Toon posts:

Nieuwe HD in oude computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een P75 staan. Daar wil ik een 10Gb hd in zetten. Zou dat mogelijk zijn?
Er zit een Award bios in van 1996.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan wel lijkt me, maar je kunt hoogstwaarschijnlijk geen partities groter dan 8 GB aanmaken.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:36
gewoon proberen en welke merk hd is het ?
er zijn nl voor verschillende merken programmatjes die na de bios toch de rest ( boven de 8 gig ) weer ankunnen !

.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16

FFF

zonde als je hem moet klopen, da's het geld echt niet meer waard, als je hem toch hebt is het wel lol, en gaat het ook wel al geeft hij misschien kleiner aan ofzo..
mvg FFF

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 13:47

Local Host

Het forum is om te leren.

Ehhh tja een 10 GB disk in een p75 het moet kunnen ... ehh je bios was van 96 ?? Die zou ik ook meteen ff updaten heb je meer kans voor betere ondersteuning...

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook effe kijken op de pagina van de producent.

Zelf heb ik ook een oud mobootje, maar door een programma wat ik van de site van IBM heb gedownload, zou hij ook boven de 8 GB prima herkend moeten worden.

Dus kijk even in het manual van je mobo (als je die nog hebt), anders kan je ook naar www.ping.be/bios gaan.
Dat is een perfecte resource voor alles wat maar enigszins met een bios te maken heeft.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb deze week een 10GB disk in mn p233 gedaan. Het bios herkend maar schijven tot 8,4GB dus hij is nu bij mij 8,4GB.. als je de volle 10GB wilt benutten moet je zo'n programmaatje (diskmanager) installeren.. die heb ik dus (nog) niet gebruikt en daarom is ie maar 8,4GB.

Weet je wel wat voor schijven je bios nu ondersteund? Oude pentiums gaan soms volgens mij maar tot 500MB of 2,1GB.. dan moet je in ieder geval een diskmanager gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em nu aan de praat gekregen. Hij werd eerst als 8,4Gb herkent. Maar met Diskmanager (dat ik bij Seagate gedowned heb) herkent hij de volle 10Gb. Jammer is alleen dat ik met FAT16 geen grotere partities kan maken dan 2,1 Gb Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

Flotter

Pelipper!

Staat wel stoer toch? Station A:, C:, D:, ... enz. Ik werk nu met A: en C: t/m K: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Gewoon nog zo'n goedkoop Promise Ultra66 kaartje halen, en in die P75 zetten, met de harddisk eraan.

Enige waar je dan nog op moet letten is of het moederbord-bios booten van SCSI ondersteund, aangzien de Ultra 66 kaart als een SCSI controller wordt herkend.

Zo'n grote schijf aan een ultra66 controller in een P75 is volgens mij wel mogelijk, omdat de Ultra66 een eigen BIOS heeft, dat tot 128 GB HDD's gaat en dus de maximale schijfgrootte van de door het moederbord ondersteunde schijven "override"-t

Je hebt nog maar een probleem: welke versie van win95 gebruik je op die P75.
Je hebt waarschijnlijk win95 OSR2.x nodig
(Win95B) voor Fat32.

O ja, win95B ondersteund volgens mij geen schijven groter als 32 GB.
Pagina: 1