• Zeroxje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 13:47
Geachte Tweakertjes,

Ik moet in de nabije toekomst een presentatie houden op mijn opleiding over de werking van Quad core processoren.

Nu is er op zich veel te vinden over Quad cores namen en snelheden, maar niet echt veel over hoe de techniek en de werking ervan is( Dit moet ik dus hebben voor de presentatie). Ik heb uiteraard Google al afgezocht maar niks echt nuttigs gevonden (qua werking en techniek).

Als iemand toevallig een filmpje heeft liggen of een of ander artikel op het internet heeft gevonden en deze zou kunnen linken zou dat op prijs worden gesteld.

Met vriendelijke groet,

Zeroxje

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Google:
http://www.google.nl/sear...rmation+technical&spell=1

Verder denk ik niet dat dit de bedoeling is, weinig eigen inzet en dergelijke...

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:46
Tja, googlen, is genoeg te vinden. Zo zie je dat Intel eigenlijk een dual core aan elkaar heeft geplakt, zodat deze 4 cores heeft, en amd op een andere manier werkt, en gewoon echt 4 apparte cores heeft (om het zo maar even te noemen)

der is echt genoeg te vinden op het net, en het is hier ook de bedoeling dat ze zelf eerst aardig wat inzet toont, en dan pas met vragen komt. Wij zijn der niet om op elke simpele vraag antwoord te geven

Edit: Als je op dat linkje wat Mischa hier boven mij geeft, en je kijkt even verder, kom je genoeg dingen tegen, zo ook onderstaande afbeelding op de site van amd. Der is genoeg te vinden ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/Additional/45285-A__Phenom_quad_core_architectual_diagram-1066_FINAL.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door GoldenBatt op 21-05-2008 23:33 ]

Specs!

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Leukste verschil tussen AMD en Intel is natuurlijk dat al het verkeer tussen cores bij Intel gewoon via de FSB gaat, terwijl AMD hier aparte links voor heeft. Een Intel Quad CPU sterft bij hoge druk daarom zo'n beetje aan datagebrek door het gebrek aan bandwidth.

Om maar even een beetje olie op het vuur te gooien :D

www.mayaposch.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Huiswerkopdrachten zijn hier niet verboden, topics zonder voldoende inzet wel. Als je zegt niets te kunnen vinden, geef dan minimaal aan waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je toen wel vond en hoe je daarna verder ging. Zoals je het hier doet maak je je er wel erg gemakkelijk vanaf. Het lijkt alsof je niet eens op Wikipedia gekeken hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.