Ik wil voor mijn ASUS A8N-SLI Deluxe het 1GB reepje vervangen door een setje dual channel DDR van 2GB. Alleen begrijp ik iets niet helemaal. Volgens de manual ondersteund mijn mobo maximaal DDR400, maar ik zie hier ook mensen voorbijkomen die er DDR500 in hebben. Ik wil nl gaan overclocken en dan zou het wel fijn zijn om het RAM 1:1 te laten lopen met de CPU. Dus de frequntie in te stellen tussen de 200 en 250 MHz of hoger. Zou ik DDR500 erin kunnen zetten en zou dat dan ook op 200 MHz kunnen draaien? en op 250? Of hangt dat af van het RAM. Ik kwam in de pricewarch voor <€80 OCZ, Kingston HyperX en G.Skill tegen. Zitten daar nog verschillen tussen. Ik kon namelijk bijna geen reviews vinden.
PC4200 gaat gewoon op 200MHz werken als je mobo tot DDR400 support gaat.
Zonde dus van het geld. En hoger dan DDR400 is trouwens te duur.leonpwner1 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:59:
PC4200 gaat gewoon op 200MHz werken als je mobo tot DDR400 support gaat.
Eén ding wat ik wil weten kon ik niet vinden. Stel ik koop 2 dezelfde dual channel setjes van elk 2x1gb overclockgeheugen, dus totaal 4, en ik zet ze in dual channel (dus 2gb op kanaal A en 2gb op
. Heb ik dan nog voldoende bandbreedte om ze bijvoorbeeld op 260MHz te laten draaien of is het sneller om gewoon 1 setje te kopen?
Hoe minder latjes, hoe beter is meestal de norm. Vooral als het telkens gaat om dezelfde totale capaciteit.
dit staat letterlijk in de RAM FAQ 
we verwachten toch wel dat je dat soort basis informatie doorneemt voordat je hier een topic opent. Dicht dus
we verwachten toch wel dat je dat soort basis informatie doorneemt voordat je hier een topic opent. Dicht dus
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()