Stekkerdoos tegen stroomuitval en stroompieken

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 19:55
Hallo

Ik heb onlang ergens gelezen over stekkerdozen waarop je uw pc en randapparatuur op kan aansluiten waardoor deze beschermd zijn tegen stroompieken, blikseminslag en stroomuitval.

Bij stroomuitval zou dit product er dan een soort signaal doorgeven waardoor de electronica alsnog correct afsluit. Nu weet ik de naam niet van dergelijke producten en heb ik er ook nog nooit een tegengekomen. In het artikel dat ik gelezen heb was er sprake van een SurgeArrest Essential. Dit product is echter niet te koop in België. Als extra functie is het ook "stroombesparend", het zou op dit vlak zelf bepalen wanneer er stroom nodig is en wanneer niet waardoor deze niet voortdurend stroom trekt.

Weet er iemand waarover ik het heb en kan je mij ook het een en ander aanraden? Dit is enkel voor thuisgebruik, er zouden zo'n 6-8 tal producten op aangesloten moeten worden.

De pc die ik hierop zou aansluiten is een iMac alu, ik weet niet indien dit soort producten compatibel moeten zijn met Mac?

Kan iemand me hier meer info over geven?

Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Tomovich op 21-05-2008 18:55 ]

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:05
Gewoon een APC UPS in stekkerdoos formaat, die werken ook met Apples.

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Een noodstroomvoeding (=UPS) zoek je, ik weet niet of deze ook in stekkerdoos formaat zijn voor zoveel producten (=vermogen ?).
De beveiliging tegen spanningspieken stelt overigens niks voor. Toevallig heb ik een stekkerdoos liggen die beveiligt is tegen spanningspieken, het enige wat erin zit is één Varistor. Een computervoeding is ook al beveiligt tegen spanningspieken door zo’n zelfde varistor.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Je bent inderdaad dan op zoek naar een UPS. Dit topic is vrijwel identiek aan Beste UPS voor de mac?, dus daar mag het verder. Deze gaat op slot :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Dit topic is gesloten.