[bluray: lg-ggc-h20l] HDCP probleem PowerDVD,8800GTS,monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
Ik heb een Blu-ray-speler: LG GGC-H20L gekocht en gebruik deze in combinatie met een Geforce 8800GTS grafische kaart met nieuwste drivers (Nvidia Geforce 175.16 whql) en een Samsung 215TW monitor aangesloten via DVI.

Blu Ray: Earth

Als ik PowerDVD ultra probeer, krijg ik een foutmelding na enkele seconden:

Cannot intitalize secure display session -(error code=0122) You may try the following resolution to solve the problem.

1) Imcomplete graphics driver. Please make sure your graphics driver meets minimum criteria

2) Do not use dual-monitor to playback this movie (Clone mode)

Use Cyberlink BD/HD advisor

-------------------------------------------------

Met Cyberlink BD/HD advisor:

Staat er achter grafische kaart/driver een rode stip
en achter display overeenstemmend met HDCP staat ook een rode stip.

Beiden moeten wel geschikt zijn voor HDCP.

Met AnyDVD lukt het wel en kan ik de film zien. Als het niet anders kan, koop ik AnyDVD gewoon, maar een andere oplossing zou beter zijn.

Heeft iemand succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Nog een ander probleem,... relatie?

[ Voor 96% gewijzigd door honey op 28-05-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Bedankt voor alle reacties. :)

Een vraag dat misschien wat gemakkelijker is ... zijn er verschillende DVI kabels? Met andere woorden, zijn er DVI kabels met HDCP en DVI kabels zonder HDCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 18:54
als je dvi gebruikt kan je geen hdcp gebruiken, daarom geeft hij ook een error dat hij geen beveiligde verbinding kan maken en dat ie ook aangeeft dat je niet aan de minimum eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
oddish2211 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:53:
als je dvi gebruikt kan je geen hdcp gebruiken, daarom geeft hij ook een error dat hij geen beveiligde verbinding kan maken en dat ie ook aangeeft dat je niet aan de minimum eisen voldoet.
Ben je niet in de war met HDMI, dat is namelijk een andere verbinding? Ik meende toch echt dat een DVI kabel HDCP kan doen, mits de grafische kaart HDCP geschikt is (wat hij wel zou moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Volgens de Wiki-pagina van HDCP werkt dit alleen met DVI-D, en dan nog steeds in alleen bepaalde gevallen. Ideale connecties voor HDCP zijn HDMI, UDI en GVIF. Zorg er dus iig voor DVI-D bekabeling en liever nog een andere connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Met Google kwam ik dit tegen:
NVIDIA, and by extension ASUS, has endowed the GeForce 8800 GTS 320 with HDCP compatibility. What that translates to in a real-world sense is the ability to playback protected high-def content - Blu-ray and HD-DVD being prime examples - in its full glory.

Please note, though, that the HDCP magic is able to output via single-link only. Coming back to the WQXGA-capable Dell 3007WFP, resolution will be 'limited' to 1280x800. Newer 8-series GPUs and AMD's entire line of Radeon HDs offer dual-link HDCP, if that matters to you.
Ik begrijp het niet helemaal, maar zou het hier mee te maken kunnen hebben?

... maar op een andere website las ik dit:
Asus' EN8800GTS/HTDP/320M incorporates a Shader clock running at 1200MHz, output display resolutions as high as 2560x1600, HDCP ( High-bandwidth Digital Content Protection ) and High Definition resolutions up to 1920 X 1080i.
Mijn films zijn 1920 x 1080p (verschil interlaced met progressive?)

Waarom maken ze het zo ingewikkeld? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 18:54
When HDMI was being developed the primary goal was to add value to the DVI connection by adding audio and content protection.[9][10] DVI signal is electrically compatible with HDMI video signal. No signal conversion needs to take place when an adapter is used and consequently no loss in quality occurs. Stated more technically: HDMI is backward-compatible with the single-link Digital Visual Interface carrying digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A) used on modern computer monitors and graphics cards. This means that a DVI-D source can drive an HDMI monitor, or vice versa, by means of a suitable adapter or cable, but the audio and remote control features of HDMI will not be available. Additionally, without support for High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) on the display, the signal source may prevent the end user from viewing or recording certain restricted content.

PCs with hardware HDMI output may require software support from Operating Systems such as Windows Vista. Linux currently supports video output through backward-compatibility with DVI.
bron: eng.wikipedia.org

er is dus geen ondersteuning voor hdcp over dvi, en dus kun je geen beveiligde content afspelen van een blu-ray disc op 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Misschien is mijn Engels niet goed genoeg, maar ik lees dit niet. Volgens je quote kan het signaal over beide kabels en kunnen zowel DVI als HDMI een HDCP signaal vervoeren. Je kunt dus gebruik maken van een HDCP encrypted signaal. mits grafische kaart en monitor HDCP geschikt zijn. ... en dat zijn ze volgens de fabrieks specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 22:12

Wildfire

Joy to the world!

oddish2211 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:05:
[...]

bron: eng.wikipedia.org

er is dus geen ondersteuning voor hdcp over dvi, en dus kun je geen beveiligde content afspelen van een blu-ray disc op 1080P
HDCP over DVI kan wel. Op mijn Acer AL2423W, die via DVI is aangesloten op een 8800 Ultra, kan ik probleemloos Blu-ray schijfjes afspelen. En via een DVI naar HDMI kabel ook perfect op mijn HD-ready TV.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Dus zoals ik het zie, moet het gewoon werken ... maar dat doet het niet :( Iemand nog een idee?

Ik heb een e-mail gestuurd naar zowel http://www.digital-cp.com/ en http://www.cyberlink.com/, maar eerlijk gezegd verwacht ik geen oplossing van hun (ze hebben het geld al kunnen innen).

AnyDVD werkt wel en ik heb me laten vertellen dat het vrijwel geen computerkracht kost, maar is wel weer een 79 euro. Verder moet je er maar op hopen dat ze de beveiliging blijven kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

honey schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:40:
Dus zoals ik het zie, moet het gewoon werken ... maar dat doet het niet :( Iemand nog een idee?

Ik heb een e-mail gestuurd naar zowel http://www.digital-cp.com/ en http://www.cyberlink.com/, maar eerlijk gezegd verwacht ik geen oplossing van hun (ze hebben het geld al kunnen innen).

AnyDVD werkt wel en ik heb me laten vertellen dat het vrijwel geen computerkracht kost, maar is wel weer een 79 euro. Verder moet je er maar op hopen dat ze de beveiliging blijven kraken.
Ik heb deze drive trouwens ook, dus aan je drive ligt het probleem iig niet. Welke PowerDVD versie gebruik je trouwens? En heb je van je videokaart ook de meest recente drivers geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was hier niet van op de hoogte, maar zijn vage acties als dit nou niet net de reden om "dan maar" te downloaden? mateloos irritant, heb je eigenlijk alle hardware, kan het niet om dat de aansluiting dat blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Zie ook TS.

Ik gebruik de nieuwste grafische drivers en PowerDVD 8

Verder op een Vista Home premium 32-bit systeem. Audigy 2 ZS geluidskaart, E6750 Dual core processor, 4 GB geheugen (Corsair 6400), GA-P35-DS4 moederbord.

Aansluiting middels DVI kabel.

McAfee firewall en virusscanner. Monitor calibratie met ColorEyes Display Pro welke zijn profiel inlaad bij opstarten. Verder zou ik het niet weten wat ook maar enige invloed kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

honey schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 15:40:
Zie ook TS.

Ik gebruik de nieuwste grafische drivers en PowerDVD 8

Verder op een Vista Home premium 32-bit systeem. Audigy 2 ZS geluidskaart, E6750 Dual core processor, 4 GB geheugen (Corsair 6400), GA-P35-DS4 moederbord.

Aansluiting middels DVI kabel.

McAfee firewall en virusscanner. Monitor calibratie met ColorEyes Display Pro welke zijn profiel inlaad bij opstarten. Verder zou ik het niet weten wat ook maar enige invloed kan hebben.
Aangezien HDCP van toepassing is op het beeldscherm, zou het niet kunnen zijn dat dat ColorEyes op de een of andere manier invloed uitoefent? Heb je al geprobeerd ColorEyes tijdelijk uit te schakelen?

Heb je ook gecheckt dat de TV-output uitstaat, dus dat je niet de clone-modus in hebt geschakeld?

Als ik zo google wordt de foutmelding 0122 toch vaak aan videokaartdrivers gelinkt. Heb je al eens een wat oudere driver geprobeerd? Je weet maar nooit immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Bedankt voor alle suggesties!

Het enige wat Coloreyes doet is een kleurprofiel maken (met hulp van een colorimeter eens in de 30 dagen) en deze inladen in het LUT. Ik kan niet echt bedenken waarom dat een invloed zou hebben op HDCP. Het standaard profiel wordt vervangen door die van ColorEyes.

Zal straks eens kijken naar de TV-output, ik denk niet dat dit zo is. Zo uit mijn hoofd staat in het Nvidia menu ook 1 scherm aangevinkt, maar zal kijken.

Een oudere driver heb ik nog niet geprobeerd, maar als dat het probleem is, dan zou je toch veel meer discussie moeten zien op de verschillende fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Even een update,

Op dit moment gebruik ik gewoon AnyDVD HD om mijn Blu Ray schijven te bekijken. Helaas wel weer een aanschaf, maar zijn geld zeker wel waard.

CyberLink (PowerDVD) geeft niet thuis, zoals ik ook had verwacht, geen antwoord op mijn klacht en e-mails.

Jammer dat geld altijd alleen de drijfveer moet zijn bij media bedrijven. Misschien toch weer cracks and hacks gaan gebruiken. Veel minder problemen en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Error code 0122 verschijnt als je op HDTV via HDMI kabel Blue Ray DVD wil bekijken.

OP internet had ik dit gevonden en dat leek te werken bij mij.

Klik op het bureaublad met de rechter muisknop.
Kies voor Eigenschapen
Kies hir voor scherm aanpassen
Kies voor geavanceerde aanpassingen
Klik op de rechter TAB (GeForce xxxxxx)
Klik op start en dan Nvidia Control Panel
Zet het beeld op 2 (TV) als 1e en enige scherm

Anders de NVidia drivers verwijderen en opnieuww de nieuwste drivers installeren.

• jkerkhov
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 10:26
Anydvd omzeilt de HDCP protectie door volgens mij te voorkomen dat de HDCP-code wordt verzonden. Ik heb eenzelfde probleem:

* grafische kaart: HDCP compatible
* lcd-televisie: HDCP compatible

Misschien ligt het wel aan de kabel oid. Geen idee. Gaat via DVI en volgens de officiele standaards wordt zowel DVI als HDMI oHDCP-ondersteund. Ik ga eens zoeken of het aan de kabel ligt. Ook ik baal van dergelijke beveiligingen. Was ooit ook met een cd van Robbie Williams, ook beveiligd; speelde wel af thuis maar niet in de auto. Tip van de verkoper: een andere autoradio kopen.... Tja, niet de meest slimme opmerking.

Jeroen K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:56:
Error code 0122 verschijnt als je op HDTV via HDMI kabel Blue Ray DVD wil bekijken.

OP internet had ik dit gevonden en dat leek te werken bij mij.

Klik op het bureaublad met de rechter muisknop.
Kies voor Eigenschapen
Kies hir voor scherm aanpassen
Kies voor geavanceerde aanpassingen
Klik op de rechter TAB (GeForce xxxxxx)
Klik op start en dan Nvidia Control Panel
Zet het beeld op 2 (TV) als 1e en enige scherm

Anders de NVidia drivers verwijderen en opnieuww de nieuwste drivers installeren.
Ik krijg ook deze error melding, maar ik probeer Blu-Ray te kijken via VGA op een CRT monitor en via component op een CRT-TV. Als ik de test uitvoer is alles groen :?
Ik gebruik PowerDVD 7 en heb de laatste ATI drivers. Hier zo lezend moet ik misschien eens AnyDVD proberen.

Specs:
- Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit
- AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.6GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz
Bus, 65W, Boxed)
- Sapphire Radeon HD2400 XT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDV, HDMI,
Passief) 11116-00-20R
- Seagate 500GB SATA-300, 32MB, Barracuda 7200.11 ST3500320AS
7200rpm
- Asrock AliveNF5-eSATA2+ R3,0 , nForce 520 (ATX, PCI-e, Sound,
LAN, SATA II, RAID)
- Windows XP SP3

EDIT:
Daarbij moet ik zeggen dat hij vaak niet soepel afspeelt, het beeld en geluid hakkelt dan. Het zou ook eens allemaal in 1x werken :/

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Zero op 29-10-2008 23:30 ]

Pagina: 1