het signaal aan te passen om dergelijke ontvangers tegemoet te komen. En dit soort zaken zijn toch prima te testen voor goedkeuring van een ontvanger. Afwijkingen van de specificaties in het signaal betekenen immers dat de kans groot is dat dan iedere fabrikant dezelfde afwijkingen moet gaan implementeren om niet in de problemen te komen of er in ieder geval rekening zou moeten gaan houden met een uitzonderlijke situatie.
Zijn er nu zenders met ondertiteling in teletekst en zonder initial_teletext_page? Dan kunnen we die eens bekijken op die punten.
Die zijn er:
  • HISTORY
  • Extreme Sports
  • Boomerang
  • E! Entertainment
  • Zone Reality
  • Nat Geo Wild
Zie ook de PID's lijst: ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:34:
  • Hallmark
  • Discovery World
  • Discovery Science
  • Discovery Travel
  • Motors TV
  • ESPN Classic Sport
Ik heb deze zenders even geprobeerd. Op Hallmark had ik wel gewoon ondertiteling, op Motors TV word helemaal geen ondertiteling opties weergegeven.

Ik merkte echter nog wel wat anders raars op Discovery Science. Als ik hem op de nederlandse ondertiteling zet krijg ik niks te zien, maar als ik hem op de zweedse zet krijg ik wel ondertiteling te zien, die klopt alleen niet helemaal, er komen namenlijk ook gedeeltes nederlandse ( en mischien nog andere talen, maar mijn zweeds/deens/etc. is niet zo best ) subs doorheen.

Ik zal vanavond de volgende kanalen ook even testen
  • HISTORY
  • Extreme Sports
  • Boomerang
  • E! Entertainment
  • Zone Reality
  • Nat Geo Wild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:54:
Ik heb deze zenders even geprobeerd. Op Hallmark had ik wel gewoon ondertiteling, op Motors TV word helemaal geen ondertiteling opties weergegeven.
Ik had Motors TV beter even uit dat lijstje kunnen laten aangezien er de laatste tijd wat gerommeld is in de PMT informatie van Motors TV waardoor één en ander sowieso niet klopt (zie eerdere berichten in dit topic). Daardoor is de PID's lijst in het andere topic voor Motors TV niet meer up-to-date. Ik wil even wachten tot de eerste week van mei met het updaten van die PID's lijst omdat het de verwachting is dat er in mei weer wat kanalen wijzigingen op het programma van Ziggo staan. Vergeet Motors TV dus voorlopig maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Aangezien ik op Hallmark wel subs krijg en Discovery Science niet, moet daar ergens een verschil tussen zitten.

Aangezien ik hier tussen geen verschil zie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
==========================================================================================================================================================
3                                    48:1538   Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
                                     53:1540 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallmark                        1        3003     N   5150  1560*  4004:1540    1560:2*   1520:   *               7430:dut    7430:dut                    
                                                                   5004:1538                                                  7430:swe                    
                                                                                                                              7430:dan                    
                                                                                                                              7430:nor

en
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
==========================================================================================================================================================
4                                    48:1538   Free    PMT    PCR         ECM       VID         AUD     AUD AC3         TXT     TXT SUB     DVB SUB    DAT
                                     53:1540 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Discovery Science               1        4005     N   5090  1960*  4006:1540    1960:2*   1920:   *               7133:dut    7133:dut                    
                                                                   5006:1538                                                  7133:swe                    
                                                                                                                              7133:dan                    
                                                                                                                              7133:nor

zit het hem mischien toch in de private_data_indictor die bij discovery science mee gegeven word.

Het feit dat ik op discovery science op zweeds wel ondertiteling krijg, maar die gedeeltelijk door elkaar loopt, zou ook kunnen wijzen op een offset fout tijdens het lezen, wat natuurlijk kan gebeuren als er opeens een onverwacht element tussen zit wat niet verwacht word, en waar geen rekening mee gehouden word.

[ Voor 30% gewijzigd door Woy op 22-04-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:05:
Aangezien ik op Hallmark wel subs krijg en Discovery Science niet, moet daar ergens een verschil tussen zitten.
Het wordt steeds interessanter...
zit het hem mischien toch in de private_data_indictor die bij discovery science mee gegeven word.
Net even gecontroleerd, maar ook Hallmark heeft deze private_data_indicator_descriptor in de PMT, dus kunnen we dat nu wegstrepen als mogelijke probleem veroorzaker.
Het feit dat ik op discovery science op zweeds wel ondertiteling krijg, maar die gedeeltelijk door elkaar loopt, zou ook kunnen wijzen op een offset fout tijdens het lezen, wat natuurlijk kan gebeuren als er opeens een onverwacht element tussen zit wat niet verwacht word, en waar geen rekening mee gehouden word.
Zo langzamerhand blijft alleen de Elementary Stream zelf over. Tijd voor wat nader onderzoek via de Humax IR-FOX C ontvanger om te achterhalen welke pagina's er nu precies aanwezig zijn. Ik kom hier op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ArChie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:58:
Zo langzamerhand blijft alleen de Elementary Stream zelf over. Tijd voor wat nader onderzoek via de Humax IR-FOX C ontvanger om te achterhalen welke pagina's er nu precies aanwezig zijn. Ik kom hier op terug.
Goed, ik heb de IR-FOX C laten scannen naar beschibare pagina's bij zowel Discovery Science als Hallmark.

Bij Hallmark worden de volgende pagina's gevonden:
  • 399 -> Nederlandse ondertiteling
  • 599 -> Leeg
  • 691 -> Leeg
  • 692 -> Leeg
Volgens de PMT van Hallmark zouden er de volgende pagina's moeten zijn:
  • 100 -> Nederlandse normale teletext
  • 399 -> Nederlandse ondertiteling
  • 691 -> Zweedse ondertiteling
  • 692 -> Deense ondertiteling
  • 693 -> Noorse ondertiteling
Pagina 100 bestaat dus niet in de teletext Elementary Stream (ES) van Hallmark, evenals pagina 693. In de plaats daarvan wordt wel pagina 599 in de teletext ES door de IR-FOX C, maar alleen op pagina 399 blijkt echt ondertiteling aanwezig te zijn en dat is de Nederlandse ondertiteling. De rest van de pagina's blijft leeg.

Bij Discovery Science worden de volgende pagina's gevonden door de IR-FOX C:
  • 692 -> Noorse ondertiteling
  • 693 -> Deense ondertiteling
  • 694 -> ? Scandinavische taal ? ondertiteling
  • 695 -> Nederlandse ondertiteling
  • 785 -> Nederlandse ondertiteling
Volgens de PMT van Discovery Science zouden er de volgende pagina's moeten zijn:
  • 100 -> Nederlandse normale teletext
  • 692 -> Noorse ondertiteling
  • 693 -> Deense ondertiteling
  • 785 -> Nederlandse ondertiteling
Ook hier bestaat pagina 100 niet in de teletext ES van Discovery Science. In plaats daarvan zijn er twee andere ondertitelingspagina's, namelijk een extra Scandinavische taal (geen idee welke) op pagina 694 en nog een extra pagina 695 met ook de Nederlandse ondertiteling. Alle pagina's in de 69x reeks tonen naast de ondertiteling met enige regelmaat echter ook onzin tekst en tekens op het scherm. Het lijkt er dus op dat de teletext ES van Discovery Science van tijd tot tijd corrupte data bevat voor die pagina's in de 69x reeks. Alleen de Nederlandse ondertiteling via pagina 785 vertoont geen corrupte data tijdens de weergave van de ondertiteling, maar die pagina komt wel nog steeds uit dezelfde teletext ES. Mogelijk raakt de Sony TV van slag door de corrupte data die er kennelijk toch in die stream zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
ArChie schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:58:
[...]

Er zou nu op de meeste kanalen voor vier dagen aan EPG aanwezig moeten zijn. Als dat niet getoond wordt door de Samsung is het misschien aan te bevelen om eens een keer een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren. Als je nog nooit geupdate hebt kan dat uiteraard ook geen kwaad. Voer dan eerst de firmware update uit en doe daarna pas de reset naar fabrieksinstellingen. Na een reset naar fabrieksinstellingen moet je de installatie weer opnieuw uitvoeren en ben je uiteraard je favorietenlijstje en instellingen kwijt. Bij Ziggo/Casema moet je de frequentie 372 MHz, QAM 64, symbolrate van 6875 en de netwerk ID 5555 gebruiken voor de installatie.
Geldt dat voor alle decoders? Je hebt het hier specifiek over de eerder besproken Samsung decoder. Een vriend van me uit Breda heeft de Humax DVR (iPVR9200C) maar heeft toch echt 2 dagen EPG geen 4 dagen. Wanneer wordt dit overigens gelijk getrokken met UPC die 7 dagen EPG heeft (met uitzondering van SBS zenders met slechts 2dagen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
funrider schreef op maandag 27 april 2009 @ 12:10:
Geldt dat voor alle decoders? Je hebt het hier specifiek over de eerder besproken Samsung decoder. Een vriend van me uit Breda heeft de Humax DVR (iPVR9200C) maar heeft toch echt 2 dagen EPG geen 4 dagen.
Bij de kabel ontvangers voor Ziggo wordt er gesproken over een PVR (Personal Video Recoder) terwijl UPC daarvoor de term DVR (Digital Video Recorder) gebruikt. Bij UPC spreken jullie ook over een Mediabox terwijl het bij Ziggo normaal wordt aangeduidt als een ontvanger of door sommigen als een decoder. Maar dit terzijde.

Het standaard DVB EPG systeem dat door Ziggo wordt toegepast in het signaal is gebaseerd op het continue uitzenden van alle EPG data in een soort loop. Zodra het laatste EPG data pakketje verzonden is beginnen ze dus weer van voor af aan. Een ontvanger moet die EPG data verzamelen en presenteren aan de gebruiker als die gebruiker er om vraagt. Het is bij het standaard DVB EPG systeem dus niet zo dat een ontvanger pas de EPG data gaat ophalen op het moment dat de gebuiker de EPG informatie wil bekijken.

Voor het verzamelen van die EPG data moet de ontvanger dus beschikken over voldoende memory om die data in op te kunnen slaan. Dat is ook direct het probleem van dit standaard DVB EPG systeem omdat de ontvanger fabrikanten in het verleden er waarschijnlijk nooit echt rekening mee gehouden hebben dat er tegenwoordig door de PVR's behoefte is aan veel dagen EPG informatie en ook het aantal digitale TV kanalen met EPG informatie is in de loop der jaren toegenomen. Het komt bij de oudere modellen ontvangers nog wel eens voor dat er dus teveel data binnenkomt zonder te checken of dat nog in memory vast is te houden. Gevolg: memory corruptie en ontvangers met vreemd gedrag en rare bugs.

Sommige fabrikanten hebben er wel rekening mee gehouden en met behulp van de manier waarop de EPG data structuren in elkaar zitten is het mogelijk voor een fabrikant om min of meer dynamisch te bepalen voor hoeveel uur deze de EPG data van alle kanalen kan vasthouden en dan de rest van de data te negeren. Een andere oplossing kan zijn om de gebruiker te laten aangeven voor welke kanalen deze wel of niet EPG data in het uitgebreide EPG overzicht wil zien. In het verleden heb ik wel eens een TV getest die deze feature aanbood wat perfect werkt en ook de hoeveelheid EPG informatie overzichtelijk houdt. Immers, waarom zou ik willen weten wat er op kanalen te zien is die toch niet tot mijn pakket behoren?

Het lijkt mij dat de Humax iPVR-9200C toch wel de huidige 2+2 dagen EPG zou moeten aankunnen, dus voor die vriend in Breda is het waarschijnlijk wel aan te bevelen om eens de Humax te resetten naar fabrieksinstellingen en een nieuwe installatie uit te voeren. En let op: 4 dagen EPG begint om middernacht van de huidige dag. Dat is dus dag 1, morgen is dag 2, overmorgen dag 3 en de dag daarop is dag 4. Veel mensen denken dat het 4 dagen vooruit is vanaf het moment dat je kijkt wat dus niet klopt.
Wanneer wordt dit overigens gelijk getrokken met UPC die 7 dagen EPG heeft (met uitzondering van SBS zenders met slechts 2dagen) ?
Bij mijn weten wordt er bij UPC gebruik gemaakt van een OpenTV applicatie voor het ophalen van de EPG data op het moment dat een gebruiker de EPG wil bekijken. Dat is een andere systeem. Bij Ziggo is er ondertussen ook een PVR waarop van OpenTV gebruik wordt gemaakt, namelijk de Cisco 8455DVB HDTV/VOD/PVR. En voor die ontvanger hebben ze ook een 7 dagen EPG dat waarbij dus ook zo'n speciale OpenTV applicatie wordt gebruikt. De normale kabel ontvanger zonder OpenTV hebben daar echter niets aan, die zijn afhankelijk van het standaard DVB EPG systeem voor hun EPG informatie.

Bij de SBS kanalen hebben wij ook gewoon 4 dagen EPG informatie. Het is mij dus een raadsel waarom UPC daar altijd zo mee aan het rommelen is en niet verder komt dan 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Vandaag heb ik de diverse lijsten en overzichten bijgewerkt in het andere topic naar aanleiding van alle wijzigingen de afgelopen tijd. Zoals ik eerder al eens heb aangegeven voegt Ziggo/Casema tegenwoordig in de Service Description Table (SDT) data toe om de TV kanalen in te delen in packages voor de Cisco 8455DVB HDTV/VOD/PVR. Ik heb zo mijn twijfels over de onderhoudbaarheid van de door Ziggo/Casema gekozen oplossing en uit de kanalen/pakketten lijst blijkt nu al dat Ziggo/Casema vergeten is om de nieuwe kanalen 13th street, SciFi Channel en SLAM!TV in packages te stoppen. Het begint dus al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De freezes zijn weer terug in Ziggo/Multikabel gebied en dit keer op de 274 MHz waar onder ander National Geographic Channel wordt doorgegeven. Laatst ook weer van die freezes op de 514 MHz, dus het gaat weer lekker hier in Ziggo/Multikabel gebied met dat signaal uit de Ziggo/Casema headend. Ook hebben ze in mijn omgeving weer zitten rommelen aan de QAM modulatoren of de signaal versterkers met als gevolg verhoogde BER waarden op alle frequenties die voor digitale TV en kabel Internet gebruikt worden. Echt een enorme vooruitgang sinds Ziggo/Casema hier de signaal leverantie in Ziggo/Multikabel gebied regelt, maar niet heus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182947

ArChie schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:18:
De freezes zijn weer terug in Ziggo/Multikabel gebied en dit keer op de 274 MHz waar onder ander National Geographic Channel wordt doorgegeven. Laatst ook weer van die freezes op de 514 MHz, dus het gaat weer lekker hier in Ziggo/Multikabel gebied met dat signaal uit de Ziggo/Casema headend. Ook hebben ze in mijn omgeving weer zitten rommelen aan de QAM modulatoren of de signaal versterkers met als gevolg verhoogde BER waarden op alle frequenties die voor digitale TV en kabel Internet gebruikt worden. Echt een enorme vooruitgang sinds Ziggo/Casema hier de signaal leverantie in Ziggo/Multikabel gebied regelt, maar niet heus...
Hier in 1131 zijn geen freezes zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 182947 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:17:
Hier in 1131 zijn geen freezes zichtbaar
Klopt, ze zijn al weer even opgelost. Op naar de volgende keer maar weer...

En de freezes worden alleen zichtbaar met een Humax IR-FOX C.

[ Voor 12% gewijzigd door ArChie op 12-05-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hier in het oud casema gebied heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:23:
Hier in het oud casema gebied heb ik nergens last van.
Klopt, schijnt alleen voor te komen in Ziggo/Multikabel gebied. Kennelijk een probleem dat ontstaat tijdens transport van het signaal van de Ziggo/Casema headend naar het Ziggo/Multikabel gebied. Elke keer als het optreed reset men iets in Alkmaar en dan gaat het weer te tijdje goed tot de volgende keer dat het misgaat. Leuk dat resetten, maar het lost natuurlijk niets definitief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
En het is weer zover. Dit keer freezes op alle kanalen in Transport Stream 12 op 546,75 MHz in Ziggo/Multikabel gebied. Wat lost Ziggo/Casema dat toch elke keer goed op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 19:00
Pfff... werkzaamheden oke dacht ik bij mezelf. Ze zijn volgens de website voorbij! Mooi denk je dan...

Maar nu heb ik 3 dagen achter elkaar geen signaal vanaf +- 18:00u tot 's avonds laat (geen idee wanneer het weer werkt, in ieder geval > 0:00u). Mijn Samsung 360R geeft aan dat er geen signaal aanwezig is. Diverse keren stroom eraf, weer erop met geen resultaat.

Nu was ik het vandaag zat en heb het ding een reset gegeven naar standaard instellingen: resulteert in het feit dat ik geen kanalen kan vinden => dus inderdaad geen signaal. Wat mij opviel is dat het gele signaalbalkje bij de installatie van niks naar +- 75% naar weer niks gaat.

Omgeving 2555 hier (oud Casema gebied dus). Iemand hier hetzelfde fenomeen? Ik ben het echt zat... je zal maar niet-technisch zijn dan weet je helemaal niet meer wat je moet doen :S.

Edit: gebied

[ Voor 5% gewijzigd door InsjaHH op 19-05-2009 22:16 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
InsjaHH schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:13:
Maar nu heb ik 3 dagen achter elkaar geen signaal vanaf +- 18:00u tot 's avonds laat (geen idee wanneer het weer werkt, in ieder geval > 0:00u). Mijn Samsung 360R geeft aan dat er geen signaal aanwezig is. Diverse keren stroom eraf, weer erop met geen resultaat.
Is dat op alle digitale TV kanalen of alleen op bepaalde? En om welke kanalen gaat het dan indien het alleen op bepaalde het geval is?
Nu was ik het vandaag zat en heb het ding een reset gegeven naar standaard instellingen: resulteert in het feit dat ik geen kanalen kan vinden => dus inderdaad geen signaal. Wat mij opviel is dat het gele signaalbalkje bij de installatie van niks naar +- 75% naar weer niks gaat.
Ik neem aan dat je de juiste instellingen hebt gebruikt, dus netwerk ID 5555, 372 MHz, QAM-64 en 6875 als de symbolrate?
Omgeving 2555 hier (oud Casema gebied dus). Iemand hier hetzelfde fenomeen? Ik ben het echt zat... je zal maar niet-technisch zijn dan weet je helemaal niet meer wat je moet doen
Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt, vooral als het alleen 's avonds optreed wanneer je gewoon ongestoord TV wilt kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
ArChie schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:28:
Is dat op alle digitale TV kanalen of alleen op bepaalde? En om welke kanalen gaat het dan indien het alleen op bepaalde het geval is?
Dat is voor zover ik wist op alle digitale TV kanalen, gewoon geen signaal error E17 of E19 of zoiets, not sure anymore.
Ik neem aan dat je de juiste instellingen hebt gebruikt, dus netwerk ID 5555, 372 MHz, QAM-64 en 6875 als de symbolrate?
Uiteraard, opgezocht via Ziggo, maar met die bovenstaande instellingen zie ik op het moment van schrijven *geen* wisselend signaal meer, geen geel balkje dus, leeg.

Ik las op een gegeven moment jouw draadje @ ziggo forum waarin je zei dat het wisselend wel/geen signaal optrad. Dat lijkt me in ieder geval geen goed teken, totaal geen signaal lijkt me helemaal niet :P.
Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt, vooral als het alleen 's avonds optreed wanneer je gewoon ongestoord TV wilt kunnen kijken.
Voor m'n ouders is het helemaal irritant. Ik kan me nog een beetje vermaken met de PC en series ;). Maar dit is werkelijk onvoorstelbaar.

Gewoon analoog TV signaal geeft super veel ruis in beeld (zoveel dat het pijn doet aan je ogen) en ik zie dat m'n Samsung steeds probeert te switchen tussen beeldformaten. Zou dat met elkaar te maken hebben, analoog <=> digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
InsjaHH schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:46:
Dat is voor zover ik wist op alle digitale TV kanalen, gewoon geen signaal error E17 of E19 of zoiets, not sure anymore.
Even voor de zekerheid: E19 is geen indicatie dat er geen signaal is, maar een indicatie dat je niet gerechtigd bent om naar het kanaal te kijken. Als je dus een E19 krijgt dan zal je contact op moeten nemen met Ziggo omdat er kennelijk iets misgaat met het abonnement waardoor de smartcard niet up to date wordt gehouden.
Uiteraard, opgezocht via Ziggo, maar met die bovenstaande instellingen zie ik op het moment van schrijven *geen* wisselend signaal meer, geen geel balkje dus, leeg.
Helaas reageert iedere ontvanger anders tijdens de installatie. Zodra ik de gegevens invoer in mijn Humax IR-FOX C dan slaan de signaal sterkte en kwaliteit indicatoren uit om aan te geven dat er een signaal op de opgegeven frequentie is en vervolgens gaat deze na het geven van de OK aan de slag onm alle kanalen te zoeken. Daarvan wordt de gebruiker op de hoogte gehouden door aan te geven hoeveel TV en Radio kanalen er ondertussen gevonden zijn.

Hoe dat er precies uitziet op de Samsung DCB-H360R weet ik niet (meer). Ik neem aan dat die ook visueel even laat zien of er op de opgegeven frequentie een signaal wordt aangetroffen.
Ik las op een gegeven moment jouw draadje @ ziggo forum waarin je zei dat het wisselend wel/geen signaal optrad. Dat lijkt me in ieder geval geen goed teken, totaal geen signaal lijkt me helemaal niet
Er treden tegenwoordig voldoende storingen op bij mijn adres, maar ik heb nog geen storingen gehad waarbij ik totaal geen signaal heb. Ik denk dus dat je in de war bent met iemand anders. De storingen die bij mij voorkomen zijn freezes op kanalen uit een bepaalde Transport Stream of verhoogde BER waarden op alle freqenties die voor digitale diensten worden gebruikt. In die gevallen blijft er echter signaal, alleen is dat signaal gestoord.
Gewoon analoog TV signaal geeft super veel ruis in beeld (zoveel dat het pijn doet aan je ogen) en ik zie dat m'n Samsung steeds probeert te switchen tussen beeldformaten. Zou dat met elkaar te maken hebben, analoog <=> digitaal?
Als je veel ruis hebt op analoge kanalen dan is dat toch een aanwijzing dat het signaal aan storingen onderhevig is. Digitale TV stelt nog hogere eisen aan de signaal kwaliteit. Als je daar ook hoge BER waarden hebt dan kan het geen kwaad om eerst eens je eigen coax installatie na te lopen. Test eens met een ontvanger direct aangesloten op het abonnee overname punt (AOP) zonder versterkers en splitters. Als de ontvanger daar wel normaal functioneert dan zit het in je huis installatie. Als de ontvanger bij directe aansluiting op de AOP met een korte coax kabel ook niet goed functioneert dan zit het probleem waarschijnlijk bij Ziggo en zal je dus met Ziggo contact op moeten nemen om een monteur te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
ArChie schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:18:
Even voor de zekerheid: E19 is geen indicatie dat er geen signaal is, maar een indicatie dat je niet gerechtigd bent om naar het kanaal te kijken. Als je dus een E19 krijgt dan zal je contact op moeten nemen met Ziggo omdat er kennelijk iets misgaat met het abonnement waardoor de smartcard niet up to date wordt gehouden.
Allereerst, dank voor je tijd. Het is toch wel prettig om over een probleem met andere te discussieren en te zoeken naar een oplossing. Het was geen E19 (bekende error, vandaar dat ik hem noemde), maar iets in de geest van Geen signaal, een Exx error. Jammer dat er geen lijst is van die dingen, zou wel makkelijker praten ;).
Helaas reageert iedere ontvanger anders tijdens de installatie. Zodra ik de gegevens invoer in mijn Humax IR-FOX C dan slaan de signaal sterkte en kwaliteit indicatoren uit om aan te geven dat er een signaal op de opgegeven frequentie is en vervolgens gaat deze na het geven van de OK aan de slag onm alle kanalen te zoeken. Daarvan wordt de gebruiker op de hoogte gehouden door aan te geven hoeveel TV en Radio kanalen er ondertussen gevonden zijn.

Hoe dat er precies uitziet op de Samsung DCB-H360R weet ik niet (meer). Ik neem aan dat die ook visueel even laat zien of er op de opgegeven frequentie een signaal wordt aangetroffen.
En we hebben weer signaal! Yoepie... ik heb net de installatie weer doorlopen na een hele lang tijd dat niet gedaan te hebben. De 360R zoekt dus naar alle zenders en laat slechts een voortgang balk zien. Het signaal balk is nu alles weer "werkt" gewoon op +- 75% en valt niet steeds weg. Zoals het "hoort" wat dat ook mag zijn hahaa. Je ziet de lijst met zenders en radiozenders aangevuld worden, that's all.
Er treden tegenwoordig voldoende storingen op bij mijn adres, maar ik heb nog geen storingen gehad waarbij ik totaal geen signaal heb. Ik denk dus dat je in de war bent met iemand anders. De storingen die bij mij voorkomen zijn freezes op kanalen uit een bepaalde Transport Stream of verhoogde BER waarden op alle freqenties die voor digitale diensten worden gebruikt. In die gevallen blijft er echter signaal, alleen is dat signaal gestoord.
Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, het lijken dan op artifacts / blokjes vorming waarbij soms het beeld helemaal hapert, klopt dat? Ik kan die waarden ook zien als je 3x op info drukt per zender. Helaas telt hij de BER waarden niet op, maar ik zie ze heel af en toe omhoog gaan om vervolgens weer 0 te laten zien. Waar staat BER precies voor? Het heeft in ieder geval te maken met het beeldkwaliteit zoals ik het uit jouw verhaal kan uitmaken.
Als je veel ruis hebt op analoge kanalen dan is dat toch een aanwijzing dat het signaal aan storingen onderhevig is. Digitale TV stelt nog hogere eisen aan de signaal kwaliteit. Als je daar ook hoge BER waarden hebt dan kan het geen kwaad om eerst eens je eigen coax installatie na te lopen. Test eens met een ontvanger direct aangesloten op het abonnee overname punt (AOP) zonder versterkers en splitters. Als de ontvanger daar wel normaal functioneert dan zit het in je huis installatie. Als de ontvanger bij directe aansluiting op de AOP met een korte coax kabel ook niet goed functioneert dan zit het probleem waarschijnlijk bij Ziggo en zal je dus met Ziggo contact op moeten nemen om een monteur te laten komen.
Dank voor deze tip, uiteraard heb ik het hele zaakje niks aan veranderd. Er wordt niet gebruik gemaakt van splitters, geen (voor)versterkers, geen niks. Puur een goede kwaliteit (pre-made) coax kabel van < 5meter gok ik. Het heeft altijd gewerkt, maar goed, soms ga je in dit soort situaties wel een beetje twijfelen.

Maar geen signaal error was eigenlijk wel overduidelijk. Nu er weer signaal is en ik (morgen weer) de zenders mag sorteren, is er weer beeld. Maar ja, nu Ziggo weer online is gaan wij "offline" hahaa. We zien het wel weer morgen hoe het allemaal loopt.

Gezien de verhalen op het Ziggo forum loont het ook niet altijd om er achteraan te gaan bellen met de helpdesk... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236367

De ondertitels zijn weer terug bij Discovery World, Science en Travel op mijn Sony Bravia D3000 icm Alphacrypt. Zie de posts hierover op 20, 21 en 22 april... Zo te zien gaat het om DVB subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ongeloofelijk ik weet niet wat het is met ziggo, in dit geval een foutje in mijn voordeel.

Ik heb nu al meer dan 1 maand alle digitale zenders, terwijl de proefperiode maar 2 weken, soms 3 weken is.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wii4all schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:28:
Ongeloofelijk ik weet niet wat het is met ziggo, in dit geval een foutje in mijn voordeel.

Ik heb nu al meer dan 1 maand alle digitale zenders, terwijl de proefperiode maar 2 weken, soms 3 weken is.
Het ligt er aan welke zenders je allemaal hebt, maar als je gewoon het plus pakket als proef hebt, duurt dat meestal 2 maanden. Let er wel op dat deze soms ( altijd? ) automatisch verlengd word, en je er dus ook gewoon voor moet betalen.

Als je al meer dan een maand ook Film1 e.d. hebt dan is het inderdaad wel appart.
Anoniem: 236367 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:19:
De ondertitels zijn weer terug bij Discovery World, Science en Travel op mijn Sony Bravia D3000 icm Alphacrypt. Zie de posts hierover op 20, 21 en 22 april... Zo te zien gaat het om DVB subs.
Mooi om te weten, ik ga het vanavond ook even proberen op mijn W4500. Ik gebruikte tegenwoordig altijd gewoon de TXT subs.

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 20-05-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
InsjaHH schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:04:
Het was geen E19 (bekende error, vandaar dat ik hem noemde), maar iets in de geest van Geen signaal, een Exx error. Jammer dat er geen lijst is van die dingen, zou wel makkelijker praten
Er is een lijst van foutcodes in de "Handleiding digitale televisie":
http://blob.ziggo.nl/dyna...andleiding-DigitaleTV.pdf
En we hebben weer signaal! Yoepie... ik heb net de installatie weer doorlopen na een hele lang tijd dat niet gedaan te hebben. De 360R zoekt dus naar alle zenders en laat slechts een voortgang balk zien. Het signaal balk is nu alles weer "werkt" gewoon op +- 75% en valt niet steeds weg. Zoals het "hoort" wat dat ook mag zijn hahaa. Je ziet de lijst met zenders en radiozenders aangevuld worden, that's all.

Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, het lijken dan op artifacts / blokjes vorming waarbij soms het beeld helemaal hapert, klopt dat? Ik kan die waarden ook zien als je 3x op info drukt per zender. Helaas telt hij de BER waarden niet op, maar ik zie ze heel af en toe omhoog gaan om vervolgens weer 0 te laten zien. Waar staat BER precies voor? Het heeft in ieder geval te maken met het beeldkwaliteit zoals ik het uit jouw verhaal kan uitmaken.
BER staat voor Bit Error Ratio. De BER gaaft aan of er bij het ontvangen van een Transport Stream data fouten optreden. Bij een goed signaal hoort die BER 0 te zijn en te blijven. In het schermpje waar de BER wordt getoond wordt ook de "Signaal status" van de Transport Stream door middel van een percentage weergegeven. Ik meen dat die "Signaal Status" een indicatie van de signaal kwaliteit is bij de Samsung, maar daar moet de handleiding uitsluitsel over kunnen geven. Als het wel gaat om de signaal kwaliteit dan moet die status dus op 100% staat en daar ook op blijven staan. Als het echter een indicatie is voor de signaal sterkte dan kan het zijn dat er minder dan 100% wordt weergegeven wat dan niet erg is zolang de BER maar 0 is en blijft.

Als je een kanalenlijst en signaal hebt in de Samsung dan zou je van iedere Transport Stream eens moeten controleren hoe het zit met de kwaliteit en BER van het signaal door steeds op één kanaal van iedere Transport Stream af te stemmen en dan het BER status schermpje op te roepen. Hoe de kanalen zijn verdeeld in Transport Streams kan je vinden in de volgende lijst:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

Als je het goed doet controleer je dus 27 verschillende frequenties (de frequentie wordt ook getoond in het BER status schermpje). Het maakt niet uit of je een kanaal kiest dat wel of niet in je abonnement zit. Ook bij kanalen die niet in je abonnement zitten is er nog steeds sprake van een signaal in een Transport Stream en van dat signaal kan je de BER opvragen als je op een kanaal bent afgestemd in die Transport Stream.

Als je één of meerdere frequenties hebt gevonden waarop BER's voorkomen met een hogere waarde dan 0 dan zal je toch eerst eens iets moeten proberen te doen aan de coax bekabeling in je huis. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er toch iets interfereert. Misschien is de coax kabel die je gebruikt dan wel niet goed afgeschermd. Als je zeker weet dat er niets mis is met de bekabeling of de huis installatie dan zit er niets anders op dan met Ziggo contact op te nemen om een monteur te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 236367 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:19:
Dat kan kloppen. Ziggo is bezig om een deel van de kanalen die teletext ondertiteling hebben zelf te voorzien van DVB ondertiteling. Die DVB ondertiteling wordt dan gegenereerd uit de teletext ondertiteling. De extra Discovery kanalen zijn de eerste kanalen waarop dit wordt toegepast. Op zich natuurlijk een goede zaak dat er meer kanalen komen met DVB ondertiteling, maar het zou goed zijn als ook de problemen in de teletext ondertiteling opgelost worden bij deze kanalen. Dat hoort immers ook goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:28:

De preview periode is een tijdje langer geweest bij Ziggo vanwege problemen met de verwerking van registratie kaarten. Kennelijk heb jij je smartcard nog net geactiveerd in de periode dat die langere preview periode nog van toepassing was. Uit recente berichten blijkt dat nieuwe smartcards die nu geactiveerd worden weer een preview periode van 3 weken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
En ja hoor, ben ik net thuis, even lekker lopen zappen en het gedonder begint ALWEER |:(.
ArChie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:20:
Er is een lijst van foutcodes in de "Handleiding digitale televisie":
http://blob.ziggo.nl/dyna...andleiding-DigitaleTV.pdf
Dank je, ik heb het helemaal over het hoofd gezien. Het betreft hier dus om: E48, E52 Geen signaal / Bezig met het zoeken naar signaal.
BER staat voor Bit Error Ratio. De BER gaaft aan of er bij het ontvangen van een Transport Stream data fouten optreden. Bij een goed signaal hoort die BER 0 te zijn en te blijven. In het schermpje waar de BER wordt getoond wordt ook de "Signaal status" van de Transport Stream door middel van een percentage weergegeven. Ik meen dat die "Signaal Status" een indicatie van de signaal kwaliteit is bij de Samsung, maar daar moet de handleiding uitsluitsel over kunnen geven. Als het wel gaat om de signaal kwaliteit dan moet die status dus op 100% staat en daar ook op blijven staan. Als het echter een indicatie is voor de signaal sterkte dan kan het zijn dat er minder dan 100% wordt weergegeven wat dan niet erg is zolang de BER maar 0 is en blijft.

Als je een kanalenlijst en signaal hebt in de Samsung dan zou je van iedere Transport Stream eens moeten controleren hoe het zit met de kwaliteit en BER van het signaal door steeds op één kanaal van iedere Transport Stream af te stemmen en dan het BER status schermpje op te roepen. Hoe de kanalen zijn verdeeld in Transport Streams kan je vinden in de volgende lijst:
ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo..."

Als je het goed doet controleer je dus 27 verschillende frequenties (de frequentie wordt ook getoond in het BER status schermpje). Het maakt niet uit of je een kanaal kiest dat wel of niet in je abonnement zit. Ook bij kanalen die niet in je abonnement zitten is er nog steeds sprake van een signaal in een Transport Stream en van dat signaal kan je de BER opvragen als je op een kanaal bent afgestemd in die Transport Stream.

Als je één of meerdere frequenties hebt gevonden waarop BER's voorkomen met een hogere waarde dan 0 dan zal je toch eerst eens iets moeten proberen te doen aan de coax bekabeling in je huis. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er toch iets interfereert. Misschien is de coax kabel die je gebruikt dan wel niet goed afgeschermd. Als je zeker weet dat er niets mis is met de bekabeling of de huis installatie dan zit er niets anders op dan met Ziggo contact op te nemen om een monteur te laten komen.
Dank voor je uitleg. Een aantal frequenties geeft hier een BER > 0, maar een groot aantal ook gewoon 0. Ik heb in het verleden de hele kabelbende vervangen voor pre-made met stekkers kabels bij de MediaMarkt en zijn in principe < 10meter (ik meen 7,5 of 5 meter). Geen versterker, geen splitters niks.

Ik heb wel een buurman die zich (legaal dan wel illegaal) bezig houdt met radio uitzendingen, de bekende radio uitzendamateur. Nu valt er helaas weinig mee te praten die man...

Wat voor / welke kabels kan ik eventueel nu het beste aanschaffen? Destijds was het bij de MM > 15 euro meen ik, lijkt me toch wel goed als ik de prijzen van Kabelkeur bekijk (die ze aanraden, is ook +- 10 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
InsjaHH schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:26:
Dank je, ik heb het helemaal over het hoofd gezien. Het betreft hier dus om: E48, E52 Geen signaal / Bezig met het zoeken naar signaal.

...

Wat voor / welke kabels kan ik eventueel nu het beste aanschaffen? Destijds was het bij de MM > 15 euro meen ik, lijkt me toch wel goed als ik de prijzen van Kabelkeur bekijk (die ze aanraden, is ook +- 10 euro).
Het gaat niet om de prijs, maar om de kwaliteit van de kabels. Van de kabels die ze via Kabelkeur adviseren weet je zeker dat ze kwalitatief in orde zijn, dus begin eens met het vervangen van één kabel waarbij je de ontvanger rechtstreeks aansluit op het AOP (bij voorkeur met een korte coax kabel). Als dat de problemen (blijvend) oplost dan kan je de rest ook vervangen. Blijft het signaal op een aantal frequenties echter welvallen dan zit er niets anders op dan een monteur te laten komen omdat het geleverde signaal dan kennelijk net te zwak is. Meer dan dit advies kan ik je niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 22:22
Ik heb wel een buurman die zich (legaal dan wel illegaal) bezig houdt met radio uitzendingen, de bekende radio uitzendamateur. Nu valt er helaas weinig mee te praten die man...

Je moet dan zoeken naar HF (High Frequency) dichte/ beschermde kabels. Dat is, naar mijn weten, een van de best beschermde kabels tegen interferentie. Zorg wel dat het een COAX 12 is (diameter van de kabel) het liefst met aangegoten connectors, dan zit je voorlopig gebeiteld met je bekabeling.

Ik denk dat dat het probleem wel zou moeten oplossen. Ik ben namelijk bang dat je last hebt van de zendmast van je buurman die bezig is met uitzenden en jouw bekabeling als antenne fungeert en op die manier het digitale (en analoge) signaal verstoord worden.

Mocht het probleem blijven bestaan met een COAX 12 die HF beschermd is, en je geen verbetering ziet ondanks het rechstreeks aansluiten. Dan kun je denk ik Ziggo bellen om een monteur te bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door MadDonkey op 20-05-2009 19:58 . Reden: extra info, waarom HF dichte bekabeling een oplossing kan zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 19:41
ArChie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:26:
[...]

Dat kan kloppen. Ziggo is bezig om een deel van de kanalen die teletext ondertiteling hebben zelf te voorzien van DVB ondertiteling. Die DVB ondertiteling wordt dan gegenereerd uit de teletext ondertiteling. De extra Discovery kanalen zijn de eerste kanalen waarop dit wordt toegepast. Op zich natuurlijk een goede zaak dat er meer kanalen komen met DVB ondertiteling, maar het zou goed zijn als ook de problemen in de teletext ondertiteling opgelost worden bij deze kanalen. Dat hoort immers ook goed te werken.
Die DVB ondertiteling is wel een verbetering inderdaad.

@Woy en Archie: Zijn er nog problemen met de teletekstondertiteling op de Discovery kanalen en Hallmark? Die extra talen zijn nu in ieder geval weg op Hallmark, en van de andere problemen die jullie meldden had ik eerder ook al geen last dus dat kan ik niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kabski schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:26:
Zijn er nog problemen met de teletekstondertiteling op de Discovery kanalen en Hallmark? Die extra talen zijn nu in ieder geval weg op Hallmark, en van de andere problemen die jullie meldden had ik eerder ook al geen last dus dat kan ik niet controleren.
Ik denk niet dat er iets veranderd is aan de teletext ondertiteling van de genoemde kanalen. De data van de niet Nederlandse teletext ondertitelingspagina's is nog steeds corrupt bij de Discoveries en ook wordt er nog steeds verwezen naar de andere talen. Bij Hallmark zijn de overige verwijzingen voor teletext ondertiteling pagina's niet meer aanwezig, maar de (lege) pagina's bestaan nog wel in de teletext Elementary Stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik kan niet testen of de TXT subs het goed doen, aangezien ik niet kan kiezen welke ik zie. Als er DVB subs zijn worden die getoond.

Maar het werkt inderdaad wel goed nu op alle kanalen zover ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Het valt me overigens op dat in het testnetwerk momenteel 2 zenders zijn genaamd; test service 1 en test service 2. Op die zenders is RTL4 en SBS6 te zien. Zijn dit kopieen? Zijn ze hiermee aan het testen?

Kanaalnummers 690 en 691 (ongecodeerd)

Verder komt er denk ik een nieuwe zender Weer en Verkeer aan kanaal 507

Netwerk ID: 500 en freq. 372.00 hier in regio bollenstreek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 20:43

R-B

Blokkert

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door R-B op 28-05-2009 12:53 . Reden: Verkeerde topic ]

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

Ik vraag me af of we nog Animal Planet HD gaan krijgen, en dat andere nieuwe kanaal, Investigation Discovery ofzo.

Archie, zie jij enige tekenen dat er ruimte gemaakt wordt voor nieuwe kanalen?

[ Voor 38% gewijzigd door mace op 28-05-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Friedchicken schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:24:
Het valt me overigens op dat in het testnetwerk momenteel 2 zenders zijn genaamd; test service 1 en test service 2. Op die zenders is RTL4 en SBS6 te zien. Zijn dit kopieen? Zijn ze hiermee aan het testen?

Kanaalnummers 690 en 691 (ongecodeerd)

Verder komt er denk ik een nieuwe zender Weer en Verkeer aan kanaal 507

Netwerk ID: 500 en freq. 372.00 hier in regio bollenstreek
Weer en Verkeer zit er al weer een tijdje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 13:25

d-Frag

74% completed

InsjaHH schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:26:

Lol, nieuwe kabels aanschaffen omdat je buurman met zijn hakkie-takkie zendapparatuur de boel verstoord.
Een paar dubbeltjes investeren voor een telefoontje lijkt mij een stuk goedkoper :+
http://www.agentschap-telecom.nl/Pages/Contact.aspx

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Gisteren liep de tijd van de Humax IR-FOX C weer voor de zoveelste keer niet op tijd. Toevallig hebben er wat wijzigingen plaatsgevonden aan de kanalen, dus lijkt het er veel op dat Ziggo/Casema iets doet bij het doorvoeren van die wijzigingen dat als gevolg heeft dat klok van de IR-FOX C van slag raakt waardoor de tijd stil komt te staan tijdens het kijken van TV kanalen. Zeer irritant omdat dan niet meer de juiste EPG informatie wordt getoond en de timers ook niet meer werken. Dus de IR-FOX C maar weer resetten om de boel weer normaal te laten functioneren.

Dit is nu zo'n door Ziggo "gecertificeerde" ontvanger die ons door Ziggo wordt opgedrongen omdat Ziggo er alles aan doet om tegen te werken dat wij andere dan door hen "goedgekeurde" apparatuur gaan gebruiken. Als we Ziggo mogen geloven moeten wij dit soort "goedgekeurde" apparatuur kopen omdat Ziggo dan kan garanderen dat de ontvanger goed werkt met hun signaal. Welnu, zoals met nagenoeg alle door Ziggo "goedgekeurde" ontvangers werkt ook deze IR-FOX C niet goed met het door Ziggo geleverde signaal. Dit probleem met de IR-FOX C is al lange tijd bij Ziggo bekend, maar Ziggo verdomt het om die "garantie" waar te maken en dus Humax aan het werk te zetten om dit probleem en alle andere bugs in deze ontvanger op te lossen via een firmware update. Copaco, de importeur van de Humax kabel ontvangers voor Ziggo, zal het ook worst zijn want de Ziggo klanten hebben toch niet veel andere keus dan het aanschaffen van deze rommel door de marktbescherming die ze van Ziggo krijgen. En Copaco heeft van Ziggo het misleidende "Ziggo gecertificeerd" logootje ontvangen om de kopers het idee te geven dat ze een goed product kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 22:22
Kan de consumenten bond/Kassa/Radar niks doen met deze gegevens? Want je bent niet de enige met dit probleem. En ze moeten toch een werkend product leveren? Wat ze nu dus niet doen en ze hebben toch genoeg tijd gehad inmiddels om dit soort dingen recht te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
ArChie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:53:
Gisteren liep de tijd van de Humax IR-FOX C weer voor de zoveelste keer niet op tijd. Toevallig hebben er wat wijzigingen plaatsgevonden aan de kanalen, dus lijkt het er veel op dat Ziggo/Casema iets doet bij het doorvoeren van die wijzigingen dat als gevolg heeft dat klok van de IR-FOX C van slag raakt waardoor de tijd stil komt te staan tijdens het kijken van TV kanalen. Zeer irritant omdat dan niet meer de juiste EPG informatie wordt getoond en de timers ook niet meer werken. Dus de IR-FOX C maar weer resetten om de boel weer normaal te laten functioneren.
Niet alleen de IR-FOX C heeft daar last van, mijn Samsung DCB-B270R is ook van slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sinds Ziggo meer tv-gids informatie meestuurt heb ik met de IR-FOX C ook last van een enom langzame Guide informatie. Ik heb zelfs een keer gehad dat de IR-FOX C helemaal vast liep. Ik denk dat de IR-FOX C een beetje moeite heeft met de hoeveelheid data die hij binnen krijgt.

Heeft iemand anders daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Woy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:12:
Sinds Ziggo meer tv-gids informatie meestuurt heb ik met de IR-FOX C ook last van een enom langzame Guide informatie. Ik heb zelfs een keer gehad dat de IR-FOX C helemaal vast liep. Ik denk dat de IR-FOX C een beetje moeite heeft met de hoeveelheid data die hij binnen krijgt.

Heeft iemand anders daar ook last van?
Is een bekend probleem, lees de posts van Archie maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mace schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:36:
[...]

Is een bekend probleem, lees de posts van Archie maar eens door.
Ik kon over dit probleem niks vinden. Ik heb onder andere wel ArChie in "Digitale TV problemen bij Ziggo/Casema/M..." gelezen, maar ArChie heeft het zover ik kan lezen alleen over freezes van het beeld, wat misschien komt door een te volle TS 12

Bij mij doet het probleem zich alleen voor in de TV-Guide.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 03-06-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:03:
Ik kon over dit probleem niks vinden. Ik heb onder andere wel ArChie in "Digitale TV problemen bij Ziggo/Casema/M..." gelezen, maar ArChie heeft het zover ik kan lezen alleen over freezes van het beeld, wat misschien komt door een te volle TS 12
Nee, de freezes van beeld kunnen zich in principe voordoen in elke Transport Stream doordat er kennelijk ergens iets fout gaat bij de levering van het signaal uit de Ziggo/Casema headend aan het Ziggo/Multikabel gebied. Het probleem doet zich ook alleen maar voor met de Humax IR-FOX C en dus alleen in Ziggo/Multikabel gebied. Vandaar dat Ziggo dat niet zo'n erg belangrijk probleem vindt en alleen maar reactief te werk gaat als het optreed door na verloop van tijd (meestal dagen) iets te resetten nadat het gemeldt is door klanten via forums i.p.v. het probleem preventief voor eens en altijd op te lossen.
Bij mij doet het probleem zich alleen voor in de TV-Guide.
Ik zal vanavond eens het gebruik van de Guide onder de loep nemen. Ik lees inderdaad meer dat er dergelijke klachten zijn met de IR-FOX C sinds de 2+2 dagen EPG. Meestal zoek ik alleen naar een bepaald genre programma om te zien of er iets van mijn gading is. Ik ben niet zo gecharmeerd van die nauwelijks leesbare tijdbalk die je bij de meeste ontvangers ziet. Maar of ik nu wel of niet die problemen ervaar doet verder niet ter zake. Jij hebt er met jouw manier van EPG gebruik last van dus kan het worden aangemerkt als een bug voor de lijst. Niet dat het veel zin heeft want daar wordt toch geen actie op ondernomen door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ArChie schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Nee, de freezes van beeld kunnen zich in principe voordoen in elke Transport Stream doordat er kennelijk ergens iets fout gaat bij de levering van het signaal uit de Ziggo/Casema headend aan het Ziggo/Multikabel gebied. Het probleem doet zich ook alleen maar voor met de Humax IR-FOX C en dus alleen in Ziggo/Multikabel gebied. Vandaar dat Ziggo dat niet zo'n erg belangrijk probleem vindt en alleen maar reactief te werk gaat als het optreed door na verloop van tijd (meestal dagen) iets te resetten nadat het gemeldt is door klanten via forums i.p.v. het probleem preventief voor eens en altijd op te lossen.
Ja dat probleem had ik van je begrepen. Ik las ergens in dit topic echter ook dat je de beschikbare bandbreedte per TS had onderzocht en dat er op enkele TS 3, 11 en 12 nog maar weinig bandbreedte over was.
Ik zal vanavond eens het gebruik van de Guide onder de loep nemen. Ik lees inderdaad meer dat er dergelijke klachten zijn met de IR-FOX C sinds de 2+2 dagen EPG. Meestal zoek ik alleen naar een bepaald genre programma om te zien of er iets van mijn gading is. Ik ben niet zo gecharmeerd van die nauwelijks leesbare tijdbalk die je bij de meeste ontvangers ziet. Maar of ik nu wel of niet die problemen ervaar doet verder niet ter zake. Jij hebt er met jouw manier van EPG gebruik last van dus kan het worden aangemerkt als een bug voor de lijst. Niet dat het veel zin heeft want daar wordt toch geen actie op ondernomen door Ziggo.
Ik moet zeggen dat ik de Guide van de FOX-IR ook niet erg handig vind, maar op mijn Sony gebruik ik het altijd om snel te kunnen zien wat er op welke zender bezig is.

Nu gebruik ik de FOX-IR zowiezo bijna niet, maar het viel me van het weekend wel op dat het erg traag is geworden. Als je er snel doorheen probeert te scrollen, dan moet je regelmatig enkele seconden wachten voordat hij naar de volgende regel springt. 1 maal liep hij zelfs compleet vast, zodat ik de FOX-IR moest resetten.

Ik zal Ziggo zelf ook nog eens op het probleem aanspreken als ik ze weer eens moet bellen. Niet dat ik verwacht dat er echt wat mee gedaan word, maar als er maar genoeg mensen over dit soort dingen blijven klagen, gaat Ziggo hopenlijk ook eens inzien dat deze manier van werken niet de beste manier is om tevreden klanten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305522

Ik wilde eens vragen of iemand weet waarom ik RTL 4 -5 -7 -8 SBS6 eurosport zomaar kwijt ben.
Ik heb een Sony 40v300 met alphacryptkaart heeft een jaar gewerkt zonder problemen.
Nu heb ik s'morgens wel alles en om een uur of 11.00 ben ik die zenders kwijt.
Is dit probleem bij jullie bekend of is dit nieuw??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 305522 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:14:
Ik wilde eens vragen of iemand weet waarom ik RTL 4 -5 -7 -8 SBS6 eurosport zomaar kwijt ben.
Ik heb een Sony 40v300 met alphacryptkaart heeft een jaar gewerkt zonder problemen.
Heb je al een nieuwe scan gedaan? Misschien zijn de kanalen van locatie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Je moet de automatische update uitzetten van de TV, is namelijk een bekende bug van de Sony TV's

Nadeel is wel dat je dan als er wat verandert steeds opnieuw moet scannen, maarja, het is niet anders. :)

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 10-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mace schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:37:
[...]

Je moet de automatische update uitzetten van de TV, is namelijk een bekende bug van de Sony TV's

Nadeel is wel dat je dan als er wat verandert steeds opnieuw moet scannen, maarja, het is niet anders. :)
Volgens mij is dat een bug van de W4000 serie, en die zorgt er voor dat je alle zenders kwijt bent. Of doet het probleem zich bij andere series ook, in beperkte mate, voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:41:
Volgens mij is dat een bug van de W4000 serie, en die zorgt er voor dat je alle zenders kwijt bent. Of doet het probleem zich bij andere series ook, in beperkte mate, voor?
Volgens mij niet in de 3x00 series van Sony. Mijn ouders hebben een T3000 en als ik daar langs kom staat de digitale kanalen er nog steeds in hoewel zij zelf analoog kijken (geen AlphaCrypt Classic CAM en smartcard aangeschaft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Klinkt een beetje als een één of andere interferentie bron via de ether die om 11:00 uur aangaat. Gebruik je goed afgeschermde COAX bekabeling, stekkers en aansluitingen? Zie www.kabelkeur.nl voor meer informatie over goede COAX materialen.

Verder heb ik sterk het vermoeden dat Sony ook voor de digitale TV frequenties gebruik maakt van de automatische fijn afstemming i.p.v. het afstemmen op de exacte frequenties die in de zogenaamde Network Information Table (NIT) via het signaal wordt doorgegeven. Bij digitale TV ontvangst is het gebruik van dergelijke automatische fijn afstemming features niet verstandig, maar daar schiet jij niets mee op aangezien je dat niet kan uitzetten via de instellingen van de TV. Het zou wel het gedrag kunnen verklaren als rond een uur of elf de kabel signalen misschien iets in sterkte af- of toenemen waardoor de fijn afstemming weer aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305522

Maar ik heb een jaar lang zonder probleemgekeken met de zelfe opstelling zoals nu er iets niets veranderd dat vind ik dus zo raar.
ArChie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:32:
[...]

Klinkt een beetje als een één of andere interferentie bron via de ether die om 11:00 uur aangaat. Gebruik je goed afgeschermde COAX bekabeling, stekkers en aansluitingen? Zie www.kabelkeur.nl voor meer informatie over goede COAX materialen.

Verder heb ik sterk het vermoeden dat Sony ook voor de digitale TV frequenties gebruik maakt van de automatische fijn afstemming i.p.v. het afstemmen op de exacte frequenties die in de zogenaamde Network Information Table (NIT) via het signaal wordt doorgegeven. Bij digitale TV ontvangst is het gebruik van dergelijke automatische fijn afstemming features niet verstandig, maar daar schiet jij niets mee op aangezien je dat niet kan uitzetten via de instellingen van de TV. Het zou wel het gedrag kunnen verklaren als rond een uur of elf de kabel signalen misschien iets in sterkte af- of toenemen waardoor de fijn afstemming weer aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 305522 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:44:
Maar ik heb een jaar lang zonder probleemgekeken met de zelfe opstelling zoals nu er iets niets veranderd dat vind ik dus zo raar.
Dat begrijp ik, maar wat je misschien vergeet is dat er vanaf Ziggo allerlei kabel en apparatuur gebruikt wordt om het signaal naar jouw huis te krijgen. En aan die kabel en apparatuur pleegt men ook onderhoud en wijzigingen wat slecht kan uitpakken voor de signaal kwaliteit en sterkte zoals uiteindelijk wordt afgeleverd. I

k heb zelf sinds Multikabel onderdeel van Ziggo is geworden niets anders dan ellende gehad met de signaal kwaliteit op mijn adres die keer op keer veroorzaakt bleek door Ziggo. Zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb aan mijn COAX huis installatie zijn die klachten allemaal na verloop van tijd weer verdwenen om dan weer terug te komen als Ziggo weer eens onderhoud uitvoert in mijn omgeving en dan begint het gezeur weer om het goed te krijgen. Tijden lang heb ik bijvoorbeeld op alle frequenties verhoogde BER waarden gehad die volgens iedereen in mijn huis installatie moesten zitten. Bij een verhoogde BER waarde op één of twee aangrenzende frequenties wil ik daar nog wel in geloven vanwege interferentie door externe bronnen die via de ether uitzenden, maar niet als alle frequenties opeens een verhoogde BER vertonen. Dan is er iets mis met het aangeleverde signaal, zeker als ik via het standaard testje met het direct aansluiten van de ontvanger op het AOP met een kort goed afgeschermde COAX kabel ook nog aantoon dat de problemen dan hetzelfde blijven. Na dit veel aangekaart te hebben op diverse forums is dat probleem zomaar weer verdwenen.

Ook kunnen er bij jou in de buurt misschien nieuwe externe interferentie bronnen in gebruik zijn genomen die via de ether met een redelijk vermogen uitzenden waardoor je nu opeens wel problemen ervaart die je vroeger niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305656

Ik heb sinds ca. 2 weken een vergelijkbaar probleem. Echter gaat het bij mij over RTL5, RTL7, SBS6 en Veronica.
Ik heb een Alphacrypt met een Sony 40V4000. Deze heeft ook bijna een jaar probleemloos gewerkt. Bekabeling e.d. is niet gewijzigd.
Diverse nieuwe scans met verschillende instellingen geprobeerd, maar ze worden steeds niet gevonden. De automatische updates staan uit. Ik heb geen idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
De ellende begon ermee dat eerst Ned 1, 2, 3 en RTL 4 geen signaal meer hadden (ik kon ze dus nog wel 'afstemmen'). De zenders die ik nu niet meer heb, dus wel. Vervolgens nieuwe scan gedaan. Alle zenders weer gevonden en goed signaal, alleen sindsdien dus de andere zenders kwijt. Ze worden dus helemaal niet gevonden. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 305656 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:57:
Ik heb sinds ca. 2 weken een vergelijkbaar probleem. Echter gaat het bij mij over RTL5, RTL7, SBS6 en Veronica.
Gezien het lijstje van kanalen vermoed ik dat je in Ziggo/@Home gebied zit. Aan de hand van het te gebruiken netwerk ID kan je in het overzicht op de volgende webpagina bepalen via welke frequentie de Transport Stream wordt doorgegeven waarin deze kanalen zitten.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

Op basis van die frequentie kan je dan bijvoorbeeld eens via de Digitenne website proberen uit te zoeken of KPN op dezelfde frequentie misschien het Digitenne signaal doorgeeft in jouw omgeving. Zo ja, dan heb je vermoedelijk last van interferentie en zal je toch iets moeten gaan doen aan de afscherming van de gebruikte COAX materialen.

http://www.digitenne.nl/pagina_49.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305656

Bedankt voor je reactie. Ik ben er in ieder geval achter dat ik Stream 11 compleet mis. Echter is de Digitenne frequentie niet gelijk.

Ik heb ondertussen nog een keertje de bekabeling nagelopen. Opnieuw gescand en.... alles gevonden. Waarschijnlijk toch ergens iets niet helemaal netjes gezeten ofzo...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 305656 op 11-06-2009 14:57 . Reden: probleem opgelost.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Vraagje:

Sinds een aantal dagen heb ik ineens 2 smalle horizontale storing strepen door het beeld van mijn LCD lopen. Dit is ontstaan zonder dat ik iets in mijn set-up heb gewijzigd. Ik ben er inmiddels achter dat de storing door de coax-kabel wordt veroorzaakt. Hieronder in het kort de set-up.

Humax IR-Fox C ---> scart (low-quality kabel) --> LCD
Coax tv-kabel ---> Humax IR-Fox C
Humax IR-Fox C ---> Toslink --> Onkyo receiver

Wat kan ik doen om die strepen weer tot 0 te reduceren?

Bedankt alvast!!

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Anoniem: 305656 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:00:Ik heb ondertussen nog een keertje de bekabeling nagelopen. Opnieuw gescand en.... alles gevonden. Waarschijnlijk toch ergens iets niet helemaal netjes gezeten ofzo...
Goed dat je nog even laat weten dat het is opgelost. Zonder deze terugkoppeling zou anders misschien bij anderen het idee kunnen blijven hangen dat de 4000 serie van Sony ook kanalen scan problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Door het management van Ziggo is de beslissing genomen dat het nu tijd is om "Interactieve TV" te gaan pushen als de nieuwe manier van TV kijken (of moet ik zeggen: de nieuwe melkkoe). Dat Ziggo daar nog lang niet klaar voor is blijkt wel uit het feit dat bij de start van de campagne er in Ziggo/@Home gebied nog geen EPG dienst van 7 dagen via de OpenTV middleware beschikbaar was, het nog niet beschikbaar zijn van een firmware update om alle bekende bugs en problemen in de Cisco 8455DVB HDTV/VOD/PVR op te lossen, het nog niet beschikbaar zijn van een alternatieve ontvanger voor de VOD diensten en de vele klachten over niet functioneren de "Interactieve" diensten waarbij uit de afhandeling van die klachten duidelijk blijkt dat de helpdesk er ook nog niet klaar voor is of dat eventueel uitgestuurde monteurs direct weer retour gaan als ze bij de klant merken dat het om Interactieve TV problemen gaat waar zij nog geen opleiding voor hebben ontvangen. Zeg maar de gebruikelijke manier van werken bij Ziggo. Ergens aan beginnen waar ze technisch nog niet toe in staat zijn en dan straks weer in de media gaan beweren dat het allemaal wel meevalt en het een groot succes is. Opmerkelijk genoeg hebben ze nog voor de vorm een gebruikerstest gedaan, maar zoals het Ziggo betaamt willen ze eigenlijk niets weten van de ervaringen en resultaten van die gebruikerstest om daarmee eerst de kwaliteit van de dienst en de bijbehorende ontvanger op een aanvaardbaar niveau te krijgen voordat je de boel landelijk met een grote campagne lanceert.

Ook in mijn wijk zijn er al een lange tijd twee Transport Streams aanwezig die alleen voor de doorgifte van Video On Demand (VOD) programma's en films gebruikt worden die door klanten via de Cisco besteld worden. Vanaf het begin is de kwaliteit van het signaal dat die QAM modulators afgeven nog nooit 100% geweest, maar blijft altijd steken op zo'n 90%. Nu worden die VOD Transport streams doorgegeven met QAM-256 wat veel gevoeliger is voor storingen dan QAM-64, maar als ik de signaal kwaliteit van de Internet downstreams meet die ook met QAM-256 worden doorgegeven dan wordt met die streams wel bijna die 100% gehaald.

Sinds Interactieve TV ook echt te gebruiken zou moeten zijn in mijn wijk, dus bij aanvang van de Interactieve TV reclame campagne, valt me al op dat de signaal kwaliteit van deze twee VOD Transport Streams regelmatig zo'n 40% lager dan die "normale" signaal kwaliteit van 90% is wat zich vertaald in veel data pakketjes die verloren gaan omdat ze niet meer te herstellen zijn bij ontvangst. De laatste paar dagen is dat steeds erger geworden zodat momenteel de signaal kwaliteit in beide VOD Transport Streams hooguit 12% is, maar veelal lager. De 50.6 Mbps bitrate per VOD Transport Stream zakt door die lage kwaliteit in elkaar tot hooguit een bitrate van 8 Mbps bitrate waar dus niets meer mee te beginnen is door een Cisco ontvanger. Aangezien deze signaal problemen nu al dagen voortduren blijkt dat Ziggo/Casema dus niet in staat is om de eigen apparatuur te monitoren hier in Ziggo/Multikabel gebied. Je zal maandelijks € 11,95 per maand betalen voor dat Interactief Totaal pakket terwijl Ziggo technisch niet in staat blijkt te zijn om de bestelde programma's en films naar je adres te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ongelofelijk dat dit bedrijf nog bestaat in een vrije markt. In de Casema tijd heb ik mijn naam proberen te veranderen omdat ik onder de verkeerde naam aangeschreven wordt in alle communicatie. Dit is nooit gelukt, daarop heb ik een opzegging verstuurd die ook nooit is gelukt. Ik heb het er toen maar bij laten zitten omdat ik bij anderen zag dat de kwaliteit van Digitenne ook niet geweldig was en ik het een beetje beu was om er nog tijd aan te verspillen.

Nu deed mijn digitale televisie het niet. Dus ik heb weer een uur gebeld waarin ik zelf heel de tijd moest vertellen wat ik aan het doen was omdat de Ziggohelpdesk driftig iets aan het typen was (ik had niet het idee dat het met mijn probleem te maken had omdat hij ook vrij afwezig klonk). Zijn conclusie was dat mijn kastje kapot was en dat deze terug moest naar de fabriek. Toen ik vroeg of hij zeker wist of mijn kaart wel registreerde was dat opeens het probleem en verbond hij me door met de afdelingen "wijzigingen" waarna de verbinding werd verbroken.

Toen ik terugbelde en via het menu voor wijzigingen of mutaties had gekozen kreeg ik iemand waar ik het verhaal uitlegde. Hij wilde me doorverbinden met de helpdesk, waarna ik weer vroeg of hij zeker wist of mijn kaart geregistreerd was. Die was niet geregistreerd en hij ging dit in orde maken. Ook heb ik meteen maar het probleem uitgelegd van de verkeerde naam en of ze dit ook in orde kunnen maken.

Nu is het een paar dagen later en heb ik twee brieven liggen waaruit blijkt dat ik twee basisabonnementen televisie heb. Een onder mijn eigen naam en een onder de verkeerde naam. De digitale televisie werkt nog steeds niet. Misschien moet ik toch maar weer eens kijken of Digitenne in de tussentijd niet is verbeterd want dit slaat echt helemaal nergens op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ken het probleem, ik heb indertijd een extra smart-card laten activeren ( Die ik al een tijd thuis had liggen ). Daarbij werd de vraag gesteld of ik 2 maanden digitaal totaal op proef wilde. Daar heb ik op geantwoord dat ik geen interesse had in extra pakketten en ook geen proef periode hoefde als die automatisch verlengd word.

Het activeren van de smart-card heeft al met al 3 weken geduurt, met vele malen aan de lijn hangen, 20 kee rmijn smart-card in een andere ontvager ( Ik heb 2 Humax IR Fox en een Alphacrypt ), en dagen lang mijn Humax decoder op NL1 aan laten staan.

Na een keer echt goed boos geworden te zijn hebben ze "het probleem" geescaleerd naar een andere afdeling en toen was het binnen een dag geregeld.

Alleen je raad het al, ik had sinds dag 1 al op mijn eerste kaart digitaal totaal. In de telefoontjes om toch mijn 2e smart-card geactiveerd te krijgen heb ik dit meerdere malen aangegeven, en ik heb ook een klacht gestuurd via de web-site. Aan de telefoon zeggen ze dat ze het in orde gaan maken, en bij de klacht pakken ze een punt uit mijn uitleg en reageren daar op met een standaar mail, maar op de daadwerkelijke klacht reageren ze niet.

Ik heb destijds een maand digitale tv ( 9,95 ) korting op mijn rekening gekregen. Na 2 maanden proef termijn ( Die blijkbaar alleen op mijn eerste smart-card geld, terwijl het ook op mijn 2e zou moeten werken als ik een abbo zou hebben ) word er natuurlijk geld in rekening gebracht voor het digitaal totaal pakket. Ik dus weer een klacht sturen per mail, waarin ik eis dat ik het geld binnen 2 weken terug heb ( Al weet ik dat het niet gebeurt ), waar totaal niet op gereageerd word. 3 weken na het mailtje heb ik mijn geld dus maar laten storneren, en heb daarbij de helpdesk gemeld dat ik dat gedaan heb, en dat ze het juiste bedrag opnieuw af mogen schrijven. Er is toen wel geld gecrediteerd voor de kosten van het digitaal totaal pakket, maar het abbo zit er nog steeds op. Deze maand werd er dus weer geld in rekening gebracht, en heb ik dus weer een klacht gestuurd via de mail ( Ik doe het liever per mail, want dan heb ik zwart op wit wat ik en zei gestuurd hebben. Over de telefoon ontkennen ze toch alles weer ), daar kwam de reactie op dat er al 2 maal geld gecrediteerd is. Een beetje krom aangezien mijn klacht over een rekening van eind Juni ging en de 2 crediteringen al van voor die datum zijn.

Ik ga zo nog een keer bellen om het voor elkaar te krijgen, als het niet goed geregeld word laat ik weer mijn geld storneren een een klacht per aangetekende brief versturen. Grote kans dat ik uiteindelijk afgesloten word, maar zolang ze hun adminstratie niet op orde kunnen krijgen ga ik niks meer betalen, ik heb er al genoeg tijd in gestoken.

Op zich vind ik het jammer, want digitenne is totaal geen concurentie, en zeker met de komst van steeds meer HD kanalen vind ik Ziggo best een mooie oplossing. Sateliet heeft weer het nadeel dat ik extra apperatuur moet aanschaffen en dat ik mijn interne decoder niet meer kan gebruiken.

Op het moment dat er een goed beschikbaar alternatief komt ( Misschien is interactieve tv van kpn wel wat ) denk ik dat Ziggo heel erg snel klanten gaat verliezen, niet omdat ze geen goede dienst leveren, maar omdat de administratie en helpdesk gewoon een grote puinhoop is.

ps:
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik in de loopgraven met Ziggo lig. Bij het aansluiten ging ook al alles mis, al was het toen nog Casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jammer dat de kabel niet "open" is zo als het bij elektriciteit is geregeld. Technisch is het allemaal inderdaad beter dan Digitenne, maar administratief is het nog nooit wat geweest. Ik vraag me af of ze bij Ziggo dan niet een hoop mensen in dienst hebben die ze niet nodig zouden hebben als er niet zo veel fouten gemaakt zouden worden. Want dit kost de klant een hoop tijd, maar hun zelf ook.

Schotel daar heb ik ook naar zitten kijken. Het probleem is bij mij dat de schotel dan aan de verkeerde kant van mijn huis moet komen te staan ten opzichte van mijn TV en ik dan door de slaapkamer, de keuken en de huiskamer kabels moet gaan trekken. Die extra apparatuur zou ik wel aanschaffen en op termijn verdien je een gedeelte ook weer terug omdat het abonnement de helft goedkoper is als Ziggo.

Ik ben benieuwd of er nog ooit interactieve tv komt die niet providerafhankelijk is of dat KPN het ook aan gaat bieden bij hun andere labels (ik heb Telfort). Op zich zijn internetverbindingen tegenwoordig snel genoeg hiervoor. Voor Voip heb ik ook niet de standaard Telfort oplossing en dat werkt ook perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 03-07-2009 09:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:25:
Jammer dat de kabel niet "open" is zo als het bij elektriciteit is geregeld.
Dat is een kwestie van tijd. Als ik het goed begrepen heb komt er een wetswijziging die de kabel open stelt voor concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het probleem met een "open" kabel is dat je maar beperkte bandbreedte hebt. Als alle partijen zelf een signaal aan gan bieden dan ga je snel problemen krijgen met de beschikbare ruimte.

Als het alleen als een ander label aangeboden word, dan ben je in feite nog steeds afhankelijk van Ziggo. Het voordeel is dan wel dat je jouw leverancier het uit kan laten vechten met Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Woy schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:00:
Het probleem met een "open" kabel is dat je maar beperkte bandbreedte hebt. Als alle partijen zelf een signaal aan gan bieden dan ga je snel problemen krijgen met de beschikbare ruimte.

Als het alleen als een ander label aangeboden word, dan ben je in feite nog steeds afhankelijk van Ziggo. Het voordeel is dan wel dat je jouw leverancier het uit kan laten vechten met Ziggo
Het moet wel kunnen volgens mij hoor. Bij elektriciteit wordt er ook apparatuur beheerd door Essent (in mijn woonplaats in ieder geval) en voor ADSL wordt er apparatuur beheerd door je provider, de netwerkaanbieder en door KPN (al kan dat dezelfde partij zijn, het zijn er ook soms drie).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:04:
[...]

Het moet wel kunnen volgens mij hoor. Bij elektriciteit wordt er ook apparatuur beheerd door Essent (in mijn woonplaats in ieder geval) en voor ADSL wordt er apparatuur beheerd door je provider, de netwerkaanbieder en door KPN (al kan dat dezelfde partij zijn, het zijn er ook soms drie).
Aangezien kabel een broadcast medium is (in tegenstelling tot de telefoon), zal er in principe slechts één signaal aanbieder zijn (bijvoorbeeld ziggo), waarop andere aanbieders meeliften door middel van branding, en waarbij het internetsignaal eventueel in de head-end geroute wordt naar het netwerk van de externe aanbieder. De techniek daarvoor is volgens mij al jaren aanwezig bij Ziggo, daar hebben ze jnamelijk al rekening meegehouden (toen ik rond 2000 bij Casema werkte was er al sprake van dat de wetgever de kabel open wilde stellen).

Voor digitale televisie is eigenlijk alleen branding een optie (met misschien een aantal exclusieve kanalen per aanbieder), aangezien het niet handig is om de bandbreedte te verdelen over verschillende aanbieders voor wat eigenlijk dezelfde kanalen zijn.

De andere oplossing is dat jouw kabelaansluiting op een ander kabelnetwerk wordt aangesloten, maar om dat mogelijk te maken zouden overal in Nederland de straten open moeten om een extra kabelnetwerk aan te leggen, wat mij niet echt kosteneffectief lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Remus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:14:
[...]

Aangezien kabel een broadcast medium is (in tegenstelling tot de telefoon), zal er in principe slechts één signaal aanbieder zijn (bijvoorbeeld ziggo), waarop andere aanbieders meeliften door middel van branding, en waarbij het internetsignaal eventueel in de head-end geroute wordt naar het netwerk van de externe aanbieder. De techniek daarvoor is volgens mij al jaren aanwezig bij Ziggo, daar hebben ze jnamelijk al rekening meegehouden (toen ik rond 2000 bij Casema werkte was er al sprake van dat de wetgever de kabel open wilde stellen).

Voor digitale televisie is eigenlijk alleen branding een optie (met misschien een aantal exclusieve kanalen per aanbieder), aangezien het niet handig is om de bandbreedte te verdelen over verschillende aanbieders voor wat eigenlijk dezelfde kanalen zijn.

De andere oplossing is dat jouw kabelaansluiting op een ander kabelnetwerk wordt aangesloten, maar om dat mogelijk te maken zouden overal in Nederland de straten open moeten om een extra kabelnetwerk aan te leggen, wat mij niet echt kosteneffectief lijkt.
Ik bedoel het wat simpeler met "open" als waar jij nu aan denkt.
Bij ADSL doet de provider ook niet de sync (die ik voor het gemak even vergelijk met de broadcast). Meestal doen providers alleen het ip verkeer. Je kan dezelfde apparatuur gebruiken voor verschillende providers (soms moet je wat instellingen veranderen in het modem, maar niet eens altijd). Op zich een goede vergelijking want ik zie televisie over IP ook nog wel "normaal" worden (net als wat bij VOIP gebeurd is).
Bij stroom doet de leverancier ook niks aan de broadcast van de fysieke stroom en er is bij mij ook geen apparatuur veranderd toen ik overstapte. Ik ben er niet zo in thuis wat ze wel precies doen, dus dat laat ik maar open.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 03-07-2009 20:44 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinand
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04 11:11
Ik heb sinds een week een probleem namelijk dat ik geen Film1 en Sport1 ontvang maar het zit wel in mijn abonnement. Ik heb dezelfde abonnement al 2 jaar en waarom ik nu ineens een E19 melding krijg is mij een raadsel. Stroom aan en uit helpt niet en tevens kaart eruit en weer erin helpt ook niet. De rest van de kanalen ontvang ik prima alleen geen Film1 en Sport1.

Tevens kan ik geen software update meer uitvoeren. Bij het updaten krijg in een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Dinand schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:40:
Ik heb sinds een week een probleem namelijk dat ik geen Film1 en Sport1 ontvang maar het zit wel in mijn abonnement. Ik heb dezelfde abonnement al 2 jaar en waarom ik nu ineens een E19 melding krijg is mij een raadsel. Stroom aan en uit helpt niet en tevens kaart eruit en weer erin helpt ook niet. De rest van de kanalen ontvang ik prima alleen geen Film1 en Sport1.
Dan zal je toch contact moeten opnemen met de helpdesk om de abonnementen op je smartcard goed te laten zetten. Helaas raakt er nog wel eens wat zoek in die systemen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Net weer eens een controle uitgevoerd op de distributie van de EPG informatie in alle Transport Streams hier in Ziggo/Multikabel gebied en dan blijkt dat het juist configureren van de multiplexers toch erg lastig blijft voor Ziggo/Casema. De multiplexers voor Transport Streams 13, 16 en 150 leveren namelijk in plaats van 4 dagen maar 2 dagen aan EPG informatie voor alle kanalen waardoor er weer sprake kan zijn van inconsistent gedrag van ontvangers als het aankomt op het verwerken en/of verversen van de ontvangen EPG data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Sinds de samenvoeging van Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel wordt er ook een Network Information Table (NIT) doorgegeven voor Network ID 2222. Die NIT was als ik het mij goed herinner speciaal aangemaakt voor het updaten van de Panasonic kabel ontvanger in Ziggo/Multikabel gebied als dat niet via de normale manier wilde lukken. Deze NIT bevat maar twee verwijzingen naar Transport Streams, namelijk voor Transport Stream 7 en 8. Transport Stream 7 is nodig omdat deze wordt doorgegeven op de zogenaamde netwerk frequentie 514 MHz en onder andere alle firmware download kanalen bevat. Transport Stream 8 is waarschijnlijk aanwezig omdat daarin de kanalen Nederland 1 en 2 aanwezig zijn zodat de ontvanger op iets kan afstemmen na de installatie.

Onderhoud wordt er op deze NIT voor Network ID 2222 echter niet meer verricht aangezien enige tijd geleden Transport Stream 8 in Ziggo/Multikabel verhuisd is van 450 MHz naar 452 MHz. Uiteraard is dit wel aangepast in de NIT voor Network ID 8888, maar is Ziggo/Casema dit vergeten te doen in de NIT voor Network ID 2222. In feite heeft Network ID 2222 dus geen nut meer aangezien de informatie niet klopt en kan er dus worden afgevraagd waarom deze NIT uberhaupt nog wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die nog steeds problemen hebben met RTL 4 en een Sony Bravia hebben, Zet hem in winkelmode dan werkt alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 04:17:
Ongelofelijk dat dit bedrijf nog bestaat in een vrije markt. In de Casema tijd heb ik mijn naam proberen te veranderen omdat ik onder de verkeerde naam aangeschreven wordt in alle communicatie. Dit is nooit gelukt, daarop heb ik een opzegging verstuurd die ook nooit is gelukt. Ik heb het er toen maar bij laten zitten omdat ik bij anderen zag dat de kwaliteit van Digitenne ook niet geweldig was en ik het een beetje beu was om er nog tijd aan te verspillen.

Nu deed mijn digitale televisie het niet. Dus ik heb weer een uur gebeld waarin ik zelf heel de tijd moest vertellen wat ik aan het doen was omdat de Ziggohelpdesk driftig iets aan het typen was (ik had niet het idee dat het met mijn probleem te maken had omdat hij ook vrij afwezig klonk). Zijn conclusie was dat mijn kastje kapot was en dat deze terug moest naar de fabriek. Toen ik vroeg of hij zeker wist of mijn kaart wel registreerde was dat opeens het probleem en verbond hij me door met de afdelingen "wijzigingen" waarna de verbinding werd verbroken.

Toen ik terugbelde en via het menu voor wijzigingen of mutaties had gekozen kreeg ik iemand waar ik het verhaal uitlegde. Hij wilde me doorverbinden met de helpdesk, waarna ik weer vroeg of hij zeker wist of mijn kaart geregistreerd was. Die was niet geregistreerd en hij ging dit in orde maken. Ook heb ik meteen maar het probleem uitgelegd van de verkeerde naam en of ze dit ook in orde kunnen maken.

Nu is het een paar dagen later en heb ik twee brieven liggen waaruit blijkt dat ik twee basisabonnementen televisie heb. Een onder mijn eigen naam en een onder de verkeerde naam. De digitale televisie werkt nog steeds niet. Misschien moet ik toch maar weer eens kijken of Digitenne in de tussentijd niet is verbeterd want dit slaat echt helemaal nergens op.
Ik ben nu weer een paar telefoontjes onder lokaal tarief (die toch een euro per gesprek zijn, wat ik nooit betaal voor lokale gesprekken) verder. Ze hebben mijn naam veranderd, maar toch twee maanden dubbel geïncasseerd. Dinsdag heb ik hiervoor gebeld en ze zouden dit in orde maken door de volgende maand niks af te schrijven. Ik heb gevraagd of ik dit per brief bevestigd kon krijgen, nu heb ik een brief dat ik nog twee maanden moet betalen. Dat bedrijf spoort gewoon niet, hoe is het in godsnaam mogelijk om zo veel fouten te maken?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
EIkels daar bij Ziggo |:( , sinds afgelopen zondag, op mijn postcode is een zogenaamde groepsstoring, en vraag ik wat is het probleem, ja weet ik niet, maar er wordt wel aan gewerkt, ja sure ;).Maar een klacht ingediend, hopelijk doen ze daar wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 10:49

oXygeN

oftewel oxje...

Hoezo, had je willen helpen dan? :O

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus