ASUS 7600GS Silent: Verticale strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 16:46
Ik heb het volgende probleem:

Ik was laatst even een film aan het kijken en een maat van mij stuurde me een filmpje dat ik ernaast even wilde openen. Resultaat -> PC liep vast en dat doet ie anders nooit kon normaal wel 3-4 filmpjes tegelijk afspelen als ik zou willen.

Dus reboot. Alleen hij wilde niet booten en gaf een blauw scherm met een melding over mijn videokaart. Dus gestart in safe mode en dan krijg ik 8bits kleuren en een soort gestreepte verticale lijnen door mijn beeld iets als dit:

| | | etc
| . | etc
. . | etc
. | . etc
| | | etc

Dus drivers opnieuw geinstalleerd --> zelfde probleem
C: geformatteerd en alles opnieuw installeren: hier viel al op dat bij het normaal gewone vista installatie scherm het probleem ook bestaat en na de nieuwe install zelfde probleem nog steeds.
Ook als ik in de bios kijk zijn deze strepen aanwezig.

Als ik mijn monitor op mijn onboard videokaart aansluit is het beeld prima

Dus:
-ligt het toch aan iets van de installatie van de videokaart in windows?
-Videokaart overleden?
-Iets in het moederbord?

Wat denken jullie dat het meest waarschijnlijk is?

--Mijn systeem--
P4 3.06 GHZ
2 GB RAM
Vista Ultimate
Acer AL1916 monitor
MSI MS-7174 moederbord met onboard Intel 910GL chipset (onboard video die dus nog wel werkt)
ASUS EN7600GS Silent 512MB

Graag jullie ideeen hierover

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Klinkt als defect geheugen op je videokaart..

Onlangs nog overgeclocked?

Download my music on SoundCloud

• The Medic
nee dat niet en is ook nog maar iets meer dan een jaar oud en mijn pc staat ook niet dag en nacht aan ofzo of dat ik zware grafische appliaties draai. Dus eigenlijk heeft die kaart een leven als een luis op een zeer hoofd gehad! Maar het klinkt dus als een kapotte kaart en niet als 1 van de andere door mij geopperde optie of misschien nog iets anders waar ik niet aan gedacht heb?

Verwijderd

He gast, ik heb precies hetzelfde probleem. Een vriend van mij zat een spel te spelen op mijn pc, waar de 7600GS Silent in zit, en uit het niets gaan alle kleuren raar doen. Na opnieuw opstarten blijven er strepen in het scherm. Ook in opstart en bios scherm. Nu blijkt ook nog dat mijn harde schijf gek doet. Hij wil windows niet meer opstarten. Elke keer als hij bezig is met opstarten dan begint hij opnieuw. Safe mode doet het overigens wel. Ik wilde windows opnieuw proberen te installeren, maar aangezien er strepen tijdens de installatie bleven staan bedacht ik dat dat weinig zin had.
Ben jij al uit hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:21:
He gast, ik heb precies hetzelfde probleem. Een vriend van mij zat een spel te spelen op mijn pc, waar de 7600GS Silent in zit, en uit het niets gaan alle kleuren raar doen. Na opnieuw opstarten blijven er strepen in het scherm. Ook in opstart en bios scherm. Nu blijkt ook nog dat mijn harde schijf gek doet. Hij wil windows niet meer opstarten. Elke keer als hij bezig is met opstarten dan begint hij opnieuw. Safe mode doet het overigens wel. Ik wilde windows opnieuw proberen te installeren, maar aangezien er strepen tijdens de installatie bleven staan bedacht ik dat dat weinig zin had.
Ben jij al uit hoe dit op te lossen?
Je videokaart is gewoon kapot en in safe mode doet hij het nog wel omdat hij dan geen drivers van je videokaart laat. Als hij de drivers van je videokaart gaat laden spreekt je videokaart het geheugen op je videokaart aan maar aangezien dit beschadigd is wil het niet en loopt de computer vast of reset deze.

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 09:36
Aangezien het een passief gekoelde kaart is zou ik zeggen dat deze zwaar overhit is geweest, je kaart is gewoon doorgebakken.

Verwijderd

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik kan mij vinden in wat je zegt, behalve een ding. Ik heb mijn harde schijf namelijk in een andere computer gezet en daar laten booten. Daar ontstond precies hetzelfde probleem. Dit zou dan waarschijnlijk te verklaren zijn omdat hij alsnog die videokaart niet kan 'aanspreken'? Ik zou zelf ook niet weten wat het anders zou zijn. Waarschijnlijk moet ik met een nieuwe videokaart wel windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:39:
Dank je wel voor je snelle reactie. Ik kan mij vinden in wat je zegt, behalve een ding. Ik heb mijn harde schijf namelijk in een andere computer gezet en daar laten booten. Daar ontstond precies hetzelfde probleem. Dit zou dan waarschijnlijk te verklaren zijn omdat hij alsnog die videokaart niet kan 'aanspreken'? Ik zou zelf ook niet weten wat het anders zou zijn. Waarschijnlijk moet ik met een nieuwe videokaart wel windows opnieuw installeren.
De HD in een andere computer zetten en dan booten werk meestal ook niet omdat XP de drivers van je vorige configuratie wil gebruiken en dat werkt niet. Kun je ook in Safe mode opstarten en dan opniew opstarten naar een fout uitschakelen en kijken of je een BSOD krijgt en zo ja wat er dan instaat. ;)

• The Medic
was idd kapot, is ondertussen terug naar de fabrikant.
bij mij was er in safe mode ook niets mee te doen. dus in mijn geval was het echt de kaart en had het weinig te maken met drivers
Pagina: 1