Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[HTML / CSS] Background verdwijnt in IE6 en IE7 na scrollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
* HTML + CSS Probleem / Bug
* Alleen in IE6 en IE7 op Windows.

Hi

Ik ben tegen een bug aangelopen (?) in IE6 en IE7. Overal gezocht, maar op de een of andere manier kom ik nooit hetzelfde probleem tegen ;) ;(

Voorbeeld pagina
Voorbeeld CSS

Kort:
Wanneer ik de pagina scroll tot de specifieke background buiten beeld is - en daarna weer terug scroll - verdwijnt deze background voor een gedeelte.
Zodra je de pagina refreshed, of een stukje tekst selecteerd / Select All doet, is het stukje background weer terug.

Iets langer:
Ik heb een DIV setting met ronde hoekjes gemaakt, bestaande uit 4 DIVS met elk z'n eigen background.

DIV 1, heeft een background-position van 0 0. (left top)
DIV 2, heeft een background-position van 0 100%. (left bottom)
DIV 3, heeft een background-position van 100% 0. (right top)
DIV 4, heeft een background-position van 100% 100%. (right bottom)

Het werkt allemaal prima in Firefox 2 en 3, Safari 3 (Win), en in eerste instantie ook op IE6 en IE7 - totdat je de pagina scrollt en de DIVS buiten beeld zijn. Zodra je terugscrollt, is de background van DIV 2 (rood gekleurd) gedeeltelijk weg.

Er zit ook een verschil in de snelheid van scrollen. Als je snel een klein stukje heen en weer scrollt, verdwijnt er minder van de background dan wanneer langzaam naar beneden, en weer omhoog scrollt.

Het heeft volgens mij iets te maken met de width van de DIVS. Zodra ik in CSS bijvoorbeeld dit doe;

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.box-blue div {
 width: 100%;
}

is het probleem weg. Uiteraard klopt dan de breedte niet meer en loopt de boel uit de container DIV.

Goed, een heel verhaal. Iemand enig idee hoe ik dit netjes kan oplossen? Ik kan eventueel aparte CSS inladen voor IE, maar ik doe dat ook al specifiek voor IE6 vanwege PNGs.

Thanks!

Sjoerd

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Bosmonster

*zucht*

Onder IE7 werkt het hier prima. Moet ook eigenlijk wel, want het klinkt weer eens als de peekaboo bug. Laatst toevallig al een topic over geweest:

IE6 & CSS Fout

Verwijderd

Topicstarter
Joh, dat is vreemd. Hier (werk) en thuis op IE7 zelfde probleem... Nog wat testen met dat 'having hasLayout' gedoe.

Het is in ieder geval niet de Peek-a-boo bug, de tekst in eerste instantie gewoon te zien, de background verdween juist.

Heb het eindelijk verholpen, IE heeft graag een 'width: 100%' voor DIV 2, 3 en 4. IE6 heeft dat ook graag voor de .box-content, en IE7 niet (padding verhaal).

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 15:37 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Met het zetten van een width, trigger je ook layout, vandaar dat IE dit graag heeft :) .

If I can't fix it, it ain't broken.