Toon posts:

Radeon 9800 XT dood ?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen

zit hier acher een beeldscherm vol met roze strepen, en andere gekkigheid.. Krijg hem niet meer goed.. Neem dus aan dat de kaart stuk is..

Wat is een goede vervanger ?

thnks

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 19:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT, escargot!

Het is raadzaam eerst even de FAQ enzo door te lezen, zodat je een beetje op de hoogte bent van de meest voorkomende problemen.

Roze strepen en andere 'gekkigheid' slaan meestal op een videokaart die te heet wordt/te ver is overgeclockt :)

Zet je pc kast eens open (met een ventilator richting de videokaart) en probeer het dan nog eens :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05:56
Klinkt als kapot geheugen :) wat hier aan te doen is zou ik niet weten, waarschijnlijk he-le-maal niets.

Een vervanger voor deze kaart hangt voor een deel af van je budget en voor een deel van de beschikbaarheid van AGP kaarten.

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 13:28

TheTeek

TheTeek

begint de ellende al meteen bij het opstarten (koude start) of na enige tijd, na enige tijd dan zou het koeling kunnen zijn, anders is de kaart vermoedelijk echt defect.
test hem in een ander systeem.

is dit probleem overigens alleen met 3D applicaties of ook in 2D mode (Windows desktop).

PS heb er zelf nog een liggen voor de verkoop dus euh... als je er nog een zoekt...;)

No one knows what TheTeek is

Verwijderd

Topicstarter
ik had inderdaad de FAQ al gelezen en ook al uitgedokterd dat ie stuk was.. (inderdaad.. geheugen).. mijn vraag is meer vwb de vervanger

wij spelen geen zware spellen (hooguit tombraider achtige dingen ) dus een mega kaart hoeft niet maar wel een waardige..
Budget ? tja .. geen 300 euro.. de PC zal over een dik jaar geheel vervangen worden en gaat ie naar de kinderen.. dusss

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

In de faq (andere) staat ook dat je zelf dingen moet zoeken. zelf inzetten dus. en zijn dit soort vragen hier niet meer toegestaan (omdat je makkelijk zelf dingen kunt vergelijken, reviews zoeken ed. suc6 iig :)

Als hij direct, dus oo kal in de bios raar gaat doen is hij echt stuk ja, als het eventjes duurt voordat ie gaar gaat doen ist een koelingprobleem.

[ Voor 26% gewijzigd door jdm8 op 19-05-2008 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
direct bij opstarten.. blauwe blokken en later roze strepen of cirkels.. lekker irri.. werkt in alle mogelijke standen.. heb een prachtig tool via ATI gedownload maar mocht niet baten, driver vervangen etc. etc..

kloksnelheid aangepast maar noppes..d us kaduuk.. dus een nieuwe kaart

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:05:Budget ? tja .. geen 300 euro.. de PC zal over een dik jaar geheel vervangen worden en gaat ie naar de kinderen.. dusss
Dan stel ik voor om even de rubriek Vraag&Aanbod in te duiken en een tweedehands op de kop te tikken. Zonde van het geld als hij toch vrij kort erna nutteloos wordt, als je't mij vraagt...

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Als hij later naar de kids gaat: koop nu lekker een nieuwe pc, nu geheugen nog bijna gratis is. Ook zijn goeie procs als de E8400 nu eindelijk goed verkrijgbaar. En doe een super goedkoop en zuinig kaartje in je huidige pc (geheel toevallig heb ik nog wel eentje liggen :p)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:05:
ik had inderdaad de FAQ al gelezen en ook al uitgedokterd dat ie stuk was.. (inderdaad.. geheugen).. mijn vraag is meer vwb de vervanger

wij spelen geen zware spellen (hooguit tombraider achtige dingen ) dus een mega kaart hoeft niet maar wel een waardige..
Budget ? tja .. geen 300 euro.. de PC zal over een dik jaar geheel vervangen worden en gaat ie naar de kinderen.. dusss
3650 agp is wel een leuk kaartje.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Lees even wat reviews en maak je keuze. Dit kan je met een beetje moeite prima zelf af :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.