Toon posts:

Harde Schijf niet herkend door Windows.

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hitachi 200GB 7200 rpm en een xxodd XNI 8252 DS systeem.

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht (hitachi 200GB 7200 rpm en een xxodd XNI 8252 DS systeem.) zonder daar Windows op te laten zetten door de fabrikant. Ik zit nu echter met het probleem bij installeren dat mijn hardeschijf niet wordt herkend. Ik installeer met een legitieme versie van windows xp (heb zowel 2000 geprobeerd, werkte ook niet). Het vreemde van de hele zaak is dat in de bios de schijf gewoon wordt herkend in disk 2. Komt dit probleem vaak voor en is het software matig op te lossen of zit er gewoon wat los en moet de laptop terug naar de fabrikant voor reparatie?

bij voorbaat hartelijk dank,

Henck de Vries

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Alhoewel je niet vermeld wat voor een hdd het is (ik denk SATA) klinkt dit als een typisch geval van geen driver voor de SATA controller in de windowns install.

Je kunt dit normaal gesproken oplossen door tijdens de installatie op F6 te drukken en de drivers van je SATA controller te laden.

Je moet dan natuurlijk wel even uitzoeken welke controller het precies is.

Powered By C8H10N4O2

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is een onderwerp dat reeds veel besproken is op GoT. De hardeschijf zal een S-ATA interface hebben of wel de laptop zal uitgerust zijn met een S-ATA controller. Windows XP (of 2000) heeft geen native support voor S-ATA controllers. Wanneer je XP wilt installeren op een S-ATA hardeschijf dan zal het BIOS, IDE emulatie moeten ondersteunen of je dient door op F6 te drukken tijdens de setup om een extra storage controller driver te installeren. (de driver van de S-ATA controller) Deze drivers kun je overigens uitsluitend via een diskette laden tijdens de setup. De Windows XP setup accepteert namelijk geen andere media drager zoals een CD, DVD of USB stick.

Een ander alternatief is het maken van een geslipstreamde installatie CD, waarin je zelf de juiste drivers hebt opgenomen. Dit zou je kunnen doen met het programmaatje nLite: meuk: nLite 1.4.5

Verder zou je hier eens naar kunnen kijken: OM FAQ / Beleid: extrene controllers installeren . Op GoT verwachten we dat je eerst zelf het probleem probeert te verhelpen, met de FAQ of door de search te gebruiken, kom je er echt niet uit dan geef je in je topic start aan wat je reeds zelf hebt geprobeerd of uitgevonden, zie: OM FAQ / Beleid

[ Voor 47% gewijzigd door _Dune_ op 23-05-2008 23:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.