Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Firefox / Script stopped working onder GoT

Pagina: 1
Acties:
  • 1.451 views

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig blijft FF hangen bij het openen van een topic op GoT. Nog geen 30 seconden geleden kwam er dus weer een melding over 'A script has stopped working and needs to be closed' of iets in die trend.

Ik heb het de laatste tijd wel vaker op GoT dat na het sluiten, of halverwege openen van een 'groot' topic de zooi vastloopt. GoT is dan het enige venster wat eigenlijk openstaat of actief is.

Zijn er meerdere lui die hier last van hebben? Als het weer opkomt dan probeer ik zoveel mogelijk materiaal te collecten wat wellicht handig is voor in de toekomst. Maak gebruik van FF 2.0.0.14.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat voor soort topics zijn dat? Met veel plaatjes, met veel tekst, met veel crew-input/html ?
Heb je het alleen bij topics met veel reacties of ook bij kleinere? Is je systeem enigszins up-to-date (cpu van max een jaar of drie of vergelijkbaar)?

Ik heb er zelf niet eerder van gehoord in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Vooral topics met veel plaatjes, denk aan "Grappige plaatjes' topic in de HK, of gewoon simpelweg een thread vanaf Active topics. Meer random dus. Ik weet niet wat er precies allemaal meedraait, maar op 'Firefox preloader' is het dus een kale Firefox. (Het is een kleine app die Firefox in het geheugen cached en waardoor die dus sneller opstart). Maar ook daarvoor was het al gaande.

Het gebeurd dus random. M'n systeem is verder stabiel... geen gek gedrag. Laatste updates, elk ander progsel loopt dus gewoonweg normaal en een gemiddelde uptime van 2 weken (met zo nu en dan een reboot).

Verwijderd

Lijkt me geen GoT probleem, met een uptime van ruim twee maanden op mijn 5 jaar oude laptop en Firefox 2.0.0.14 heb ik iig dat soort verschijnselen nog niet gezien, al doe ik ?limit=999 bij grafisch zware topics.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je al geprobeerd je profiel opnieuw op te bouwen, want wij zitten op kantoor bijna uitsluitend met firefox te browsen en ik heb deze klacht nog niet op kantoor horen rondgaan, dus ik denk dan dat het probleem bij jou ligt :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet. Mijn XP installatie is ongeveer een half jaar oud, en dat wordt aanzienlijk trager ondanks het geoptimaliseer her en der :P

Ik zal kijken of het probleem nagebootst kan worden. DCom agent wordt er ook helemaal lijp van door vanalles te submitten naar Mozilla zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Het gebeurd wel eens vaker sinds kort.. En ik weet niet waarom. Ik sluit een draad op GoT af en ik krijg een chrash. Dat terwijl GoT het enige is dat openstaat. Ik gebruik geen add-ons, de firefox preloader was ook al uitgeschakeld.

De rest van m'n hardware o.a HDD heeft geen kuren, dus dat lijkt me stug.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HZdDAbfojcvKL4qoUrjyqLIA/thumb.jpg

De chrash-agent maakt me ook niet veel wijzer, wel gebeurd dit sporadisch vaker op GoT.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:51

sanzut

It's always christmas time

heb het eerst ook wel regelmatig gehad op de fp, dit bleek toen te liggen aan een brakke Flash ad...

Verwijderd

Topicstarter
Flash-ads gaan niet op bij mij omdat ik een full abbo heb. Ads zijn dus uitgeschakeld.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 20:47
Toeval dat ik dit topic zie - ik had vorige week ook een dergelijke melding, bij een ?limit=999. Ik ging ervan uit dat het daaraan zou liggen (en ga daar nog steeds van uit), maar om je te laten weten dat je niet de enige bent, toch even een reactie :).

Het is bij mij reproduceerbaar, op Onmisbare tools / software - deel 4

Tijdstip waarop (loading dit, transferring data from dat) is niet eenduidig. Ligt ook niet aan een post, want ik kan alle pagina's los openen zonder problemen.

Firefox 2.0.0.14, Windows XP Prof zonder SP's en zo, alleen Googlebar Lite toolbar

Ik hoop dat dit helpt het probleem te analyseren. Overigens is het bij mij niet 'random', maar specifiek op deze pagina met 999 posts.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd. Grotere topics lijken altijd even te haperen en / of een load met zich mee te nemen. Ik heb standaard 60 berichten maximaal per pagina. Dus een pagina met behoorlijk wat pics en table gedoe neemt dus wat load met zich mee. Chrashen heeft het niet zozeer gedaan bij openen van grotere topics, eerder het sluiten > chrash. Zie ook bovenstaade post met SS.

Merkwaardig. Dat terwijl m'n systeem zelf gewoonweg goed draaid, geen gekke fratsen zoals SP3, standaard XP SP2 Pro EN met FF (laatste versie) en zonder al teveel poespas aan programma's wat actief zijn/staan.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
sjroorda schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:14:
Het is bij mij reproduceerbaar, op Onmisbare tools / software - deel 4
[...]
Overigens is het bij mij niet 'random', maar specifiek op deze pagina met 999 posts.
Ik ben ook in staat dit probleem na te bootsen bij het desbetreffende topic.
Mijn browser specs:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.8.1.14) Gecko/20080424 Firefox/2.0.0.14

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:06

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Bij mij crasht eerdergenoemd topic ook met Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; nl; rv:1.8.1.14) Gecko/20080404 Firefox/2.0.0.14. Geen addons, gewoon een default kale Firefox installatie op Windows Vista. Ik kijk met 20ppp en hij lijkt te crashen (bij mij reageert FF niet en moet ik 'm killen via Taakbeheer) als'ie een pagina van www.panic.com probeert te laden. Helaas heb ik hier geen sniffers of andere tools draaien, dus het kan ook aan iets anders liggen.

Edit: Met een nieuw profiel hetzelfde probleem. Echter nu zie ik pas dat er ?limit=999 achter de link stond die ik aanklikte, toen ik de pagina bekeek met 20ppp was er geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Glaanie op 24-05-2008 21:58 ]

Verwijderd

Ik heb geen enkel probleem met het topic onder Opera 9.27 (Win32); met 999 post limit. Lijkt me een bug in Firefox. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 00:16 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hmm, :P
Geen enkel probleem met Firefox 2.0.0.14 met wel een aantal addons.
WinXP SP2.

Die link duurt hier gewoon lang om te laden, maar verder is er niks mis mee.

[ Voor 37% gewijzigd door Kixtart op 25-05-2008 00:49 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Mja met reproduceren had ik daar ook geen problemen mee.. Het gebeurd dus heel erg zelden, maar wel storend.

Gelukkig ben ik nog geen profiel kwijt oid, want een berg favorieten, instellingen, tabs, passwords etc zijn er ook allemaal in opgeslagen. Ze zijn niet zo belangrijk opzich, maar opnieuw invoeren/instellen zie ik niet zitten.

Het probleem doet zich dus voor bij meerdere, en daar ben ik blij om een beetje dat ik niet de enige ben :+

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Met de eerder gegeven link gebeurt het bij mij eigenlijk altijd. Zowel op een schoon profiel als mijn standaardprofiel met Firebug en de Webdeveloper Toolbar als extensies. Of het dus aan de extensies ligt durf ik niet te zeggen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
En het is er weer....

Firefox open.. GoT (Myreact & een Xs4all topic in AT)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/02aMJobc2mu1Mx3dLpYC8hVd/thumb.jpg

Enige wat openstond.... Voordat die scriptmelding kwam bleef FF gewoon hangen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

ik zie wel dat scaleImage behoorlijk wat tijd vergt, voornamelijk vanwege het grote aantal plaatjes van trage hosts (en voor een groot deel ook nog eens zonder cache-headers :X).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me idd ook het enige script wat lokaal bezig is, toch?

En idd. Ga maar eens onder active topics staan.. en open maar eens een paar topics achter elkaar dmv CTRL inhouden & een topic klikken. Pak maar eens van die grote en ervaar de ellende :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgens mij gevonden....

Het probleem is die DCom inspector die standaard als je die niet uitvinkt, wordt mee-geinstalleerd. Deze inspecteerd schijnbaar het e.a onder het browsen door. Ik heb een herinstall van FF gedaan dus nu zonder die DCom agent en het draait weer als een tiet. Het werd een beetje te erg toen ik bij KMT 5 seconden niets doen kon meer met FF.

Verwijderd

Topicstarter
Aargh... Het probleem is echt vervelend. Na een herinstallatie lijkt het goed te werken voor +/- 2 dagen, en begint het process van voorafaan weer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lyyivepJkkmRAwpvyt28IXbH/full.jpg

Ik ga 1 deze dagen een herinstall doen. Ik denk dat het wel wat gaat uitmaken, maar het is knap vervelend browsen zo als het maar half werkt allemaal :/

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Dit topic laat mijn FF ook crashen idd

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nps9L18BN5HAR463siueJTBR/thumb.jpg

Hoeveel screens wil je nog? :|

Ik ga 1 deze dagen een herinstallatie van Windows doen. Kijken wat dat oplost.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, vervelend dat je browser crashed enzo, maar als je potentieel 999*65535 bytes aan tekst (da's dus 65469465 bytes, 62MB) binnehengelt, en je weet dat firefox 2 daar problemen mee heeft, ben je dan niet een beetje spijkers op laag water aan het zoeken? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat firefox juist beter geoptimaliseerd was daarvoor (uit de lucht gegrepen...)

Ik zie het ook niet zitten om met IE te werken (Bah) :P

Valt er iets concreets aan te doen? Ik kan me nog herinneren dat ik zorgeloos met CTRL een tiental topics opende in m'n posthistory zonder problemen. Nu is dat 1 draad en ik kan direct niets meer.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Misschien moet je toch wat addons gaan gebruiken. Bijvoorbeeld no-script ofzo. Daarmee kan je voorkomen dat scripts laden die je browser laten crashen.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Ik ben benieuwd. Welkom in de wereld van de vaakst geupdate addon die er is... Dat moet je dan voor lief nemen...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hier FF2.0.0.14 op Vista SP1 en geen enkel probleem met eerder genoemd topic, sowieso nog nooit dit tegengekomen bij gebruik van GoT.

Rail Away!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Je kunt ook de Firefox 3 RC proberen... Is prima te gebruiken (een aantal bekende Linux distro's installeren beta 5 al standaard) en de final komt toch ook over een weken al.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

JanDM schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:08:
Je kunt ook de Firefox 3 RC proberen... Is prima te gebruiken (een aantal bekende Linux distro's installeren beta 5 al standaard) en de final komt toch ook over een weken al.
Inderdaad; RC1 geeft hier geen problemen bij mij. limit=999 op meerdere topics en ik kan gewoon vloeiend blijven scrollen :) (.. ook al springen de post steeds weg omdat niemand nog check images gebruikt ....)

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost.... Ik heb Vista Ultimate geinstalleerd en het draait allemaal wat vlotter. Volgens mij was het ook te danken aan een vergaarde XP installatie.

Maar wat het probleem was weet ik nog steeds niet. Ik dacht in eerste instantie DCom inspector, maar na deinstalleren was het een dag later precies hetzelfde weer aan de hand.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FireFox 2.0.0.14 op XP SP2 en de boel ging zelfs zo hard neer dat ik op RESET moest duwen en daarna mijn WhatPulse 1.4.7 corrupt was :o

Ik denk echt dat het aan dat Apple topic ligt, want topics met /?limit=999 laden normaal en zijn na het laden fatsoenlijk door te bladeren :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Het is een script wat ervoor zorgt dat FF vastloopt. Hence die meldingen ' A script has stopped working... '

Normaliter maakte dat geen drol uit, maar blijkbaar met een nieuwere versie wel.

Verwijderd

Nog iemand problemen met firefox 3.0 en marktplaats.nl? al eens een advertentie in een nieuw tablad geopend? Ik krijg dan een script error en firefox loopt vast...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:58:
Nog iemand problemen met firefox 3.0 en marktplaats.nl? al eens een advertentie in een nieuw tablad geopend? Ik krijg dan een script error en firefox loopt vast...
De laatste keer dat ik keek was marktplaats.nl niet onderdeel van Tweakers.net, dus waarom je dat nu hier vraagt in Lieve Devvers weet ik niet. Wellicht kan je het vragen in Client Software Algemeen, hoewel het me verstandiger lijkt om het bij marktplaats zelf te vragen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:39

crisp

Devver

Pixelated

Geen verdere meldingen meer, lijkt dus geen issue (meer) te zijn.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.