Voeding kapot, welke moet ik morgen kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 824 views

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De pc viel vandaag uit en hij doet nu niet veel meer.
Hij wil nog maar een paar seconden opstarten, maar als je de bios info ziet, stopt hij ermee.
Ook branden alle lampjes aan de voorkant van de pc.
Als ik achter de computer kruip, ruik ik de vieze brandlucht van overbelastte componenten. Zeer waarschijnlijk de voeding dus.

Ik wil morgen een nieuwe voeding halen, maar ik ben niet echt op de hoogte van de voedingen die nu te koop zijn.

Ik heb een normale pc, core2duo @ 2.4 Ghz, midrange videokaart, 2x hardeschijf, 2x dvd-brander.
Niet echt vermogen vragend dus.
Ik wil echter wel graag een zo stil mogelijke voeding hebben, dit vind ik er belangrijk.
De voeding die nu kapot is gegaan is zo'n fanless ding, nu na 2 jaar dus al kapot, terwijl hij erg duur was (€ 180).

Wie heeft er een tip voor een voeding met een hoog rendement (moet een beetje aan het millieu denken) en dan wel een exemplaar die zo stil mogelijk is.

Hoop dat ik wat bruikbare tips mag ontvangen en ik hoop dat ik voldoende info heb vermeld.

hmm, was de bedoeling dit in het voedingen topic te plaatsen. Misschien dat een moderator dit kan doen?
Excusez moi.

[ Voor 5% gewijzigd door sssensss op 22-05-2008 20:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 19.
Staat meer dan genoeg in om je op weg te helpen :)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
Check eens silentpcreview.com .
Daar vind je vast wat je zoekt.

Maar dat had je ook met een beetje eigen inzet kunnen vinden.
Ik weet trouwens niet zo zeker of het je voeding is als ik je zo hoor... Je ziet wel bios? Dan draait je voeding nog wel, toch?

• sssensss
  • Niet online
bas r schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:21:

Ik weet trouwens niet zo zeker of het je voeding is als ik je zo hoor... Je ziet wel bios? Dan draait je voeding nog wel, toch?
Ik kan het bios niet in, ik zie net dat basis opstartscherm, en dan is het gebeurd.

• sssensss
  • Niet online
bas r schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:21:

Ik zie op silentpcreview dat de enermax emd425awt er goed uit komt.
Alleen dire zie ik nergens hier in de buurt op voorraad.
Kan moeilijk een weekzonder de pc, omdat ik zit te wachten op een voeding |:(

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
sssensss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:59:
[...]
Ik zie op silentpcreview dat de enermax emd425awt er goed uit komt.
Alleen dire zie ik nergens hier in de buurt op voorraad.
Kan moeilijk een weekzonder de pc, omdat ik zit te wachten op een voeding |:(
Ziel, waar woon je ergens in de buurt?
Ik heb nog wel een voeding liggen die tijdelijk niks te doen heeft. dus dan kun je rustig een voeding naar je zin bestellen.

anders als het echt zoon halszaak is bel je toch even rond en rijd je er daarna heen (al dan niet met hulp van vrienden / ouders / kennisen)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• sssensss
  • Niet online
Ik wil wel 50 of 60 km rijden of zo, maar ik woon in Deventer, en dan is bijv. Eindhoven net even te gek.
Ik kom voor mijn werk morgen zo'n beetje in heel gelderland, dus ik kan eigenlijk overal in gelderland wel terecht, maar de zaken hebben gewoon niet direct wat op voorraad (tenminste niet die enermax emd425awt of 525), dat is de ellende.
Dan kun je wel naar de zaak toe rijden, maar als ze hem niet hebben liggen, dan wordt het moeilijk.

Ik zie trouwens dat een zaak hier in de buurt wel een 500 watt Zalman heeft liggen. Voor zover ik weet is Zalman wel redelijk stil en verder kwalitatief goed. Zou ook zoiets kunnen halen, en dan later een stille fan erin stopppen.
Iemand ervaring met de ZM500-hp?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:58

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je alleen die Enermax op silentpcreview vind, dan kijk je toch echt niet verder dan je neus lang is, no offence. Zalman is een goed merk, ook de Corsair VX/TX/HX-voedingen zijn erg goede en stille (made by Seasonic) voedingen (heb zelf de VX450W, ben erg zeer tevreden over). Uiteraard zijn ook de Seasonic's aanraders, maar vaak wat duurder/moeilijker te verkrijgen. Die Zalman en Corsairs kun je bij bijna elke computerwinkel wel krijgen.

Buiten dat, zijn dit zaken die je *makkelijk* zelf kunt vinden door er eventjes tijd in te steken en het topic dat Terw_Dan aanhaalt door te nemen. Kleine moeite, maar je doet jezelf er een groot plezier mee!

Rail Away!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:36
sssensss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:16:
De pc viel vandaag uit en hij doet nu niet veel meer.
Hij wil nog maar een paar seconden opstarten, maar als je de bios info ziet, stopt hij ermee.
Ook branden alle lampjes aan de voorkant van de pc.
Als ik achter de computer kruip, ruik ik de vieze brandlucht van overbelastte componenten. Zeer waarschijnlijk de voeding dus.

Ik wil morgen een nieuwe voeding halen, maar ik ben niet echt op de hoogte van de voedingen die nu te koop zijn.
weet je wel zeker of het je voeding is?
als er wel lampjes voorzijde branden dan geeft de voeding nog wel prik
Er kan net zo goed een videokaart gesneuveld zijn dan zie je ook niet veel...
Kijk eerst op het moederbord/videokaart wat er echt stinkt...
En of er bijvoorbeeld Elco's opgeblazen zijn.

gewaarwordingshorizon

• sssensss
  • Niet online
Mad Marty schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:37:
Als je alleen die Enermax op silentpcreview vind, dan kijk je toch echt niet verder dan je neus lang is, no offence. Zalman is een goed merk, ook de Corsair VX/TX/HX-voedingen zijn erg goede en stille (made by Seasonic) voedingen (heb zelf de VX450W, ben erg zeer tevreden over). Uiteraard zijn ook de Seasonic's aanraders, maar vaak wat duurder/moeilijker te verkrijgen. Die Zalman en Corsairs kun je bij bijna elke computerwinkel wel krijgen.

Buiten dat, zijn dit zaken die je *makkelijk* zelf kunt vinden door er eventjes tijd in te steken en het topic dat Terw_Dan aanhaalt door te nemen. Kleine moeite, maar je doet jezelf er een groot plezier mee!
Ik heb het over de Enermax, omdat die het best scoorde op het gebied van het maken van geluid.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57
Als je toch in Gelderland zit, kijk eens bij digitique in Zutphen of in Raalte sallandautomatisering of azerty. Ik weet dat Salland een groot magazijn heeft, digitique gaat wel en azerty onbekend. Heb zelf goeie ervaring met een Huntkey, die heeft digitique altijd wel op voorraad (gelderland). Anders dus de 2 in Raalte, niet ver van Deventer.

• sssensss
  • Niet online
Miglow schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:54:
Als je toch in Gelderland zit, kijk eens bij digitique in Zutphen of in Raalte sallandautomatisering of azerty. Ik weet dat Salland een groot magazijn heeft, digitique gaat wel en azerty onbekend. Heb zelf goeie ervaring met een Huntkey, die heeft digitique altijd wel op voorraad (gelderland). Anders dus de 2 in Raalte, niet ver van Deventer.
Ik moet morgen in Zutphen zijn, ik denk dat ik daar maar even langs ga.
Daar hebben ze ook de Zalman liggen.
Dat Huntkey, is dat wel wat? Erg goedkoop, kan toch niet erg stil zijn voor dat geld, of is dat een verkeerd vooroordeel?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57
Vooroordeel. Hij ziet er niet uit, heeft geen fancy dingen, maar doet gewoon z'n werk zonder al teveel lawaai.

• sssensss
  • Niet online
Nou, bedankt voorde tip.
Ik zal het morgen meenemen in mijn besluit.

Dat hij er niet uit ziet, vind ik trouwens wel erg belangrijk. Ik kijk er toch minimaal 1 of 2 keer per jaar naar, als ik de kast opendoe..... 8)

• sssensss
  • Niet online
De Be-Quit komen er trouwens ook erg goed uit, als het om stilte gaat.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Computerland heeft de COOLER MASTER RealPower Pro 520W voor maar 59,95
Is modulair en ook heel stil.
Gewoon een normale computer winkel.

• sssensss
  • Niet online
Nou, ik heb een nieuwe voeding gekocht, en dat was ook het probleem.
De computer draait weer ;)

Het is een Be Quiet geworden. Eeen 450W Straight Power.
Mooie doos en erg compleet, met klittebandjes, tie wraps en schroefjes.
Na het aansluityen van de voeding, is deze echt nauwelijks te horen _/-\o_
En dit voor € 61, 20. Dat valt me niet tegen.

Al met al een goed begin van het weekend dus.

Hartelijke dank voor jullie meedenken en tips.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:57
Welke fanless voeding had je ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• sssensss
  • Niet online
Het is een Silentmaxx semi fanless 450Watt.
Gekocht op 10-03-2006 voor € 180!

Ik heb trouwens net een mailtje gestuurd naar Silentmaxx op mijn beste duits.
Ik vind 2 jaar te weinig voor zo'n dure voeding.
Nooit geschoten is altijd mis.

[ Voor 51% gewijzigd door sssensss op 23-05-2008 19:28 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.