[DIY] Stereoset uitbreiden; welke rear boxen te maken?

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

De spullen zijn besteld.
Zie overzicht.

Dag beste mensen,

De laatste paar dagen ben ik bezig geweest met het opnieuw verfen van mijn stereoset waar ik een jaar of 5 geleden aan begonnen ben. Zie ook: [DIY] Keuze maken tussen speakers (1-way / 2-way etc.?)

Ik heb nu het idee gevat om deze set langzaam aan uit te breiden en er dus twee rear boxen te maken, één center en één subwoofer. Ik denk dat ik het beste kan beginnen met de rears, daarna de center en vervolgens de subwoofer. De reden dat ik het stap voor stap doe is omdat mijn vriendin en ik het ook wel leuk vinden als de spaarrekening blijft doorgroeien. :P

Huidige boxen:

2-weg systeem met de volgende drivers:Ze zijn ingebouwd in een bass-reflex box van 70 liter. Deze boxen geven, voor mij, een erg mooi geluid i.c.m. mijn receiver: JVC RX-5062

Zoals gezegd zou ik hier graag leuke rears bij maken. Die rears heb ik het liefst in boekenplankformaat (of iets in die richting) zodat ik ze netjes op steunen kan zetten of op kan hangen. Nog twee van zulke zuilen erbij, wordt wel erg massaal. Als ik mij niet vergis is het prima te doen om rears in dat formaat te maken, zo niet; dan zit er niets anders op om nog twee zuilen te bouwen.

De huidige zuilen, die als fronts zullen fungeren, hebben samen ongeveer € 200-, gekost (alles incl.). Dit is ook wel het maximum dat ik nu wil uitgeven voor de rears.

Waar ik graag sturing in zou willen krijgen:
  • Welke drivers kan ik goed gebruiken i.c.m. mijn huidige zuilen? Ik lees veel goeds over het merk Visaton.
  • Wat is een leuke maat driver voor een rearspeaker? 6"?
  • Is het een goed idee om met de rears te beginnen?
  • Hoe kan ik, wanneer er een driver / drivers bekend zijn met WinISD een leuke box-inhoud berekenen?
Als ik bijvoorbeeld de Tonsil GTC 13/40/1 bekijk, dan zie ik de volgende waarden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Model:GTC 13/40/1
Sinus- en muziekverm.:80/160 W
Frequentie:35 - 5000 Hz
fs:50 Hz
Impedantie:4 Ω
Qts:0,3 8
Vas:10,5 l
Korf-Ø:158 mm
Inbouw-Ø:122 mm
Inbouwdiepte:65 mm
Gewicht:1100 g

Hoe kan ik daaruit afleiden of een dergelijke driver geschikt is voor mijn doel? Hoe weet ik of deze driver te veel / te weinig middentonen doorlaat, bijvoorbeeld?

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door saviour op 28-05-2008 12:42 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37
Gewoon dezelfde units, misschien een kleine driver (ik ken de zuilen niet), in een boekenplank kast? Dat lijkt me het beste matchen.
Voor de center speakers graag precies hetzelfde als de front speakers. Als je die niet goed kunt plaatsen (meestal het geval) dan in een andere behuizing welke wel past. Plaats geen extra mid units in de center, dan is de balans tussen L-C-R weg.

[ Voor 11% gewijzigd door ShittyOldMan op 27-05-2008 16:59 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• saviour
  • Niet online
De huidige zuilen zijn best flink (H x D x B (106,6 CM x 36,9 CM x 29,4 CM)).
Een foto van tijdens de bouw:
edit:
Plaatje verwijderd

De woofers zijn 10", als ik diezelfde woofers wil plaatsen in een center en / of rears, dan krijg ik enorm grote boxen te staan, vandaar dat ik mij afvraag of het mogelijk is om het iets anders op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door saviour op 12-06-2008 23:19 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

10" Woofer + 25 mm Tweet :? Dat lijkt me eigenlijk geen erg goede combinatie. Natuurlijk is het wel extreem laag budget en het zal ook vast wel knallen :)

Maar misschien is het nu tijd voor iets serieuzer werk? Iets meer budget en een uitgekookt ontwerp :)

Bijvoorbeeld de Mini Monitor Basic uit de Hobby Hifi? En zo zijn er nog wel meer leuke combinaties te vinden voor een redelijk zacht prijsje die veel beter klinken dat dat spul van de conrad met standaard filtertje.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• saviour
  • Niet online
Die tweeter die nu in de zuilen zit is geen 25mm maar 10 CM in diameter, het filter is overigens ook niet standaard. Het enige dat van Conrad afkomt zijn de woofers. :)

edit:
Plaatje verwijderd

Die site waar je mee komt is wel leuk trouwens. Ik ben heel de avond al aan het zoeken wat er zoal beschikbaar is. Het lijkt mij leuk om iets met de Visaton W130 S(C) te doen, maar dan is het nog de vraag welke tweeter daarbij past, hoe groot de kast moet zijn en welke onderdelen er in het filter moeten. Hoe kun je dat als leek bepalen?

Het liefst bouw ik het gewoon zelf, just for the fun of it. Ik ben ook geen grote audiofiel om het maar zo te noemen.

[ Voor 17% gewijzigd door saviour op 12-06-2008 23:19 ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 09:19
Leuke receiver heb ik ook.

En nice zuilen, nja ik ben lij met mijn philips speakers uit 1983 ofzo :D

Als je er 2 van die kleine bij maakt moet je wel zorgen dat daar enige vorm van geluid uit komt, ik heb zelf nu 2 van die billige sattelietjes van zo een 2.1 setje erbij staan en dat klinkt echt poep.
Alleen leuk voor in films de surround. En dan moet ik die op +5 zetten.

Dus zorg toch voor voldoende grootte ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

saviour schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:20:
Die tweeter die nu in de zuilen zit is geen 25mm maar 10 CM in diameter, het filter is overigens ook niet standaard. Het enige dat van Conrad afkomt zijn de woofers. :)
Dat laatste scheelt weer, maar die tweeter is gewoon een 25 mm dome. Dat de faceplate toevallig 10 cm is doet er natuurlijk niet toe.

Wil je wat met de W130SC doen, kijk dan nogmaals naar mijn link :) Daar gebruiken ze de Visaton SC10. Ook geen hoogstaande tweeter, maar voor het budget prima.

De grote vraag is natuurlijk wat je wil uitgeven?

• saviour
  • Niet online
voodooless schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 19:43:
Dat laatste scheelt weer, maar die tweeter is gewoon een 25 mm dome. Dat de faceplate toevallig 10 cm is doet er natuurlijk niet toe.
Je hebt gelijk. 8)7 Ik kan echter de tweeter van mijn huidige zuilen denk ik niet vervangen, het compartiment voor de tweeter is sowieso maar 10 cm hoog.
Wil je wat met de W130SC doen, kijk dan nogmaals naar mijn link :) Daar gebruiken ze de Visaton SC10. Ook geen hoogstaande tweeter, maar voor het budget prima.

De grote vraag is natuurlijk wat je wil uitgeven?
Ik wil nog steeds wel maximaal zo'n € 200-, uitgeven, voor mijn oortjes levert dat (tot dusver) een prima geluid op.

Edit:
Ik ben net weer aan het zoeken geslagen, toen kwam ik een aantal posts van jou tegen waarin je dit setje aanprijst. In één van de posts geef je de volgende informatie:

Scheidingsfilter woofer/tweeter, hulp nodig!

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/download/mini_monitor.png
links de midbass, rechts de tweeter. De dikke 1,5 mH spoel moet een luchtspoel zijn van 1.4 mm draad. Dikker mag ook natuurlijk. Bij de andere voldoet 0.7mm
Dus de twee "krullen" zijn de spoelen, de == zijn de condensatoren en de "doosjes" zijn de weerstanden (5W)?
Het kistje is 20x33x28,5 cm van buiten, gemaakt van 19mm MDF. aan de achterkant, achter de tweeter komt een poort met een binnen diameter van 60 mm en een lengte van 155mm.
Dit ziet er allemaal erg duidelijk uit. _/-\o_

Bij mijn zuilen heb ik van dat dikke noppenschuim gebruikt voor de demping, dat zal hiervoor wel te dik zijn neem ik aan.

Als dit setje voldoet (t.o.v. bijv. de 17cm variant) dan ga ik morgen denk ik maar spulletjes bestellen!

Ik heb even het e.e.a vergeleken tussen Speakerland, Speaker en co en elektronica-online.

Speakerland / Speaker en co
+ Ze hebben de luchtspoelen in 1,5mm en 0,71mm draad.
- Ze hebben de tweeter (Visaton SC10N) niet.
- Hebben geen passende BR pijp, dus die moet dan zelf gemaakt worden.

elektronica-online
+ Heeft alle spullen.
+ Heeft een BR pijp die lang genoeg is, heeft alleen wel een diameter van 63mm i.p.v. 60mm
- De luchtspoelen hebben "slechts" draad van 1mm en 0,6mm
- De weerstanden zijn allemaal 10W

Het liefste bestel ik wel alles bij één zaak.

Gerichte vragen:
1. Zal ik de W 130 S nemen, of biedt de W 170 S veel meerwaarde?
2. Is het verstandig om shielded drivers te nemen of is dat overbodig?
3. Is het erg als de weerstanden 10W zijn?
4. Is het erg als de BR pijp 63mm diameter is i.p.v. 60mm?
5. Voldoen de luchtspoelen van elektronica-online?
6. Als die niet voldoen, welke tweeter zal ik dan bestelen bij Speakerland / Speaker en co?

Ik krijg er helemaal zin in!

[ Voor 91% gewijzigd door saviour op 28-05-2008 10:03 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

saviour schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:08:
[...]

Gerichte vragen:
2. Is het verstandig om shielded drivers te nemen of is dat overbodig?
6. Als die niet voldoen, welke tweeter zal ik dan bestelen bij Speakerland / Speaker en co?

Ik krijg er helemaal zin in!
Nu ben ik geen master speaker constructor ;) maar ik weet er wel iets vanaf. Bass reflexsystemen zijn veel gevoeliger voor ontwerpfouten als gesloten systemen, dus een verkeerde BR poort kan je speaker onnodig verprutsen.

Over die weerstanden, tja er staat niets voor niets 1 ohm en 10 ohm he...het is een wisselfilter, dus jah die waardes moet je wel aanhouden voor een leuk gebalanceerd geluid. Elke normale elektroshop heeft 1 ohm weerstanden :)

Over die speaker kan ik niks zeggen, maar waarom koop je niet gewoon een bouwpakket van www.speakerenco.nl zoals de rapid mkIII. heb je alle elektronika, units in een pakket en kan je met een bouttekening een leuke kast bouwen. Bovendien past het perfect in je budget :)

succes!

[ Voor 37% gewijzigd door DjVe op 28-05-2008 03:27 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

saviour schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:08:
Edit:
Ik ben net weer aan het zoeken geslagen, toen kwam ik een aantal posts van jou tegen waarin je dit setje aanprijst. In één van de posts geef je de volgende informatie:

[afbeelding]
Misschien even handig om effe een linkje naar dat topic te plaatsen, dan weet iedereen waar het over gaat.. Niemand kan nu zien welke woofer en welke tweeter hier gebruikt is.
Dus de twee "krullen" zijn de spoelen, de == zijn de condensatoren en de "doosjes" zijn de weerstanden (5W)?
Juist ja. Bovenstaande schema is toch ook gewoon van de mini monitor basic die ik al poste? Die kun je voor 200 euro/paar prima bouwen hoor. Je houdt zelfs nog geld over denk ik ;) Spaar wel niet op filter onderdelen. Dat is gewoon onnodig zonde.
Als dit setje voldoet (t.o.v. bijv. de 17cm variant) dan ga ik morgen denk ik maar spulletjes bestellen!
Wil je de 17 cm unit gebruiken dan kun je opnieuw beginnen met ontwerpen. Filter werkt er niet op. Teven heb je een andere kast nodig.
Het liefste bestel ik wel alles bij één zaak.
Anders gewoon even bellen of ze spul misschien wel hebben of kunnen bestellen. Visaton kun je vaak ook bij de lokale electronica shop krijgen. Kost je wel wat meer dan.
Gerichte vragen:
Geen van beiden. Het ontwerp gebruiken een W 130 SC4 . Als je wat anders neemt: back to the drawing board.
Maakt niet uit.
Kan prima, je moet alleen even de lengte opnieuw berekenen.
Vast wel. Belangrijk is ook dat je de juiste weerstanden en condensatoren besteld. Doe effe een lijste zodat we kunnen checken.

• saviour
  • Niet online
voodooless schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:36:
Misschien even handig om effe een linkje naar dat topic te plaatsen, dan weet iedereen waar het over gaat.. Niemand kan nu zien welke woofer en welke tweeter hier gebruikt is.
Gedaan, ik dacht dat het wel duidelijk was over welke Visaton drivers het gaat.
Wil je de 17 cm unit gebruiken dan kun je opnieuw beginnen met ontwerpen. Filter werkt er niet op. Teven heb je een andere kast nodig.
Dat begrijp ik, ik doelde dan ook op een geheel ander ontwerp. Ik denk echter dat deze set wel zal voldoen voor mij.
Anders gewoon even bellen of ze spul misschien wel hebben of kunnen bestellen. Visaton kun je vaak ook bij de lokale electronica shop krijgen. Kost je wel wat meer dan.
Dat is eventueel ook een optie.
Geen van beiden. Het ontwerp gebruiken een W 130 SC4 . Als je wat anders neemt: back to the drawing board.
Dan ga ik nu even zoeken of dat ook netjes op mijn receiver aangesloten kan worden. De huidige zuilen zijn wel 8 Ohm. Ik dacht dat het voor het filter niet uit zou maken.

Bij de specificaties van mijn receiver staat:
Uitgangsvermogen: Surround
Front & Centre Channels 3 x 100 W, min. RMS, bij 8 ohm bij 1 kHz met niet meer dan 10% totale harmonische vervorming
Surround kanalen 2 x 100 W, min. RMS, bij 8 ohm bij 1 kHz met niet meer dan 10% totale harmonische vervorming
Tevens staat er achterop: Caution: Impendance 8-16 Ohm. Het lijkt er dus op dat 4 Ohm drivers niet aangesloten kunnen worden. Hoe kun je dan berekenen hoe het filter moet worden als je gebruik maakt van de 8 Ohm drivers?
Vast wel. Belangrijk is ook dat je de juiste weerstanden en condensatoren besteld. Doe effe een lijste zodat we kunnen checken.
Lijstje van Electronica-online:
  • Visaton Tweeter SC10N-8Ohm - € 15.40 incl. BTW
    2,5cm ( 1" ) Hoge Tonen Luidspreker - Visaton No. 8011 - SC 10 N - 8 Ohm ( Magnetisch Afgeschermd ) (4 Ohm hebben ze sowieso niet).
  • Visaton Laag-Mid. W130S-8Ohm - € 22.50 incl. BTW
    13cm ( 5" ) Hifi Laag-Midden Luidspreker - Visaton No. 9023 - W 130 S - 8 Ohm (Dan is het alleen de vraag; wel of niet shielded).
  • Aansluit Terminal ST77 - € 6.40 incl. BTW
    Luidspreker Aansluit Terminal - Visaton No. 5183 - ST 77
  • Basreflex Pijp BR19.24 - € 2.20 incl. BTW
    Bas Reflex Pijp - Visaton No. 5215 - BR 19.24
  • V.5227 - Condensator Visaton MKP - € 2.80 inclusief BTW
    Visaton MKP Condensator - 4,7uF - 250 Volt. Visaton artikel no. 5227
  • Condensator Visaton MKP - € 6.10 incl. BTW
    Visaton MKP Condensator - 15uF - 250 Volt. Visaton artikel no. 5232
  • Luchtspoel 0,47mH - € 1.80 incl. BTW
    Visaton Luchtspoel 0,47mH - Visaton no. 4993 - Draaddiameter 0,6 mm
  • Luchtspoel 1,5mH - € 6.50 incl. BTW
    Visaton Luchtspoel 1,5mH - Visaton no. 5017 - Draaddiameter 1,0 mm
  • Visaton MOX Weerstand - € 1.10 incl. BTW
    Visaton MOX Weerstand - 10W - 1R - Visaton best. no. 5144
    Visaton MOX Weerstand - 10W - 2R2 - Visaton best. no. 5146
    Visaton MOX Weerstand - 10W - 10R - Visaton best. no. 5156
  • OFC Luidsprekerkabel Professio - €2.20 incl. BTW
    OFC Luidsprekerkabel Professioneel 2,50mm2 Per meter.
De lengte van de BR pijp bereken je gewoon naar inhoud neem ik aan?

[ Voor 27% gewijzigd door saviour op 28-05-2008 10:38 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

saviour schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:18:
Lijstje van Electronica-online:
[list]
• Visaton Laag-Mid. W130S-8Ohm - € 22.50 incl. BTW
13cm ( 5" ) Hifi Laag-Midden Luidspreker - Visaton No. 9023 - W 130 S - 8 Ohm (of dus de 4 Ohm als dat echt uitmaakt en op mijn receiver kan). Dan is het alleen de vraag; wel of niet shielded.
Niet goed! Je hebt de W130SC4 nodig, en niks anders.
• V.5227 - Condensator Visaton MKP - € 2.80 inclusief BTW
Visaton MKP Condensator - 4,7uF - 250 Volt. Visaton artikel no. 5227
Ik zou niet voor Visarton MKP's gaan. Mijn ervaring is dat deze behoorlijk brak zijn.

Kijk anders eens bij BMM-electronics. Die hebben ook gewoon alles wat je nodig hebt. Kijk voor de condensatoren bijvoorbeeld naar deze.

4 ohm zal voor je receiver denk ik geen probleem zijn.
De lengte van de BR pijp bereken je gewoon naar inhoud neem ik aan?
WinISD is je vriend :) Als zou ik me voor die 3 mm niet zo veel zorgen maken.

• saviour
  • Niet online
Heel erg bedankt voor alle hulp hoor. :)

Ze hebben wel veel bij BMM! Dit is wat ik heb gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/bmm1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/bmm2.jpg

Klopt het zo?

Ik kan er alleen geen geschikte BR pijp vinden, maar dan haal ik wel een stuk rioolbuis. :P
http://www.bmm-electronic...811&Productgroep_A_ID=112

[ Voor 40% gewijzigd door saviour op 12-06-2008 23:30 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me in orde zo ja :)

• saviour
  • Niet online
Mooi zo. :)

Dat is een totaal van bijna € 202-, Daar komt nog hout, verf, demping en de BR pijpen bij. Dus het totaal zal wel rond de € 250-, uitkomen denk ik.

Ik heb voor de zekerheid maar 25 meter kabel gehaald. Ik ben bang dat ik het anders dadelijk niet red van de ene kant van de kamer naar de andere kant.

[ Voor 9% gewijzigd door saviour op 28-05-2008 12:39 ]

• saviour
  • Niet online
Ik heb al een klein beetje kunnen werken aan de nieuwe rears.

Even snel de plankjes tegen elkaar gezet om een indruk te krijgen van de grootte. Als ik dit zo zie, ben ik wel blij dat ik geen 17 cm driver heb genomen voor de rear speakers.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/rear1.jpg

De eerste plankjes zitten vast.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/rear2.jpg

Nu ook de achterkant. Het zagen van de gaten in de achterkant kan ook als het erop zit, dan is dat alvast klaar. Bij gebrek aan lijmklemmen werken deze tegels ook best goed. :P
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/rear3.jpg

Het ziet er niet strak uit, maar ik kan het mooi recht vastmaken dalijk. Best leuk om zelf te doen. Met de verfbrander wordt zo'n pijpje snel warm genoeg om te kunnen verbuigen.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/rear4.jpg

Het vreemde is wel dat tijdens het bestellen alle producten op voorraad waren. Als ik echter de status van mijn order bekijk, zie ik dat één driver en één type condensator niet op voorraad is. Wanneer ik de site navigeer zie ik dat ze wél gewoon op voorraad zijn! Ik heb hierover een mail gestuurd, het is natuulijk onzin om dan tot 04-06 te wachten met verzenden.

Nu kan ik eigenlijk niet veel meer doen dan wachten. Pas dan kan ik de gaten gaan zagen enz.

Nu nog even bedenken wat ik ga gebruiken voor demping en waar ik dat kan kopen.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

hmmhmmm denmping, normaal wordt daar rekening mee gehouden tijdens ontwerpen, omdat elke soort demping weer andere invloed heeft op het volume (geloof ik hoor :P). Daar zal voodooless wel een antwoord op hebben. Het ontwerp wat jij volgt gebruikt:

BAWOTUMEX is a bitumen board with cotton lining to reduce structure-borne noise. It needs to be glued to the inside of cabinet panels (also for automotive applications). BAWOTUMEX sheets are sized 245 x 325 mm with a thickness of 18 mm and a weight of approx. 9 kg per m2.

dat noppenspul is wel een stuk dikker, maar wellicht dat dat ook prima is???

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Hmm ben benieuwd... Heb zelf speakers met de tonsil die je in het begin aanhaalde, erg aangename speaker is dat. De naam tonsil is niet heel groot, maar dat desbetreffende model gaat best in het laag nog goed mee en ook het midhoog gaat prima. Nadeel is het wat lagere rendement (85db/w) maar met de belastbaarheid is het prima.

Heb zelf twee van die woofertjes per kant in speakers zitten die ik dik 4 jaar geleden gebouwd heb... damn die tijd gaat hard, heb indertijd het proces nog op got geplaatst: [DIY]2.0 -> 2.5 (contest upgrade)
Helaas heb ik geen t.net abbo meer dus de afbeeldingen in dat topic werken niet meer. 200w voluit (met de clipledjes opbrandend op de beat) trekken die speakers prima, zelfs voor langere tijd. Gebruik ze nog steeds wel eens, erg tevreden mee nog steeds.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• saviour
  • Niet online
Ik ben weer bezig geweest.

De spullen.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/rearspullen.jpg

Het filtertje.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/filter.jpg

Dit is hoe ik het filter ingebouwd heb, er zit een kleine stootdop onder en daarmee zit hij vast. De demping is een soort stof dat ik hier lokaal kon kopen.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/filteringebouwd.jpg

En zo zien ze er nu uit. Ik moet ze nog afwerken (netjes opschuren, naden vullen, schilderen) maar daar heb ik momenteel geen zin in.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/voorkant.jpg

Ik heb ook meteen speakerstands gemaakt waar ze nu op staan. De stands moet ik ook nog afwerken. :P De middelste pijp is verzwaard met zand en door één van de achterste pijpen loopt de kabel.
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/Rearspeakers/speakerstands.jpg

Ik heb ze nog niet goed kunnen testen met een film, dat komt dit weekend wel. Ze zijn wel even met zijn tweeën aangesloten om wat muziek te beluisteren, dat klonk erg goed. Ik kon ze alleen niet erg hard zetten want dat vond mijn versterker niet zo leuk. Nu beluister ik wel eens muziek over alle 4 de speakers, maar dat klinkt bij veel nummers uiteraard best slecht wegens de vervorming.

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

is die demping niet wat magertjes? Ziet er verder wel errug netjes uit :D Die stands zien er ook zeer goed uit

Good job! :D
Pagina: 1