Toon posts:

Driver problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit met een probleem. Ik heb een XPS M1710 met een nVidia Geforce GO 7900 GTX kaart in.
Nu zit ik met het probleem dat ik geen enkele video driver kan installeren.

Tijdens de installatie wordt mijn scherm gewoon zwart en kan ik niks meer doen.

De drivers dat ik wou installeren zijn van Dell zelf en gemaakt voor Windows XP.

Ik snap er niks meer van en zit dus met een groot probleem.

Verwijderd

Waarom installeer je niet gewoon de Nvidia drivers van Nvidia.com?

Verwijderd

Topicstarter
is proberen. Ik dacht dat dit dezelfde drivers waren als diegene van dell.
Aangezien ik ook een installatiescherm van nvidia kreeg.

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn die van Dell ouder dan die van Nvidia.
Zou die dus eens proberen.
D'r zijn gisteren nieuwe gereleased:
meuk: Nvidia Geforce 175.16 whql

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een geprobeerd van de dell site maar deze werkte ook niet

edit: dit was wel de 167 versie.
Ik zal deze is proberen die je poste

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 14:37 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
offtopic:
Volgens mij kun je nóóit de Nvidia drivers van Nvidia.com installeren op je Dell laptop.

Hoe lang blijft je scherm zwart? Heb je hem al enkele minuten laten staan? Staat er iets in de logboeken van XP?

Verwijderd

saviour schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:39:
offtopic:
Volgens mij kun je nóóit de Nvidia drivers van Nvidia.com installeren op je Dell laptop.
Is zelf meestal beter omdat de DELL drivers veel ouder zijn. ;)

@TS is je grafische kaart niet gewoon dood aan het gaan en kun je daarom geen drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ok de 175 versie is niet voor mijn grafische kaart.

Mijn VGA kaart is eergisteren nog maar vervangen door Dell dus ik denk niet dat hij stuk is. Hij geeft ook geen errors in de dell diagnostics.

Het scherm blijft heel wat minuten zwart.

Hoe check ik de logboeken van XP?

edit: ASUS 7600GS Silent: Verticale strepen in beeld

Dat van de strepen heb ik dus ook bij het opstartscherm. Maar aangezien ik geen drivers voor mijn VGA heb in windows dus niet.

Dus kan het zijn dat Dell er een kapotte video kaart ingestoken heeft eergisteren?

EDIT 2:
Heb gezocht op de Dell Forums en heb iemand gevonden met hetzelfde probleem. Hij heeft een screenshot gepost van zijn opstartscherm. Zo ziet het er bij mij dus ook uit.
http://www.dellcommunity....PS_Laptop&thread.id=16521

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 15:10 ]

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:43:
Is zelf meestal beter omdat de DELL drivers veel ouder zijn. ;)
Maar dan moet je ze wel kúnnen installeren, dat kan dus niet met je Dell laptop.
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:57:
Hoe check ik de logboeken van XP?
Klik met rechts op deze computer -> beheren -> logboeken selecteren (uit mijn hoofd).
Dat van de strepen heb ik dus ook bij het opstartscherm. Maar aangezien ik geen drivers voor mijn VGA heb in windows dus niet.

Dus kan het zijn dat Dell er een kapotte video kaart ingestoken heeft eergisteren?
Ik zou even een belletje doen naar Dell. Het is in ieder geval niet normaal dat je de drivers van Dell niet kunt installeren en dat je strepen op het beeld krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb dus gisteren naar Dell gebeld en ze hebben nogmaals een nieuwe grafische kaart ¨geïnstalleerd. Tot nu toe loopt alles vlotjes.

Ik heb een driver kunnen installeren en ga nu proberen de nieuwste te installeren.

chapeau voor Dell... Mijn computer is weer gecrashed en ik kan niks meer doen. Krijg gewoon een zwart scherm.
Dell gaat me nu een nieuw systeem sturen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 12:50 ]

Pagina: 1