Ik heb het volgende probleem:
Ik was laatst even een film aan het kijken en een maat van mij stuurde me een filmpje dat ik ernaast even wilde openen. Resultaat -> PC liep vast en dat doet ie anders nooit kon normaal wel 3-4 filmpjes tegelijk afspelen als ik zou willen.
Dus reboot. Alleen hij wilde niet booten en gaf een blauw scherm met een melding over mijn videokaart. Dus gestart in safe mode en dan krijg ik 8bits kleuren en een soort gestreepte verticale lijnen door mijn beeld iets als dit:
| | | etc
| . | etc
. . | etc
. | . etc
| | | etc
Dus drivers opnieuw geinstalleerd --> zelfde probleem
C: geformatteerd en alles opnieuw installeren: hier viel al op dat bij het normaal gewone vista installatie scherm het probleem ook bestaat en na de nieuwe install zelfde probleem nog steeds.
Ook als ik in de bios kijk zijn deze strepen aanwezig.
Als ik mijn monitor op mijn onboard videokaart aansluit is het beeld prima
Dus:
-ligt het toch aan iets van de installatie van de videokaart in windows?
-Videokaart overleden?
-Iets in het moederbord?
Wat denken jullie dat het meest waarschijnlijk is?
--Mijn systeem--
P4 3.06 GHZ
2 GB RAM
Vista Ultimate
Acer AL1916 monitor
MSI MS-7174 moederbord met onboard Intel 910GL chipset (onboard video die dus nog wel werkt)
ASUS EN7600GS Silent 512MB
Graag jullie ideeen hierover
Ik was laatst even een film aan het kijken en een maat van mij stuurde me een filmpje dat ik ernaast even wilde openen. Resultaat -> PC liep vast en dat doet ie anders nooit kon normaal wel 3-4 filmpjes tegelijk afspelen als ik zou willen.
Dus reboot. Alleen hij wilde niet booten en gaf een blauw scherm met een melding over mijn videokaart. Dus gestart in safe mode en dan krijg ik 8bits kleuren en een soort gestreepte verticale lijnen door mijn beeld iets als dit:
| | | etc
| . | etc
. . | etc
. | . etc
| | | etc
Dus drivers opnieuw geinstalleerd --> zelfde probleem
C: geformatteerd en alles opnieuw installeren: hier viel al op dat bij het normaal gewone vista installatie scherm het probleem ook bestaat en na de nieuwe install zelfde probleem nog steeds.
Ook als ik in de bios kijk zijn deze strepen aanwezig.
Als ik mijn monitor op mijn onboard videokaart aansluit is het beeld prima
Dus:
-ligt het toch aan iets van de installatie van de videokaart in windows?
-Videokaart overleden?
-Iets in het moederbord?
Wat denken jullie dat het meest waarschijnlijk is?
--Mijn systeem--
P4 3.06 GHZ
2 GB RAM
Vista Ultimate
Acer AL1916 monitor
MSI MS-7174 moederbord met onboard Intel 910GL chipset (onboard video die dus nog wel werkt)
ASUS EN7600GS Silent 512MB
Graag jullie ideeen hierover