Harddisk in bracket probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Ik heb een probleem met mn harddisk.

Mijn harddisk (seagate medalist pro 9140 st39140A) wil niet werken in mn bracket.

Het is heel vaag. Iemand die ik goed ken heeft precies dezelfde harddisk en dezelfde bracket. Dus er moet iets verkeerd zijn met de harddisk, omdat het niet aan mn computer ligt en ook niet aan mn bracket, ik heb namenlijk verschillende brackets geprobeerd, en ook op schillende pc's op mn werk.

Na weken denkwerk had ik er genoeg van, ik heb seagate nederland gebeld, omdat ik mn harddisk eerder al terug had gestuurd naar hun vanwege een headcrash. Ik had toen een nieuwe terug gehad, het was waarschijnlijk geen reparatie. Ik had toen al direct problemen met registerfouten, maar na seagete gebeld te hebben kwamen we tot de conclusie dat er iets mis was met het udma, het was een bekend probleem, dus udma uitgeschakeld. Maar tot nu toe had hij altijd direct op mijn ide kanaal gehangen. Later kocht ik een niewe harddisk en wilde ik de seagate schijf die ik ervoor gebruikte (met het udma probleem) gaan gebruiken als swapschijf om data mee te nemen van mn werk naar huis toe.

Op dit moment ging het dus mis. Op één of andere vage manier wilde die harddisk maar niet werken in dat bracket. terweil (zoals ik al zei) precies dezelfde harddisk en bracket van iemand anders wel werkte.

Ik heb dus seagate alweer gebeld en gevraagd wat er aan de hand "kan" zijn. Omdat ik heel wat verstand van computers heb, had ik alles al geprobeerd wat de telefoon-miep me vertelde, en dat kon ze denk ik niet uitstaan, en ik werd op een vriendelijke manier uitgescholden (!! ben ik dus niet gewend van seagate nederland!!) ik heb dus naar een collega van haar in duitsland gebeld, en overlegd in het engels wat het probleem nou precies was. We kwamen tot de conclusie dat het nog maar aan 1 ding kon liggen, en dat is de firmware.

Nou is mij de vraag, wie heeft er een programma waarmee ik een nieuwere versie firmware erop kan zetten? Of heeft iemand dit probleem ook gehad en heeft een oplossing?

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Weet nou echt niemand een antwoord??

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
jij denkt in een kwartier hier 30 antwoorden te verwachten ????
en daarnasst moet je die firmware maar zo van seagate lrijgen het is hun hd en hun moeten ervoor zorgen dat ie werkt !

.

Verwijderd

beetje flauw, maar:

KOOP EEN MAXTOR

die zijn (volgens mij dan) echt 10x beter... sterker nog, in de systemen die wij op de zaak verkopen, zit standaard een maxtor.

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Harley:
Ik had denk ik haast ja, sorry. Maareh, tja, ik kan op de seagate site niets vinden over formware updates. Is er zowiezo een programma om de firmware uit te lezen, zodat ik een nieuwere versie kan aanvragen by seagate, ik kan dat proggie nergens vinden.

Sjeemz: ja een behoorlijk flauwe reactie ja! ik ben seagate gewend, en nooit problemen mee gehad.

Behalve dit dan. Maxtor heb ik al genoeg problemen mee gehad, maxtor s*cks

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
heeft niemand hetzelfde probleem een X gehad dan?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nee. iedereen hier gebruikt maxtors Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

Beaves

Usque ad Finem

En Quantums Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

IBM!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn Seagate Medalist van 8.4GB was na een half jaar ook kaduuk... heb toen als vervanging een Quantum Fireball van 10.2GB gekregen, en die draait nu een jaartje ofzo.

Daarnaast snort al ruim 2œ jaar zonder problemen een Samsung schijfje van 3.4GB Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Niemand kent het probleem dus. naja, dan ga ik vandaag lekker seagte weer pesten!

thnx anyway

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:09

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik zou eigenlijk eerder verwachten dat jouw drive gevoeliger is voor signaalverlies / reflecties op je ide-kabel dan die van je collega. Als je er zo'n bracket tussen gaat hangen met een paar extra connectors gaat het signaal er niet op vooruit. Of een firmware update dan helpt is afhankelijk van de constructie van de schijf. Wat gebeurt er als je PIO mode 0 instelt?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
tja maar ik bedoel, zijn hard disk in mijn bracket in mijn computer, enz enz werkt wel, maar de zelfde situatie met mijn harddisk werkt niet. Dat vind ik het vage. Geen resultaat, zelfs als ik je udma heb gedisabled

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Daarom zeg ik ook dat het lijkt of jouw drive daar gevoeliger voor is.
PIO mode 0/1 is de langzaamste stand waarop je je IDE controller kan zetten, veel langzamer dan UDMA, en over het algemeen ook storingsongevoeliger.

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Ja ik snap wat je bedoeld, maar het geeft geen resultaat. dat waren ook 1 van de 1ste dingen die ik geprobeerd heb.

udma uit, en dan ingesteld zoals jij het zegd. Ook andere mogenlijkheden geprobeerd

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Dan hoop ik dat je firmware update succes heeft! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Baxlash
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Dan hoop ik dat je firmware update succes heeft!
nou dat had het niet, jammergenoeg! ik ben eens beter gaan luisteren wat voor geluid hij maakt, en ik hoorde dus dat hij niet eens op spint! Wat kan het zijn? het is geen power probleem want ik heb er direct power op gezet en de ide via de bracket, en nog steeds hetzelfde probleem! het zit hem dus in de ide aansluiting, terweil het niet slijtage is want ik heb zelfs al nieuwe geprobeerd.
What could it be?
Zou die bracket een bepaald signaal tekort geven die precies DIT type harddisk nodig heeft, maar een precies dezelfde hardiks van iemand anders niet?? dit is vaaag. wie weet er raad op?? ik ben echt radenloos
Pagina: 1