• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 12:29
Beste Tweakers,

Voor mijn XFX 8800GT XXX 1gb (G92) wil ik een aftermarket koeler kopen, aangezien deze orginele een takke herrie maakt, omdat hij niet regelbaar is draait hij altijd op 100%.

Ik zit nu voor de Keuze:

- Zalman Z–Machine GV1000–LED:
http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=283

- Zalman VNF1000–LED:
http://www.zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=276

Het verschil tussen de twee is dat bij de eerste de fan iets sneller draait, waardoor beter gekoeld word maar wel iets meer geluid word geproduceerd. Of dit merkbaar is weet ik niet. Waar het mij vooral omgaat is de LED, aangezien alles in mijn kast blauw is qua LED's. De eerste heeft namelijk een RODE led en de tweede een BLAUWE led. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste ( Z-machine) maar zou graag de LED hiervan willen verandere naar een blauwe.

Is het mogelijk een blue led fan op deze koeler te krijgen ipv een rode? door een beetje knutsele?? Zijn de LED's te verwisselen of de hele fan?? Kan ik de leds ook uit doen? (draadje doorknippe ofzo?)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

De hele fan is er wel af te halen, maar niet te vervangen door een gewone fan. De leds vervangen is ook niet simpel omdat die in de fan zitten (onder de sticker). Je kunt er niet bij door de sticker er af te halen bv. Je zult dan de hele fan eigelijk (dus de bladen) van de bazis af moeten halen, waar de motor en leds zitten. Ik weet niet of dit mogelijk is. Zelf was ik in ieder geval neit zo gek om het te proberen.

[ Voor 68% gewijzigd door jdm8 op 26-05-2008 17:26 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Je kunt naar mijn idee beter gaan voor de Arctic Accelero S1 rev 2. . Hierop kun je dan een fan zetten waarbij je zelf kiest voor de kleur LED (of voor een stille fan). Die koeler is goedkoper en presteert zeer goed. Eventueel hebben ze ook nog een speciale Extreme Edition met 3 ingebouwde fans :P

[ Voor 30% gewijzigd door marcieking op 26-05-2008 17:33 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Redbaard
jdm8 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:24:
De hele fan is er wel af te halen, maar niet te vervangen door een gewone fan. De leds vervangen is ook niet simpel omdat die in de fan zitten (onder de sticker). Je kunt er niet bij door de sticker er af te halen bv. Je zult dan de hele fan eigelijk (dus de bladen) van de bazis af moeten halen, waar de motor en leds zitten. Ik weet niet of dit mogelijk is. Zelf was ik in ieder geval neit zo gek om het te proberen.
Is de hele fan er gemakkelijk af te halen? Want dan zou ik kunnen zoeken naar een fannetje van de VF1000. En die erop monteren. Kan ik anders niet de leds defect maken of gewoon laten stoppen met werken :P
marcieking schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:27:
Je kunt naar mijn idee beter gaan voor de Arctic Accelero S1 rev 2. . Hierop kun je dan een fan zetten waarbij je zelf kiest voor de kleur LED (of voor een stille fan). Die koeler is goedkoper en presteert zeer goed. Eventueel hebben ze ook nog een speciale Extreme Edition met 3 ingebouwde fans :P
Die extreme edition is er niet voor de 8800GT g92 chipset. Deze is er alleen voor de oudere g80. Die Accelero zou idd kunnen is ook een stukje goedkoper, deze heb ik al op mijn oude 7600GT. (de S2)
Deze voelt echter wel een beetje gammel en neem je ook weer meer sloten in beslag. (Al heb ik genoeg sloten nog)

• jdm8

jdm8

Met de accelero neem je evenveel sloten in ebslag hoor. Ook kun je kijken naar de Thermalright kijken. Deze kun je ook "om"de kaart heen doen, neemt ie maar één slot in beslag.
Afbeeldingslocatie: http://sparticusgoods.com/listing/images/a_thermalright_vga_cooler_pic_1.JPG

• Redbaard
Niet als je er nog een fan opzet... Dacht ik.. Ja daar zat ik ook al even na te kijken maar die was ook weer net een stukje duurder en presteerde ongeveer wel het zelfde. Naast het feit dat ik een fannetje altijd wel fijn vind, kan die altijd nog uitzetten. Kan je hierop ook monteren, maar word hij weer groter..
Heb al een ad geplaatst op V&A om te kijken of iemand een fan van de vf1000 heeft

• jdm8

jdm8

Ik zou voor een S1 gaan en daar een leuke fan op zetten (en die lelijke plastic rand er af halen, gaat heel makkelijk). Kost je niet zo veel dan, ook is hij dan helemaal stil als je in 2d werkt.(als je de fan uit zet) Die zalman fans moeten echt langzama draaien, anders maken ze echt lawaai. Bovendie zijn ze nooit echt helemaal stil maar zit er altijd een soort rateltje in.

• Redbaard
Ja de S1 is inderdaad een goede optie. Ik wil idd eigenlijk niet de herrie van een Zalman..
De HR-03 lijkt me zeker wel wat, maar ik vind het een beetje vaag allemaal..
Op de site van Thermalright staat dat de 8800GT (g92) 512mb supported is, en dan bij de compatible list weer onder voorwaarde en ik zelf heb de 1gb versie.. Dus ik weet dus niet of deze compatible is..

• jdm8

jdm8

Het past wel denk ik, het probleem is alleen dat twee memory chips niet echt gekoeld kunnen worden, zonder een beetje modden.
Afbeeldingslocatie: http://b.imagehost.org/0798/HR-03.png
Zolang er niks hoogs tussen die rode strepen zit past het gewoon. (daar zitten de heatpipes)

[ Voor 8% gewijzigd door jdm8 op 27-05-2008 14:55 ]

• Redbaard
Ik heb wel de zwarte kaart.. maar worden die platte heat sinks er niet bij geleverd bij de koeler???
Want ik las dat de Accelero s1 rev 2 plak problemen had met de heatsinks.. dus thermalright is dan wel een goede keus.
Deze heatsinks:
Heatsinkshttp://www.tweaktown.com/...mg=%202008_VGA_RU_065.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Redbaard op 27-05-2008 16:39 ]

• jdm8

jdm8

Ja die worden vast wel meegeleverd (ik jeb de cooler zelf niet, vandaar :p)

[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 28-05-2008 17:06 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jdm8 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:52:
Het past wel denk ik, het probleem is alleen dat twee memory chips niet echt gekoeld kunnen worden, zonder een beetje modden.
[afbeelding]
Zolang er niks hoogs tussen die rode strepen zit past het gewoon. (daar zitten de heatpipes)
Ehm... daar komen 2 platte RAM Coolertjes op en die zitten er natuurlijk bij ;)
Overigens kreeg ik een tip van een medetweaker om deze ervoor in de plaats te gebruiken waar mogelijk : http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&i=4810&c=2

Waren alleen niet van dat merk geloof ik ... moet ik nog een keer nalopen. In ieder geval van die ronde pinnen erop dus ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• jdm8

jdm8

Daarom zei ik ook "niet echt". Die heatsinkjes zijn nagenooeg plat, ze kunnen ook niet hoger zijn door de heatpipes. Door diezelfde heatpipes gaat er ook nauwelijks lucht over. Als je ze echt goed wil koelen zal je zelf iets moeten maken. Bij normaal gebruik is dit niet zo'n probleem, maar als je echt wil gaan overclocken wel.

Met hoge vomponenten bedoelde ik dus bv. condensators.

Die koelertjes van jouw koelen beter omdat ze van koper zijn. Om het te laten passen kun je dan een paar pinnetjes er af kalen. Als je echt goed wil koelen zal je er een plaatje koper op moeten doen en die dan weer koelen door er blokjes op te plakken bv, maar dat is ook niet erg efficiënt. Gelukig kan geheugen wel wat hebben :)

[ Voor 37% gewijzigd door jdm8 op 28-05-2008 17:10 ]

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:21
Het verschil zit 'em niet alleen in de luidheid van de koelers hoor, het zit 'em vooral in het materiaal wat ze gebruiken, bij de ene is dat aluminium en bij de andere is dat koper (wat beter geleid) Dus als je per sé wilt gaan voor 1 van de 2 keuzes die je hebt op gegeven, ga dan voor de koperen.
Pagina: 1