Windows op sata hdd installeren die via sata controler zit a

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Is het eigenlijk wel mogelijk om windows te installeren op een sata harde schijf die zit aangesloten op een sata contoller?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
ja, zet drivers op een diskette ofzo en laadt ze in voor de install begint (wat was het ook alweer, F11?)

[ Voor 22% gewijzigd door webinn op 24-05-2008 17:05 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Of slipstreamen mbv nLite.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• marcelsmit
webinn schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:04:
ja, zet drivers op een diskette ofzo en laadt ze in voor de install begint (wat was het ook alweer, F11?)
En start de pc na de install dan ook automatisch op van die schijf? of moet ik steeds inladen vqan die diskette af om op te starten

Verwijderd

Start daarna vanzelf op!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

webinn schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:04:
dmv F6 kun je dat doen.
marcelsmit schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:39:
[...]

En start de pc na de install dan ook automatisch op van die schijf? of moet ik steeds inladen vqan die diskette af om op te starten
Die driver heb je uiteraard alleen nodig tijdens de isntallatie, daarna zal het ding de drivers gewoon laden bij het opstarten.

• marcelsmit
ok,

Maar als ik dan windows weer opnieuw wil installeren zi ik weer met hetzelfde natuurlijk,beetje omslahtig allemaal,en vraag me af of ik die driver op een diskette kan krijgen

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ook niet alle controllers hebben extra drivers nodig (meeste wel) maar goed dit is gewoon totaal basic, als je hier al over valt adviseer ik je een voorgeinstalleerd systeem te kopen (of niet elke week een verse install te willen doen.....hoevaak komt dit nou voor..............)

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 24-05-2008 17:51 ]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
right :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is een vrij basic vraag, als ik eerlijk mag zijn en een reeds veel besproken onderwerp hier op GoT. Op GoT wordt er van je verwacht dat je eerst zelf een probleem probeert te verhelpen of op zijn minst de search hebt gebruikt. Daarnaast verwachten we een volledige topic start die voornamelijk bestaat uit drie hoofdzaken: 1. De specificaties van de hardware waar het om gaat. 2. Wat heb je reeds zelf gevonden en geprobeerd. 3. Een duidelijk vraag/probleem omschrijving. Misschien is het verstandig deze nogmaals door te nemen: OM FAQ / Beleid . Dit topic gaat op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.