USB Stick 240GB

Pagina: 1
Acties:

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Hallo,

Ik ben nu in China en heb een usb stick gekocht van 240GB maar om een paar redenen kan het volgens mij niet.

Flash geheugen kan toch nooit zo groot zijn?
Als je bij deze computer kijkt staat er netto 237 GB, is dit logisch?
De usb stick kan niet worden geformatteerd.
Als je de usb stick in de computer doet staan er een stuk of 7 files op en macafee zag dit als een aantal virussen en een trojan paard.
Gaf volgens mij aan bij 4GB vol te zijn maar ik kan dit niet bevestigen!

Ik heb deze stick gekocht voor 4 euro dus qua geld maakt het me niet zoveel uit maar ik ben gewoon benieuwd of het technisch wel mogelijk is. Als jullie allemaal zeggen dat het goed mogelijk is wil ik er nog een aantal bij halen. Maar het lijkt mij te mooi om waar te zijn.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Gebruik je gezonde verstand eens, 240GB voor 4 euro...
Probeer maar eens een paar films op te zetten.. gegarandeerd problemen.

Mensen die geloven in 240GB voor 4 euro die verdienen het gewoon om opgelicht te worden. (niet persoonlijk @TS bedoeld)

[ Voor 35% gewijzigd door Jimster op 27-05-2008 02:29 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Nee, is niet mogelijk. Je bent de zoveelste die in de maling is genomen met zo'n ding. Zoek maar eens hier op het forum. Zijn al talloze topics over geweesr.

[ Voor 30% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 27-05-2008 02:15 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Je bent gewoon gescammed, en het is nog niet mogelijk om zoveel geheugen in een usb stick te proppen (kan nu net met flashssd las ik op de frontpage, wat alsnog 2,5inch is?).
Staat er niet 240Gb (Gigabits) op?
edit: ohw dan zou het nog steeds niet mogelijk zijn volgens mij 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door tjtristan op 27-05-2008 02:16 ]

http://specs.tweak.to/15535

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52
Ziet hij er zo van binnen uit?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=7115

[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 27-05-2008 02:19 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:28
Volgens mij wilde de TS gewoon kijken wat voor USB stick het precies was.. Anyways, 4GB voor 4 euro is nog steeds niet verkeerd:

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Schrap de bovenste shop want daar komt 30 euro verzendkosten bij. :P

_@/'

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Hoi!

Voor 4 euro kan je niet echt genaaid zijn he, zo goedkoop :)

Maar hij geeft gewon 237GB aan in deze computer, hoe kunnen jullie dat verklaren dan?
Verder is China wel spotgoedkoop maar had het ook wel verwacht.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Versteegrob schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 02:34:
Maar hij geeft gewon 237GB aan in deze computer, hoe kunnen jullie dat verklaren dan?
Simpele aanpassing in de FAT-tabel. Zie
Fake USB sticks
32 gb usb-stick
Opgelicht: Waarschuwing voor bezoekers bazaar beverwijk

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 08:08
Versteegrob schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 02:34:
Hoi!

Voor 4 euro kan je niet echt genaaid zijn he, zo goedkoop :)

Verder is China wel spotgoedkoop maar had het ook wel verwacht.
Dat is al lang voor ons gedaan ;) Hoeven we geen moeite meer voor te doen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Steephh schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 02:31:
Anyways, 4GB voor 4 euro is nog steeds niet verkeerd:
Ja ja, en deze stick vertrouw je natuurlijk compleet? Ik zou zo'n bewerkte stick niet eens gratis willen hebben, zelfs niet voor transporteren van onbelangrijke data. Hoogstens als cadeau voor iemand die ik toch niet zo graag mag :> .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:28
gambieter schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 03:07:
[...]

Ja ja, en deze stick vertrouw je natuurlijk compleet? Ik zou zo'n bewerkte stick niet eens gratis willen hebben, zelfs niet voor transporteren van onbelangrijke data. Hoogstens als cadeau voor iemand die ik toch niet zo graag mag :> .
Klopt, helemaal gelijk! Toen ik mijn post schreef had ik de post met de links waarin wat over onleesbare info op een bewerkte stick werd verteld nog niet gelezen.. :P

_@/'

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Kan je zo'n stick wel repareren door de partitie met schijfbeheer eraf te mikken, en dan weer aan te maken? Of blijft Windows geloven dat het een 240 GB device is?

Houdoe

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:47

robertwebbe

Robert Webbe

Die 240 GB zal wel Chinese marketing zijn; staat er niet een zip applicatie op de stick?
Als je 240 GB goed comprimeert, dan kun je dat er als 4 GB opzetten. Ik heb wel vaker van dit soort misleidende marketing gezien, in Azië is dit wat normaler dan hier.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 08:08
robertwebbe schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:06:
Die 240 GB zal wel Chinese marketing zijn; staat er niet een zip applicatie op de stick?
Als je 240 GB goed comprimeert, dan kun je dat er als 4 GB opzetten. Ik heb wel vaker van dit soort misleidende marketing gezien, in Azië is dit wat normaler dan hier.
Robbertwebbe, sorry dat ik het moet zeggen, maar je weet echt niet waar je over praat. Lees anders even de links die eerder in dit topic worden aangehaald.

De USB sticks worden dmv firmware hacks zo gemaakt. Het werkt door de controller in de USB stick te laten geloven dat er echt zo veel ruimte is. Exacte details verschillen per stick, maar het is in ieder geval niet alleen de partitie tabel.

Als je nagaat met welke controller je te maken hebt, kun je vaak wel een tooltje ergens vinden om de firmware te repareren / het formaat juist in te stellen. Maar die moet geschikt zijn voor de specifieke controller.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Dat je je serieus afvraagt of het mogelijk is dat je een 240GB usb stick voor 4,- kan hebben gekocht is natuurlijk al redelijk grappig te noemen :)

I'm not as think as you stoned I am

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De vraag is of je er na herpartitioneren uberhaupt data op wilt zetten. Het lijkt me niet dat er enige kwaliteitschips (of controle) in de stick zitten.

En ja, je kan hardware zo aanpassen dat deze doet alsof 't 240 GB bevat. Bevat het niet, maar doet dan toch alsof.

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:50

Q-bone

Dusss...

heb je geen pics van de binnenkant zodat je de chips(als die er al in zitten :+ ) kunt bekijken en zoeken naar serienummers!

bla?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Gefeliciteerd, je bent de trotse eigenaar van een waardeloze USBstick. Inclusief fake-chip, en ongetwijfeld datacorruptie. M.a.w.: als je denkt je vakantiefoto's er op te kunnen zetten o.i.d., ga er maar van uit dat je foto's kwijt gaan... Doe jezelf een plezier en gooi dat ding weg.
Pagina: 1