• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Nadat het niet lukte om Windows XP mediacenter 2005 te installeren (installatie hangt, nadat RAID drivers geladen zijn via de F6 knop), dacht ik laat ik eens de BIOS updaten. Nu bleek dat er voor mijn mobo al een behoorlijk nieuwere versie uitgebracht was (huidige 405 nieuwe 506). Helaas ging het tijdens het schrijven van de nieuwe BIOS mis. Hij stopte er gewoon mee, ik heb een uur gewacht, maar de voortgangsbalk bleef echt gewoon hangen. Na een reset heb ik geen beeld meer gekregen. Via de ASUS crashfree bios 3 heb ik geprobeerd een nieuwe ROM file aan te bieden, helaas wil het mobo echt helemaal niets meer doen, en vrees ik dat ie nu dood is. Iemand nog een suggestie wat ik kan doen?

Mijn system specs:
ASUS P5E VM HDMI
2x Corsair 1024MB 6400 C4
Intel E8200

Verwijderd

De enigste mogelijkheid is een CD speler eraan hangen en daar je moederbord CD inleggen, als je geluk hebt dan flasht die het bios. Anders is het mobo dood. ;)

• Lucky_me
En als die dood is, geen hotflash o.i.d. mogelijk? Er zit wel een klein chipje op, maar weet niet of dat de BIOS is (8 pootjes)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lucky_me schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:34:
En als die dood is, geen hotflash o.i.d. mogelijk? Er zit wel een klein chipje op, maar weet niet of dat de BIOS is (8 pootjes)
Tegenwoordig zitten die dingen er allemaal opgesoldeerd. Hotflashen gaat niet lukken gezien je de chip er niet vanaf kunt trekken.

• Lucky_me
Bedankt voor de reacties, het is inmiddels gelukkig opgelost. Vanaf USB stick wilde hij niet pakken, vanaf CD ook niet, als laatste optie bleef toen de FDD over. Evenetjes uit andere pc gesloopt en geprobeerd, had eigenlijk al alle hoop opgegeven, maar vanaf floppy pakte hij hem! Blij als een klein kind dat ik ben!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Dat stond dus gewoon in de FAQ. Die hebben we niet voor niets geschreven. Aub voortaan eerst FAQ lezen, proberen wat erin staat en pas als dat niet lukt een topic overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.