OddesE schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:30:
Toch wel... Het is een simpel feit dat voor het bewuste artikel de fout er nog steeds in staat en dat het policy is dat zulke opmerkingen omlaag gemodereerd dienen te worden. Ik stel dat de policy niet werkt en dat je dat terugziet in dit voorbeeld. In aanvulling op omlaag modereren zou je als moderator ook de melding kunnen doorgeven. Men vindt dat dus niet belangrijk genoeg om te doen, maar het modereren wel. Ik begrijp dat het publiek ook modereert maar die voeren in feite de policy uit.
Ik begrijp wat je bedoelt. Die policy is er om de reacties op de Frontpage schoon te houden. En over het algemeen werkt die policy prima, want de meeste wijzigingen komen gewoon in het GR subforum binnen.

Het is wel zo dat niet iedereen op de hoogte is hiervan. Dat is niet een fout in de policy, maar wellicht een fout in de informatievoorziening. Vandaar ook de discussie in het
door mij gegeven topic.
Dat modders het niet doorgeven in het juiste topic kan natuurlijk meerdere redenen hebben. Ten eerste kan het zo zijn dat de modder niet zeker weet of jij wel gelijk hebt met de door jou gemelde fout. Daarnaast kost het gewoon tijd voor zo iemand. De meeste mensen modden de reacties tijdens het lezen ervan. Je moet er dus niet vanuit gaan, dat elke keer als jij iets op de verkeerde wijze aandraagt, iemand anders dit stokje van je overneemt en het wel even oplost

Nogmaals, de modders zijn de reguliere gebruikers die net als jij een nieuwsartikel lezen.
Het staat in elk geval niet goed dat die fout er in staat.
Zeker niet, maar de website wordt nu eenmaal gerund door mensen, die niet alles tegelijkertijd kunnen. Zoals ik al zei, is het in de gaten houden van reacties op de nieuwsartikelen, niet iets wat in de taakomschrijving van de redactieleden staat. Als de fout er nu nog staat, zou ik je aanraden om de door jou gevonden fout te gaan melden in
Geachte Redactie zodat hij alsnog opgelost wordt.

Het doet toch af aan de waarde van het artikel, en zelfs van Tweakers.net als geheel, als het heel vaak voorkomt. Zie dit als positieve kritiek, ik ben begaan met tweakers.net.

Dat eerste ben ik geheel met je eens. Maar zo vaak komt het niet voor. Ik vind dus dat je naar aanleiding van dit ene geval, niet zomaar die fout door kan trekken door te zeggen dat 'Tweakers het niet zo nauw neemt met de feiten en het geen probleem vindt om onjuistheden te verkondigen'. Dat gaat er bij mij niet in op basis van één voorbeeld en daarom noemde ik het kort-door-de-bocht. Alle kritiek is welkom, maar het moet wel enigszins gefundeerd. Als je dat soort uitspraken doet, kun je reacties zoals de mijne verwachten