Toon posts:

hulp nodig bij aanschaf videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

Verwijderd

Topicstarter
hey,
ik wil een nieuwe geluidskaart aanschaffen met een budget van zo'n 200 euro zonder ook een nieuw moederbord te moeten kopen
wat is het zwaarste dat er op kan? ik d8 zelf aan een geforce 8800 maja je hebt daar zoveel onderverdelingen en ik weet niet wat het verschil is.of mss beter toch een andere?
hoeveel geluid het ding maakt maakt niet echt uit.ik ben van plan om later ook een nieuwe geluidskaart te kopen,dit meegerekend,heb ik ook een zwaardere voeding nodig? ik heb nu 350 watt.
en mn koeling zal die volstaan?
bedank alvast,
dit zijn mn systeemspecs:

Processor AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Motherboard Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-M51GM-S2G
Audio Adapter Realtek HD Audio output(Nvidia)
Video Adapter NVIDIA GeForce 6100

Devices
Processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
BIOS: Award Software International, Inc. F6
Motherboard: Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-M51GM-S2G
Chipset: Nvidia C51
Memory: 458224 KB
Primary Storage: Maxtor 6V160E0
Video Adapter: NVIDIA GeForce 6100
Monitor: Plug en Play-monitor(HSD00BF Hanns.G HX191)
Audio Adapter: Realtek HD Audio output(Nvidia)
Network Adapter: ADMtek ADM8513 USB To Fast Ethernet Adapter - Pakketplanner-minipoort
Keyboard: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Mouse: PS/2-compatibele muis
Sensor: ITE IT8716
CPU Fan Speed: 1380 RPM
CPU Temperature: 41 °C (105 °F)
CPU Temperature: 38 °C (100 °F)
Motherboard Temperature: 40 °C (104 °F)
Hard Drive Temperature(Maxtor 6V160E0): 37 °C (98 °F)
CPU
Name: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+
Specification: AMD Athlon(tm) 64 3500+
Code Name: Orleans
Core Stepping: DH-F2
Technology: 90 nm
Core Speed: 2,21 GHz
Multiplier: x 11,0
Bus Speed: 200,0 MHz
HyperTransport Speed: 1000 MHz
L1 Data Cache: 64 KB, 2-Way, 64 byte lines
L1 Code Cache: 64 KB, 2-Way, 64 byte lines
L2 Cache: 512 KB, 16-Way, 64 byte lines
Package: Socket AM2(940)
Max. Clock Supported by Board: 4,00 GHz
Voltage: 1,4 V
CPU Fan Speed: 1380 RPM
CPU Temperature: 41 °C (105 °F)
CPU Temperature: 38 °C (100 °F)
Number Of Cores: 1
Number Of Logical: 1
CPUID Revision: Family 15 Model 15 Stepping 2
BrandID: 4
Extended CPUID Revision: Ext.Family 15; Ext.Model 95

Motherboard
Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Product: GA-M51GM-S2G
Motherboard Temperature: 40 °C (104 °F)
Version: x.x
Chipset: Nvidia C51
Chipset Manufacturer: Nvidia Corp
Subsystem ID: 50001458h
Subsystem Vendor: Giga-Byte Technology
Properties
Bus Latency Timer: 00h
HyperTransport Capability
SubType: Slave/Primary Interface
Base UnitID: 0
UnitID Count: 15
HyperTransport Capability
SubType: MSI Mapping
System Slots
PCI: PCI 32 bit Available
PCI: PCI 32 bit Available
PCI Express: PCI Express 16x Unknown
Port Connector
PRIMARY IDE: Others - On Board IDE Hard Disk port
SECONDARY IDE: Others - On Board IDE Hard Disk port
FDD: 8251 FIFO Compatible - On Board Floppy
COM1: Serial Port 16450 Compatible - 9 Pin Dual Inline (pin 10 cut) - DB-9 pin male
COM2: Serial Port 16450 Compatible - 9 Pin Dual Inline (pin 10 cut) - DB-9 pin male
LPT1: Parallel Port ECP/EPP - DB-25 pin female - DB-25 pin female
Keyboard: Keyboard Port - Others - PS/2
PS/2 Mouse: Mouse Port - PS/2 - Detected - PS/2
USB: Access Bus(USB)

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Allereerst kan je je vragen voornamelijk zelf beantwoorden door te zoeken in de FAQ's.

Ten andere heeft je systeem blijkbaar maar 512MB aan ram geheugen waar nog eens 64MB wordt afgesnoept door de onboard GeForce 6100. Dat is dus gigantisch weinig. Dit kan je upgraden. Hier (http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2281) staat een link naar de specsheet van je moederbord waar je kan zien dat DDR2 800MHz wordt ondersteund. Dit kan je zeer goedkoop krijgen in winkels, tegen ~20 euro per GB ram. Een kitje van 2x1GB (totaal van 2GB dus) kost tussen de 40 en de 50 euro en zal voor een enorme boost zorgen in de prestaties van je systeem.

Er is een PCI-Express 16x slot aanwezig op het moederbord waar je ongeveer elke grafische kaart in kwijt wil die je maar kunt kopen. De vraag is: wat is je budget? Wat zijn je verwachtingen? Een kaartje van 100 euro, zoals de Radeon HD3850 zou op zich al zeer veel prestatiewinst geven ten opzichte van je GF6100. Of je voeding van 350W zo'n kaartje aan zou kunnen is moeilijk te zeggen, maar als je geen te hevig kaartje koopt zou dat eventueel lukken, mits je uitkijkt dat je een zeer zuinig exemplaar vastkrijgt. Je kan op veel reviewsites zoeken naar verbruiken van kaartjes, zodat je kan zien welke kaart er het beste mee weg komt, terwijl die nog steeds prima prestaties levert.

[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 24-05-2008 15:29 ]

Verwijderd

het is sowieso zonde een 8800 erin te gooien omdat je cpu een flinke bottleneck zal vormen...

Verwijderd

ik stel je dit voor :

amd athlon 4800x2
http://www.cool-prices.nl...rocessoren%20-%20AMD/7683

2 gig ram
http://www.cool-prices.nl.../Geheugen%20-%20DDR2/5432

radeon 3850 grafische kaart
http://www.cool-prices.nl.../Geheugen%20-%20DDR2/5432

dit allemaal voor 199,60, ideale upgrade al zeg ik het zelf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bekijk sowieso **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens. Al je vragen kun je daarmee beantwoorden eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ohja ik was vergeten zeggen dat ik er ook 2x1 gig ram bijkoop
mijn budget is 200 euro,mag wat meer zijn ook
mijn enige voorwaarde is eigenlijk om zware games te kunnen spelen a la crysis
ik ben me bewust dat de cpu een bottleneck is maar die zal ik dan ook upgraden,in de toekomst dan wel

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-05 18:24
Klinkt leuk en aardig, maar je kunt nu wel een snelle grafische kaart kopen, maar Crysis gaat niet (soepel) lopen op je huidige CPU...

Dan moet je alsnog wachten lijkt me, kunt beter in 1X doen, ook al duurt het dan nog even, die grafische kaart wordt ondertussen ook alleen maar goedkoper ;)

[ Voor 37% gewijzigd door GoldenBatt op 24-05-2008 15:41 ]

Specs!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Crysis gaat niks worden op een AMD 3500+. Zelf heb ik er 1 met een AMD 3400+ en afgezien van laadtijd van 9 minuten red hij zelfs op low settings het niet.
Ik zou eerst je CPU upgraden en dan je videokaart heb je veel meer profijt van ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

als je die 2 gig ram toch al ging kopen kan je inplaats van die 3850 ook een 3870 of een geforce 9600gt nemen....

Verwijderd

Topicstarter
bedank vr je hulp studentje.
ja ok 60 euro vr een cpu is niet veel mss gooi ik die er ook wel meteen bij
radeon 3850 zou dus mn beste keus zijn? is iedereen het hiermee eens?
tmag 200 euro budget zijn vr de grafische kaart alleen hoor,naar de cpu en RAM moet je niet kijken

• BakkerM
  • Laatst online: 17-05 22:20
nouja hij wilt crysis spelen, hij zegt niet hoe! ;)

maar alle gekheid op een stokje, als je crysis goed wilt kunnen spelen mag je snel je budget naar 600 euro gooien voor updates, houd je het goedkoper dan draaien heel veel spellen prima, maar juist crysis niet.. lastig..

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Verwijderd

Topicstarter
ik wil het goed kunnen spelen :D
maarja nieuwe CPU en 2 gig RAM erbij moet toch volstaan?
moet ik enkel nog weten welke de beste geheugenkaart is

Verwijderd

voor 200,- zou ik gewoon lekker een 8800gt nemen, die heb je al zo rond de 150,-
k heb hem zelf ook en speel crisis op high met acceptabele frames,,, verwacht geen wondere met crisis. verder moet je hierbij wel een betere cpu en meer ram neme omdat de 8800gt anders zonde geld is

• BakkerM
  • Laatst online: 17-05 22:20
maar een voeding van 350 watt en een dan 8800 gt, het wordt krap. Zeker als er ook nog een betere cpu bij komt. Je zal niet continue 300w + trekken, maar de piekspanning wordt een probleem..

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Als je crysis wiol spelen kun je beter deze comp als internet pctje of om een keer thuis met iemand te lannen gebruiken. Of je verkoop hem. En voor wat meer geld koop je dan een helemaal nieuw systeem. Zet de volgende keer trouwens even alleen de relevante hardware in je TS en niet zo'n waslijst van een of ander programmaatje.

Verwijderd

Topicstarter
mja een mate zei me net dat die 8800gt een apart kabeltje voor voeding heeft en dat heeft de mijne niet d8 ik.
dus een voeding zal er ook bijmoeten.tips hiervoor? hoeveel watt pak ik best en welke zijn goeie merken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:00:
mja een mate zei me net dat die 8800gt een apart kabeltje voor voeding heeft en dat heeft de mijne niet d8 ik.
dus een voeding zal er ook bijmoeten.tips hiervoor? hoeveel watt pak ik best en welke zijn goeie merken?
Deze voeding is van een goed merk. En is maar 67 euro. 600Watt is misschien een beetje veel maar voor latere upgrades.

http://azerty.nl/8-52-58762/stealthxstream.html

Je hebt ook de 500 Watt versie:

http://azerty.nl/8-52-58761/stealthxstream.html

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Met een beetje eigen inzet zijn de vragen die je stelt prima door jezelf te beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.