Toon posts:

Aanschaf htpc

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben van plan een htpc aan teschaffen, cq zelf samen te stellen.
Hoe ik alles doorlopen ben wil ik delen met andere. dwz van het moment dat ik ben gaan zoeken op internet tot de laatste software update. werkend en wel.

Waarom wil ik een htpc? Zoals de meeste het wel willen denk ik. Voor de films en de muziek.
gamen doe ik op een andere pc, dus dat hoeft niet op mij htpc.
op het moment heb ik een oude pc in mijn tv meubel staan. Eigelijk paste hij niet, dus heb er wat afgezaagd. Er zit toch een deurtje voor, dus je ziet er niets van. Maar goed, dat ding is traag, pffff.

Heb nu mijn vrouw ook zover gekregen dat een htpc een goed idee is, dus ik heb groen licht ;)

Na een week spitten op internet (en wat advies van mijn zwager)ben ik tot de volgende config gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 3600+€ 35,27€ 35,27
1Gigabyte GA-M68SM-S2€ 54,75€ 54,75
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2€ 34,-€ 34,-
1Thermaltake Mozart VC4001SNS (ATX, Geen PSU, Zilver, VFD)€ 145,-€ 145,-
ImporterenTotaal€ 269,02

Proccesor cooling: moeilijk, ik dacht zelf te wachten tot ik de spullen in huis heb, omdat ik niet goed kan in schaten hoeveel ruimte ik over heb voor de cooling. Eenmaal in elkaar weet ik hoeveel ruimte ik heb voor de cooling, en rij ik snel naar pclcomputers en haal er daar een.
Ik wacht nog 2 dagen voor dat ik de bestelling definitief de deur uit doe.
Mischien hebben andere nog wat adviesen.

Zelf heb ik nog een redelijk nieuwe voeding staan, harde schijf en dvd speler ook.
Ook heb ik nog een tv kaart liggen.(zijn uit eindelijk deze spullen niet goed(te veel geluid ect ect. dan kan ik deze als nog niet aanschafen.

gegroet
remco

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
greenlander welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen. Kijk anders in het volgende topic voor meer tips en informatie waar je wat aan hebt: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Dit topic gaat dus dicht :)

(Sluitmessage schaamteloos gejat van: Turkish ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 22-05-2008 10:47 ]

Dit topic is gesloten.