Toon posts:

laptop + videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan goedkoop een Asus X51R Ag101a op de kop tikken, maar laptop heeft maar 1G en een
Chipset ATI Radeon Xpress1100.

Zou sowieso 2G willen, maar kan iemand my vertellen of ik er ook een grafisch kaartje in kan zetten met wat meer geheugen? De 1100 doet iets van 128mb als ik het goed heb.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

nVidia en ATi hadden elk een standaard voor laptop-GPU's, die van nVidia is wat succesvoller dan die van ATi, en ik denk niet dat ze onderling inwisselbaar zijn - en niet alle GPU's zijn ermee uitgerust.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Geheugen kan je meestal wel vervangen, dan wel uitbreiden, in een laptop, maar videokaarten zijn toch een ander verhaal. Als je al een laptopvideokaart los kan vinden, dan is het nog maar de vraag of jij 'm weet te bevestigen, want dat wordt waarschijnlijk solderen en dat soort trucjes ;)

Blijkbaar is er enige ontwikkeling geweest op dat gebied :+ Notebook FAQ dus :P

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 25-05-2008 15:06 ]

The devil is in the details.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staar je niet blind op geheugen alleen hé. Neem bijv. een x1400. Leuk kaartje, maar meer dan 128 MB is zinloos, omdat de GPU de beperkende factor is.

Daarnaast, als jouw laptop MxM ondersteunt moet het normaliter wel lukken (uitwisselbare grafische kaarten).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie ook de Notebook FAQ, specifiek Het upgraden van de grafische kaart.

Staar je verder niet blind op die 128 Mb, het gaat vooral om de grafische chip. Die is traag, maar voldoende voor normaal gebruik van een low-end laptop. Het is gewoon niet bedoeld voor gamen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 13:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica