Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RGB Controller PC gestuurd

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd 3 led balken(RGB) boven mijn bureau hangen. maar nu ben ik steeds de draadjes aan het verwisselen om een anders kleur te krijgen.

nu staat er op www.samenkopen.net een actie over RGB Controllers maar deze lopen via een radio frequentie wat niet al te handig is omdat mijn Hifi setj boven de led balken staat dus dit zou continu storing betekenen.

Omdat ik toch altijd op de computer bezig ben zat ik te denken om een RGB controller te maken die ik via de computer kan aansturen.

Is dit mogenlijk?,

Jah, Hoe dat?(ben nogal noob op electro gebied)
Nee Wat kan ik dat nog voor RGB controllers gebruiken(niet te duur aub.)

MVG NoFear

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Waarom zou je storing hebben als het boven je audio-spul hangt? Hoogstwaarschijnlijk werkt dat setje op 433 MHz, ver buiten de frequenties die in audio-sets verwerkt worden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kleine vraag had makkelijk in in dit topic gekund:
Mijn zelfbouw RGB moodlight
of desnoods
LEDs; de verlichting van de toekomst? --> Ervaringen.

Daarnaast mag je groeten achter je post achterwegen laten, algemene gewoonte op GoT, omdat dat we vel liever andere dingen lezen ;)

En om je uit de brand te helpen:
Je kan het zelf gaan bouwen (zie bovenstaande topic) Maar je kunt er ook 1 voor +/- 40€ kopen: Chromoflex. O.A. te koop bij conrad, en aan te sturen via de PC, knopjes/schakelaars en IR.

Dit topic is gesloten.