Toon posts:

Username veranderen:?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar een nieuwe username geregistreerd omdat je bij GoT je username niet kon wijzigen...
Gaat dit in de toekomst veranderen of blijft het zo....

Misschien kunnen de modjes mijn username veranderen.. Zo ja.. Meel dan even

Verwijderd

mja, zal ook echt gebeuren... de username is de indentificerende sleutel in het geheel. (goed, voor de db is dat je UIN) Als je ineens je username veranderd weten de mods en ads ook je geschiednis niet meer... (of je al een waarschuwing hebt o.i.d.)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 19 februari 2001 11:56 schreef CyberJunk86. het volgende:
mja, zal ook echt gebeuren...

[...knip...]
Dat is dus sarcastisch bedoelt... ;)

* GaMeOvEr is ff behulpzaam... :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Zou het dan niet mogelijk zijn om identificatie via je email te laten lopen.
dwz:
je vult je gegevens in, en je krijgt vervolgens een wachtwoord toe gemaild die je bij de eerste keer inloggen gelijk kunt veranderen.
Dit heeft ook nog het voordeel dat gebande mensen minder makkelijk terug komen want een ban loopt dan ook via dat email, en kan dus niet opnieuw ingevult worden, en zonder email geen wachtwoord. Dat zou dus betekenen dat ze eerst weer een nieuw emailadres aan moeten maken, Dus zullen ze zich minder snel opnieuw aanmelden.

yust an idea.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

IP ban, dan zullen ze zich nog minder snel aanmelden. :)

Maar een ban gaat nu via username en die is gelinkt met je email adres. Nu kan je je emailadres veranderen en je naam niet. Dan kan je dus je naam veranderen en je email adres niet. Want anders krijgen ze dezelfde problemen als wat ze nu hebben. Snappie?

Hetgene waar alles aan gelinkt is mag je niet veranderen. Of het je emailadres is of je naam. Maakt niets uit.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Het probleem zal niet zozeer zijn dat de adjes niet meer weten wie je bent. Dat zou op te lossen zijn door gebruik van een ID-nr.

Probleem lijkt me eerder dat andere gebruikers er door in de war raken en op een gegeven moment niet meer weten wie wie is.

Zo zou je iemand tot de grond toe kunnen flamen (gesteld dat je niet geband wordt) en daarna doodleuk een nieuwe naam aannemen.

Een makkelijke manier om een slechte naam kwijt te raken zonder daarmee tevens hetgeen dat hier voor status doorgaat (aantal posts) te verliezen.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

sus

is druk :+

Ik vind dat wel jammer. Ik gebruik al jaren de nick suspicious, maar sinds kort vindt ik het leuker staan als zijnde SuspiciouS, dus met twee maal hoofdletter 'S'. Alleen, hier op GoT blijf ik dus door het leven gaan als suspicious.

Tenzij een van de adjes natuurlijk zo ontzettend aardig is om deze (niet zo extreme) nick-wijziging toch even voor mij aan te brengen ;) plz?? :)

* sus hoopt dat iemand dat wil doen, maar rekent er niet op

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
pff, de adjes weten echt wel wie JIJ bent.. dat zien ze aan je user-id (en de bijbehorende notes) dus als je al een waarschuwing hebt gehad kunnen de adjes het wel zien,

wat je echter krijgt is dat mensen flauw gaan doen en bijv de dag van de week als naam nemen en die elke dag veranderen etc.

wat _wel_ nuttig zou zijn imho is een "merger".
je neemt 2 users, moet hun passes invullen en alle posts van user 2 word omgezet naar user 1, zodoende kan usernaam 2 veilig verwijderd worden, en kunnen mensen als bijv Caproeist en Caproeistitas (oid, klotenaam ;)) samengevoegt worden. (waarbij user 1 per definitie diegene is met het hoogst aantal posts, dit om misbruik en "stiekume naamveranderingen" tegen te gaan))

Nadelen: updaten zal waarschijnlijk met een script 's nachts moeten ivm load etc: dus er gaan max 24 uur overheen voor de wijzigingen zijn doorgevoerd.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 19 februari 2001 22:12 schreef Kees het volgende:

verwijderd worden, en kunnen mensen als bijv Caproeist en Caproeistitas (oid, klotenaam ;)) samengevoegt worden.
Je bent een schat dat je aan me denkt :* :* ;)

Tja............ gebeurd toch niet :'(

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien als ik er een bmw tegenover zet :) :)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Verwijderd

I know the problem.
Er loopt/liep (weet het niet zeker) iemand rond met bijna precies dezelfde naam als mij.

Je naam laten veranderen kan gewoon niet, omdat het waarschijnlijk een sleutelveld is in de Tweaker-database

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 23:02 schreef Soron het volgende:
I know the problem.
Er loopt/liep (weet het niet zeker) iemand rond met bijna precies dezelfde naam als mij.

Je naam laten veranderen kan gewoon niet, omdat het waarschijnlijk een sleutelveld is in de Tweaker-database
Niet dus... Klik maar eens op een username, dan zie je een userid, de naam is dus niet de sleutel en zou zonder probleme gewijzigd kunnen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Kortom het kan niet :?

ps: waarom reageerd er geen modje op??? of is er 1 van jullie een echt mod?
dat staat toch altijd op die
Geplaatst door mot - maandag 19 februari 2001 11:52
lijn?

• Obi
  • Laatst online: 27-10 07:26

Obi

Op dinsdag 20 februari 2001 11:07 schreef mot het volgende:
Kortom het kan niet :?

ps: waarom reageerd er geen modje op??? of is er 1 van jullie een echt mod?
dat staat toch altijd op die
[..]

lijn?
Er is al vaker door een mod en/ of ad op gereageerd. Als je gewoon even in de FAQ kijkt staat daar precies in waarom ze het niet doen.

Mr.B. heeft hierboven al een linkje geplaatst.

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 22:12 schreef Kees het volgende:
pff, de adjes weten echt wel wie JIJ bent.. dat zien ze aan je user-id (en de bijbehorende notes) dus als je al een waarschuwing hebt gehad kunnen de adjes het wel zien,
Ow... jij hebt de backend geprogrammeerd?! Nou, sorry hoor, maar volgens mij bestaat zo'n notes systeem nog niet... En het moet een knap adje zijn, wil die alle nummers uit zun hoofd leren... kijk, een pakkende term als 'Mojo' valt nog wel te onthouden...

• Kees
  • Laatst online: 14:01

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee.. ik heb die backend nie gemaakt, maar dat het notesysteem bestaat weet ik WEL, ik denk toch echt wel dat ik wat meer contact met de adjes hier heb dan jij ;)
en dit is en wat ik dus bedoel: een adjes leert niet uit zijn hoofd hoe die user heet, nee dat adje kijkt in de notes van, ik noem maar wat, CyberJunk86 en ziet een lijstje opmerkingen staan. Als CJ86 zijn naam veranderd in bij, CyberJunk, dan blijven die notes aan dezelfde naam gekoppelt...

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 16:41 schreef Kees het volgende:
nee.. ik heb die backend nie gemaakt, maar dat het notesysteem bestaat weet ik WEL, ik denk toch echt wel dat ik wat meer contact met de adjes hier heb dan jij ;)
Nah.... OK, ik geef je het voordeel van de twijfel... geen idee wie je bent, maar ik kan op mijn beurt iig weer tegen de gem. andere user zeggen dat ik meer contact heb met de adjes... ow wat is mijn leven nu van zaligheid vervult! :) ;) ;) ;)

Da's mooi dat zo'n note systeem bestaat. :)
Maar dan nog is het lastig voor de users. (Als je me net weer heerlijk liep te flamen en ik ga me in eens Kris noemen, dan houd het ook op...)

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op dinsdag 20 februari 2001 11:52 schreef CyberJunk86. het volgende:

[..]

Ow... jij hebt de backend geprogrammeerd?! Nou, sorry hoor, maar volgens mij bestaat zo'n notes systeem nog niet... En het moet een knap adje zijn, wil die alle nummers uit zun hoofd leren... kijk, een pakkende term als 'Mojo' valt nog wel te onthouden...
Jij hebt al 22 notes.

Verwijderd

WOUW.... en hoeveel zijn er daarvan van jou?
En maken jullie ook positieve notes?

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

5 zijn er van mij.
Positieve notes worden ook gemaakt ja.

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 16:48 schreef RickJansen het volgende:
5 zijn er van mij.
Positieve notes worden ook gemaakt ja.
Ik wil geloof ik niet weten wat de adjes allemaal over me noteren :P
Ik zou denken dat er tussen alle bergen kritiek ook een positief noteje moet zitten (wat doe ik hier anders nog?!) ... maar zeker weten ? neej.
22 notes met 5 posts per dag gedurende een jaar ... ach, moet kunnen :) ;) :+

• dyna18
  • Laatst online: 07-11 22:21
En kun je ook inzicht krijgen in welke notes er over jou worden bijgehouden?

(is volgens mij zelfs in de wet verplicht)

edit:
spelvaut

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hoor ik hier 'rechtzaak'? ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 02:03 schreef dyna18 het volgende:

*proest* LOL ... Waar haal je die wijsheid vandaan? Nahja, zelfs al zou het zo zijn, lastig te controlleren of je echt alle notes hebt gezien...
Het zou misschien idd handig zijn als users kunnen zien waar ze op moeten letten, maar aan de andere kant moet je je ook gewoon kunnen gedragen.
Maar uhm, kan me slecht voorstellen dat hierover iets on de wet staat
"Indien het geval zich voordoet dat een inwoner van het Koninkrijk der Nederlanden met enige regelmaat een pagina op het Wereld Wazige Web, kort: Website, komt en daarbij notities worden gemaakt van het gedrag van deze persoon (ongeacht sexe, ras of andere eigenschappen) dan zijn de eigenaars (ook wel Webbeheerders of Beheerders genoemd, in welke taal dan ook) van deze virtuele aangelegenheid verplicht deze persoon daarvan op verzoek onmiddelijk op de hoogte te stellen. Indien dit verzoek niet wordt ingewilligd is de eigenaar (als bovengenoemd) schuldig aan het achterhouden van notities over bezoekers van zijn website wat kan resulteren in een straf van maximaal 4 jaar zonder proeftijd en een boete van ten hoogste Fl.100.000,- (zie ook art.342 sub. 4b - Wet op de Privacy)"

• mvds

mvds

Totally awesome!

edit:
spelvaut
Hehehe... het is geen medisch dossier ofzo hoor. Als ik op een kladje schrijf wat ik van je vind heb jij dus echt niet het recht om die te lezen hoor. :)

* mvds las even die post van CJ hierboven en denkt dat ie toch maar even het WBvSR erbij gaat pakken om het na te lezen... 100.000 zie ik wel zitten. :)

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 08:23 schreef obsidian het volgende:

[..]

Hehehe... het is geen medisch dossier ofzo hoor. Als ik op een kladje schrijf wat ik van je vind heb jij dus echt niet het recht om die te lezen hoor. :)

/me las even die post van CJ hierboven en denkt dat ie toch maar even het WBvSR erbij gaat pakken om het na te lezen... 100.000 zie ik wel zitten. :)
hehehehe grapjas! Die straf die ik hierboven uit mun duimpje heb gezogen krijg je nog niet eens voor het uitmoorden van je hele familie in Nederland. :D

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 21 februari 2001 08:28 schreef CyberJunk86. het volgende:

[..]

hehehehe grapjas! Die straf die ik hierboven uit mun duimpje heb gezogen krijg je nog niet eens voor het uitmoorden van je hele familie in Nederland. :D
Weet ik wel. Zoveel kennis heb ik nog wel van het WBvSR... :)

• dyna18
  • Laatst online: 07-11 22:21
Gelukkig voor Tweakers.net geldt dat niet voor handmatig ingevoerde gegevens. Toch zou ik het wel fijn vinden als je ook kan inzien wat er over jou is vast gelegd.

Oh ja, hier staat alles (zeer >:)) uitgebreid beschreven: http://www.minjust.nl/C_actual/PERSBER/679642.htm

Verwijderd

Topicstarter
gaat dit een beetje off topic???

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 20:43

ALH

Op woensdag 21 februari 2001 19:58 schreef mot het volgende:
gaat dit een beetje off topic???
nee joh :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

Op woensdag 21 februari 2001 14:48 schreef dyna18 het volgende:

Oh ja, hier staat alles (zeer >:)) uitgebreid beschreven: http://www.minjust.nl/C_actual/PERSBER/679642.htm
Dit gaat zegmaar over wat we met je persoonsgegevens doen, niet met onze meningen of aantekeningen over jou of anderen..

Bericht hierboven

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op woensdag 21 februari 2001 20:38 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Dit gaat zegmaar over wat we met je persoonsgegevens doen, niet met onze meningen of aantekeningen over jou of anderen..
Hahaha.... weer mislukt. :)

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

edit:
spelvaut
Dergelijke opmerkingen hebben mij in het verleden een note gekost geloof ik..... :)

Maar het is idd niet verplicht. Het zijn geen persoonsgegevens....werd mij toen te kennen gegeven.

Contemplatie en nadere studie heeft voor mij uitgewezen dat dat klopt. (8>

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Oude koe... |:( :Z

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• ronaz
  • Laatst online: 13-11 17:50

ronaz

Wishmaster

Op woensdag 21 februari 2001 08:28 schreef CyberJunk86. het volgende:

[..]

Dûh, dat bleek wel heel erg duidelijk uit die tekst. Je had wat meer echt juridisch jargon moeten gebruiken. ;)

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• Arno
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Loopt al een draadje over in LA :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.