Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ArChie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:38
Vanavond even getracht om snooker te kijken op Eurosport, maar daar word ik helemaal gestoord van. Wat een onrustig beeld. Het lijkt wel of het groene laken en de rode ballen continu aan het trillen zijn en dan lopen ze van tijd tot tijd ook nog langs de voorkant van de snooker tafel waardoor het beeld ook begint te trillen rond de persoon als de achtergrond het groene laken is. Zeer irritant en op deze manier niet te bekijken.

ArChie wijzigde deze reactie 11-01-2009 22:39 (8%)

• The_Doman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15-04 23:43
Sinds zaterdag ontbreekt hier bij Eurosport HD het engelse AC3 geluidsspoor.
Ziggo-Gebruikers Forum: Eurosport HD

Het is wel aanwezig bij Ziggo @Home en UPC dus er zal wel weer een schakelfoutje gemaakt zijn.

• Friedchicken
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13-01 16:34
Afgelopen zaterdag 10 januari 2009 rond 12.30 - 13.30 heeft Eurosport HD geen beeld & geluid gegeven. EPG informatie werd wel weergegeven.

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-04 22:16

mace

Sapere Aude

Ik stoor mij eigenlijk ook gigantisch aan de lage bitrates van de Discovery themakanalen, ik kijk die kanalen vrij veel, bijna altijd als ik de TV aan heb, en ik zit maar op 2 meter van mijn 37" dus ik zie alle artefacten. Verschrikkelijk storend is dat.

Ik verbaas mij overigens altijd dat mensen die niet zien. Mijn zus gebruikt digitenne, weliswaar op een CRT-TV maar ik zie toch constant storende artefacten, en zij ziet ze gewoon niet. :?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• The_Doman
quote:
mace schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:39:
Ik stoor mij eigenlijk ook gigantisch aan de lage bitrates van de Discovery themakanalen, ik kijk die kanalen vrij veel, bijna altijd als ik de TV aan heb, en ik zit maar op 2 meter van mijn 37" dus ik zie alle artefacten. Verschrikkelijk storend is dat.
Niet alleen de bitrate is laag, ook de resolutie van de Discovery/Animal planet kanalen is lager dan normaal, namelijk 544x576 in plaats van volledige PAL resolutie (720/704x576).

• mace

mace

Sapere Aude

quote:
The_Doman schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:01:
[...]

Niet alleen de bitrate is laag, ook de resolutie van de Discovery/Animal planet kanalen is lager dan normaal, namelijk 544x576 in plaats van volledige PAL resolutie (720/704x576).
Ik was er al bang voor.... En mijn TV rekt het natuurlijk verder op want ik heb een 16:9 TV. :/

e: Aan de andere kant, als het wel de volledige resolutie was en de bitrate was hetzelfde zag je alleen nog maar macroblocks, dus ergens is het "goed". :')

mace wijzigde deze reactie 12-01-2009 13:10 (16%)

• Friedchicken
Op het ziggo-gebruikers.nl kwam ik in een draadje de bitrates van de verschillende HD kanalen tegen. Deze zijn gedateerd van 19-05-2008. Ik vraag me af nu het zenderaanbod geslonken is ook de bitrate omhoog gegaan is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Zender                               Bitrate   Codec 
----------------------------------------------------
Eurosport HD                         11.1 mbps h.264 
HD09 (Nederland 1 HD test)           11.3 mbps h.264 
History Channel HD                   12.3 mbps h.264 
Sport 1 HD                           14.4 mbps h.264 
Brava HD Promo                        9.3 mbps h.264 
NGC HD                               13.9 mbps h.264 
HD NL                                 8.8 mbps h.264 
Discovery HD                         20.6 mbps MPEG2 
Film1 HD                             13.8 mbps h.264 
----------------------------------------------------
Totaal                              115.5 mbps MIXED

Kan er iemand de gegevens ophalen van de overgebleven HD kanalen? En als het niet te veel moeite is de rest ;) Lijkt me een aardig idee om de bitrate voor een tijd te monitoren, en te constateren of er verschillen zijn in de netwerken van Ziggo.

De bron voor het bovenstaande overzicht is hardware.info waar in dit artikel een opmerkelijke uitspraak gedaan wordt:

Ziggo heeft overigens weinig of geen invloed op de bitrate waarmee HD signalen worden doorgegeven. Het kabelbedrijf is hierbij afhankelijk van hoe de zender wordt aangeleverd, binnengekomen signaal wordt zonder verdere compressie op de kabel doorgegeven.

Friedchicken wijzigde deze reactie 12-01-2009 13:30 (16%)

• mace

mace

Sapere Aude

Is discovery hd nog steeds mpeg2 vraag ik me af...
quote:
Friedchicken schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:28:
De bron voor het bovenstaande overzicht is hardware.info waar in dit artikel een opmerkelijke uitspraak gedaan wordt:

Ziggo heeft overigens weinig of geen invloed op de bitrate waarmee HD signalen worden doorgegeven. Het kabelbedrijf is hierbij afhankelijk van hoe de zender wordt aangeleverd, binnengekomen signaal wordt zonder verdere compressie op de kabel doorgegeven.
Hebben die gasten nog nooit van een compressed domain transcoder gehoord? :?

mace wijzigde deze reactie 12-01-2009 13:33 (87%)

• Friedchicken
quote:
mace schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:31:
Is discovery hd nog steeds mpeg2 vraag ik me af...

[...]

Hebben die gasten nog nooit van een compressed domain transcoder gehoord? :?
Laatste keer dat ik in het service menu van een loewe keek, stond er inderdaad nog MPEG2. De bitrate schommelde toen zo rond de 20.

• mphilipp
  • Laatst online: 19:48

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
de anoniem schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:10:
[...]
Verder blijf je erg je best doen om het ziggo beleid voortdurend in een kwaad daglicht te stellen en daarbij voordurend halve waarheden te vertellen.
Ja, irritant is dat hè? En dat terwijl Ziggo het beste voor heeft met haar klanten, ze nooit wat op de mouw spelt, en heel erg professioneel te werk gaat. Er is eigenlijk nooit een probleem. En als er een probleem is, wordt het ook direct opgelost en zijn ze er heel erg open over. Als het probleem aan Ziggo ligt in ieder geval. Want meestal is het gewoon de klant die expres dingen verkeerd aansluit, niet gecertificeerde decoders gebruikt en noem maar op wat ze nog meer allemaal lopen te prutsen. Ziggo zou beter af zijn zonder klanten, die maken er maar een potje van.

No sidon na bakra sturu fu seri yu nengre bangi.

• Friedchicken
Ik heb net met een Samsung DCB-B270R een herinstallatie gedaan op freq. 372.00 & netwerk id 0500 (Ziggo SA Testnetwork).

Afwijkend van de normale lijst tref je in het testnetwerk de volgende zenders aan:
code:
1
2
3
950 Schagen FM    Freq. 482750 KHz    BER [E-6] 1.654560e-02
951 TEST Seaport  Freq. 482750 KHz    BER [E-6] 1.654560e-02
975 Regio 22      Freq. 482750 KHz    BER [E-6] 1.654560e-02

Ik ben woonachtig in het voormalig Casema gebied. Bollenstreek

Friedchicken wijzigde deze reactie 12-01-2009 14:04 (26%)

• The_Doman
quote:
The_Doman schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:14:
Sinds zaterdag ontbreekt hier bij Eurosport HD het engelse AC3 geluidsspoor.
Ziggo-Gebruikers Forum: Eurosport HD
Deze storing is momenteel gelukkig weer opgelost, het engels AC3 geluid is weer terug. :)

The_Doman wijzigde deze reactie 12-01-2009 14:35 (4%)

• 151407
  • Laatst online: 01-08-2013
Nergens last van met mijn humax irhd5000c decoder.
standby bug? die van mij staat permanent aan, kan in de instellingen. kan gewoon zonder problemen opnemen.

• ArChie
quote:
Friedchicken schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:28:
Op het ziggo-gebruikers.nl kwam ik in een draadje de bitrates van de verschillende HD kanalen tegen. Deze zijn gedateerd van 19-05-2008. Ik vraag me af nu het zenderaanbod geslonken is ook de bitrate omhoog gegaan is.

Kan er iemand de gegevens ophalen van de overgebleven HD kanalen? En als het niet te veel moeite is de rest ;) Lijkt me een aardig idee om de bitrate voor een tijd te monitoren, en te constateren of er verschillen zijn in de netwerken van Ziggo.
Voor het HD gebeuren gelden momenteel bij Ziggo/Casema/Multikabel de volgende bitrates:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Zender                               Bitrate   Codec Casema/Multikabel @Home
------------------------------------------------------------------------------
Eurosport HD                         11.1 mbps h.264         12.0 Mbps
HD09 (Nederland 1 HD test)           11.3 mbps h.264          0.0 Mbps
History Channel HD                   12.3 mbps h.264         12.8 Mbps
Sport 1 HD                           14.4 mbps h.264         14.3 Mbps
Brava HD Promo                        9.3 mbps h.264          0.0 Mbps
NGC HD                               13.9 mbps h.264         13.8 Mbps
HD NL                                 8.8 mbps h.264          0.0 Mbps
Discovery HD                         20.6 mbps MPEG2         20.5 Mbps
Film1 HD                             13.8 mbps h.264         13.8 Mbps
-----------------------------------------------------------------------------
Totaal                              115.5 mbps MIXED         87.2 Mbps

Het lijkt erop dat Ziggo/Casema (vooralsnog) niet bezig is om de bitrate beperkingen ook toe te passen op de HDTV kanalen. Daar dus (nog) geen beeldkwaliteit vernaggeling.

Om voor alle kanalen "even" een bitrate overzicht te maken kost me te veel moeite. Daar komt bij dat in tegenstelling tot de HD kanalen het veelal gaat om variabele bitrates en als het originele signaal zoals dat door Ziggo/Casema ontvangen wordt al een constante bitrate had dan wordt er toch een variabele bitrate voor die kanalen aan ons doorgegeven door de bitrate beperkingspraktijken van Ziggo/Casema. Door die bitrate beperkingen van Ziggo/Casema zegt de gemeten bitrate van het verminkte signaal dat wij ontvangen niet meer zoveel over de beeldkwaliteit.

Als het makkelijk te implementeren was op basis van mijn huidige code voor de DVB Service Informatie Parser tooltje dan zou ik graag die bitrate meting automatiseren waarbij ik dan niet alleen de gemiddelde bitrate, maar ook de minimum en maximum bitrate van de meting voor ieder kanaal zou willen monitoren. Helaas is de code voor het tooltje geschreven in Java en heb ik daarvoor nog geen geschikte freeware Java BDA driver/library weten te vinden om gebruik te kunnen maken van mijn DVB-C PC-TV kaart. Misschien een projectje voor de toekomst als ik me wat wil verdiepen in Java Native Interface (JNI).

ArChie wijzigde deze reactie 12-01-2009 19:36 (4%)

• ArChie
quote:
ArChie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:20:
Vanavond even getracht om snooker te kijken op Eurosport, maar daar word ik helemaal gestoord van. Wat een onrustig beeld. Het lijkt wel of het groene laken en de rode ballen continu aan het trillen zijn en dan lopen ze van tijd tot tijd ook nog langs de voorkant van de snooker tafel waardoor het beeld ook begint te trillen rond de persoon als de achtergrond het groene laken is. Zeer irritant en op deze manier niet te bekijken.
Net ook even een stukje snooker meegepakt op BBC 2. Hetzelfde Masters snookertoernooi als gisteren bij Eurosport, maar wat een verschil in beeldkwaliteit. Bij BBC 2 is Ziggo/Casema nauwelijks aan het klooien met de bitrates en zie daar het resultaat: Het groene laken op de snooker tafel ligt niet te trillen en de rode ballen blijven nu rustig liggen...

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:50
Net even alle zenders langsgelopen bij Ziggo/@Home regio Tilburg (NIT 1112) en heb even een lijstje gemaakt met dingen die me opvielen:

3VOOR12 Central, Dier & Natuur TV, Nederland-e en Omega TV worden nog steeds doorgegeven met de melding De Publieke Omroep is gestopt met het aanbieden van deze zender. Beetje zonde van de bandbreedte lijkt me?

Wat als Etalagekanaal wordt doorgegeven is in feite Discovery World, deze wordt dus 2x doorgegeven, namelijk als Etalagekanaal dus en een keer gewoon als Discovery World.

Dan is er ook nog een onbekende zender, er wordt door mijn Terratec Home Cinema Software | UNKNOWN van gemaakt (SID 666, TSID 4, ONID 1000, 380MHz). Dit is de radiozender van Sterren.nl

Bij Lokale omroep is de melding Op dit moment zendt Ziggo hier niets uit. Zap snel verder! te zien.

De 3 testkanalen Test 1, Test 2 en Test 1080 van 498.75MHz kan ik helaas niet zien.

En als ik het goed begrijp hebben de kijkers in het Ziggo/Casema/Multikabel gebied HD09 (Nederland 1 HD test), Brava HD Promo en HD NL wel, en de kijkers in het Ziggo/@Home gebied niet? Lekker geregeld |:(

• ArChie
quote:
Tommert38 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 02:43:
3VOOR12 Central, Dier & Natuur TV, Nederland-e en Omega TV worden nog steeds doorgegeven met de melding De Publieke Omroep is gestopt met het aanbieden van deze zender. Beetje zonde van de bandbreedte lijkt me?
Bij Ziggo/Casema/Multikabel zitten die kanalen ook nog steeds op de kabel. De mededeling kan ik niet zien aangezien deze kanalen niet in het basis pakket zitten.
quote:
Wat als Etalagekanaal wordt doorgegeven is in feite Discovery World, deze wordt dus 2x doorgegeven, namelijk als Etalagekanaal dus en een keer gewoon als Discovery World.
Van deze verspilling is ook sprake van Ziggo/Casema/Multikabel terwijl men bij Ziggo/Casema/Multikabel ook nog de bitrates aan het beperken is omdat er kennelijk "geen" ruimte zou zijn om hier en daar een kanaal uit een te volle Transport Stream te verhuizen.
quote:
En als ik het goed begrijp hebben de kijkers in het Ziggo/Casema/Multikabel gebied HD09 (Nederland 1 HD test), Brava HD Promo en HD NL wel, en de kijkers in het Ziggo/@Home gebied niet? Lekker geregeld
Nee, dat heb je verkeerd begrepen. Ook bij Ziggo/Casema/Multikabel zijn die kanalen van de kabel verdwenen. Vandaar dat ik ze een bitrate van 0.0 Mbps heb gegeven in de Ziggo/Casema/Multikabel kolom van het overzichtje.

• ArChie
En het geklooi gaat maar door met Transport Stream 12. Net weer een hapering in Discovery Channel, dus maar weer eens gekeken naar de bitrates. Wat blijkt: TV Flevoland staat nu weer bovenaan de lijst van bitrates met een gemiddelde bitrate van 4.4 Mbps. Toen de ellende begon stond TV Flevoland ook bovenaan de lijst met een bitrate van meer dan 5 Mbps. Daarna hebben ze in een poging om de boel in die Transport Stream 12 weer onder controle te krijgen de bitrate van TV Flevoland bijna gehalveerd naar 2.7 Mbps met het regelmatig haperen van TV Flevoland tot gevolg. Dit was gewoon waar te nemen door iedereen met uitzondering van Ziggo/Casema omdat ze dat gehaper dagenlang lieten voortduren. Zoals gewoonlijk controleren ze zelf niet het effect van hun wijzigingen. Een kanaal als ESPN laten ze gewoon al bijna een jaar haperen zonder uit zichzelf actie te ondernemen. Daarmee geven ze als bedrijf duidelijk te kennen dat ze schijt hebben aan hun klanten want ze gaan mij niet wijs maken dat ze zelf in dat jaar niet één keer gezien hebben dat ESPN haperde. Waar hebben ze anders dan NOC voor? Vervolgens wordt er voor de zoveelste keer via het gebruikersforum geklaagd over de misstanden in Transport Stream 12 en Ziggo/Casema schroeft de bitrate van TV Flevoland weer op tot 4.4 Mbps met als resultaat dat de haperingen in dat kanaal weer tot het verleden behoren.

Het gevolg is wel dat we weer terug bij af zijn. De beeldkwaliteit van de kanalen in Transport Stream 12 blijft slecht, want feitelijk hebben ze nog steeds niets opgelost. Er is nog steeds geen kanaal verplaatst terwijl er voldoende ruimte is in andere Transport Streams. Hopen ze soms de bitrate beperkingen per kanaal zodanig in te stellen dat de klanten het maar opgegeven om te klagen over de beeldkwaliteit van de kanalen in deze Transport Stream? Een klein kind leert na enige tijd dat een vierkant blokje niet in het gat past voor een driehoekig blokje. Bij Ziggo/Casema zijn ze kennelijk niet in staat om te leren dat deze 8 kanalen qua bitrates gewoon niet bij elkaar passen in één Transport Stream. Maar ja, om te kunnen leren moet er natuurlijk wel sprake zijn van enige intelligentie...

ArChie wijzigde deze reactie 14-01-2009 19:46 (8%)

• ArChie
Ik lees zojuist op het gebruikersforum dat de Cisco 8455DVB HDTV VOD PVR geen ondertiteling via teletekst ondersteunt. Je zal maar deze door Ziggo "gecertificeerde" ontvanger van 400 euro aanschaffen en dergelijke basis functionaliteit blijkt gewoon niet te werken. Wat testen ze nu eigenlijk wel bij Ziggo en hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dit apparaat door de "certificeringskeuring" is gekomen?

Ook lees ik dat de Humax iHDR-5050C HDTV PVR toestemming van Ziggo heeft gekregen om in productie genomen te worden. Met andere woorden: we hebben het hier weer over een "gecertificeerde" ontvanger. Klinkt goed, maar het blijkt dat Ziggo als keurende instantie van deze "gecertificeerde" ontvanger besloten heeft om deze ontvanger goed te keuren terwijl men weet dat de teletekst functionaliteit via de SCART aansluiting niet goed werkt. Om dat goed te krijgen is hulp nodig van een chip leverancier en men gokt er nu op dat die problemen wel op te lossen zijn in een volgende maintenance release voor deze spik splinter nieuwe HDTV PVR van Humax. Maar wat als het een hardware probleem blijkt te zijn dat alleen met een hardware revisie is op te lossen? Dan zijn er weer veel klanten die denken een probleemloze door Ziggo "gecertificeerde" dure ontvanger van 400 euro hebben gekocht en bedrogen uitkomen. Zal Ziggo dan ook garant staan voor het omruilen van de ontvanger voor deze gedupeerde klanten nu ze willens en wetens een apparaat hebben goedgekeurd dat eigenlijk afgekeurd had moeten worden? Of krijgen we straks weer van die toestanden die we destijds ook hebben gehad met de Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger. Dat apparaat had toen ook geen goedkeuring mogen ontvangen en achteraf bleek dat Samsung alleen via Kassa te dwingen was om met een hardware revisie de problemen op te lossen, terwijl @Home de vermoorde onschuld bleef spelen.

Ook de Humax IRHD-5000C HDTV ontvanger, die gebaseerd is op dezelfde chipset als de iHDR-5050C PVR, leidt aan hetzelfde probleem waarbij de teletekst via de SCART aansluiting niet goed werkt. De maintenance release van deze ontvanger is om dezelfde redenen weer uitgesteld. Er blijkt maar weer duidelijk uit deze voorbeelden dat de commercie prioriteit krijgt van Ziggo bij het "certificeren" van ontvangers. Een onafhankelijk certificeringsinstituut had deze ontvangers gewoon afgewezen er vanuit gaande dat er certificeringseisen zijn die aangeven dat dit soort basis functionaliteit gewoon dient te werken. In feite is er hier sprake van misleiding van de klanten als er zo wordt omgesprongen met de "certificatie".

Vanwege de voortdurende problemen met diverse "gecertificeerde" firmware updates voor de Humax IR-FOX C heb ik onlangs getracht om het certificaat en de certificeringseisen op te vragen van deze ontvanger. Ik wil namelijk wel eens weten wat er nu eigenlijk getest wordt. Het is mij immers een raadsel dat basis functionaliteit als een klok, timers en EPG maar niet wil werken op de IR-FOX C en hoe het komt dat zoiets niet door Ziggo wordt opgemerkt tijdens die "certificeringskeuringen" van iedere firmware update. Vreemd genoeg heb ik nog steeds geen reactie mogen ontvangen van de importeur op dit normale verzoek en bij Ziggo is er via de website ook geen informatie te vinden wat die "certificeringseisen" nu precies zijn per type ontvanger. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet hoe Ziggo PVR's goedkeurt die niet betrouwbaar te programmeren zijn voor het maken van opnames, hoe Ziggo ontvangers goedkeurt waarbij de timer functionaliteit niet werkt, hoe Ziggo ontvangers goedkeurt waarbij de EPG niet goed werkt, hoe Ziggo ontvangers goedkeurt die geen ondertiteling ondersteunen via teletekst, hoe Ziggo ontvangers goedkeurt waarvan veel beschreven functionaliteit in de handleiding niet blijkt te werken, hoe Ziggo ontvangers goedkeurt met hardware problemen, etc...

• Friedchicken
Voor de geïnteresseerden dit is de humax iHDR-5050C die aangeboden zal worden voor ongeveer ¤ 399,-

http://www.hdtvnieuws.nl/images/Humax-iHDR-5050c.jpg

Een review van dit product is te lezen op hdtvnieuws.

Opmerking: Voor de goed orde melden we nog even dat volgens de importeur drie programma’s gelijktijdig kunnen worden opgenomen terwijl naar een vierde uitzending gekeken wordt. Dat is ons niet gelukt. Na het instellen van twee gelijktijdige opnamen werd een conflict gemeld bij een poging om een derde gelijktijdig programma op te nemen. Overigens is wat ons betreft de geteste opname functionaliteit meer dan voldoende.

• ArChie
Sinds kort is het Etalage kanaal terug bij Ziggo waar voor een bepaalde tijd één van de kanalen uit het Ziggo pakket door klanten met digitale TV te bekijken is. Dit keer staat Discovery Channel in de spotlight op het Etalage kanaal. Goede reclame voor Discovery World is het echter niet bij Ziggo/Casema. Net even een stukje gekeken en het kanaal hapert om de zoveel seconden. Verder wordt door de Humax IR-FOX C bij de Nederlandstalige ondertiteling iedere ondertitelingsregel vooraf gegaan door twee nullen "00". Bij de ander talen treed dit niet op bij de ondertiteling. Voor de aardigheid nog even gecontroleerd of de Nederlandstalige ondertiteling van het reguliere Discovery World kanaal dit ook heeft en dat blijkt inderdaad het geval te zijn.

• ArChie
Nog even verder gezocht. Ook TV 5 Monde Europe, dat net als het Etalagekanaal in Transport Stream 23 zit, blijkt om de zoveel seconden te haperen. De overige kanalen van TS 23 kan ik niet visueel controleren omdat ze niet tot mijn pakket behoren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
=====================================================================================
23                                         276,00                  276,00      722,00
                                         64/6,875                64/6,875    64/6,875
-------------------------------------------------------------------------------------
Etalagekanaal           1          60          13                      13          13
Dier & Natuur Tv        1          69         307                     307         307
TV 5 Monde Europe       1       23001         621                     621         621
sat 1                   1       23002         607                     607         607
Zone reality            1       23004         117                     117         117
VH-1 Classic            1       23008         359                     359         359

Als ik echter een Transport Stream capture file maak van TS 23 en die door een DVB analyse tool haal dan blijkt Transport Stream 23 nu om de zoveel seconden dezelfde kortstondige packet loss te hebben als begin december 2008 ook al optrad in TS 7 in Ziggo/Multikabel gebied. Gebleken is dat de Humax IR-FOX C daar extreem gevoelig voor is. De BER blijft gewoon op 0 staan en de signaalkwaliteit is 100%, net als de vorige keer in TS 7. Volgens mij is dus voor de zoveelste keer het signaal leveringsprobleem vanuit de Ziggo/Casema headend naar Ziggo/Multikabel gebied weer terug zonder dat Ziggo/Casema dit in de gaten heeft. Elke keer weer hetzelfde gelazer, moedeloos word je daarvan...

• ArChie
quote:
ArChie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:16:
Volgens mij is dus voor de zoveelste keer het signaal leveringsprobleem vanuit de Ziggo/Casema headend naar Ziggo/Multikabel gebied weer terug zonder dat Ziggo/Casema dit in de gaten heeft. Elke keer weer hetzelfde gelazer, moedeloos word je daarvan...
En ik lees zojuist op het gebruikersforum dat ik niet de enige ben in Ziggo/Multikabel gebied die deze haperingen ervaart. Op het gebruikersforum werden deze haperingen gemeld op VH-1 Classic dat ook in Transport Stream 23 zit. Het zal mij weer benieuwen hoelang het deze keer weer gaat duren totdat Ziggo/Casema het ook doorheeft en dit probleem gaat oplossen.

• mace

mace

Sapere Aude

Zeg ArChie, niet dat ik niet waardeer wat je doet, ik vind het mateloos interessant zelfs, en misschien is deze vraag al gesteld, maar als je zo ontevreden bent waarom zeg je je abo niet op en neem je schotel? :)

• Maarten74
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-03-2011
quote:
mace schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:31:
Zeg ArChie, niet dat ik niet waardeer wat je doet, ik vind het mateloos interessant zelfs, en misschien is deze vraag al gesteld, maar als je zo ontevreden bent waarom zeg je je abo niet op en neem je schotel? :)
Nee niet doen ArChie! Ik wil je commentaar ook blijven lezen. Vindt het erg interessant allemaal! Zou het liefst een kabeltje trekken van mijn Ziggo/@Home aansluiting naar ArChie zodat je daar je metingen en bevindingen ook eens over kan spuien.

OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV

• ArChie
quote:
mace schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 01:31:
Zeg ArChie, niet dat ik niet waardeer wat je doet, ik vind het mateloos interessant zelfs, en misschien is deze vraag al gesteld, maar als je zo ontevreden bent waarom zeg je je abo niet op en neem je schotel?
Het zou Ziggo als muziek in de oren klinken als ik zou overstappen op een andere TV provider, maar ik vind dat eigenlijk geen oplossing en er is een redelijke kans dat er bij die andere TV provider ook het één en ander mankeert aan de dienstverlening en het signaal. Voor zover ik al voor een andere TV provider kan kiezen, want hoewel er in de grote steden van Nederland misschien theoretisch gekozen kan worden voor meerdere alternatieven is dat in het dorpje waar ik woon zeker niet het geval. Een TV provider via IP-TV technieken behoort hier niet tot de mogelijkheden omdat de ADSL centrales van de KPN daar niet geschikt voor zijn, glasvezel vind je hier niet en met een schotel gaat mijn verhuurder niet accoord. Dan blijft alleen Digitenne van KPN over, wat tegenwoordig ook hier te ontvangen is, maar zoals je misschien gemerkt heb stel ik ook eisen aan de beeldkwaliteit dus komt Digitenne voor mij niet in aanmerking als een volwaardig alternatief.

De kabelbedrijven in Nederland mogen via hun branchvereniging NLkabel altijd graag doen voorkomen dat er voldoende alternatieven zijn, maar tegelijkertijd zijn ze achter de schermen altijd druk bezig met lobbyen en acties om iedere vorm van concurrentie de nek om te draaien zodra er alleen nog maar sprake van is van starten van een alternatieve TV provider. Wil een glasvezel aanbieder ergens beginnen dan hebben ze daar toch een minimum aantal vooringeschreven klanten voor nodig om de investering rendabel te maken. Onmiddelijk zie je in dat gebied dan de Ziggo roadshow verschijnen die, als een soort Sinterklaas met allerlei leuke "gratis" weggevertjes (betaalt door al hun klanten via te hoge abonnementsprijzen) en zelfs kortingen op de prijs van het basisabonnement, proberen hun klanten te weerhouden om over te stappen zodat het alternatief niet van de grond komt. In de steden proberen ze via de verhuurders het plaatsen en/of gebruik van schotels tegen te werken. De verhuurder kan met steun van het kabelbedrijf zijn huurder een alternatief bieden in de vorm van een kabel aansluiting en zo actief de schotels te gaan weren via allerlei kinderachtige regeltjes en procedures. En omdat relatief veel allochtonen een schotel hebben zorgt Ziggo voor een uitgebreid kanalen pakket voor die allochtonen zodat die groep huurders ook niet het argument kunnen aanvoeren dat ze de schotel nodig hebben om naar kanalen in hun eigen taal te kunnen kijken.

Ziggo zorgt er in feite dus zelf voor dat ik tot hen als TV provider veroordeeld ben. En ik verwacht gewoon dat ze al hun reclamepraatjes waarmaken en mij een goede en stabiele TV dienst leveren. Door steeds meer analoge kanalen te verhuizen naar het het digitale kanalen pakket proberen ze mij ook te dwingen om gebruik te maken van hun digitale TV dienst. Een gunstig bij-effect van digitale TV is dat je zonder dure investeringen ook zelf het door Ziggo aangeboden signaal kunt analyseren. Dat heeft mij in de loop der jaren geleerd dat er veel fout gaat bij het kabelbedrijf en dat kaart ik hier aan om anderen te laten weten dat er bij storingen meestal, in tegenstelling tot hetgeen de Ziggo helpdesk beweert, niets aan de hand is met hun ontvanger of hun huis installatie. Ik maak nu sinds 2005 gebruik van digitale TV van Ziggo/Multikabel. Elke digitale TV storing die ik tot dusver heb meegemaakt hier op mijn adres zijn altijd het gevolg geweest van aantoonbare fouten in het door Ziggo/Multikabel geleverde signaal. Als ik naar de helpdesk medewerkers had geluisterd en iedere keer een afspraak had moeten maken met een monteur om bij mij de boel te laten doormeten dan was ik snel door mijn jaarlijkse toelage van vrije dagen heen geweest terwijl het langskomen van die monteur volstrekt nutteloos zou zijn geweest. Elke storing is namelijk steeds weer opgelost door het signaal aan te passen dat door het kabelbedrijf naar mij verzonden wordt en niet door aanpassingen te maken aan mijn huisinstallatie of de door mij gebruikte ontvanger.

Via de helpdesk en monteurs wil Ziggo graag het tegenovergestelde beeld aan hun klanten doorgeven. Bij de meeste storingen weten de digitale TV medewerkers na verloop van tijd ook wel dat ze iets verprutst hebben, maar dat wordt stilgehouden. Vooral niet aan de klanten laten weten dat de meeste fouten veroorzaakt worden door Ziggo zelf in plaats van door slechte installaties bij de klant, slechte ontvangers (die ze notabene zelf goedkeuren en opdringen aan hun klanten), instraling door Digitenne, Jomanda en andere draadloze apparatuur, het aangeleverde signaal door hun signaal leveranciers en ga zo maar door. Iedereen heeft het gedaan behalve Ziggo. Als storingen al gemeld worden op de storingspagina, dan zullen ze nooit en te nimmer bij het afmelden van de storing netjes aangeven dat ze die storing zelf veroorzaakt hadden.

Ook bij het haperen van de kanalen in Transport Stream 23 zie je dat helpdesk medewerkers op het gebruikersforum onmiddelijk weer de oorzaak gaan zoeken in de huis installatie van de melder van de storing. Niet eerst eens zelf (laten) onderzoeken of er misschien iets meer aan de hand is en dan ook netjes komen uitleggen wat ze fout hadden gedaan als ze de storing hebben verholpen. Nee, laat die klant eventueel maar kosten maken om onnodig zijn COAX huisinstallatie aan te passen en laat die klant dan maar in de waan dat hij het probleem zelf heeft opgelost door wat te rommelen aan de kabels. Vooral niet toegeven dat ze bij Ziggo iets hebben moeten aanpassen om het op te lossen, want dat komt het beeld dat problemen altijd door de klant zelf veroorzaakt worden niet ten goede.

Ik stel helemaal niet van die buitensporige eisen aan digitale TV. Ik verwacht gewoon dat Ziggo de originele beeldkwaliteit levert die zij ook van hun leverancier krijgen. Dat de bijbehorende diensten van digitale TV zoals EPG gewoon werken en up-to-date zijn. Dat ik de vrijheid krijg om zelf een ontvanger uit te kiezen die aan mijn kwaliteitseisen voldoet en daarom best iets duurder mag zijn dan die goedkope rommel die Ziggo mij probeert op te dringen. Dat de kanalen in het digitale basis pakket zonder encryptie worden doorgeven zodat er niet onnodig een smartcard moet worden aangeschaft voor het weergeven van die kanalen. En dat Ziggo gewoon oprecht met haar klanten communiceert en de dialoog aangaat om ook netjes uit te leggen wat er fout ging zodat er een eerlijk beeld ontstaat over storingen en problemen bij digitale TV. Zo lang zij echter onterecht de schuld blijven afschuiven naar andere partijen zal ik met behulp van DVB analyses blijven proberen om via forums aan anderen te laten zien wat er werkelijk fout ging. Verder heb ik een mening over het beleid van Ziggo en die uit ik ook in mijn bijdragen aan forums.

• mace

mace

Sapere Aude

Dat is zeer duidelijk, bedankt. :)

• ArChie
Wat is er toch aan de hand met de (ingebakken) ondertiteling van Discovery Channel? Vanavond tijdens Overhaulin' al weer een paar keer gezien dat het woord Overhaulin' in de ondertiteling een groene kleur krijgt. Wie verzorgt eigenlijk de Nederlandse versie van Discovery Channel?

• ArChie
En net weer een aantal minuten lang de nodige haperingen op Discovery Channel als gevolg van bitrate beperkingen. Toch vreemd dat ze dit maar niet zien bij Ziggo/Casema, of willen ze het daar maar niet zien in de hoop dat het dan vanzelf overgaat? Zouden ze soms ook nog in sprookjes geloven?

• Animal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11-07-2013

Animal

muzikant/IT support

Het forum van firedtv ligt down.
Heeft iemand een mirror van een reg frequentie transponder list voor Ziggo brabant/limburg? een recente?

Alvast bedankt!

www.davemenkehorst.com | www.elite-itservice.nl

• ArChie
quote:
Animal schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:51:
Heeft iemand een mirror van een reg frequentie transponder list voor Ziggo brabant/limburg? een recente?
De gebruikte frequenties voor iedere regio bij Ziggo/@Home kan je vinden via de www.digitalekabeltelevisie.nl website. Even zelf een REG file van maken moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt me.

• ArChie
quote:
ArChie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:07:
En ik lees zojuist op het gebruikersforum dat ik niet de enige ben in Ziggo/Multikabel gebied die deze haperingen ervaart. Op het gebruikersforum werden deze haperingen gemeld op VH-1 Classic dat ook in Transport Stream 23 zit. Het zal mij weer benieuwen hoelang het deze keer weer gaat duren totdat Ziggo/Casema het ook doorheeft en dit probleem gaat oplossen.
En nog een bevestiging op het gebruikersforum over het haperen van alle kanalen in Transport Stream 23. Ook deze persoon zit net als de andere persoon in een heel ander deel van de Ziggo/Multikabel regio wat wederom een indicatie is dat er net als in december 2008 sprake is van een signaal leveringsprobleem vanuit Ziggo/Casema gebied naar Ziggo/Multikabel gebied.

Ondertussen weten ze bij Ziggo/Casema nog steeds van "niets" getuige het ontbreken van storingsmeldingen op hun eigen website. Ze gaan mij echter niet wijs maken dat ze niet van het bestaan van dit topic op GoT of het storingen topic op het gebruikersforum weten, dus hebben we weer te maken met de ondertussen zeer bekende houding van Ziggo/Casema: "Zolang er maar niet teveel mensen klagen doen we net alsof we van niets weten zodat we er ook niets aan hoeven te doen." Ofwel: Struisvogel politiek.

Afgezien daarvan blijft het een zeer kwalijke zaak dat ze maar geen maatregelen treffen om monitoring apparatuur te installeren zodat ze zelf actief de levering van het signaal aan Ziggo/Multikabel gebied in de gaten kunnen houden. Het topic op het gebruikersforum over de haperingen van VH-1 Classic is al weer bijna een week oud wat maar aangeeft hoe lang Ziggo/Casema dit nu al negeert. Als dit nu de eerste keer is dat dit voorkomt, dan kan ik mij misschien nog voorstellen dat ze denken dat het aan de klant ligt. Deze haperingsproblemen bij alle kanalen in een Transport Stream in Ziggo/Multikabel gebied zijn echter een regelmatig terugkerend fenomeen zodat na iedere melding door klanten over haperingen bij Ziggo/Casema onmiddelijk de alarmbellen moeten afgaan. Maar ja, ze zullen er wel weer van overtuigd zijn dat zij nooit fouten maken, want hoe willen ze anders die passieve houding verklaren...

• ArChie
Het lijkt er op dat Ziggo/Casema het signaal leveringsprobleem van Transport Stream 23 aan Ziggo/Multikabel gebied heeft opgelost. Ik heb tenminste vanavond tot dusver geen haperingen meer gezien bij Discovery World op het Etalagekanaal of bij TV 5 Monde Europe. In een nieuwe Transport Stream capture file van TS 23 is ook geen packet loss meer waar te nemen zoals afgelopen week wel het geval was.

Wel blijkt uit een DVB analyse tool dat de Program Clock Reference (PCR) van Zone Reality in TS 23 niet voldoet aan de DVB specificaties:

http://img102.imageshack.us/img102/2693/pcrzonerealityec7.png

Jammer dat Ziggo/Casema niet gewoon via het gebruikersforum of dit forum de dialoog aangaat met de abonnees zoals Ziggo/@Home medewerkers wel via het gebruikersforum doen. Dan is het niet elke keer eerst nodig is om storingen en bugs in het signaal van Ziggo/Casema maar voortdurend te blijven herhalen totdat ze het hebben oplost. Als ze gewoon even melden dat ze met een probleem aan de slag gaan en laten weten wanneer zij denken dat het is opgelost dan zou dat een hoop ergernissen schelen. De klanten serieus nemen is toch niet te veel gevraagd?

• ArChie
Ik zal wel dom zijn, maar wat ik toch echt niet begrijp is waarom Ziggo nu eigenlijk dat Etalagekanaal opnieuw heeft toegevoegd. Telkens als ik langs het Ziggo TV kanaal zap dan is daar namelijk meestal ook hetzelfde kanaal te zien als op het Etalagekanaal getoond wordt. Als het Etalagekanaal alleen tot doel heeft om alle digitale TV klanten een teaser te tonen van een bepaald kanaal, dan is het uitzenden via het Ziggo TV kanaal natuurlijk meer dan voldoende en is het Etalagekanaal overbodig.

Momenteel is Discovery World via drie kanalen te bekijken waardoor ik een beetje het gevoel begin te krijgen dat het Etalagekanaal alleen maar geïntroduceerd is als een soort goedkoop opvullertje voor alle verdwenen kanalen van de laatste tijd. Het valt mij duidelijk op dat Ziggo het kanalen beleid zodanig aan het aanpassen is dat kanalen waar ze voor moeten betalen worden vervangen voor niets toevoegende kanalen die willen betalen om via de kabel doorgegeven te worden. Op die manier proberen ze van twee walletjes te eten door de abonnees te laten betalen voor de doorgifte van extra kanalen via pakketten en ook de zenders te laten betalen voor doorgifte. Wil zo'n zender dat niet dan verdwijnt het kanaal zonder nadere uitleg door Ziggo van de kabel waarbij het Ziggo geen ene moer interesseert dat het verdwenen kanaal misschien voor veel abonnees juist de reden was om het extra pakket te nemen. Het zou mooi zijn als er snel concurrentie op de kabel komt zodat Ziggo niet meer de enige partij is die bepaalt welke kanalen er via digitale TV worden doorgegeven, want het aanbod, de diversiteit en kwaliteit van kanalen is in snel tempo aan het verschralen.

• Friedchicken
De grap van Nederland 1 HD al vernomen? Uitzending over Obama gaat niet door omdat ze problemen met de ondertiteling schijnen te hebben...

http://www.gebruikers.tv/wordpress/wp-content/uploads/2009/01/obama2.png

Iets meer van het verhaal te lezen in deze post/blog : http://www.gebruikers.tv/?p=401

• ArChie
quote:
Friedchicken schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:11:
De grap van Nederland 1 HD al vernomen? Uitzending over Obama gaat niet door omdat ze problemen met de ondertiteling schijnen te hebben...
Tja, wat moet je daar nog van zeggen. Straks "krijgen" we Nederland 1, 2 en 3 ook nog eens een keer extra op de kabel als HDTV uitvoering waarmee ze voornamelijk opgeschaalde SDTV programma's gaan doorgeven. Wat een verspilling van de beschikbare bitrate is dat. Geef gewoon de volledige 8.2 Mbps van die Nederlandse publieke kanalen door i.p.v. die kanalen tot 7.2 Mbps te knijpen en elke moderne TV is prima zelf in staat om dat kwalitatief goed op te schalen naar de native resolutie van het scherm. Dat scheelt zo'n 7 Mbps per kanaal om dezelfde opgeschaalde SDTV content met een bitrate van 15 Mbps als HDTV kanalen door te geven. Is het nu zo moeilijk om één Nederland HD kanaal te maken ala de BBC HD waar alleen maar echte HDTV producties worden uitgezonden die worden aangedragen door alle omroepen. Een gezamelijk HDTV kanaal waarmee ze lekker kunnen oefenen. Dan houden we 30 Mbps over voor andere SDTV of HDTV kanalen wat de variatie ten goede komt. Als het zo doorgaat hebben we straks alleen nog maar dubbele kanalen op de kabel. Nog meer van hetzelfde...

ArChie wijzigde deze reactie 19-01-2009 23:31 (3%)

• .Johnny
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:07
sorry, verkeerde topic

.Johnny wijzigde deze reactie 21-01-2009 16:26 (114%)

• ArChie
Het viel me zojuist op dat Ziggo/Casema weer eens een poging heeft ondernomen om de EPG problemen op te lossen, maar nog steeds is het niet goed opgelost. Het begint nu zo langzamerhand echt te gênant voor woorden te worden. Dit gedoe duurt nu al meer dan een half jaar terwijl in dit topic toch exact staat aangegeven wat er fout gaat en nog steeds krijgen ze het bij Ziggo/Casema niet voor elkaar om deze eenvoudige problemen op te lossen.

Deze keer hebben ze geprobeerd om de zogenaamde "Uitzending begint om ..." EPG informatie goed te krijgen zodat die gaten van één uur aan het einde van die periode niet meer voorkomen, maar weer klopt het niet. Zie de onderstaande voorbeelden van die "Uitzending begint om ..." EPG informatie uit een nieuwe Transport Stream capture file van TS 7:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
- EPG gap detected for service ID: 2002, service name: Cartoon Network
  Event:
    Name:       Uitzending begint om 06:00 uur
    ID:         1
    Start time: 21-1-09 20:00:00 GMT
    Duration:   08:59:00

Gap:
    Duration:   00:01:00

Event:
    Name:       Looney Tunes
    ID:         337
    Start time: 22-1-09 5:00:00 GMT
    Duration:   00:25:00

- EPG gap detected for service ID: 2007, service name: Playboy TV
  Event:
    Name:       Uitzending begint om 21:00 uur
    ID:         19
    Start time: 21-1-09 5:30:00 GMT
    Duration:   14:29:00

Gap:
    Duration:   02:01:00

Event:
    Name:       Free View
    ID:         71
    Start time: 21-1-09 22:00:00 GMT
    Duration:   00:10:00

- EPG gap detected for service ID: 2007, service name: Playboy TV
  Event:
    Name:       Uitzending begint om 21:00 uur
    ID:         20
    Start time: 22-1-09 5:30:00 GMT
    Duration:   14:29:00

Gap:
    Duration:   02:01:00

Event:
    Name:       Free View
    ID:         49
    Start time: 22-1-09 22:00:00 GMT
    Duration:   00:10:00

- EPG gap detected for service ID: 11001, service name: BBC three
  Event:
    Name:       Uitzending begint om 20:00 uur
    Start time: 21-1-09 5:00:00 GMT
    Duration:   13:59:00

Gap:

Event:
    Name:       Doctor Who
    ID:         352
    Start time: 21-1-09 19:00:00 GMT
    Duration:   00:45:00

Event:
    ID:         2

Gap:

Event:
    Name:       Doctor Who
    ID:         367
    Start time: 22-1-09 19:00:00 GMT
    Duration:   00:50:00

- EPG gap detected for service ID: 13002, service name: BBC four
  Event:
    Start time: 21-1-09 5:00:00 GMT

Gap:

Event:
    Name:       World News Today
    ID:         224
    Start time: 21-1-09 19:00:00 GMT
    Duration:   00:30:00

Event:

Gap:

Event:
    Name:       World News Today
    ID:         278
    Start time: 22-1-09 19:00:00 GMT
    Duration:   00:40:00

Zoals te zien valt in bovenstaande voorbeelden is het gat in de EPG informatie niet langer één uur, maar is nu één minuut geworden omdat ze bij Ziggo/Casema denken dat de "Uitzending begint om ..." periode van bijvoorbeeld BBC Three en Four 13 uur en 59 minuten duurt i.p.v. precies 14 uur en 0 minuten zoals al diverse keren duidelijk is aangegeven in dit topic. Ook bij Cartoon Network hebben ze deze fout van 1 minuut gemaakt, want de "Uitzending begint om ..." duurt bij dit kanaal precies 9 uur en 0 minuten en dus niet 8 uur en 59 minuten. Bij Playboy TV begint de uitzending niet om 21:00 uur zoals in de programma naam wordt aangegeven, maar om 23:00 uur volgens de EPG informatie van het eerste programma op de avond. Ook is daar sprake van de fout van 1 minuut waardoor Ziggo/Casema er dus in totaal 2 uur en 1 minuut naast zit bij Playboy TV.

Hoe moeilijk kan het nu toch zijn? Kennelijk begrijpen ze bij Ziggo/Casema niet wat het concept "programma duur" in de EPG informatie nu eigenlijk inhoudt. Het uitrekenen van de programma duur op basis van aanvangstijden van programma's wil ze maar niet lukken en is wat mij betreft tekenend voor hun gebrekkige kennis van de DVB specificaties. Het volgende voorbeeld laat de "Uitzending begint om ..." EPG informatie zien voor één van de BBC kanalen zoals die door Ziggo/Casema wordt verzonden:

│      │      └─■  event
        │      │          ├─■  event_id  =  2
        │      │          ├─■  start_time  {  22-1-09  5:00:00  GMT  }
        │      │          │  ├─■  MJD  =  54853
        │      │          │  └─■  UTC  =  0x050000
        │      │          ├─■  duration  =  13:59:00
        │      │          ├─■  running_status  =  undefined
        │      │          ├─■  free_CA_mode  =  one  or  more  elementary  streams  CA  controlled
        │      │          └─■  descriptors:
        │      │              └─■  short_event_descriptor
        │      │                  ├─■  ISO_639_language_code  =  dut
        │      │                  └─■  event_name
        │      │                      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet  No.  5
        │      │                      └─■  text  =  Uitzending  begint  om  20:00  uur

Het bestaat dus uit een event_id die uniek dient te zijn voor alle progamma's van dit BBC kanaal, een start_time voor de aanvangstijd van het programma in GMT, een duration waarmee de duur van het programma wordt doorgegeven (hier afgebeeld als 13:59:00, maar verzonden als de 3 bytes hexadecimale waarde 0x135900), de running_status waarmee wordt aangegeven of het programma momenteel wordt uitgezonden, de free_CA_mode waarmee kan worden aangegeven of een programma al dan niet van encryptie is voorzien en een short_event_descriptor voor de naam (event_name) van het programma en de gebruikte taal (ISO_639_language_code) van de EPG informatie voor dit programma (dut = Nederlands). I.p.v. een duration van 0x135900 moet Ziggo/Casema er dus voor zorgen dat ze het programma zodanig invoeren dat die duration 0x140000 (= 14:00:00) wordt.

Er zijn ook voorbeelden te vinden van "Uitzending begint om ..." programma's op kanalen waar het soms wel goed gaat, dus er is vergelijkingsmateriaal om te kunnen uitzoeken hoe ze het dan wel moeten invoeren, maar dat komt kennelijk niet bij ze op. Voordat je aan een dergelijke aanpassing begint zoek je toch eerst uit hoe het nu is en wat er dan fout gaat. Vervolgens kijk je even of er voorbeelden in de EPG data te vinden zijn waarbij het wel goed gaat als je niet precies weet hoe je het moet invoeren. Daarna maak je de aanpassing en controleer je of het dan wel goed is. Die laatste stap hebben ze ook deze keer weer niet uitgevoerd, want anders zouden ze zelf toch ook hebben moeten zien dat ze nog steeds een gat van één minuut hebben?

Verder hebben ze nog steeds niet het foutieve EPG filter voor de BBC three en four kanalen aangepast dat ze gebruiken om de C-BBC en Cbeebies programma informatie te verwijderen, want nog steeds ontbreekt door een verkeerd filter het laatste programma voor de onderbreking:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  Event:
    Name:       Doctor Who Confidential
    ID:         365
    Start time: 22-1-09 4:30:00 GMT
    Duration:   00:15:00

Gap:
    Duration:   00:15:00

Event:

Event:
    Name:       Fashion Victim: Storyville
    ID:         276
    Start time: 22-1-09 3:15:00 GMT
    Duration:   01:15:00

Gap:

Event:

Ook is er dagelijks bij BBC World News nog steeds een programma van een half uur zoek en is er geen EPG informatie voor het Opvoeden Doe je Zo thema kanaal hoewel Ziggo/Casema wel geconfigureerd heeft dat het er moet zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
- EPG gap detected for service ID: 12002, service name: BBC World News
  Event:
    Name:       World business report
    ID:         264
    Start time: 22-1-09 5:30:00 GMT

Gap:

Event:
    Name:       World business report
    ID:         125
    Start time: 22-1-09 6:30:00 GMT
    Duration:   01:15:00

- Present/Following EIT does not contain events for service ID: 62, service name: Opvoeden Doe je Zo
- Schedule EIT does not contain events for service ID: 62, service name: Opvoeden Doe je Zo

Conclusie: Ze hebben bij Ziggo/Casema echt geen idee waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn en zijn niet in staat om te controleren of hun eigen handelingen goed zijn uitgevoerd en voldoen aan de DVB specificaties. Na meer dan een half jaar zijn ze door hun onkunde niet in staat om wat simpele foutjes in de EPG data op te lossen. In en in triest, dat zijn nu de "professionals". Waarom gebruiken ze niet gewoon de EPG informatie van Ziggo/@Home? Dan zijn we van deze pijnlijke toestand af en krijgen de klanten in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied tenminste ook 4 dagen EPG i.p.v. 2 dagen.

• mphilipp

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
ArChie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 11:13:
[...]
De verhuurder kan met steun van het kabelbedrijf zijn huurder een alternatief bieden in de vorm van een kabel aansluiting en zo actief de schotels te gaan weren via allerlei kinderachtige regeltjes en procedures.
Ik zit min of meer in dat zelfde schuitje, maar dan zit ik met een VVE. In principe mag het niet, en als ik het ga vragen, maar ik slapende honden wakker. Toch wil ik het een keer proberen. De grap is dat niet de hele schotel in het zicht hoeft te hangen. Eigenlijk alleen het bovenste deel van de schotel. Die vangt het signaal op en reflecteert dat naar de LNB. Ik wil dus alleen dat bovenste stukje boven het balkon uit laten steken. Ziet geen hond, en als ze iets zien, zien ze niet goed wat het is. Buitenboord hangen doe ik niet, want dat vind ik lelijk.
Misschien is dat ook een optie voor jou.

• ArChie
Wat is Ziggo/Casema toch bezig om de beeldkwaliteit van kanalen te vernaggelen. Net even naar het laatste deel van een programma over de Sontbrug tussen Zweden en Denemarken op National Geographic Channel zitten kijken. Een kanaal met een originele bitrate van zo'n 8.2 Mbps, maar Ziggo/Casema is van mening dat daar toch nog een 0.3 Mbps van afgehaald moet worden met als nadelig effect dat het beeld schokkerig wordt bij beelden van bewegende camera's. Ik vermoed dat dit komt omdat de Program Clock Reference (PCR) in de video Elementary Stream (ES) van National Geographic Channel gecorrigeerd moet worden als Ziggo/Casema data aan het weggooien is uit de originele door hun ontvangen video ES. Dat corrigeren van die PCR gebeurt kennelijk niet goed waardoor mijn goedgekeurde Humax IR-FOX C ontvanger het beeld schokkerig gaat weergeven.

Dit geklooi van Ziggo/Casema aan de originele bitrate van kanalen vergalt je kijk plezier en het ergste is nog dat het in veel gevallen totaal onnodig is dat die bitrate geknepen wordt. National Geographic Channel zit in Transport Stream (TS) 2 en daar is nog zo'n 4.5 Mbps aan vrije ruimte. Meer dan voldoende ruimte om alle kanalen in de TS met de originele bitrate door te geven zodat er ook geen PCR gecorrigeerd hoeft te worden en ik als klant tenminste TV kan kijken zonder me te ergeren aan de slechte beeldkwaliteit. Een kanaal met een hoge bitrate en nog is het waardeloos door het gepruts van Ziggo/Casema in een poging om de bitrate een schamele 0.3 Mbps naar beneden te krijgen om zo meer nutteloze ongebruikte ruimte te creëren.

En denk maar niet dat ze zelf zien wat voor een nadelig effect hun geklooi op de beeldkwalteit heeft. Zelf hebben ze geen verstand van digitale TV en de leverancier van de bitrate knijpende apparatuur heeft waarschijnlijk in zijn verkooppraatje gezegd dat het licht knijpen van de bitrate van SDTV kanalen geen kwaad kan en nauwelijks zichtbare gevolgen zal hebben voor de beeldkwaliteit. Dus zetten ze het maar aan, want als die optie op hun duurbetaalde apparatuur zit dan moet en zal je die optie natuurlijk ook gebruiken ongeacht of het nu wel of niet nodig is. Stel je voor dat een Ziggo manager gaat vragen waarom ze bij de afdeling digitale TV nu eigenlijk zonodig die duurdere apparatuur met die bitrate knijp optie moesten hebben als die nauwelijks gebruikt wordt. Dan maar liever de klanten ergeren...

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22:52
quote:
ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:44:
Wat is Ziggo/Casema toch bezig om de beeldkwaliteit van kanalen te vernaggelen. Net even naar het laatste deel van een programma over de Sontbrug tussen Zweden en Denemarken op National Geographic Channel zitten kijken. Een kanaal met een originele bitrate van zo'n 8.2 Mbps, maar Ziggo/Casema is van mening dat daar toch nog een 0.3 Mbps van afgehaald moet worden met als nadelig effect dat het beeld schokkerig wordt bij beelden van bewegende camera's. Ik vermoed dat dit komt omdat de Program Clock Reference (PCR) in de video Elementary Stream (ES) van National Geographic Channel gecorrigeerd moet worden als Ziggo/Casema data aan het weggooien is uit de originele door hun ontvangen video ES. Dat corrigeren van die PCR gebeurt kennelijk niet goed waardoor mijn goedgekeurde Humax IR-FOX C ontvanger het beeld schokkerig gaat weergeven.

Dit geklooi van Ziggo/Casema aan de originele bitrate van kanalen vergalt je kijk plezier en het ergste is nog dat het in veel gevallen totaal onnodig is dat die bitrate geknepen wordt. National Geographic Channel zit in Transport Stream (TS) 2 en daar is nog zo'n 4.5 Mbps aan vrije ruimte. Meer dan voldoende ruimte om alle kanalen in de TS met de originele bitrate door te geven zodat er ook geen PCR gecorrigeerd hoeft te worden en ik als klant tenminste TV kan kijken zonder me te ergeren aan de slechte beeldkwaliteit. Een kanaal met een hoge bitrate en nog is het waardeloos door het gepruts van Ziggo/Casema in een poging om de bitrate een schamele 0.3 Mbps naar beneden te krijgen om zo meer nutteloze ongebruikte ruimte te creëren.

En denk maar niet dat ze zelf zien wat voor een nadelig effect hun geklooi op de beeldkwalteit heeft. Zelf hebben ze geen verstand van digitale TV en de leverancier van de bitrate knijpende apparatuur heeft waarschijnlijk in zijn verkooppraatje gezegd dat het licht knijpen van de bitrate van SDTV kanalen geen kwaad kan en nauwelijks zichtbare gevolgen zal hebben voor de beeldkwaliteit. Dus zetten ze het maar aan, want als die optie op hun duurbetaalde apparatuur zit dan moet en zal je die optie natuurlijk ook gebruiken ongeacht of het nu wel of niet nodig is. Stel je voor dat een Ziggo manager gaat vragen waarom ze bij de afdeling digitale TV nu eigenlijk zonodig die duurdere apparatuur met die bitrate knijp optie moesten hebben als die nauwelijks gebruikt wordt. Dan maar liever de klanten ergeren...
Zo, te horen toch nog maar even Analoog houden op mn Philips 32PFL7403D. Dat ziet er ook heel goed uit. Verder denk ik dat dit toch echt een Ziggo/Casema probleem is. Want ik zit hier in Hoorn NH, Ziggo/Multikabel met een eerste generatie decoder van samsung op onze tv beneden en nog geen problemen met beeld geen blokjes geen haperingen helemaal niks. Alleen een EPG van één dag. Maar daar heb je toch Veronica Magazine voor ;) :P

HD4Life @ Full-HD

• mace

mace

Sapere Aude

quote:
Davidshadow13 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:50:
[...]

Zo, te horen toch nog maar even Analoog houden op mn Philips 32PFL7403D. Dat ziet er ook heel goed uit. Verder denk ik dat dit toch echt een Ziggo/Casema probleem is. Want ik zit hier in Hoorn NH, Ziggo/Multikabel met een eerste generatie decoder van samsung op onze tv beneden en nog geen problemen met beeld geen blokjes geen haperingen helemaal niks. Alleen een EPG van één dag. Maar daar heb je toch Veronica Magazine voor ;) :P
Ik vind de problemen die wij ondervinden met de EPG en ander gezeik geen reden om de dienst van Ziggo niet af te nemen, ik ben er nog steeds redelijk tevreden mee. En het is stukken beter dan analoog IMO.

• ArChie
quote:
Davidshadow13 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:50:
Verder denk ik dat dit toch echt een Ziggo/Casema probleem is. Want ik zit hier in Hoorn NH, Ziggo/Multikabel met een eerste generatie decoder van samsung op onze tv beneden en nog geen problemen met beeld geen blokjes geen haperingen helemaal niks. Alleen een EPG van één dag.
Nee, dit is ook een probleem in Ziggo/Multikabel gebied omdat het signaal voor Ziggo/Multikabel gebied ook uit de headend van Ziggo/Casema komt. De eigen headend van Ziggo/Multikabel is in augustus van 2008 opgedoekt en sindsdien valt dit schokkerige beeld op veel kanalen mij op. Zelf zit ik ook in Ziggo/Multikabel gebied (Oosthuizen NH) en hoewel er veel fout ging bij Multikabel met digitale TV, ze bleven tenminste van de originele bitrate af. De kabel ontvangers reageren verschillend op fouten in het aangeboden signaal en vooral de Humax IR-FOX C blijkt zeer gevoelig te zijn voor fouten en haperingen in de video, geluid en data elementary streams, terwijl de Samsung DCB-9401R kennelijk wat meer vergevingsgezind is. De Samsung kan echter weer niet goed overweg met te veel EPG data waardoor de ontvanger buggy gedrag gaat vertonen als Ziggo bijvoorbeeld 5 dagen aan EPG informatie zou gaan doorgeven. Daar heeft de Humax dan weer geen last van.

Als Ziggo er echter voor kiest om te werken met een beperkt aantal goedgekeurde ontvangers dan dienen ze er ook voor te zorgen dat die goedgekeurde ontvangers goed werken met het door hen geleverde signaal. Als blijkt dat de Humax IR-FOX C niet goed overweg kan met dat bitrate knijpen dat ze bij Ziggo/Casema in de headend uitvoeren, dan houden ze daar maar mee op totdat ze hun apparatuur gefixd hebben zodat de IR-FOX C het beeld niet meer schokkerig weergeeft. Zonder dat bitrate knijpen werkt de Humax IR-FOX C immers goed wat bleek toen het signaal nog uit de opgedoekte Multikabel headend kwam. En nogmaals: Het is totaal overbodig om de bitrate te knijpen met de huidige ruimte in alle Transport Streams. Het lijkt er meer op dat wij als klanten niet mogen wennen aan een betere beeldkwaliteit voor het geval dat ze straks misschien weer wat kanalen willen toevoegen zonder het aantal Transport Streams uit te breiden.

• ArChie
En net om ongeveer 19:45 weer voor de zoveelste keer een paar haperingen bij Discovery Channel. Geen BER's en een kwaliteit van 100%, maar op het moment van uitzending waren de Mythbusters bezig op een opgedroogde zoutvlakte met zeer veel droogte scheuren in de grond, terwijl men met onrustig bewegend camera werk opzoek was naar kogelgaten in die grond. Het zal mij dus niets verbazen als Discovery Channel tegen de maximum ingestelde bitrate limiter voor dit kanaal bij Ziggo/Casema aanliep. De problemen in Transport Stream 12 zijn immers niet op te lossen met het maar blijven rommelen met de bitrates instellingen.

• ArChie
quote:
ArChie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:13:
Het zal mij dus niets verbazen als Discovery Channel tegen de maximum ingestelde bitrate limiter voor dit kanaal bij Ziggo/Casema aanliep.
Het beeld tijdens de storing bij Discovery Channel was vergelijkbaar met het volgende plaatje dat The_Doman van ESPN Classic heeft weten te maken dat ook in Transport Stream 12 zit:

http://www.hotlinkfiles.com/files/2200264_mij2f/ZiggoESPN0901b.jpg

Voor een deel van het beeld ontbreken kortstondig de video data updates. Bij ESPN Classic staat de maximum bitrate limit kennelijk nog strakker ingesteld omdat het daar al zeer langdurig nog vaker voorkomt dan bij Discovery Channel. De gedachtengang van Ziggo/Casema zal wel zijn dat ESPN Classic toch een kanaal is dat alleen maar oude sport fragmenten uitzendt waardoor het geen kwaad kan als dat kanaal vaak tegen de ingestelde maximum bitrate limiter aan loopt met de bekende gevolgen. Een Ziggo/@Home medewerker had twee weken geleden op het gebruikersforum aangegeven dat Ziggo/Casema hiervan op de hoogte is gesteld en zou nog over de voortgang berichten. Daar lees ik echter niets meer over. Weet iemand of de problemen van ESPN Classic nu zijn opgelost of gaan die ook nog steeds vrolijk door. Zelf kan ik dit niet controleren omdat ESPN Classic niet in mijn pakket zit.

• The_Doman
quote:
ArChie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:40:
Weet iemand of de problemen van ESPN Classic nu zijn opgelost of gaan die ook nog steeds vrolijk door. Zelf kan ik dit niet controleren omdat ESPN Classic niet in mijn pakket zit.
Zelf kijk ik maar zeer weinig naar ESPN Classic maar blijkbaar is toch er wel iets aangepast, de zichtbare glitches/storingen die meer dan een jaar aanwezig waren lijken nu afwezig te zijn.
Wel is de beeldkwaliteit nog steeds dramatisch slecht.

Ook wanneer ik opnames van deze zender vergelijk in mijn MPEG editor is het verschil duidelijk zichtbaar:

Ziggo/Multikabel, ESPN Classic, 08-06-2008
http://i42.tinypic.com/30rwdvm.gif

Ziggo/Multikabel, ESPN Classic, 16-01-2009
http://i42.tinypic.com/2s7jhgn.gif

The_Doman wijzigde deze reactie 24-01-2009 11:42 (3%)

• ArChie
quote:
The_Doman schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 11:29:
Zelf kijk ik maar zeer weinig naar ESPN Classic maar blijkbaar is toch er wel iets aangepast, de zichtbare glitches/storingen die meer dan een jaar aanwezig waren lijken nu afwezig te zijn.
Wel is de beeldkwaliteit nog steeds dramatisch slecht.
Dan heb ik wel een vermoeden wat ze nu weer aan het proberen zijn in TS 12. Omdat er veel geklaagd is over de veelvuldige storingen bij ESPN Classic hebben ze daar de maximum bitrate limit wat lager gezet zodat het minder optreed bij dat kanaal. ESPN Classic hebben ze echter in het verleden (mis/ge)bruikt door niet alleen de bitrate beperking hoog in te stellen, maar er ook voor te zorgen dat ESPN Classic nauwelijks kon pieken door de maximum bitrate ook zoveel mogelijk te limiteren. Zo hadden de andere kanalen in TS 12 wat meer ruimte om af en toe te kunnen/mogen pieken. Doordat ze ESPN nu niet meer kunnen misbruiken zie je onmiddelijk het effect door vaker optredende tijdelijk storingen op de andere kanalen in deze TS waaronder Discovery Channel.

Punt is en blijft dat deze Transport Stream gewoon te vol zit en dat de enige goede oplossing het verplaatsen van een kanaal is zodat de rest meer lucht krijgt en het zwaar beperken van de bitrates van een aantal kanalen ook niet meer nodig is. Omroep Zeeland wordt bijvoorbeeld ook zwaar geknepen door Ziggo/Casema wat ook een dramatisch slechte beeldkwaliteit bij dit kanaal oplevert. Maar er zullen waarschijnlijk weinig mensen klagen over de slechte beeldkwaliteit van dergelijke weinig bekeken kanalen als ESPN Classic en Omroep Zeeland, dus heeft Ziggo/Casema geen enkele intentie om deze problemen op te lossen en laten ze duidelijk merken hoe "serieus" ze met klachten en problemen omgaan.

• coyote1980
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:54
edit: laat maar, firedtv forum is (inmiddels) gewoon bereikbaar...

coyote1980 wijzigde deze reactie 30-01-2009 18:01 (84%)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• The_Doman
Nog eens even wat over het al dan niet beperken van de bitrates door Ziggo van bepaalde zenders.

De laatse tijd valt het mij op dat de beeldkwaliteit van de duitse ZDF zender nogal eens wat te wensen overlaat bij vooral sport uitzendingen, regelmatig zijn hierop toch veel compressie artifacten te zien.
De duitse ARD en ZDF staan erom bekend dat deze met een enorm hoge variable bitrate worden uitgezonden en daardoor een zeer hoge beeldkwaliteit halen.

Dat blijkt ook uit dit artikel:
TV-Sender im Test: Die Bildqualität von ARD, ZDF, RTL & Co.
quote:
ZDF
Auflösung: 720 x 576 Pixel
gemessene Video-Bitrate: ca. 6 Mbps
Das ZDF wird mit einer sehr hohen und extrem dynamischen Bitrate gesendet, die teilweise Spitzen von 8 Mbps erreicht. Im Mittel geht die Bitrate selten unter 5 Mbps und bewegt sich meist um die 6 Mbps. Bildschärfe, Farben und Kontrast liegen auf gleich gutem Niveau wie bei der ARD. Die Kompression ist noch ein wenig feiner und zeigt selbst bei grobkörnig verrauschten Spielfilmen nur extrem selten Artefakte.
Ook had ik gelezen dat deze twee duitse zenders de bitrates kortgeleden juist nog weer extra verhoogd hadden.

Ik heb momenteel echter het gevoel dat het ZDF momenteel door Ziggo behoorlijk wordt beperkt in de bitrate.?
Wanneer ik nu opnames vergelijk met het ARD (en wat oudere ZDF opnames) blijkt dat de videobitrate van het ZDF steeds ver onder die van het ARD te zitten.
Ook de enorme bitratepieken die voorheen te zien waren op deze zender blijken nu afwezig te zijn bij het ZDF.
Wel zie je deze bij het ARD.

Ter illustratie wat grafiekjes van de uitzending 'Heute Mittag' welke gelijktijdig op zowel ARD als ZDF wordt uitgezonden.

Ziggo, ARD Heute Mittag 28 01 2009, 12:00
http://i40.tinypic.com/2i27cdy.gif

Ziggo, ZDF Heute Mittag 28 01 2009, 12:00
http://i42.tinypic.com/102jxtu.gif

• The_Doman
Dubbel....

The_Doman wijzigde deze reactie 01-02-2009 21:28 (99%)
Reden: Dubbelpost :(

• ArChie
quote:
The_Doman schreef op zondag 01 februari 2009 @ 21:27:
Nog eens even wat over het al dan niet beperken van de bitrates door Ziggo van bepaalde zenders.

De laatse tijd valt het mij op dat de beeldkwaliteit van de duitse ZDF zender nogal eens wat te wensen overlaat bij vooral sport uitzendingen, regelmatig zijn hierop toch veel compressie artifacten te zien.
De duitse ARD en ZDF staan erom bekend dat deze met een enorm hoge variable bitrate worden uitgezonden en daardoor een zeer hoge beeldkwaliteit halen.
Het vervelende is dat dit soort dingen gewoon zeer lastig te bewijzen zijn. Eerst moet je zien te achterhalen welke bron Ziggo/Casema gebruikt voor de kanalen en dan hopen dat het een openbare bron is zoals bijvoorbeeld ene FTA signaal via de satelliet. Als je dat dan weet zal je moeten beschikken over twee DVB kaarten, namelijk een DVB-S en een DVB-C om dan een opname te maken van beide bronnen zodat je de boel exact kan vergelijken. Zonder dat soort bewijsmateriaal blijven de Ziggo medewerkers toch maar beweren dat ze alleen de bitrate beperkingsfaciliteiten van hun multiplexers gebruiken om overbodige NULL bytes uit het signaal te halen om die dan weer te vervangen door NULL bytes op TS niveau omdat je de verkregen ruimte in feite nergens voor kunt claimen. Dat de verminderde beeldkwaliteit gewoon visueel is waar te nemen is maar een verzinsel van mij als klant of het ligt aan het bronsignaal, maar niet aan het feit dat Ziggo/Casema volop aan het klooien is met het bronsignaal in de hoop zoveel mogelijk kanalen in een Transport Stream te kunnen proppen.

Dat Ziggo/Casema dat niet zo toepast hebben jij en ik gezien aan bijvoorbeeld de buitensporig zware bitrate beperkingen van ESPN Classic met artefacten en blokvorming tot gevolg. Na veel klagen passen ze dat dan aan zodat die blokvorming bijna niet meer voorkomt op dat kanaal, maar het aantal kanalen en de vrije bitrate ruimte in de Transport Stream blijft gelijk dus kan een kind nog wel begrijpen dat die "oplossing" ten gevolge heeft dat de bitrate van de andere kanalen naar beneden is bijgesteld om ESPN Classic wat meer ruimte te kunnen geven. En zo zullen ook WDR en ZDF vaste beperkingsinstellingen hebben in de configuratie van de multiplexers waar die kanalen inzitten. Als WDR en ZDF hun bitrate wat opvoeren verandert er op zich nog niets aan die instellingen, de multiplexers gaan alleen meer van het bronsignaal weggooien om de ingestelde beperkingswaarden te kunnen halen. Willen wij als Ziggo/Casema klanten wat merken van de verhoogde bitrate van het bronsignaal dan zal Ziggo/Casema eerst het kanaal opnieuw moeten inregelen. Zolang de boel echter niet blokt en de klanten dus niet extra gaan klagen dan zal het Ziggo/Casema gewoon worst zijn dat de beeld kwaliteit wat achter blijft bij hetgeen mogelijk is en laten ze de instellingen gewoon zoals waren voor de verhoging van de bitrate van het bronsignaal.

ArChie wijzigde deze reactie 01-02-2009 23:12 (5%)

• The_Doman
quote:
ArChie schreef op zondag 01 februari 2009 @ 23:00:
Zolang de boel echter niet blokt en de klanten dus niet extra gaan klagen dan zal het Ziggo/Casema gewoon worst zijn dat de beeld kwaliteit wat achter blijft bij hetgeen mogelijk is en laten ze de instellingen gewoon zoals waren voor de verhoging van de bitrate van het bronsignaal.
Toch wel toevallig natuurlijk dat er bij deze zender ook de bekende (Humax) haperingen werden waargenomen:

Ziggo-Gebruikers Forum: Humax IR-FOX C - stilstaand beeld op ZDF

• ArChie
Het is weer zover, de kanalen in Transport Stream 12 haperen er weer vrolijk op los terwijl er geen BER's zijn en de kwaliteit van het signaal 100% is. Het bekende gelazer sinds het signaal bij Ziggo/Casema vandaan komt. Dus het is weer niet mogelijk om ongestoord naar o.a. Discovery Channel te kijken. Wat een ongelofelijke nitwits daar bij Ziggo/Casema, elke keer weer hetzelfde gelazer...

• ArChie
En de volgende Transport Stream heeft ook de freeze problemen. Vanavond is ook TS 2 erbij gekomen met o.a. National Geographic Channel. Wederom natuurlijk geen BER's en een kwaliteit van 100%, dus weer dezelfde aanleveringsproblemen van het signaal vanuit de Ziggo/Casema headend naar Ziggo/Multikabel gebied waar de Humax IR-FOX C zeer gevoelig voor is. Als ze bij Ziggo/Casema niets aan de oorzaak van deze problemen doen en zich alleen bezig houden met het oplossen van de gevolgen van deze klachten dan is het natuurlijk voor iedereen nog wel te begrijpen dat deze problemen maar blijven terugkomen. Voor iedereen behalve het personeel van Ziggo/Casema omdat het lastig is hier begrijpelijke plaatjes bij te maken voor in hun script/procedures om het probleem uit te beelden...

• The_Doman
quote:
ArChie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:54:
Het is weer zover, de kanalen in Transport Stream 12 haperen er weer vrolijk op los terwijl er geen BER's zijn en de kwaliteit van het signaal 100% is. Het bekende gelazer sinds het signaal bij Ziggo/Casema vandaan komt. Dus het is weer niet mogelijk om ongestoord naar o.a. Discovery Channel te kijken. Wat een ongelofelijke nitwits daar bij Ziggo/Casema, elke keer weer hetzelfde gelazer...
quote:
ArChie schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 20:29:
En de volgende Transport Stream heeft ook de freeze problemen. Vanavond is ook TS 2 erbij gekomen met o.a. National Geographic Channel. Wederom natuurlijk geen BER's en een kwaliteit van 100%, dus weer dezelfde aanleveringsproblemen van het signaal vanuit de Ziggo/Casema headend naar Ziggo/Multikabel gebied waar de Humax IR-FOX C zeer gevoelig voor is.
Inderdaad. :(
Ik zit hier nu weer eens even met een Humax IR-FOX C te testen en de zenders uit de genoemde TS streams haperen met zeer regelmatige tussenpozen.
Ik wist niet dat het zo erg was eigenlijk, met mijn Siemens die ik normaal gesproken gebruik merk ik er niets van.
Daar valt niet normaal naar te kijken op deze manier.

Steeds weer dezelfde terugkerende problemen moet toch ook iemand te denken gaan geven bij Ziggo??

Opname van de storing bijgevoegd:

Ziggo_ES_HumaxIrFox_Freeze_08_02_2009_divx.avi
http://i41.tinypic.com/2n6atmt.jpg

The_Doman wijzigde deze reactie 10-02-2009 20:12 (6%)

• ArChie
quote:
The_Doman schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:11:
Inderdaad. :(
Ik zit hier nu weer eens even met een Humax IR-FOX C te testen en de zenders uit de genoemde TS streams haperen met zeer regelmatige tussenpozen.
Ik wist niet dat het zo erg was eigenlijk, met mijn Siemens die ik normaal gesproken gebruik merk ik er niets van.
Daar valt niet normaal naar te kijken op deze manier.
En dit gedoe is een regelmatig terugkerend fenomeen op diverse Transport Streams. Meestal betekent het dat ik weer een paar weken de kanalen in de Transport Streams die het betreft niet kan kijken totdat ze het probleem bij Ziggo/Casema ook weer eens serieus willen gaan nemen en er iets aan doen.
quote:
Steeds weer dezelfde terugkerende problemen moet toch ook iemend te denken gaan geven bij Ziggo??
Zolang ze niets aan de oorzaak doen zal je er als klant mee moeten leren leven dat het vaak voorkomt. Binnenkort zal de één of andere medewerker wel weer een netwerk component resetten en dan gaat het weer een tijdje goed. Tot die tijd krijgen klagers via de helpdesk te horen dat het aan hun eigen COAX huisinstallatie ligt en gaan die klanten volkomen onnodig kosten maken om zaken te vervangen. Als ze "geluk" hebben laten ze een monteur langskomen die dan ook niets kan vinden en dus uit volle borst beweert dat het aan de klant of de ontvanger ligt terwijl er gewoon sprake is van data loss in de aanlevering via de glasvezel backbone. Tref je een lastige monteur dan mag je ook nog voor de kosten van het bezoek opdraaien. Ik meld dit soort dingen maar via het storingsformulier waarbij ik uitdrukkelijk aangeef dat ik niet op flauwekul antwoorden zit te wachten en vraag om de melding aan de Ziggo/Casema "technici" door te sturen. Het zal wel niets uithalen, maar ik heb niet genoeg vrije dagen in het jaar om telkens voor jan met de korte achternaam een monteur te laten langskomen omdat Ziggo/Casema te beroerd is om het probleem nu eens een keer definitief op te lossen door iets aan de oorzaak te doen. We zullen hier wel vanuit Ziggo/Casema gezien in een soort achtergesteld gebied wonen waar zij nauwelijks oog voor hebben en waar voornamelijk lastige klanten wonen die je gewoon mag negeren.
quote:
Opname van de storing bijgevoegd:
Bedankt voor deze visuele bevestiging vanuit een andere uithoek van het Ziggo/Multikabel gebied dan waar ik woon. Dit laat exact het probleem zien, iets dat ze bij Ziggo/Casema kennelijk niet kunnen reproduceren. En nog steeds hebben ze niet in het Ziggo/Multikabel gebied meet apparatuur geplaatst waarmee ze de pakket continuity counters kunnen monitoren zodat er direct een alarmbel kan afgaan op het moment dat er data ontbreekt in een via glasvezel aangeleverde Transport Stream. Met een simpel DVB-C PC-TV kaartje en een eenvoudig programmaatje dat met intervallen alle de Transport Streams scant en om die tellertjes te controleren kunnen ze in ieder geval het optreden van het probleem snel signaleren. Maar ach, het is maar dat Ziggo/Multikabel gebied, dus wat boeit het. Stelletje prutsers...

• ArChie
quote:
ArChie schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:37:
Ik meld dit soort dingen maar via het storingsformulier waarbij ik uitdrukkelijk aangeef dat ik niet op flauwekul antwoorden zit te wachten en vraag om de melding aan de Ziggo/Casema "technici" door te sturen.
Zojuist antwoord ontvangen op mijn storingsmelding van zo'n klantenservice flapdrol. Ook al geef ik bij de melding expliciet aan dat ik niet zit te wachten op van die standaard antwoorden, toch krijg ik het volgende antwoord:
quote: Ziggo Klantenservice
Onlangs heeft u ons een e-mail gestuurd waarin u aangeeft dat u een storing heeft op uw (digitale) televisie.
Om de storing te verhelpen wil ik u vragen een aantal zaken na te lopen.
U kunt eerst de decoder resetten. Zet hiervoor de decoder aan en haal vervolgens de stekker uit het stopcontact. Na ongeveer één minuut zet u de spanning weer terug op de decoder.
Als dit de storing niet verhelpt, kunt u het beste de decoder zo direct mogelijk aansluiten op het binnenkomende signaal. Dit wil zeggen een zo kort mogelijke coax kabel aansluiten direct vanaf het punt waar de kabel uw huis binnenkomt naar uw decoder.
Als in de huidige situatie de coaxkabel via bijvoorbeeld een videorecorder naar uw decoder loopt haalt u dus de videorecorder er tussen uit.
Hierna kunt u het beste de decoder terugzetten naar fabrieksinstellingen en een herinstallatie uitvoeren. Voor de juiste instellingen voor uw decoder adviseer ik u om onze website te raadplegen: www.ziggo.nl/klantenservi...e-downloads/handleidingen.
Hier kunt u de instellingen vinden voor alle, door Ziggo ondersteunde, type decoders.
Heeft u hierna nog steeds een foutmelding en / of slecht beeld, dan wordt het signaal waarschijnlijk buiten de woning slecht doorgegeven. Neemt u dan contact op met onze klantenservice via 0900-1884 (Lokaal tarief).
Wat zijn die gasten toch verschrikkelijk dom. En ook vooral niet de moeite nemen om even te controleren of de klant misschien een punt heeft door even met een Humax IR-FOX C in Ziggo/Multikabel gebied te testen. Dat kost ze kennelijk te veel moeite. Gevolg: de boel hapert nog steeds. Leren doen ze ook niet van hun fouten, want als klanten dit soort freeze problemen in een Transport Stream waarnemen in Ziggo/Multikabel gebied dan zou er met grote uitroeptekens in het script moeten staan dat dergelijke meldingen onmiddelijk naar de Ziggo/Casema "technici" moeten worden doorgezet omdat dit probleem al vele keren is voorgekomen en de fout altijd bij Ziggo/Casema ligt.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 14:54
Interessant bericht vanuit OPTA omtrent definitieve openstelling analoge en digitale kabel.

Vandaag is bekend geworden dat de OPTA nu ook van de Europe Commissie goedkeuring heeft om de Nederlandse kabel zowel analoog als digitaal open te stellen voor elkaar en nieuwe spelers.

Hier wat gerelateerde linkjes: gespecialiseerde digi kabel site bericht | OPTA bericht | nieuwe speler YouCa aan het woord op telegraaf.nl

• ArChie
quote:
funrider schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:58:
Interessant bericht vanuit OPTA omtrent definitieve openstelling analoge en digitale kabel.

Vandaag is bekend geworden dat de OPTA nu ook van de Europe Commissie goedkeuring heeft om de Nederlandse kabel zowel analoog als digitaal open te stellen voor elkaar en nieuwe spelers.
Persoonlijk vind ik dit een goede ontwikkeling. Hopelijk dwingt deze kabel openstelling die autoritaire, arrogante en klanten voorliegende kabelbedrijven van de gevestigde orde, zoals Ziggo, nu eens wat klantvriendelijker te denken in plaats van schijt te hebben aan de klanten en altijd maar te proberen om de klanten hun wil op te leggen. Een zeer goede zaak dat die oude kabelbedrijven zoals Ziggo het straks niet alleen meer voor het zeggen hebben op de kabel, maar er voortdurend rekening mee zullen houden dat hun klanten straks zo over kunnen stappen naar de concurrent op de kabel als ze weer eens op de bekende arrogante manier met hun klanten omgaan.

• The_Doman
quote:
The_Doman schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:11:
Steeds weer dezelfde terugkerende problemen moet toch ook iemand te denken gaan geven bij Ziggo??
Zo te zien zijn de (Humax) haperingen momenteel weer voorbij?
Ook merk ik dat er nu (eindelijk?) een kanaal , Omroep Zeeland, uit de TS 12 is verplaats naar een andere stream.
Hopenlijk geeft dat dan nu wat meer ruimte voor de andere zenders.

The_Doman wijzigde deze reactie 10-02-2009 20:11 (3%)

• ArChie
quote:
The_Doman schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:58:
Zo te zien zijn de (Humax) haperingen momenteel weer voorbij?
Inderdaad lijkt men wat aan Transport Stream 12 te hebben gedaan, want ik zie die freezes momenteel niet op Discovery Channel. Op National Geographic Channel zie ik echter nog steeds om de haverklap freezes dus aan Transport Stream 2 hebben ze nog niets gedaan.
quote:
Ook merk ik dat er nu (eindelijk?) een kanaal , Omroep Zeeland, uit de TS 12 is verplaats naar een andere stream.
Mogelijk dat die werkzaamheden aan TS 12 ook hebben geleid tot het (weer tijdelijk?) oplossen van de freezes in TS 12? Ik zal straks eens kijken wat die werkzaamheden nu precies voor een effect hebben gehad voor de overige kanalen in TS 12.

• ArChie
Inderdaad is Omroep Zeeland uit Transport Stream 12 verwijderd. Daarmee is er nu in totaal meer dan 5 Mbps aan vrije ruimte ontstaan waardoor ik me dan direct afvraag of ze de ingestelde bitrate beperkingen van de overgebleven kanalen wel ongedaan hebben gemaakt. Immers als die bitrate beperkingen voor de overgebleven kanalen onveranderd zijn dan is de 5 Mbps vrije ruimte leuk, maar schieten we er kwalitatief niets mee op. Om maar één voorbeeld aan te halen: TV Flevoland heeft op een gegeven moment een bitrate van meer dan 5 Mbps gehad terwijl het nu nog steeds met maar zo'n 2.7 Mbps wordt doorgegeven. En hoe zit het dan met de andere kanalen?

• The_Doman
Het freezeprobleem op de Humax is weer aanwezig, nu zie ik het ook op BBC1 en BBC2. :(

Ziggo-Gebruikers forum: Humax IR-FOX C - Weer haperingen zenders TS 2 & 12

Misschien heeft het iets te maken met het eindelijk doorgeven van DVB subs op BBC1?

• ArChie
quote:
The_Doman schreef op zondag 15 februari 2009 @ 16:51:
Het freezeprobleem op de Humax is weer aanwezig, nu zie ik het ook op BBC1 en BBC2. :(

Ziggo-Gebruikers forum: Humax IR-FOX C - Weer haperingen zenders TS 2 & 12
Ik zie het ook. Wat een stel ongelofelijke prutsers daar bij Ziggo/Casema. Iedere keer weer dezelfde problemen. Was dit geklooi net opgelost in Transport Stream 2 en 12 hebben we het nu weer in Transport Stream 13. In TS 13 worden de volgende kanalen doorgegeven:
  • ARD
  • BBC four
  • BBC 1
  • BBC 2
  • France 2
  • NASN
  • /Geschiedenis
Kan ik die kanalen weer minimaal een week niet bekijken. Moedeloos wordt je hiervan en dan heb je zo'n Ziggo/@Home helpdesk medewerker die dit doodleuk een "verschijnsel dat zich af en toe voordoet" durft te noemen op het gebruikersforum. Hoezo "verschijnsel dat zich af en toe voordoet"? Om de haverklap terugkerende ellende voor de Ziggo/Multikabel abonnees veroorzaakt door Ziggo/Casema is dit. Niets meer en niets minder. Laat ze eens een keer hun werk gaan doen i.p.v. alles maar te bagatelliseren. Met zo'n instelling wordt dit probleem natuurlijk nooit volledig opgelost.
quote:
Misschien heeft het iets te maken met het eindelijk doorgeven van DVB subs op BBC1?
Het zal mij niets verbazen als er een relatie is. Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat Ziggo/Casema niet alleen de bitrate van de afzonderlijke kanalen beperkt, maar ook op de één of andere manier de totale daadwerkelijke gebruikte bitrate van een Transport Stream voordat ze deze via glasvezel naar Ziggo/Multikabel gebied versturen. Met de toevoeging van de DVB subs zijn ze mogelijk weer net over een één of andere limiet gegaan met dit als gevolg. Dat eeuwige gepruts van die gasten.

Wanneer zijn ze nu eindelijk eens een keer van plan om al die beperkingen op te heffen en gewoon de boel door te gaan geven? Elke beperking die Ziggo/Casema instelt leidt steevast tot ellende zodra ze ook maar iets willen aanpassen in zo'n Transport Stream met eerder ingestelde beperking. Zo ook nu weer in Transport Stream 13: Ziggo/Casema past iets aan en de boel valt om terwijl er toch zo'n 8 Mbps ruimte is in die Transport Stream. Als ze geen verstand hebben van die apparatuur lijkt het mij verstandig dat ze ook niet allemaal van die "geavanceerde" beperkingsmogelijkheden gaan gebruiken. Dat kan niet alleen maar fout gaan, dat gaat alleen maar fout bij Ziggo/Casema.

ArChie wijzigde deze reactie 15-02-2009 18:59 (4%)

• ArChie
De laatste tijd zijn er weer wat wijzigingen geweest in de verdeling van kanalen over de diverse Transport Streams, dus even het overzicht in de start post bijgewerkt.

De volgende wijzigingen hebben plaats gevonden t.o.v. het vorige overzicht:
  • Nederland-E is verwijderd uit TS 5;
  • 3Voor12 Central TV is verwijderd uit TS 5;
  • Eredivisie Live 1 is toegevoegd aan TS 5;
  • Firmware download kanaal voor Humax IRHD-5000C is toegevoegd aan TS 7;
  • Radio Rembrandt is verwijderd uit TS 7;
  • Veronica Radio is hernoemd in Radio Veronica in TS 9;
  • Omroep Zeeland is verwijderd uit TS 12;
  • Eredivisie Live 3 is toegevoegd aan TS 13;
  • France 2 is verwijderd uit TS 13;
  • NASN is hernoemd in ESPN AMERICA in TS 13;
  • Omroep Zeeland is toegevoegd aan TS 14;
  • XLnt Lite is hernoemd in XLnt Easy Listening in TS 14;
  • Twee Sport1 Extra kanalen hebben geen LCN meer in TS 15;
  • Eredivisie Live 2 is toegevoegd aan TS 18;
  • Het gesprek is verwijderd uit TS 21;
  • Eredivisie Live 4 is toegevoegd aan TS 21;
  • AL-jazeera is verwijderd uit TS 22;
  • Dier & Natuur Tv is verwijderd uit TS 23;
  • Family 7 is toegevoegd aan TS 23;
  • LCN van ShopZo|SUUS is gewijzigd in TS 24;
  • 3Voor12 Alternative is verwijderd uit TS 24;
  • 3Voor12 BPM is verwijderd uit TS 24;
  • 3Voor12 DB is verwijderd uit TS 24;
  • 3Voor12 Central is verwijderd uit TS 24;
  • 3Voor12 On Stage is verwijderd uit TS 24;
  • Service ID van Radio Bembem is gewijzigd in TS 24;
  • Omega TV is verwijderd uit TS 25;
  • OUTTV/X-MO is opgesplitst in twee losse kanalen in TS 25;
  • Eredivisie Live 4 is verwijderd uit TS 25;
  • Het gesprek is toegevoegd aan TS 25;
  • Eredivisie Live 1 is verwijderd uit TS 26;
  • Eredivisie Live 2 is verwijderd uit TS 26;
  • Eredivisie Live 3 is verwijderd uit TS 26;
  • France 2 is toegevoegd aan TS 26;
  • TEST Seaport is hernoemd in Seaport TV in TS 150.
Opvallend dat Ziggo/Casema de Eredivisie Live kanalen uit Transport Stream 26 verwijdert en in andere Transport Streams plaatst vanwege ontvangstproblemen met de lage frequentie waarop deze TS 26 wordt doorgegeven, maar vervolgens France 2 opoffert door deze juist in TS 26 te plaatsen samen met History HD. Als ze er nu eens voor gekozen hadden om die hele TS te verplaatsen naar een andere frequentie in zowel Ziggo/Casema gebied als Ziggo/Multikabel gebied. Kennelijk vindt Ziggo/Casema HISTORY HD en France 2 mider interessant dan de Eredivisie Live kanalen. Ik ken genoeg mensen die daar anders over denken.

• ArChie
Vandaag mijn tooltje uitgebreid met een nieuw overzicht, namelijk de indeling van kanalen in pakketten. Dit overzicht wordt geproduceerd op basis van de zogenaamde channel ID's in de CA Message Tables (CMT) die Ziggo/Casema verstuurd om aan de smartcard informatie te verschaffen die nodig is voor het decrypten van de kanalen.

In het signaal voor de Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel abbonees dat bij Ziggo/Casema gemaakt wordt is sprake van twee Conditional Access Systems (CAS). Eén Irdeto 2 CAS voor de Ziggo/Multikabel abonnees met Conditional Access ID 1540 en één Irdeto 2 CAS voor de Ziggo/Casema abonnees met Conditional Access ID 1538. Zoals in onderstaand overzicht te zien is kunnen kanalen deel uitmaken van meerdere pakketten. In principe zou je verwachten dat de kanalen op dezelfde manier in pakketten zijn ingedeeld voor de Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel abonnees aangezien we bij Ziggo allemaal hetzelfde zouden moeten krijgen voor ons geld, maar de praktijk blijkt anders in elkaar te zitten.

Zie voor de meest actuele kanalen/pakketten lijst het volgende topic:
"Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

ArChie wijzigde deze reactie 13-03-2009 16:30 (97%)

• ArChie
Zie voor de meest actuele PID lijst het volgende topic:

ArChie wijzigde deze reactie 13-03-2009 16:30 (99%)

• ArChie
Zoals sommigen misschien weten is er al enige tijd sprake van een behoorlijke achterstand bij de verwerking van de smartcard registraties bij Ziggo. Als maatregel is daarom besloten om de kanalen van het basis pakket, in het voorgaande overzicht aangeduidt met nummer 8, voorlopig onder te brengen in een speciaal pakket dat door iedereen met een ongeregistreerde smartcard moet kunnen worden bekeken. Ik heb dat even het "Ongeregistreerd pakket" genoemd dat nummer 23 heeft gekregen.

In bovenstaand overzicht zouden dus eigenlijk geen kanalen meer in pakket 8 mogen zitten, maar in plaats daarvan in pakket 23 zijn opgenomen. Ziggo/Casema zal echter geen Ziggo/Casema zijn als ze daar ook geen zooitje van gemaakt hebben. Veel kanalen zijn daarom niet meer te ontvangen door mensen die wel een smartcard hebben, maar nog steeds niet door Ziggo geregistreerd is. En opmerkelijk genoeg mogen Ziggo/Casema abonnees wel met een ongeregistreerde smartcard naar TV Drenthe kijken, maar de Ziggo/Multikabel abonnees niet.

Tellen wil kennelijk ook niet goed lukken bij Ziggo/Casema, want volgens mij hebben klanten met een pakket recht op vijf verrassingskanalen. Op basis van bovenstaand overzicht kom ik niet verder dan de volgende 4 kanalen:
  • Eurosport 2
  • MGM Movie Channel
  • JimJam
  • VH-1 Classic
Ook opvallend is dat er tegenwoordig twee Eredivisie Live pakketten zijn, door mij genummerd als 15 en 16. Waar dat nu weer goed voor is weet ik niet. Verder hebben Zee TV en Set Asia nog steeds twee extra channel ID's waarvoor decryptie sleutels worden verstuurd, maar die logisch gezien niet aan een pakket te koppelen zijn. Ook heeft de combinatie van Film1 en Sport1 bij Ziggo/Casema een apart gezamelijk pakket terwijl dat bij Ziggo/Multikabel alleen als twee losse pakketten bestaat.

• ArChie
Op het gebruikersforum lees ik nu al enige tijd klachten van Ziggo klanten met een Cisco 8455DVB HDTV VOD PVR over het aanwezig zijn van twee Sport1 Extra kanalen met de kanaal nummers 15003 en 15004. Dit blijken service ID's van de "verwijderde" twee Sport1 Extra kanalen te zijn. Uit onderzoek blijkt dat de nitwits bij Ziggo/Casema namelijk vergeten zijn om ook de Service Description Table (SDT) informatie van deze kanalen te verwijderen:

│  │              ├─■  service
│  │              │  ├─■  service_id  =  15003
│  │              │  ├─■  EIT_schedule_flag  =  true
│  │              │  ├─■  EIT_present_following_flag  =  true
│  │              │  ├─■  running_status  =  running
│  │              │  ├─■  free_CA_mode  =  one  or  more  elementary  streams  CA  controlled
│  │              │  └─■  descriptors:
│  │              │      └─■  service_descriptor
│  │              │          ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│  │              │          ├─■  service_provider_name
│  │              │          │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │          │  └─■  text  =  Ziggo
│  │              │          └─■  service_name
│  │              │              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │              └─■  text  =  Sport1  Extra
│  │              ├─■  service
│  │              │  ├─■  service_id  =  15004
│  │              │  ├─■  EIT_schedule_flag  =  true
│  │              │  ├─■  EIT_present_following_flag  =  true
│  │              │  ├─■  running_status  =  running
│  │              │  ├─■  free_CA_mode  =  one  or  more  elementary  streams  CA  controlled
│  │              │  └─■  descriptors:
│  │              │      └─■  service_descriptor
│  │              │          ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│  │              │          ├─■  service_provider_name
│  │              │          │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │          │  └─■  text  =  Ziggo
│  │              │          └─■  service_name
│  │              │              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │              └─■  text  =  Sport1  Extra

Merk op dat de kanalen nog steeds de running status hebben en ook zou er nog EPG informatie worden doorgegeven. Klopt natuurlijk niet als de Elementary Streams die bij deze kanalen horen allang verdwenen zijn. Ze zijn dus niet eens in staat om een standaard kanaal verwijderingsprocedure foutloos uit te voeren. Als er dan door klanten over geklaagd wordt zijn ze ook niet in staat om te begrijpen wat er mis is gegaan en het als nog met spoed goed op te lossen. Zou er ook maar iets zijn waar ze wel voor geschikt zijn?

Nog steeds is de Logical Channel Numbering (LCN) een rommeltje. Kennelijk ook te moeilijk om op te lossen voor deze "technici":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- Service ID (4056) not found in TS (4) of NIT (500) for LCN (861)
- Service ID (6008) not found in TS (6) of NIT (500) for LCN (114)

- LCN not defined in TS (15) of NIT (500) for Service ID (15003)
- LCN not defined in TS (15) of NIT (500) for Service ID (15004)
- Service ID (20001) not found in TS (20) of NIT (500) for LCN (364)
- LCN not defined in TS (50) of NIT (500) for Service ID (401)

- Service ID (6008) not found in TS (6) of NIT (5555) for LCN (114)

- LCN not defined in TS (15) of NIT (5555) for Service ID (15003)
- LCN not defined in TS (15) of NIT (5555) for Service ID (15004)
- Service ID (20001) not found in TS (20) of NIT (5555) for LCN (364)

- LCN not defined in TS (15) of NIT (8888) for Service ID (15003)
- LCN not defined in TS (15) of NIT (8888) for Service ID (15004)

• Maarten74
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-03-2011
quote:
ArChie schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:11:
Vandaag mijn tooltje uitgebreid met een nieuw overzicht, namelijk de indeling van kanalen in pakketten. Dit
Met veel belangstelling lees ik altijd je bijdrage in dit forum. Soms gaat het me ook wat boven mijn pet, eerlijk gezegd.
Zelf woon ik in het Ziggo/@Home gebied. Als het voor jou zinvol is om vergelijkingsmateriaal te hebben, wil ik best eens een tool van jou op mijn HTPC draaien. Laat het maar weten.

OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; Moederbord ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV

• Friedchicken
De smartcardregistratie loopt de laatste weken weer totaal in het honderd. Slechts enkele zenders werken naar behoren en de rest geeft E19 preview periode verlopen. Opmerkelijk is dat Nederland 1,2 en drie en een aantal commerciele kanalen het gewoon doen en Belgische, Englse en Duitse zenders weer niet.

De enige oplossing hiervoor is 45 minuten in de wacht staan, en je smartcardnummer doorgeven. Binnen enkele uren zijn de entitlements goed gezet.

• ArChie
quote:
Maarten74 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 07:50:
Met veel belangstelling lees ik altijd je bijdrage in dit forum. Soms gaat het me ook wat boven mijn pet, eerlijk gezegd.
Ik realiseer me dat hetgeen ik hier publiceer voor de meesten niet begrijpelijk zal zijn, al probeer ik wel alles zo begrijpelijk mogelijk op te schrijven. Protocollen zijn nu eenmaal taaie kost. Het voornaamste doel van deze informatie is aantonen dat er veel fout gaat bij Ziggo(/Casema) terwijl Ziggo zelf altijd haar uiterste best doet om ons via helpdesk en medewerkers op forums te doen geloven dat de problemen bij ons zitten of te wijten is aan de "goedgekeurde" ontvangers die ze ons opdringen. Sinds Ziggo/Casema in augustus 2007 de digitale TV signaal leverantie heeft overgenomen en de Ziggo/Multikabel headend is uitgeschakeld heb ik bij mijn weten nog geen volle maand achtereen zonder zware of lichte storingen digitale TV kunnen kijken. In geen van die gevallen lag dat aan mijn huisinstallatie hoewel de Ziggo helpdesk mij telkens tracht iets anders wijs te maken als ik voor de aardigheid weer eens zo'n storing aanmeld
quote:
Zelf woon ik in het Ziggo/@Home gebied. Als het voor jou zinvol is om vergelijkingsmateriaal te hebben, wil ik best eens een tool van jou op mijn HTPC draaien. Laat het maar weten.
Bedankt voor het aanbod, maar dat gaat niet lukken. Mijn tooltje is een uit de hand gelopen Java leer projectje dat niet geschikt is voor distributie naar anderen. Het draait eigenlijk alleen in een debug omgeving op mijn ontwikkel PC en is door allerlei hardcoded afhankelijkheden van folders en input bestanden niet eenvoudig op een andere PC aan de praat te krijgen. Het tooltje kan niet direct met een DVB-C PC-TV kaart communiceren, maar werkt alleen maar met Transport Stream capture bestanden als input die gemaakt moeten worden met een tool van Twinhan waardoor het gebruik ook lastig is. Vooral omdat voor sommige overzichten zoals bijvoorbeeld de PID lijst en het pakketten overzicht eerst een volledige set Transport Stream capture files gemaakt moet worden van iedere frequentie die het kabelbedrijf gebruikt voor de doorgifte van digitale TV. Misschien dat ik in de toekomst nog eens een versie maak die wel geschikt is voor anderen, als ik tenminste het tooltje kan laten communiceren met DVB-C PC-TV kaarten via de BDA drivers en ook wat ervaring heb met het maken van een GUI voor de bediening.

• ArChie
quote:
Friedchicken schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:57:
De smartcardregistratie loopt de laatste weken weer totaal in het honderd. Slechts enkele zenders werken naar behoren en de rest geeft E19 preview periode verlopen. Opmerkelijk is dat Nederland 1,2 en drie en een aantal commerciele kanalen het gewoon doen en Belgische, Englse en Duitse zenders weer niet.
Op zich is het niet zo opmerkelijk dat de Nederlandse publieke en commerciele kanalen het wel blijven doen, maar de andere kanalen uit het basis pakket niet. Als je in de bovenstaande lijst kijkt onder de kolom met nummer 23 dan vind je alle kanalen die voor iedereen met een smartcard te bekijken zijn ongeacht of die smartcard nu wel of niet door Ziggo geregistreerd is. Hetgeen ik even het "Ongeregistreerd pakket" heb genoemd. RTL-4 is zo'n kanaal dat in pakket met volgnummer 23 valt voor zowel de Ziggo/Casema abonnees (CAID = 1538) als de Ziggo/Multikabel abonnees (CAID = 1540).

Bij de kanalen die in één of meerdere andere pakketten vallen moet de smartcard bij Ziggo geregistreerd zijn zodat de pakketten waarop je een (eventueel gratis) abonnement hebt ook op jouw smartcard worden bijgeschreven. TVE International zit bijvoorbeeld in drie pakketten, namelijk het "Basis pakket", dat ik in bovenstaand overzicht het volgnummer 8 heb gegeven, het "Totaal pakket" met volgnummer 9 en het "Preview pakket" met volgnummer 22. Het "Preview pakket" is een speciaal pakket dat al in de fabriek op de kaart wordt gezet en geactiveerd wordt zodra de smartcard in de ontvanger wordt geplaatst en het digitale TV signaal ontvangt. Voor het bijschrijven en het activativeren van alle andere pakketten (met uitzondering van het "Ongeregistreerd pakket") moeten speciaal naar jouw smartcard informatie worden verzonden waarvoor jouw smartcard dus geregistreerd moet zijn en je natuurlijk één of meerdere abonnementen op die pakketten hebt moeten afsluiten. Is die smartcard registratie nog niet uitgevoerd door Ziggo en is de preview periode ondertussen verlopen dan krijg je die beruchte E19.

• mphilipp

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
Friedchicken schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:57:
De enige oplossing hiervoor is 45 minuten in de wacht staan, en je smartcardnummer doorgeven. Binnen enkele uren zijn de entitlements goed gezet.
Je kunt je ook door de sales laten terugbellen en vragen waarom je bestelling niet goed is gegaan. Zij kunnen dat ook regelen, tenminste...voor mij hebben ze dat wel eens gedaan.

• ArChie
Het viel me op dat het EPG informatie overzicht dat geproduceerd werd op basis van een volledige set Transport Stream capture files van afgelopen zondag opeens aangaf dat voor veel kanalen er sprake was van 10 secties aan EPG informatie i.p.v. de gebruikelijke 16 secties. Een sectie is 3 uur lang, dus voor 2 dagen EPG informatie hoort Ziggo/Casema 16 secties te verzenden. Bij 10 secties wordt er nog maar voor 30 uur aan EPG informatie verzonden wat in de praktijk neer komt op EPG informatie tot de volgende dag 6 uur 's morgens i.p.v. tot de volgende dag om middernacht.

Uit nader onderzoek blijkt dat die prutsers van Ziggo/Casema alleen in Transport Stream 26 de instellingen voor het versturen van EPG informatie verkeerd hebben opgevoerd waardoor er voor alle andere kanalen dan de kanalen die via die Transport Stream 26 zelf worden doorgegeven maar 10 secties aan EPG worden doorgegeven. Zie onderstaand overzicht om dit iets duidelijker te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
=================================================================================================================================================================
1                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HISTORY                         1          57         Y         2/2         7         Y       10/10        15  15-02-2009 05:20:00  16-02-2009 05:20:00        27
Phoenix CNE                     1        1001         Y         2/2        18         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        48
Cultura                         1        1002         Y         2/2        19         Y       10/10         3  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:11:00        35
NOS Politiek 24                 1        1003         Y         2/2         0         Y       10/10        29  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        17
Humor TV                        1        1004         Y         2/2        26         Y       10/10         5  15-02-2009 00:29:00  16-02-2009 05:00:00        36
101 TV                          1        1005         Y         2/2        20         Y       10/10         7  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 04:05:00        17
TV Oost                         1        1006         Y         2/2        14         Y         9/9         4  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 00:00:00        32
Limburg L1                      1        1007         Y         2/2        15         Y       10/10        17  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00        49
=================================================================================================================================================================
2                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TRT International               1        2001         Y         2/2        10         Y       10/10        18  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        36
Cartoon Network                 1        2002         Y         2/2        27         Y       10/10        18  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:50:00        40
National Geographic Channel     1        2003         Y         2/2         3         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        27
BBC Prime                       1        2004         Y         2/2        31         Y       10/10         7  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:45:00        51
Sterren.nl                      1        2005         Y         2/2        12         Y       10/10         6  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:30:00        33
Extreme sports                  1        2006         Y         2/2         4         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        50
Playboy TV                      1        2007         Y         2/2        21         Y       10/10        30  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        16
3                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
TMF Pure                        1          74         Y         2/2        22         Y       10/10        15  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        15
Phoenix InfoNews                1         165         N                               N                                                                          
Eurosport 2                     1        3001         Y         2/2         4         Y         9/9         4  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 02:00:00        23
Fashion TV                      1        3002         Y         2/2        16         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        90
Hallmark                        1        3003         Y         2/2        25         Y       10/10         4  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 05:10:00        19
arte                            1        3004         Y         2/2         1         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:45:00        40
Samanyolu TV                    1        3005         Y         2/2        27         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 04:55:00        17
TV West                         1        3006         Y         2/2         0         Y       10/10        27  15-02-2009 06:00:00  16-02-2009 05:00:00        27
Travel Channel                  1        3007         Y         2/2         7         Y       10/10         1  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        41
TV Gelderland                   1        3010         Y         2/2        31         Y       10/10        19  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        41
4                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Nick 'Toons                     1          66         Y         2/2         7         Y       10/10         7  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 05:45:00        42
NDR                             1         107         Y         2/2        17         Y       10/10         5  15-02-2009 01:20:00  16-02-2009 05:55:00        35
SWR Fernsehen                   1         109         Y         2/2        17         Y       10/10         5  15-02-2009 00:20:00  16-02-2009 05:50:00        45
Kabel 1                         1         113         Y         2/2        11         Y       10/10         5  15-02-2009 01:10:00  16-02-2009 05:00:00        31
Animal Planet                   1        4002         Y         2/2        25         Y       10/10         8  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        41
Discovery World                 1        4004         Y         2/2         3         Y       10/10        18  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:50:00        40
Discovery Science               1        4005         Y         2/2        19         Y       10/10         0  15-02-2009 00:40:00  16-02-2009 05:00:00        41
Discovery Travel                1        4006         Y         2/2         1         Y       10/10        27  15-02-2009 00:45:00  16-02-2009 05:50:00        44
VRT Radio 1                     2        4050         N                               N                                                                          
VRT Radio 2                     2        4051         N                               N                                                                          
VRT Radio Klara                 2        4052         N                               N                                                                          
VRT Studio Brussel              2        4053         N                               N                                                                          
MNM                             2        4054         N                               N                                                                          
BBC Radio 4                     2        4055         N                               N                                                                          
5                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
MTV NL                          1          19         Y         2/2         9         Y       10/10        29  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00        18
Nick Hits                       1          67         Y         2/2        27         Y       10/10         7  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        15
MTV Brand New                   1          73         Y         2/2         9         Y       10/10         7  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        15
GoedTV                          1         155         Y         2/2         4         Y       10/10        12  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:45:00        98
Eredivisie Live 1               1         188         Y         2/2        21         Y       10/10        19  15-02-2009 00:15:00  16-02-2009 05:00:00        30
RTBF Sat                        1        5003         Y         2/2        16         Y       10/10        27  15-02-2009 07:45:00  16-02-2009 05:00:00        24
WDR 1 Live                      2        5050         N                               N                                                                          
WDR2                            2        5051         N                               N                                                                          
WDR4                            2        5053         N                               N                                                                          
WDR5                            2        5054         N                               N                                                                          
RNE Radio 1                     2        5055         N                               N                                                                          
L1 Radio                        2        5056         N                               N                                                                          
6                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Veronica/Jetix                  1        6001         Y         2/2        26         Y       10/10         8  15-02-2009 00:10:00  16-02-2009 05:45:00        40
NET 5                           1        6002         Y         2/2        18         Y       10/10        18  15-02-2009 01:15:00  16-02-2009 03:00:00        21
een                             1        6003         Y         2/2         9         Y         9/9         0  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 00:55:00        26
RTL 8                           1        6004         Y         2/2        16         Y       10/10        29  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 04:30:00        18
TMF                             1        6005         Y         2/2         1         Y       10/10        20  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 05:00:00        16
Juize FM                        2        6050         N                               N                                                                          
7                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Zenderoverzicht                 1          12         N                               N                                                                          
Humax PVR loader              128        7002         N                               N                                                                          
Samsung PVR loader            128        7003         N                               N                                                                          
Siemens PVR loader            128        7004         N                               N                                                                          
Nokia loader                  128        7005         N                               N                                                                          
Samsung loader                128        7006         N                               N                                                                          
Philips loader                128        7007         N                               N                                                                          
Samsung HD loader             128        7008         N                               N                                                                          
Panasonic loader              128        7009         N                               N                                                                          
Samsung 2nd Gen loader        128        7010         N                               N                                                                          
Humax SD                      128        7011         N                               N                                                                          
Digi1 loader                  128        7012         N                               N                                                                          
SA Vod loader                 128        7013         N                               N                                                                          
Samsung Loader 2              128        7014         N                               N                                                                          
VODIguide                     128        7015         N                               N                                                                          
JVC LCD loader                128        7016         N                               N                                                                          
HumaxPvrHD                    128        7017         N                               N                                                                          
Samsung HD G2                 128        7018         N                               N                                                                          
Humax IRHD 5000C              128        7019         N                               N                                                                          
Motors TV                       1        7020         Y         2/2        28         Y       10/10         6  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:45:00        48
Nick/Comedy Central             1        7021         Y         2/2         5         Y       10/10        10  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:55:00        48
WDR                             1        7022         Y         2/2        21         Y       11/11         2  15-02-2009 01:20:00  16-02-2009 05:50:00        38
Garuda TV                       1        7023         N                               N                                                                          
Holland DOC                     1        7024         Y         2/2         9         Y       10/10        27  15-02-2009 00:15:00  16-02-2009 05:56:00        47
Arrow Classic Rock              2        7050         N                               N                                                                          
BNR Nieuws Radio                2        7051         N                               N                                                                          
Classic FM                      2        7052         N                               N                                                                          
Funx                            2        7053         N                               N                                                                          
Slam! FM                        2        7054         N                               N                                                                          
Q-Music                         2        7055         N                               N                                                                          
Radio 1                         2        7056         N                               N                                                                          
Radio 2                         2        7057         N                               N                                                                          
Radio 3                         2        7058         N                               N                                                                          
Radio 4                         2        7059         N                               N                                                                          
Radio France Inter.             2        7060         N                               N                                                                          
8                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
MGM Movie Channel               1        8002         Y         2/2         1         Y       10/10         2  15-02-2009 01:25:00  16-02-2009 04:30:00        16
Nederland 3                     1        8003         Y         2/2        19         Y       11/11        26  15-02-2009 00:25:00  16-02-2009 05:55:00        61
Nederland 1                     1        8004         Y         2/2        29         Y       10/10         8  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:59:00        26
Nederland 2                     1        8005         Y         2/2        28         Y        10/9        13  15-02-2009 00:15:00  16-02-2009 05:00:00        31
Rai Uno                         1        8006         Y         2/2         3         Y        10/9        30  15-02-2009 00:05:00  16-02-2009 05:45:00        27
9                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
TCM                             1          41         Y         2/2         7         Y       10/10         1  15-02-2009 02:20:00  16-02-2009 05:00:00        17
Lig TV                          1        9001         Y         2/2         0         Y       10/10         4  15-02-2009 02:45:00  16-02-2009 05:15:00        18
Show TV                         1        9002         Y         2/2        17         Y       10/10        21  15-02-2009 01:30:00  16-02-2009 04:30:00        20
Turkmax                         1        9003         N                               N                                                                          
ATV                             1        9004         N                               N                                                                          
Kanal D                         1        9005         Y         2/2         4         Y       10/10        15  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        25
Radio 6                         2        9050         N                               N                                                                          
Radio 10 Gold                   2        9051         N                               N                                                                          
Radio 538                       2        9052         N                               N                                                                          
Wereldomroep RNW 1              2        9053         N                               N                                                                          
TMF Radio                       2        9054         N                               N                                                                          
Sky Radio                       2        9055         N                               N                                                                          
Radio Veronica                  2        9056         N                               N                                                                          
Caz!                            2        9057         N                               N                                                                          
Radio 5                         2        9058         N                               N                                                                          
BBC Radio 1                     2        9059         N                               N                                                                          
BBC Radio 2                     2        9060         N                               N                                                                          
BBC Radio 3                     2        9061         N                               N                                                                          
BBC World Service               2        9062         N                               N                                                                          
Kink FM                         2        9063         N                               N                                                                          
Decibel                         2        9064         N                               N                                                                          
WDR3                            2        9065         N                               N                                                                          
Ujala Radio                     2        9066         N                               N                                                                          
RAI Radio 1                     2        9067         N                               N                                                                          
Radio West                      2        9068         N                               N                                                                          
Radio M Utrecht                 2        9069         N                               N                                                                          
Radio omroep Brabant            2        9070         N                               N                                                                          
Radio Rijnmond                  2        9071         N                               N                                                                          
Radio Noord Holland             2        9072         N                               N                                                                          
Tweede kamerlijn                2        9073         N                               N                                                                          
Arrow Jazz FM                   2        9075         N                               N                                                                          
10                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
CNBC Europe                     1         100         Y         2/2         6         Y       10/10         6  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00        30
Journaal 24                     1       10001         Y         2/2         0         Y       10/10         5  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        20
Omroep Fryslan                  1       10002         Y         2/2        16         Y         7/7        31  15-02-2009 06:00:00  15-02-2009 18:00:00        11
Film1 HD                       25       10003         Y         2/2        23         Y       10/10        22  15-02-2009 01:40:00  16-02-2009 05:30:00        16
Tv Oranje                       1       10004         Y         2/2        30         Y       10/10         7  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        19
FOX Turk                        1       10005         N                               N                                                                          
11                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
HaberTurk                       1         163         N                               N                                                                          
JimJam                          1         171         N                               N                                                                          
BBC three                       1       11001         Y         2/2        27         Y       10/10        22  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        20
Sport1 Extra                    1       11003         Y         2/2         5         Y       10/10         5  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 03:00:00        14
Sport1 Extra                    1       11004         Y         2/2        10         Y       10/10         7  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 03:00:00        14
Sport1.2                        1       11005         Y         2/2        19         Y       10/10        23  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 05:30:00        18
Sport1                          1       11006         Y         2/2        31         Y       10/10         0  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 04:00:00        18
12                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
FAN                             1          45         Y         2/2         8         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:45:00        60
BBC World News                  1       12002         Y         2/2         2         Y       10/10         4  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 05:30:00        33
CNN International               1       12003         Y         2/2         9         Y       10/10        19  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        48
Discovery Channel               1       12004         Y         2/2        28         Y       10/10        28  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:50:00        38
Euronews                        1       12005         Y         2/2        25         Y       10/10        16  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00         7
TV Flevoland                    1       12006         Y         2/2        19         Y       10/10         4  15-02-2009 08:30:00  16-02-2009 04:45:00       129
Eurosport                       1       12007         Y         2/2        15         Y         9/9        20  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 00:30:00        22
ESPN Classic Sport              1       12008         Y         2/2        13         Y       10/10         1  15-02-2009 00:25:00  16-02-2009 04:55:00        34
13                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Eredivisie Live 3               1         190         Y         2/2        20         Y       10/10        19  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        19
ARD                             1       13001         Y         2/2        14         Y       11/11        31  15-02-2009 01:40:00  16-02-2009 04:30:00        50
BBC four                        1       13002         Y         2/2        13         Y       10/10        12  15-02-2009 01:25:00  16-02-2009 04:00:00        15
BBC 1                           1       13003         Y         2/2        23         Y       10/10         1  15-02-2009 01:10:00  16-02-2009 04:25:00        28
BBC 2                           1       13004         Y         2/2        16         Y       10/10        23  15-02-2009 01:35:00  16-02-2009 05:10:00        31
ESPN AMERICA                    1       13006         Y         2/2         9         Y       10/10        27  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 04:00:00        19
/Geschiedenis                   1       13007         Y         2/2        11         Y       10/10         0  15-02-2009 00:12:00  16-02-2009 05:40:00        40
14                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Mezzo                           1          80         Y         2/2        12         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 04:45:00        23
Omroep Zeeland                  1         185         Y         2/2         3         Y       10/10        21  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00         8
TV Noord Holland                1       14001         Y         2/2         3         Y       10/10        25  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00        20
Regio TV Utrecht                1       14002         Y         2/2         2         Y       10/10        25  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00         5
AT 5                            1       14003         Y         2/2        12         Y       10/10        16  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        37
TV Rijnmond                     1       14004         Y         2/2        23         Y         6/6        30  15-02-2009 06:00:00  15-02-2009 17:00:00        14
Omroep Brabant TV               1       14005         Y         2/2        13         Y         9/9         3  15-02-2009 06:00:00  16-02-2009 02:00:00        15
TV Noord                        1       14006         Y         2/2        10         Y       10/10        14  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        60
Total Hits                      2       14050         N                               N                                                                          
Killer 80's                     2       14051         N                               N                                                                          
Dance Floor Fillers             2       14052         N                               N                                                                          
The Love Collection             2       14053         N                               N                                                                          
Ultimate Urban                  2       14054         N                               N                                                                          
Classical Greats                2       14055         N                               N                                                                          
The Biggest Rock Anthems Ev     2       14056         N                               N                                                                          
The Perfect Dinner Party/Co     2       14058         N                               N                                                                          
Harder Than hell                2       14059         N                               N                                                                          
Magnificent 70's                2       14060         N                               N                                                                          
Total Hits Germany              2       14062         N                               N                                                                          
Radio Sweet Reggae              2       14066         N                               N                                                                          
Jazz Classics                   2       14067         N                               N                                                                          
Still Got The Blues             2       14069         N                               N                                                                          
Just Chillout                   2       14070         N                               N                                                                          
Country Stars                   2       14071         N                               N                                                                          
The Cocktail Lounge             2       14073         N                               N                                                                          
Cool Jazz                       2       14076         N                               N                                                                          
Classical Orchestral            2       14077         N                               N                                                                          
Classical Calm                  2       14078         N                               N                                                                          
Rock 'n' Roll Era               2       14081         N                               N                                                                          
Soul Classics                   2       14082         N                               N                                                                          
The Main Event                  2       14085         N                               N                                                                          
Schlager Greats                 2       14086         N                               N                                                                          
All Day Party                   2       14089         N                               N                                                                          
XLnt Hits                       2       14090         N                               N                                                                          
NederPop Gold                   2       14091         N                               N                                                                          
NederPop Nu                     2       14092         N                               N                                                                          
XLnt Nostalgie                  2       14093         N                               N                                                                          
PiratenHits                     2       14094         N                               N                                                                          
XLnt Easy Listening             2       14095         N                               N                                                                          
HotPop Gold                     2       14096         N                               N                                                                          
XLnt HotPop                     2       14097         N                               N                                                                          
XLnt Comedy                     2       14098         N                               N                                                                          
XLnt Dance Classics             2       14100         N                               N                                                                          
15                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Misdaadnet                      1         172         Y         2/2         6         Y       10/10        20  15-02-2009 01:30:00  16-02-2009 04:45:00        23
Sport1 Extra                    1       15001         Y         2/2         3         Y       10/10         0  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 03:00:00        14
Sport1 Extra                    1       15002         Y         2/2         0         Y       10/10         0  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 03:00:00        14
Sport1 Extra                    1       15003         Y         2/2        19         Y         1/1        30
Sport1 Extra                    1       15004         Y         2/2        14         Y         1/1        30
STAR TV                         1       15005         N                               N                                                                          
Ketnet/Canvas                   1       15006         Y         2/2        11         Y       10/10        30  15-02-2009 00:40:00  16-02-2009 05:40:00        42
16                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
TV Drenthe                      1       16001         Y         2/2        20         Y       10/10        31  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00        19
Film1+1                         1       16002         Y         2/2        26         Y       10/10        30  15-02-2009 00:55:00  16-02-2009 04:05:00        16
Film1.1                         1       16003         Y         2/2        28         Y       10/10        30  15-02-2009 01:40:00  16-02-2009 05:30:00        16
Film1.2                         1       16004         Y         2/2        20         Y       10/10        30  15-02-2009 02:30:00  16-02-2009 04:15:00        16
Film1.3                         1       16005         Y         2/2        20         Y       10/10        30  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 03:50:00        16
17                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Discovery HD                   17       17001         Y         2/2        19         Y       10/10         4  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        30
TMF NL                          1       17002         Y         2/2         1         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        30
TMF Dance                       1       17003         N                               N                                                                          
Nick Jr                         1       17004         Y         2/2        24         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:50:00       119
18                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Eredivisie Live 2               1         189         Y         2/2        26         Y       10/10        20  15-02-2009 01:15:00  16-02-2009 05:00:00        21
Zee TV                          1       18001         Y         2/2        20         Y       10/10         6  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:30:00        36
Baby TV                         1       18003         Y         2/2         1         Y       10/10        24  15-02-2009 00:19:00  16-02-2009 05:30:00        57
Boomerang                       1       18004         Y         2/2        13         Y       10/10         5  15-02-2009 00:20:00  16-02-2009 05:55:00        67
Consumenten TV                  1       18005         Y         2/2        26         Y       10/10         5  15-02-2009 00:17:00  16-02-2009 05:55:00        67
VH1                             1       18007         Y         2/2        11         Y       10/10         4  15-02-2009 03:00:00  16-02-2009 05:00:00        22
ZDF                             1       18009         Y         2/2         2         Y       10/10        17  15-02-2009 01:20:00  16-02-2009 04:30:00        30
19                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
RTL 4                           1       19001         Y         2/2        31         Y       10/10         1  15-02-2009 02:00:00  16-02-2009 05:45:00        35
RTL 5                           1       19002         Y         2/2        29         Y       10/10         8  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:15:00        30
SBS 6                           1       19003         Y         2/2         2         Y         9/9        14  15-02-2009 00:35:00  16-02-2009 00:00:00        23
RTL 7                           1       19006         Y         2/2         9         Y       10/10        31  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 04:30:00        27

• ArChie
En deel 2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
20                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Car Channel                     1          94         Y         2/2        23         Y         1/1        18
E! Entertainment                1       20003         Y         2/2        17         Y       10/10        28  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 05:00:00        38
TVE International               1       20004         Y         2/2        29         Y       10/10         5  15-02-2009 00:05:00  16-02-2009 05:00:00        38
Private Spice                   1       20005         Y         2/2        27         Y       10/10        11  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00        33
NGC-HD                         25       20007         Y         2/2         6         Y       10/10         7  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        24
Hilversum Best                  1       20008         Y         2/2         6         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        27
21                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Opvoeden Doe je Zo              1          62         N                               N                                                                          
Eredivisie Live 4               1         191         Y         2/2        12         Y       10/10        19  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 05:00:00        15
Sport 1 HD                     25       21001         Y         2/2        30         Y         8/8        27  15-02-2009 11:00:00  15-02-2009 23:00:00         2
Weer en Verkeer                 1       21003         Y         2/2        26         Y         8/8        26  15-02-2009 23:00:00  15-02-2009 23:00:00         1
Pro Sieben                      1       21005         Y         2/2        10         Y       10/10         1  15-02-2009 01:15:00  16-02-2009 05:45:00        30
22                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
NostalgieNet                    1          58         Y         2/2        24         Y         1/1         2
Al-jazeera Internat             1         102         Y         2/2        11         Y       10/10        16  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        51
Zee Cinema                      1         129         N                               N                                                                          
Ziggo TV                        1         157         N                               N                                                                          
Film1 Action                    1         178         Y         2/2         1         Y       10/10        26  15-02-2009 05:30:00  16-02-2009 05:30:00        15
Comedy Central Family           1         179         Y         2/2        12         Y       10/10        15  15-02-2009 00:15:00  16-02-2009 05:50:00        71
23                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Etalagekanaal                   1          60         N                               N                                                                          
Family 7                        1         180         Y         2/2        23         Y         9/9        24  15-02-2009 00:30:00  16-02-2009 01:00:00        32
TV 5 Monde Europe               1       23001         Y         2/2        18         Y       10/10         4  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        52
sat 1                           1       23002         Y         2/2        24         Y       10/10        11  15-02-2009 01:15:00  16-02-2009 04:30:00        34
Zone reality                    1       23004         Y         2/2        18         Y       10/10        26  15-02-2009 00:35:00  16-02-2009 05:50:00        45
VH-1 Classic                    1       23008         Y         2/2        15         Y       10/10        26  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        20
24                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
ShopZo|SUUS                     1          13         Y         2/2        27         Y       10/10         9  15-02-2009 05:00:00  16-02-2009 05:00:00        41
ZiZone                          1         156         N                               N                                                                          
Set Max                         1         162         N                               N                                                                          
Omrop Fryslan                   2         623         N                               N                                                                          
RADIONL                         2         634         N                               N                                                                          
Waterstad FM                    2         635         N                               N                                                                          
100% NL                         2         639         N                               N                                                                          
NDR 2                           2         655         N                               N                                                                          
NDR Kultur                      2         656         N                               N                                                                          
Surround Radio                  2         676         N                               N                                                                          
Nat Geo Wild                    1       24001         Y         2/2        14         Y       10/10        27  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:00:00        30
Hustler TV                      1       24002         Y         2/2        19         Y       10/10         6  15-02-2009 00:51:00  16-02-2009 04:00:00        17
Set Asia                        1       24003         Y         2/2         7         Y       10/10        13  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:30:00        29
RTL Television                  1       24006         Y         2/2        21         Y       10/10         9  15-02-2009 00:35:00  16-02-2009 05:00:00        33
Radio Bembem                    2       24050         N                               N                                                                          
25                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Spirit 24                       1         103         Y         2/2        30         Y       10/10         5  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 05:26:00        52
Eurosport HD                   25         166         Y         2/2        15         Y         9/9        20  15-02-2009 00:00:00  16-02-2009 00:30:00        22
X-MO                            1         181         Y         2/2         9         Y       10/10        10  15-02-2009 01:54:37  16-02-2009 05:43:55         3
OUTTV                           1         182         Y         2/2        31         Y       10/10        27  15-02-2009 00:44:00  16-02-2009 05:53:00        33
Het gesprek                     1         187         Y         2/2        24         Y         8/8        16  15-02-2009 15:00:00  15-02-2009 23:30:00        11
26                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
HISTORY HD                     25          31         Y         2/2        10         Y       16/16         8  15-02-2009 01:00:00  16-02-2009 23:20:00        48
France 2                        1         186         Y         2/2         7         Y       16/16        19  15-02-2009 00:54:00  16-02-2009 23:15:00        87
50                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Alphen Stad TV                  1         401         N                               N                                                                          
60                                             Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
InfoThuis TV                    1         302         N                               N                                                                          
Den Haag TV                     1         402         N                               N                                                                          
150                                            Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Regio 22                        1         403         N                               N                                                                          
Schagen FM                      1         404         N                               N                                                                          
Seaport TV                      1         405         N                               N                                                                          

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service
      17 - MPEG-2 HD digital television service
      25 - Advanced CODEC HD digital television service
     128 - User defined: firmware download service

Hierdoor krijg je weer inconsistent gedrag van ontvangers als het gaat om het tonen van de EPG informatie. Is het dan echt nodig dat wij alles voor die kleuters daar bij Ziggo/Casema gaan controleren? Kunnen ze dan echt niets zelf in de gaten houden? En waar blijven die 4 dagen EPG informatie die nu al jaren beloofd wordt zodat de Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel klanten evenveel dagen EPG informatie hebben als de Ziggo/@Home abonnees?

• ArChie
De laatste tijd wordt er opvallend vaak geklaagd door Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel abonnees op het gebruikersforum dat het jaartal, land van herkomst, regisseur en de cast informatie van films en series opeens ontbreekt in de EPG informatie. Je kent het wel, de vermelding hoofdrolspelers en dergelijke met de volgende opmaak:
quote:
Film. Amerikaans (USA) filmdrama uit 2000 van Don Roos. Met: Ben Affleck, Gwyneth Paltrow, Tony Goldwyn e.a. Buddy Amaral staat zijn vliegticket af aan een onbekende huisvader, zodat die op tijd bij zijn vrouw Abby en twee zoontjes kan zijn. etc...
Altijd handig om films van bepaalde acteurs snel te kunnen overslaan. Voor de aardigheid eens gezocht op "e.a." in de EPG data van afgelopen zondag en inderdaad blijkt dat deze klanten gelijk hebben. Deze informatie is op één voorkomen na volledig verdwenen in de EPG informatie die door Ziggo/Casema wordt gemaakt voor de abonnees in Ziggo/Casema gebied en Ziggo/Multikabel gebied. Als ik in oudere EPG data zoek komt die "e.a." zoekterm om de haverklap voor. De Ziggo medewerkers op het gebruikersforum zijn natuurlijk weer de vermoorde onschuld aan het spelen dat er niets gewijzigd is, maar feit is dat Ziggo/Casema de boel weer eens aan het verkloten is. In plaats van dat de EPG informatie beter wordt na jaren van ervaring met digitale TV gaat die EPG informatie bij Ziggo/Casema kwalitatief alleen maar achteruit.

Bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel ziet hetzelfde voorbeeld er tegenwoordig als volgt uit:
quote:
Film. Buddy Amaral staat zijn vliegticket af aan een onbekende huisvader, zodat die op tijd bij zijn vrouw Abby en twee zoontjes kan zijn. etc...
Stelletje prutsers...

ArChie wijzigde deze reactie 18-02-2009 19:21 (9%)

• ArChie
Voor de aardigheid nog het complete Packet IDentifier (PID) overzicht van afgelopen zondag:

ArChie wijzigde deze reactie 13-03-2009 16:28 (99%)

• ArChie

ArChie wijzigde deze reactie 13-03-2009 16:29 (99%)

• ArChie
Uit bovenstaande PID lijst valt op te maken dat het aantal kanalen met DVB ondertiteling niet groot te noemen is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
HISTORY            dut
Extreme sports     dut
Travel Channel     dut
Motors TV          gre
MGM Movie Channel  dut
ESPN Classic Sport por, dut
BBC 1              eng
BBC 2              eng
Discovery HD       dut
Boomerang          dut
ZDF                deu
E! Entertainment   dut
TV 5 Monde Europe  rus, deu
Nat Geo Wild       dut
HISTORY HD         dut

Welke kanalen zullen bij Ziggo/@Home DVB ondertiteling hebben? Zijn dat dezelfde kanalen of zitten daar soms ook weer verschillen in?

• ArChie
En het is weer zover, nu is Transport Stream 7 weer aan de beurt met de freezes. Daarin zitten kanalen als:
  • Motors TV
  • Nick/Comedy Central
  • WDR
  • Garuda TV
  • Holland DOC
  • Arrow Classic Rock
  • BNR Nieuws Radio
  • Classic FM
  • Funx
  • Slam! FM
  • Q-Music
  • Radio 1
  • Radio 2
  • Radio 3
  • Radio 4
  • Radio France Inter.
Vandaag hebben ze weer wat zitten rommelen aan de kanalenlijst om een tijdelijke verwijzing toe te voegen naar Film1 voor de Oscars. Relatie? Geen idee, maar als het zo is hebben ze weer eens voor de zoveelste keer niet gecontroleerd of deze wijziging negatieve gevolgen heeft gehad voor de Ziggo/Multikabel abonnees. Wat zijn het toch een stel ongelofelijk domme prutsers daar bij Ziggo/Casema. Waarom gooien ze die nitwits er niet uit of zoek ze een taak voor ze waar ze geen schade kunnen aanrichten.

• ArChie
quote:
ArChie schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:19:
De laatste tijd wordt er opvallend vaak geklaagd door Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel abonnees op het gebruikersforum dat het jaartal, land van herkomst, regisseur en de cast informatie van films en series opeens ontbreekt in de EPG informatie.

...

Voor de aardigheid eens gezocht op "e.a." in de EPG data van afgelopen zondag en inderdaad blijkt dat deze klanten gelijk hebben. Deze informatie is op één voorkomen na volledig verdwenen in de EPG informatie die door Ziggo/Casema wordt gemaakt voor de abonnees in Ziggo/Casema gebied en Ziggo/Multikabel gebied. Als ik in oudere EPG data zoek komt die "e.a." zoekterm om de haverklap voor. De Ziggo medewerkers op het gebruikersforum zijn natuurlijk weer de vermoorde onschuld aan het spelen dat er niets gewijzigd is, maar feit is dat Ziggo/Casema de boel weer eens aan het verkloten is. In plaats van dat de EPG informatie beter wordt na jaren van ervaring met digitale TV gaat die EPG informatie bij Ziggo/Casema kwalitatief alleen maar achteruit.
Ik heb ondertussen ook een vermoeden waarom de hoeveelheid programma beschrijvende tekst opeens sterk is beperkt door Ziggo/Casema. Uit de onderstaande foto's van de Cisco 8455DVB HDTV VOD PVR die door Ziggo/Casema in samenwerking met Cisco ontwikkeld wordt valt op te maken dat er niet veel ruimte is voor uitgebreide beschrijvende programma teksten in de user interface van deze ontvanger:

http://img12.imageshack.us/img12/7728/ciscoepg1be2.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/4835/ciscoepg2mf5.jpg

Als Ziggo/Casema de cast en dergelijke informatie gewoon zou doorgegeven dan is dat ongeveer het enige dat er aan programma beschrijving getoond wordt, dus besluiten ze maar om de boel in te perken zodat het voor "hun" speciale ontvanger het beste uitkomt waarmee ze duidelijk laten merken dat ze schijt hebben aan hun klanten met een ontvanger die niet beschikt over een dergelijke beperkte user interface voor de EPG informatie. Het aanpassen/beperken van de hoeveelheid data/tekst om tegemoet te komen aan de beperkingen van één ontvanger is ongeveer het domste wat je als kabelbedrijf kan doen, maar van enige vorm van intelligentie kan je de Ziggo/Casema medewerkers niet beschuldigen. In plaats van dat ze de user interface van de Cisco 8455DVB laten aanpassen zodat wel goed alle uitgebreide tekst getoond kan worden kiezen zij er nu voor om alle klanten op te zadelen met de beperking van dit apparaat en/of de OpenTV middleware applicatie die ze gebruiken om de EPG informatie te tonen. Ook de programmagids op de website van Ziggo wordt kennelijk gevuld uit de EPG database van Ziggo/Casema. Zoek maar eens op het genre Film voor alle zenders via de volgende link om een idee te krijgen van de beperkte beschrijvende programma tekst:

http://programmagids.ziggo.nl/zoeken.php

Bij UPC zie precies hetzelfde probleem met de EPG OpenTV middleware applicatie die zij gebruiken op hun Mediabox. Ook daar is er bijzonder weinig ruimte voor uitgebreide beschrijvingen van programma's, dus beperken ze de hoeveelheid tekst die ze versturen. Zie onderstaand voorbeeld van de EPG informatie zoals die bij UPC getoond wordt:

http://img12.imageshack.us/img12/7195/mediaboxepg1nk9.jpg

Het vervelende is dat de zuster bedrijven van UPC, zoals Chellomedia en Digital Media Centre (DMC), die veel van de digitale TV kanalen voor UPC produceren een aantal van die kanalen ook distributeren naar Ziggo en dus ook de bijbehorende EPG leveren. Omdat de UPC Mediaboxen niet met uitgebreide programma beschrijvingen kunnen omgaan wordt door deze zuster bedrijven standaard de hoeveelheid tekst beperkt. Daardoor is er ook bij Ziggo/@Home nauwelijks sprake van een beschrijving bij bijvoorbeeld de duur betaalde Film1 kanalen. Kanalen waarvan een klant mag verwachten dat er aandacht besteed wordt aan uitgebreide film beschrijvingen. Wederom een voorbeeld van hoe ongelofelijk dom het is om voor een bepaalde ontvanger of OpenTV middleware applicatie beperkingen toe te passen in het signaal omdat iedereen dan last heeft van die beperkingen.

• ArChie
Overigens laat de tweede foto van de EPG informatie, zoals die door de Cisco 8455DVB ontvanger getoond wordt, nog iets zien wat niet zou moeten maar kennelijk niet tijdens de "zware certificeringstesten" door Ziggo/Casema is opgemerkt:
quote:
Tijdstip uitzending 2008-06-17T18:30:00+00:00
Deze datum tijd notatie is natuurlijk niet een datum tijd notatie waarmee je de gebruikers van deze ontvanger gaat lastig vallen. Prutsers...

• Andre_1976
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-04 13:15
quote:
ArChie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:43:
[...]

Ik heb ondertussen ook een vermoeden waarom de hoeveelheid programma beschrijvende tekst opeens sterk is beperkt door Ziggo/Casema. Uit de onderstaande foto's van de Cisco 8455DVB HDTV VOD PVR die door Ziggo/Casema in samenwerking met Cisco ontwikkeld wordt valt op te maken dat er niet veel ruimte is voor uitgebreide beschrijvende programma teksten in de user interface van deze ontvanger:

-knipje
De Cisco biedt de mogelijkheid om middels de INFO knop en/of de Blauwe (TXT)-knop een hele lap EPG-informatie aan te bieden. Volgens mij bieden ook andere tuners een samenvatting aan op de EPG Guide met de mogelijkheid om eea uit te breiden. Zo werkt de Cisco ook. Je conclusie dat Ziggo de EPG beperkt vanwege de Cisco wat ver gezocht

Andre

• ArChie
quote:
Andre_1976 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:24:
De Cisco biedt de mogelijkheid om middels de INFO knop en/of de Blauwe (TXT)-knop een hele lap EPG-informatie aan te bieden. Volgens mij bieden ook andere tuners een samenvatting aan op de EPG Guide met de mogelijkheid om eea uit te breiden. Zo werkt de Cisco ook. Je conclusie dat Ziggo de EPG beperkt vanwege de Cisco wat ver gezocht
Bedankt voor deze toelichting op de werking van de Cisco. Dan blijft de vraag waarom Ziggo/Casema dan wel de hoeveel uitgebreide programma tekst opeens heeft beperkt.

• mphilipp

mphilipp

Ne Obliviscaris

quote:
ArChie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:27:
[...]
Dan blijft de vraag waarom Ziggo/Casema dan wel de hoeveel uitgebreide programma tekst opeens heeft beperkt.
Misschien gewoon onwil oid? Stommigheid? Ik kan me niet voorstellen dat ze niet op de hoogte zijn van de mogelijkheden. Misschien vinden ze het helemaal niet belangrijk, of denken ze dat niemand het écht wil. Of...maar dan ga ik zelf de conspiracy mode in: de uitgevers van de tv gidsen vragen ze stiekem om de EPG info zo vaag en onvolledig mogelijk te houden. Als meer mensen zoals ik zijn, hebben ze al heel wat jaren geen gids meer. Ik kan alles wat ik wil uit de EPG halen.

• Andre_1976
Goede vraag inderdaad. Opvallend is dat de EPG van de publieke en commerciële zenders wel vrij volledig is. Film1 is inderdaad erg karig de laatste tijd. Is er niet iemand met kennissen met een UPC of Canal Digitaal abbo? Kijken hoe daar de EPG is?

• ArChie
quote:
Andre_1976 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:16:
Goede vraag inderdaad. Opvallend is dat de EPG van de publieke en commerciële zenders wel vrij volledig is. Film1 is inderdaad erg karig de laatste tijd. Is er niet iemand met kennissen met een UPC of Canal Digitaal abbo? Kijken hoe daar de EPG is?
Geen UPC abonnement, maar een UPC klant heeft onlangs de EPG via de satelliet vergeleken met die van UPC en vastgesteld dat die EPG bij UPC ook zeer beperkt is in de volledige programma omschrijvingen. Opvallend dat bij de enige twee kabelbedrijven die van een OpenTV middleware EPG applicatie gebruik maken de hoeveelheid beschrijvende programma tekst beperkt is.

Voor de duidelijkheid: Het gaat hier om het verdwijnen van de cast en dergelijke informatie bij Ziggo/Casema uit de EPG data die ze in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied verspreiden. Die informatie is ook verdwenen uit de EPG informatie bij de publieke en commerciële kanalen terwijl dit volgens een Ziggo/@Home medewerker niet gewijzigd zou zijn bij Ziggo. Ik ga er vooralsnog vanuit dat deze Ziggo/@Home medewerker alleen zicht heeft op de inhoud van de EPG data van Ziggo/@Home en niet in de EPG database van Ziggo/Casema gekeken heeft en neem daarom aan dat Ziggo/@Home wel nog de cast en dergelijke informatie doorgeeft.

• Andre_1976
quote:
Opvallend dat bij de enige twee kabelbedrijven die van een OpenTV middleware EPG applicatie gebruik maken de hoeveelheid beschrijvende programma tekst beperkt is.
Het lijkt mij sterk dat een kabelaar gaat knippen in EPG info. Ik zie voor Net5 vanavond bij de film The Gift een hele lading tekst staan, acteurs ontbreken, maar via diverse programmagidsen op Internet is exact dezelfde informatie te vinden (ook zonder acteurs). Kortom waar er bezuinigd wordt weet ik niet, maar of er geknipt wordt bij Ziggo lijkt me sterk. Wellicht is er overgestapt naar een andere EPG aanbieder?

PS op de Cisco is op kanaal 7040 een slide met een aankondiging voor de Film1/Oscar avond verschenen.

Groet

André

• ArChie
quote:
Andre_1976 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:32:
Het lijkt mij sterk dat een kabelaar gaat knippen in EPG info. Ik zie voor Net5 vanavond bij de film The Gift een hele lading tekst staan, acteurs ontbreken, maar via diverse programmagidsen op Internet is exact dezelfde informatie te vinden (ook zonder acteurs).
Ik weet niet precies in welke programmagidsen je allemaal gekeken hebt, maar ik kom toch op diverse site wel de ontbrekende informatie tegen:

Bijvoorbeeld gids.omroep.nl (http://gids.omroep.nl/cor...a7d61e3143e484b55cb12006d)
quote:
The gift
Amerikaanse (USA) thriller uit 2000 van Sam Raimi. Met: Cate Blanchett, Keanu Reeves, Giovanni Ribisi e.a. Annie Wilson is een jonge vrouw met een paranormale gave. Via kaartlezen kan zij zien wat er zich in het leven van anderen afspeelt. Wanneer ze ziet dat één van haar buurvrouwen wordt mishandeld door haar brute echtgenoot, raadt ze haar aan te vluchten. De echtgenoot stelt deze bemoeienissen niet op prijs en bedreigt Annie met de dood. Als de man ervan verdacht wordt iets te maken te hebben met de verdwijning van een mooie, jonge vrouw, roept het onderzoeksteam de hulp van Annie in. Haar leven komt vervolgens ernstig in gevaar.

• ArChie
Ondertussen nog steeds freezes op de kanalen in Transport Stream 7 hier in Ziggo/Multikabel gebied. Het zal wel weer dagen gaan duren totdat ze dit bij Ziggo/Casema ook weten en er hopelijk iets aan gaan doen. Zo langzamerhand is het niet eens meer mogelijk om een week lang volledig ongestoord te kunnen kijken met dank aan Ziggo/Casema.

• Andre_1976
Ik heb gekeken op TVgids.nl, de site van Net5 zelf, RTL..allemaal dezelfde info als bij Ziggo in de EPG. Blijkbaar een andere aanbieder en dus geen knipwerk.

• ArChie
quote:
Andre_1976 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 20:32:
PS op de Cisco is op kanaal 7040 een slide met een aankondiging voor de Film1/Oscar avond verschenen.
Ook weer zo'n bug in de Cisco 8455DVB, het Logical Channel Number (LCN) dat door Ziggo/Casema is ingesteld is namelijk 14 en niet 7040. Dat 7040 nummer is de service ID van dit tijdelijke kanaal en dat nummer zou de ontvanger volgens de "grondige certificeringstesten" van Ziggo nooit mogen laten zien. Het komt echter vaker voor dat de Cisco de service ID's van kanalen toont zoals onlangs na het verwijderen van twee Sport1 kanalen. Maar ja, ze zijn nu pas nog maar meer dan een jaar bezig met deze ontvanger bij Ziggo/Casema dus mogen we nog niet verwachten dat er een Ziggo/Casema medewerker is die deze bug is opgevallen.

• Andre_1976
Die 2 sport 1 kanalen zaten inderdaad in de 15xxx serie. Eerder was Radio Rembrandt nog te horen via de Cisco op een kanaal in de 7xxxx serie. Wel apart. Overigens net even Southpark gekeken op Nick/CC maar weinig freezes etc (via EX-casema gebied).

• ArChie
quote:
Andre_1976 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:44:
Ik heb gekeken op TVgids.nl, de site van Net5 zelf, RTL..allemaal dezelfde info als bij Ziggo in de EPG. Blijkbaar een andere aanbieder en dus geen knipwerk.
TVgids.nl toont de acteurs, regisseur en jaartal ook, maar laat dat in de kantlijn zien i.p.v. dit toe te voegen in de tekst. Het is maar hoe je dergelijke informatie toevoegd en of je het wel of niet toont aan je klanten. Er hoeft dus niet perse sprake te zijn van knippen maar kan ook het niet toevoegen zijn afhankelijk van hoe die informatie precies wordt aangeboden. Ziggo/Casema lijkt zelf ook aan het einde van de tekst een regel toe te voegen op basis van de kijkwijzer informatie die in feite overbodig is omdat het DVB protocol en de ontvangers zelf al over faciliteiten beschikken om die kijkwijzer informatie te versturen en te tonen.

Feit is dat die informatie voorheen wel aanwezig was bij de EPG die Ziggo/Casema verstuurde naar het Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied en nu niet meer. Het boeit mij persoonlijk niet of dat komt omdat ze iets knippen of iets vergeten toe te voegen of dat ze over zijn gestapt op een goedkopere leverancier zodat ze meer winst kunnen maken. Het is informatie dat ik voorheen altijd gebruikte om snel een voor mij interessante film te kunnen kiezen op basis van genre, jaartal, regisseur en acteurs. Alleen de wazige beschrijving is voor mij niet voldoende en in zoverre vind ik het dus een achteruitgang in de dienstverlening van Ziggo. En Ziggo is in deze mijn aanspreekpunt. Als Ziggo van mening is dat zij niets verandert hebben dan gaan zij maar weer met hun leverancier praten die voor mij verder niet bekend is en ook niet bekend hoeft te zijn.

• ArChie
quote:
Andre_1976 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:54:
Overigens net even Southpark gekeken op Nick/CC maar weinig freezes etc (via EX-casema gebied).
Dat kan kloppen want deze storing wordt veroorzaakt door distributie problemen tussen de Ziggo/Casema headend en het Ziggo/Multikabel gebied via glasvezel verbindingen. Het is een bekende storing die met enige regelmaat terugkomt maar gezien de nu al zeer lange tijd dat deze storing voorkomt heeft het er alle schijn van dat dit niet veel prioriteit krijgt bij Ziggo/Casema om het definitief op te lossen.

• Andre_1976
quote:
ArChie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:01:
[...]. Het is informatie dat ik voorheen altijd gebruikte om snel een voor mij interessante film te kunnen kiezen op basis van genre, jaartal, regisseur en acteurs. Alleen de wazige beschrijving is voor mij niet voldoende en in zoverre vind ik het dus een achteruitgang in de dienstverlening van Ziggo.
mee eens....

• gertjan!
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18:40
quote:
ArChie schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 21:24:
[...]

Ik weet niet precies in welke programmagidsen je allemaal gekeken hebt, maar ik kom toch op diverse site wel de ontbrekende informatie tegen:

Bijvoorbeeld gids.omroep.nl (http://gids.omroep.nl/cor...a7d61e3143e484b55cb12006d)

The gift
Amerikaanse (USA) thriller uit 2000 van Sam Raimi. Met: Cate Blanchett, Keanu Reeves, Giovanni Ribisi e.a. Annie Wilson is een jonge vrouw met een paranormale gave. Via kaartlezen kan zij zien wat er zich in het leven van anderen afspeelt. Wanneer ze ziet dat één van haar buurvrouwen wordt mishandeld door haar brute echtgenoot, raadt ze haar aan te vluchten. De echtgenoot stelt deze bemoeienissen niet op prijs en bedreigt Annie met de dood. Als de man ervan verdacht wordt iets te maken te hebben met de verdwijning van een mooie, jonge vrouw, roept het onderzoeksteam de hulp van Annie in. Haar leven komt vervolgens ernstig in gevaar.
Hier in het Ziggo/@Home gebied ontvang ik de volgende EPG informatie:
quote:
Film. Amerikaanse (USA) thriller uit 2000 van Sam Raimi. Met: Cate Blanchett, Keanu Reeves, Giovanni Ribisi e.a. Annie Wilson is een jonge vrouw met een paranormale gave. Via kaartlezen kan zij zien wat er zich in het leven van anderen afspeelt. Wanneer ze ziet dat één van haar buurvrouwen wordt mishandeld door haar brute echtgenoot, raadt ze haar aan te vluchten. De echtgenoot stelt deze bemoeienissen niet op prijs en bedreigt Annie met de dood. Als de man ervan verdacht wordt iets te maken te hebben met de verdwijning van een mooie, jonge vrouw, roept het onderzoeksteam de hulp van Annie in. Haar leven komt vervolgens ernstig in gevaar. Kijkwijzer indicatie: niet voor personen tot 16 jaar, programma bevat geweld en angst.

• ArChie
quote:
gertjan! schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:41:
Hier in het Ziggo/@Home gebied ontvang ik de volgende EPG informatie:
Mijn dank is groot. Dit toont dus precies aan wat ik al tijden aangeef, namelijk dat de klanten in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied die voor hun digitale TV signaal afhankelijk zijn van de Ziggo/Casema headend en het incompetente personeel aldaar continu met een kwalitatief mindere digitale TV dienstverlening te maken hebben dan de klanten in Ziggo/@Home gebied.

Zie onderstaand de exacte tekst zoals ik die zojuist uit een Ziggo/Casema Transport Stream capture file heb gehaald in Ziggo/Multikabel gebied:
quote:
Film. Annie Wilson is een jonge vrouw met een paranormale gave. Via kaartlezen kan zij zien wat er zich in het leven van anderen afspeelt. Wanneer ze ziet dat één van haar buurvrouwen wordt mishandeld door haar brute echtgenoot, raadt ze haar aan te vluchten. De echtgenoot stelt deze bemoeienissen niet op prijs en bedreigt Annie met de dood. Als de man ervan verdacht wordt iets te maken te hebben met de verdwijning van een mooie, jonge vrouw, roept het onderzoeksteam de hulp van Annie in. Haar leven komt vervolgens ernstig in gevaar. Kijkwijzer indicatie: afgeraden voor personen jonger dan 16 jaar, programma bevat angst, programma bevat geweld.
De onderstaande tekst met het genre, jaartal, regisseur en acteurs ontbreekt dus in de door Ziggo/Casema geproduceerde EPG informatie:
quote:
Amerikaanse (USA) thriller uit 2000 van Sam Raimi. Met: Cate Blanchett, Keanu Reeves, Giovanni Ribisi e.a.
Binnen één bedrijf zijn twee volledig zelfstandig opererende headends dus niet in staat om hetzelfde product te leveren aan de klanten ongeacht het gebied waarin die klanten wonen.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste